LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 100 euro bij inruil Samsung S8 actie Media Markt?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
rvader

100 euro bij inruil Samsung S8 actie Media Markt?

Ongelezen bericht door rvader »

Van de week al 3x bij de Media Markt geweest voor een Samsung s8 en al de hele week ligt het systeem er uit die de prijs kan bepalen. Omdat op de website van Samsung staat dat de Media Markt een eigen systeem heeft om de inruilwaarde te bepalen, vroeg ik aan de verkoper hoe dit zat. In zowel Alkmaar als Heerhugowaard konden ze me geen garantie of ik bij Samsung aan kon kloppen.

Wees gewaarschuwd: Straks koop je een telefoon en kan je geen inruilwaarde claimen omdat Media Markt en Samsung naar elkaar wijzen.

En Media Markt hanteert een verborgen lijst met geldige telefoons. Ze roepen wel dat je een smartphone kan inruilen maar niet alle smartphones worden aangenomen.

NeoDutchio

Re: 100 euro bij inruil Samsung S8 actie Media Markt?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Samsung heeft niets met deze actie te maken. Media Markt geeft tot €100 terug voor uw oude telefoon. Als het systeem er uit ligt kunnen ze op dit moment geen prijsbepaling doen. Heel vervelend en even wachten tot het weer werkt. Op de site staan wel voorbeelden en de voorwaarden:
http://www.mediamarkt.nl/nl/shop/telefoon-inruilen.html

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Tot €100,- betekende meestal dat je schadevrije goed werkende moet inleveren voor dit flut bedrag.

Mijn Wiko van Kijkshop die ik voor €34,95 kocht in aanbieding krijg ik vermoedelijk niets!
Wel een goed werkende smartphone maar ik wil niet eens vragen!

Ik verwacht dat de goed werkende die wel ingeruild worden naar de handel gaan.
Ook op Marktplaats krijg je vaak meer en ik zou een nog goed werkende als reserve gebruiken.
Ook gaan ze vaak naar de kleinkinderen!

Zodra je de prijs hoorde, hard weglopen en plaats dat bod hier eens... jammer van de vele keren lopen!

rvader

NeoDutchio schreef:Samsung heeft niets met deze actie te maken. Media Markt geeft tot €100 terug voor uw oude telefoon. Als het systeem er uit ligt kunnen ze op dit moment geen prijsbepaling doen. Heel vervelend en even wachten tot het weer werkt. Op de site staan wel voorbeelden en de voorwaarden:
Samsung heeft alles met deze actie te maken. Zie http://www.samsung.com/nl/samsunginruil ... aarden.pdf

Daar staat:
Deze actie is alleen van toepassing wanneer u een promotiemodel Galaxy S8 of S8+ aankoopt bij een van onze Partners die deelnemen aan ons inruil platform. Dat zijn: de Samsung webshop, BCC, Bol.com, Expert, GSMweb, KPN, PhoneHouse, Telecombinatie, Tele2, Telfort, Wehkamp, Welcom, Optie1, Ritel en overige.
Overige partners hebben hun eigen inruilplatform waar je ook de extra inruilwaarde kunt ontvangen. Kijk daarvoor op de desbetreffende actiepagina T-Mobile, Vodafone, Media Markt, Coolblue, Mobiel.nl en GSMwijzer.nl

De verwachting in Alkmaar en Heerhugowaard is dat het deze week niet meer gaat werken!
Laatst gewijzigd door rvader op 28 sep 2017 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.

rvader

stofzuigertje schreef:Tot €100,- betekende meestal dat je schadevrije goed werkende moet inleveren voor dit flut bedrag.

Mijn Wiko van Kijkshop die ik voor €34,95 kocht in aanbieding krijg ik vermoedelijk niets!

Ook op Marktplaats krijg je vaak meer en ik zou een nog goed werkende als reserve gebruiken.

Zodra je de prijs hoorde, hard weglopen en plaats dat bod hier eens... jammer van de vele keren lopen!
Op de website van Mediamarkt staat dat je een smartphone moet inleveren. Er staat niet bij dat er alleen een smartphone uit een lijst ingeruild kan worden. Ik heb met iemand van de Servicedesk gechat en die gaf dat aan, maar dat hoor je pas als je chat met de Servicedesk. In de winkel verwijzen ze je meteen door naar Samsung.
In de lijst die de medewerker aangaf staan alleen de telefoons die een inruil waarde hebben. Omdat er niet staat dat alleen de telefoons ingeruild kan worden die in die lijst staan, zullen de andere telefoons geen inruilwaarde hebben maar wel ingeruild kunnen worden. En kan je alleen de € 100 inruilbonus ontvangen. Zo staat het er toch? inruil prijs + € 100 oftewel €0 inruil + €100 bonus.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

stofzuigertje schreef:Tot €100,- betekende meestal dat je schadevrije goed werkende moet inleveren voor dit flut bedrag.

Alsjeblieft stofzuiger stop nu eens met het verkondigen van onwaarheden. De 100 euro is een vast bedrag al lever je een telefoon in die gebarsten is of volledig kapot. Het is een extra inruilwaarde bovenop de gangbare marktprijs voor 2e hands telefoons. Een iphone 6 levert bijvoorbeeld 350 euro op. Dat is een mooi bedrag en daarmee komt de S8 heel dichtbij.

Dieke83

Ongelezen bericht door Dieke83 »

rvader schreef:
NeoDutchio schreef:Samsung heeft niets met deze actie te maken. Media Markt geeft tot €100 terug voor uw oude telefoon. Als het systeem er uit ligt kunnen ze op dit moment geen prijsbepaling doen. Heel vervelend en even wachten tot het weer werkt. Op de site staan wel voorbeelden en de voorwaarden:
Samsung heeft alles met deze actie te maken. Zie http://www.samsung.com/nl/samsunginruil ... aarden.pdf

Daar staat:
Deze actie is alleen van toepassing wanneer u een promotiemodel Galaxy S8 of S8+ aankoopt bij een van onze Partners die deelnemen aan ons inruil platform. Dat zijn: de Samsung webshop, BCC, Bol.com, Expert, GSMweb, KPN, PhoneHouse, Telecombinatie, Tele2, Telfort, Wehkamp, Welcom, Optie1, Ritel en overige.
Overige partners hebben hun eigen inruilplatform waar je ook de extra inruilwaarde kunt ontvangen. Kijk daarvoor op de desbetreffende actiepagina T-Mobile, Vodafone, Media Markt, Coolblue, Mobiel.nl en GSMwijzer.nl

De verwachting in Alkmaar en Heerhugowaard is dat het deze week niet meer gaat werken!
Je krijgt dus eigenlijk een waardebon van Mediamarkt in de waarde van de telefoon die je inruilt of inlevert? Als ik het goed lees
En bij Samsung krijg je geld op je rekening gestort.

@TS je kan misschien nog naar een andere winkel om tekijken wat je telefoon waard is

rvader

Dieke83 schreef:
rvader schreef:

Daar staat:

Je krijgt dus eigenlijk een waardebon van Mediamarkt in de waarde van de telefoon die je inruilt of inlevert? Als ik het goed lees
En bij Samsung krijg je geld op je rekening gestort.

@TS je kan misschien nog naar een andere winkel om tekijken wat je telefoon waard is
Je kan inderdaad nog naar een andere winkel. Echter Media Markt geeft nog een keer 18% korting op de aanschafprijs vanwege hun 18e verjaardag. en de € 100 van Samsung gaat meteen van de aanschafprijs af, geen kortingsbon.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

olaf79 schreef: Alsjeblieft stofzuiger stop nu eens met het verkondigen van onwaarheden. De 100 euro is een vast bedrag al lever je een telefoon in die gebarsten is of volledig kapot. Het is een extra inruilwaarde bovenop de gangbare marktprijs voor 2e hands telefoons. Een iphone 6 levert bijvoorbeeld 350 euro op. Dat is een mooi bedrag en daarmee komt de S8 heel dichtbij.
Onjuist, zie hieronder. Het is wel een extra, maar geen vast bedrag.
rvader schreef: Op de website van Mediamarkt staat dat je een smartphone moet inleveren. Er staat niet bij dat er alleen een smartphone uit een lijst ingeruild kan worden. Ik heb met iemand van de Servicedesk gechat en die gaf dat aan, maar dat hoor je pas als je chat met de Servicedesk. In de winkel verwijzen ze je meteen door naar Samsung.
In de lijst die de medewerker aangaf staan alleen de telefoons die een inruil waarde hebben. Omdat er niet staat dat alleen de telefoons ingeruild kan worden die in die lijst staan, zullen de andere telefoons geen inruilwaarde hebben maar wel ingeruild kunnen worden. En kan je alleen de € 100 inruilbonus ontvangen. Zo staat het er toch? inruil prijs + € 100 oftewel €0 inruil + €100 bonus.
uit de website van de mediamarkt blijkt wel dat er niet altijd 100 euro extra wordt betaalt, maar dat dat afhankelijk is van je smartphone. Ik citeer:
Deze actie kan alleen in fysieke winkels* worden verwerkt. Zo werkt het:

Zoek je winkel uit met onze Store Locator.Koop in de winkel of online de Samsung Galaxy S8 of S8+.In de winkel kun je bij de Smartbar of een servicepunt terecht voor het bepalen van de waarde van je oude smartphone.Onze Smartbarwizard (of servicemedewerker) bepaalt met speciale apparatuur de waarde van je oude smartphone.Je ontvangt € 100,- extra boven op de inruilwaarde van je oude smartphone!

Zoek je winkel uit met onze Store Locator.
Koop in de winkel of online de Samsung Galaxy S8 of S8+.
In de winkel kun je bij de Smartbar of een servicepunt terecht voor het bepalen van de waarde van je oude smartphone.
Onze Smartbarwizard (of servicemedewerker) bepaalt met speciale apparatuur de waarde van je oude smartphone.
Je ontvangt € 100,- extra boven op de inruilwaarde van je oude smartphone!

*Het inruilen is online niet mogelijk. Je kunt online de Samsung Galaxy S8 of S8+ kopen en de extra inruilwaarde in de vestiging claimen.

Deze actie geldt in de aankoopperiode van 21 augustus t/m 1 oktober 2017 en is alleen geldig op smartphones, andere toestellen zijn helaas niets meer waard.

Zo wordt de waarde van je smartphone bepaald

De gulden regel voor inruilen: hoe nieuwer je smartphone, hoe hoger de waarde.
Best logisch, toch?
Neem je telefoon opgeladen mee naar de winkel.
Zorg ervoor dat je smartphone simlockvrij is, anders kan deze niet worden ingeruild.
Ga op zoek naar de originele oplader, dat levert je meer geld op!
Check nog even of alle fundamentele functies het doen, denk aan de camera, trilfunctie, touchscreen, geluid en alle knoppen.
Ziet je scherm er nog goed uit? Geen dode pixels, krassen of andere beschadigingen? Een kapot scherm levert €0,- op.
Zorg ervoor dat al je smartphone naar fabrieksinstellingen is gezet. Er mogen geen locks meer op zitten, zoals Find my iPhone, wachtwoorden of Google Locks.
Let op: de inruilactie is alleen geldig op smartphones, andere toestellen zijn helaas niets meer waard.Let op: de smartphone moet aan kunnen gaan, anders kan de test niet doorlopen worden.
Het had duidelijker gekund, bijvoorbeeld door "tot 100 euro" te vermelden.

rvader

Moneyman schreef:
olaf79 schreef: Alsjeblieft stofzuiger stop nu eens met het verkondigen van onwaarheden. De 100 euro is een vast bedrag al lever je een telefoon in die gebarsten is of volledig kapot. Het is een extra inruilwaarde bovenop de gangbare marktprijs voor 2e hands telefoons. Een iphone 6 levert bijvoorbeeld 350 euro op. Dat is een mooi bedrag en daarmee komt de S8 heel dichtbij.
Onjuist, zie hieronder. Het is wel een extra, maar geen vast bedrag.
rvader schreef: Op de website van Mediamarkt staat dat je een smartphone moet inleveren. Er staat niet bij dat er alleen een smartphone uit een lijst ingeruild kan worden. Ik heb met iemand van de Servicedesk gechat en die gaf dat aan, maar dat hoor je pas als je chat met de Servicedesk. In de winkel verwijzen ze je meteen door naar Samsung.
uit de website van de mediamarkt blijkt wel dat er niet altijd 100 euro extra wordt betaalt, maar dat dat afhankelijk is van je smartphone. Ik citeer:

Zoek je winkel uit met onze Store Locator.Koop in de winkel of online de Samsung Galaxy S8 of S8+.In de winkel kun je bij de Smartbar of een servicepunt terecht voor het bepalen van de waarde van je oude smartphone.Onze Smartbarwizard (of servicemedewerker) bepaalt met speciale apparatuur de waarde van je oude smartphone.Je ontvangt € 100,- extra boven op de inruilwaarde van je oude smartphone!

Zoek je winkel uit met onze Store Locator.
Koop in de winkel of online de Samsung Galaxy S8 of S8+.
In de winkel kun je bij de Smartbar of een servicepunt terecht voor het bepalen van de waarde van je oude smartphone.
Onze Smartbarwizard (of servicemedewerker) bepaalt met speciale apparatuur de waarde van je oude smartphone.
Je ontvangt € 100,- extra boven op de inruilwaarde van je oude smartphone!

*Het inruilen is online niet mogelijk. Je kunt online de Samsung Galaxy S8 of S8+ kopen en de extra inruilwaarde in de vestiging claimen.

Deze actie geldt in de aankoopperiode van 21 augustus t/m 1 oktober 2017 en is alleen geldig op smartphones, andere toestellen zijn helaas niets meer waard.

Zo wordt de waarde van je smartphone bepaald

De gulden regel voor inruilen: hoe nieuwer je smartphone, hoe hoger de waarde.
Best logisch, toch?
Neem je telefoon opgeladen mee naar de winkel.
Zorg ervoor dat je smartphone simlockvrij is, anders kan deze niet worden ingeruild.
Ga op zoek naar de originele oplader, dat levert je meer geld op!
Check nog even of alle fundamentele functies het doen, denk aan de camera, trilfunctie, touchscreen, geluid en alle knoppen.
Ziet je scherm er nog goed uit? Geen dode pixels, krassen of andere beschadigingen? Een kapot scherm levert €0,- op.
Zorg ervoor dat al je smartphone naar fabrieksinstellingen is gezet. Er mogen geen locks meer op zitten, zoals Find my iPhone, wachtwoorden of Google Locks.
Let op: de inruilactie is alleen geldig op smartphones, andere toestellen zijn helaas niets meer waard.Let op: de smartphone moet aan kunnen gaan, anders kan de test niet doorlopen worden.
Het had duidelijker gekund, bijvoorbeeld door "tot 100 euro" te vermelden.
Je leest het verkeerd. Ze bepalen de inruilprijs en daarboven op krijg je de € 100. Hoe beter en completer des te hoger de inruil. Het staat notabene in de tekst die je citeert:
'Je ontvangt € 100,- extra boven op de inruilwaarde van je oude smartphone!'
Zoek maar eens naar de korting die je krijgt op de Samsung site als je een s6 inruilt.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik krijg dus voor de €590,- kostende maar €100,- terug voor mij ooit in 2014 gekochte Wiko die toen maar €34,95 koste.
Dit toestel is niets waard maar ik mag dan nog steeds €490,- netto betalen voor een toestel wat ik vrij prijzig vind.

Een 4 G toestel van €69,90 is voor mij voldoende, ook 5" en dan heb een merk wat minder diefstal gevoelig is tenminste.
Je moet wel een smart inleveren voor die €100,- dus de oude Nokia mag niet van eind vorige eeuw!

rvader

stofzuigertje schreef:Ik krijg dus voor de €590,- kostende maar €100,- terug voor mij ooit in 2014 gekochte Wiko die toen maar €34,95 koste.
Dit toestel is niets waard maar ik mag dan nog steeds €490,- netto betalen voor een toestel wat ik vrij prijzig vind.
Zo staat het op de Media Markt website. Maar kom je er voor langs wordt je dus in de winkel naar Samsung gestuurd en op de Samsung site staat dat je toch bij de Mediamarkt moet zijn. Zelfs als je de telefoon online besteld moet je volgens de voorwaarden naar de winkel om de poet op te halen (dat het online niet lukt omdat ze 2 weken levertijd hebben, laat ik even buiten beschouwing). En op de website staat na veel klikken een niet duidelijk aangegeven link met een smartphone lijst. En bij de voorwaarden staat niets wat die lijst inhoud.
stofzuigertje schreef: Een 4 G toestel van €69,90 is voor mij voldoende, ook 5" en dan heb een merk wat minder diefstal gevoelig is tenminste.
Je moet wel een smart inleveren voor die €100,- dus de oude Nokia mag niet van eind vorige eeuw!
Niemand verplicht je toch iets? De één vind een Nissan Micra prima en de ander vindt de grootste Volvo pas comfortabel.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

rvader schreef: Je leest het verkeerd. Ze bepalen de inruilprijs en daarboven op krijg je de € 100. Hoe beter en completer des te hoger de inruil. Het staat notabene in de tekst die je citeert:
'Je ontvangt € 100,- extra boven op de inruilwaarde van je oude smartphone!'
Zoek maar eens naar de korting die je krijgt op de Samsung site als je een s6 inruilt.
Je hebt gelijk :wink:

rvader

Omdat ik met enige regelmaat bij de Media Markten binnen ben geweest en ze me langzamerhand herkennen. Kon ik vanmorgen even babbelen met ze.

ALLE telefoons vanaf Android 4.1 (Jellybean) worden door de Media Markt geaccepteerd als ze aan de eisen van de website voldoen (geen dode pixels, heel scherm, simlockvrij, werkende batterij etc). Aan de hand van de testrapporten wordt bepaald hoeveel. Zo is mij vanmorgen verteld. Via de Samsung site zijn ze kritischer omdat ze het toestel pas kunnen testen als hij verstuurd is.

De opzet van deze actie is buitengewoon slecht georganiseerd. Zo is er maar 1 test systeem en 1 telefoon testen duurt 20 minuten. De storing houdt in dat de test resultaten niet ingestuurd kunnen worden bij de inkoper van de telefoons. Als een telefoon niet voldoet, zien ze dat meteen. Mijn toestel hebben ze 20 minuten kunnen testen en daarna lieten ze me zien dat ze de laatste bevestiging niet konden geven op de site. Mijn telefoon was dus geaccepteerd geweest. Ze proberen het niet eens als er meerdere klanten staat omdat de stemming er bij de smartbar niet op vooruit gaat als het niet werkt. Mijn toestel hebben ze getest omdat ik in de winkel uw tekst liet lezen. De mensen achter me, gingen ook nu met de pest in naar buiten.

Wel zijn de inruilprijzen van de Media Markt een fractie lager dan Samsung omdat Samsung de betere toestellen vooraf selecteert. Bij duurdere toestellen is het verschil er niet.

Ik wil hierbij mijn waardering uitspreken voor de mensen van de Smart Bar in zowel Alkmaar en Heerhugowaard. Dit is niet hun lekkerste week en bij het lezen van uw reactie werd het gesprek er niet diplomatieker op. Uit alles blijkt dat zij de verbale klappen moeten opvangen van gepruts in het hoofdkantoor.

Gesloten