LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wachten op geld van buitenlandse verzekering
Wachten op geld van buitenlandse verzekering
Via deze wil ik vragen of dat het normaal is als je bent aangereden op je scooter (die totaal los is) dat je dan maanden moet wachten op verzekeringsgeld omdat het een buitenlandse verzekering is? (België)
Laatst gewijzigd door Radar op 18 sep 2017 14:24, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp
Re: Wachten op geld van buitenlandse verzekering
Het loopt via mijn rechtsbijstand verzekering, en dit is hun antwoord?
Geachte heer van Noordenne,
Ik kan helaas niets anders dan in herhaling vallen. Ingeval de tegenpartij in het buitenland verzekerd is, zal de Nederlandse vertegenwoordiger eerst ‘toestemming’ (=dekkingsbevestiging en de erkenning van aansprakelijkheid ) van de buitenlandse verzekeraar moeten krijgen om de zaak verder op te pakken. Die dekkingsbevestiging en de erkenning van aansprakelijkheid laat in veel gevallen enkele maanden op zich wachten.
De ervaring leert dat wij (u en SRK) niets kunnen doen om dit te bespoedigen. Rest mij dan ook niets anders dan een beroep op uw geduld te doen in dezen.
Uiteraard hoort u het van mij als er ontwikkelingen zijn.
Geachte heer van Noordenne,
Ik kan helaas niets anders dan in herhaling vallen. Ingeval de tegenpartij in het buitenland verzekerd is, zal de Nederlandse vertegenwoordiger eerst ‘toestemming’ (=dekkingsbevestiging en de erkenning van aansprakelijkheid ) van de buitenlandse verzekeraar moeten krijgen om de zaak verder op te pakken. Die dekkingsbevestiging en de erkenning van aansprakelijkheid laat in veel gevallen enkele maanden op zich wachten.
De ervaring leert dat wij (u en SRK) niets kunnen doen om dit te bespoedigen. Rest mij dan ook niets anders dan een beroep op uw geduld te doen in dezen.
Uiteraard hoort u het van mij als er ontwikkelingen zijn.
Zo is het, je zou geduld moeten opbrengen, maar ook dat komt goed!
Zou sowieso op dit forum eens zoeken op 'SRK'; zie b.v. viewtopic.php?f=31&t=166141&p=2305763&h ... y#p2305763.
Laatst gewijzigd door chrisd1 op 18 sep 2017 19:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Ja dit is gebruikelijk. Je bent zelf niet voor de schade verzekerd, dus de schade moet verhaald worden. Omdat er een buitenlandse partij betrokken is gaat dit over meer schijven dan met een Nederlandse tegenpartij. Je zult dus echt even geduld moeten hebben. Als de schade is vastgesteld (heeft SRK een expert geregeld?) dan kun je natuurlijk wel beginnen met de reparatie.
Aan de negatieve berichten heeft TS niets.chrisd1 schreef:Zou sowieso op dit forum eens zoeken op 'SRK'; zie b.v. viewtopic.php?f=31&t=166141&p=2305763&h ... y#p2305763.
Waarom zou TS in dit topic advies kunnen krijgen.
TS moet gewoon afwachten, want zoals @Emcede schrijft, malen de molens in anders landen anders.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Oei, u wacht op geld van een Belgische verzekeringsmaatschappij? Dat kan heeeeeel lang duren, zelfs zuid-Europese landen zijn nog snel in vergelijking met de trage bureaucratie en systemen in Belgie! Het enige wat ik u kan aanraden is, voortdurend bellen, liefst naar directie en/of aanverwant, daar zijn ze gevoelig voor. Stuur mails, de ene na de andere, wacht niet af, dreig met consumenten organisatie's als Testaankoop, laat u niet afschepen met antwoorden als "er word aan gewerkt" o.i.d.