LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Conflict met dakkapellen leverancier.

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Jasper1975
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2017 20:25

Conflict met dakkapellen leverancier.

Ongelezen bericht door Jasper1975 »

Beste lezer(es),

Begin dit jaar hebben wij een dakkapel laten plaatsen. Van te voren heeft de verkoper de maten etc. op gemeten en hebben wij onze wensen kenbaar gemaakt. Echter op de dag van plaatsing vertelde de timmerlieden dat de maten van de dakkapel niet helemaal klopten, maar dat het wel mogelijk was om deze op twee andere manieren te plaatsen. Er vanuit gaande dat zij het beste met ons voor hadden, hebben wij met een van deze manieren ingestemd. Echter bleek het resultaat niet waar wij op hadden gehoopt en hebben dit ook aangegeven. Uit goed fatsoen hebben wij toen wel het totale aankoopbedrag betaald, omdat wij er vertrouwen in houden dat het goed zou komen.

Hierna is het bedrijf toen nogmaals teruggekomen om de dakkapel volgens onze wens te plaatsen. Wij dachten dat alles nu toch nog goed was opgelost.

Echter een aantal maanden geleden zijn wij er achter gekomen dat de de dakkapel (toch door de verkeerde afmetingen) aan de bovenzijde buitenkant totaal niet goed aansluit en is afgewerkt, waardoor de kans op lekkage bij sneeuw en slagregen groot is. Nadat wij dit wederom bij de leverancier hebben aangegeven, is er een timmerman gekomen die het op amateuristische wijze heeft proberen op te lossen. Omdat wij dit geen oplossing vonden hebben wij dit nogmaals aangegeven, maar het bedrijf gaf hierna niet meer thuis.
Hierna hebben wij het bedrijf officieel in gebreke gesteld, met als gevolg dat deze firma hierna alleen nog maar antwoord via een advocaat. De argumenten vermeld in de brieven van deze advocaat hebben wij reeds te niet kunnen doen. Ook hebben wij voorstellen gedaan om er op een minnelijke weg uit te komen, maar het bedrijf wil niet meer meewerken en stelt zich passief op.

Het bedrijf is niet aangesloten bij een geschillen commissie.

Op dit moment weten wij niet meer wat te doen:

-Moeten we de zaak voor de rechter brengen (omdat wij van mening zijn dat we belazerd zijn) en wat gaat dat kosten (onze rechtsbijstand verzekering is pas ingegaan dus vergoed dit niet).
-Of moeten we ons verlies nemen en onze dakkapel goed laten maken door een andere firma wat ons rond de 2000 Euro gaat kosten.

Graag vernemen wij uw advies.

Mvg

Jasper en Marcelle

rvjapio
Berichten: 1032
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Conflict met dakkapellen leverancier.

Ongelezen bericht door rvjapio »

U geeft zelf al aan dat u bent mee gegaan in het geschutter van de leverancier en dat u vervolgens 'uit goed fatsoen' heeft betaald. Daarmee heeft u in feite ingestemd met het verrichte werk. Vervolgens geeft u aan 'na een paar maanden' ontdekt te hebben dat de aansluiting niet goed was, terwijl u eerder dacht dat alles goed was opgelost. Dus u bent pas na de 'amateuristische timmerman' echt aan de bel gaan trekken.

Met uw aanpak heeft u het bedrijf alle mogelijkheden gegeven om ermee weg te komen. En advocaten zijn duur. Ik zou als ik u was eens bij een juridisch loket vragen wat uw verdere mogelijkheden zijn. Dat is meestal gratis. En mocht u uiteindelijk toch kiezen voor het laten repareren van de schade door een ander bedrijf vraag dan tenminste 3 vrijblijvende/kosteloze offertes op bij verschillende firma's die een erkenning hebben. En blijf bovenop de werkzaamheden zitten, grijp onmiddellijk in als iets u niet bevalt en laat nooit iemand meer wegkomen met 'uit goed fatsoen' of erger.
Sterkte.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Conflict met dakkapellen leverancier.

Ongelezen bericht door kokka »

Ik denk dat je de goede weg hebt gekozen. je hebt ze nu in gebreke gesteld, als je een rechtsbijstandsverzekering hebt dan zou ik die inschakelen.
Als je die niet hebt dan wordt het een ander verhaal, je zal dan wel goed moeten weten waar je aan begint voor je zelf een advocaat in de arm neemt.
Het lijkt me zinvol om een onafhankelijk bouwkundig expert te laten beoordelen of het werk naar behoren is uitgevoerd en wat de eventuele herstel kosten zouden zijn.

Brahms
Berichten: 3156
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Conflict met dakkapellen leverancier.

Ongelezen bericht door Brahms »

kokka schreef:...als je een rechtsbijstandsverzekering hebt dan zou ik die inschakelen. Als je die niet hebt.....
Eerst topic even lezen, dan reageren.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Conflict met dakkapellen leverancier.

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Jasper1975 schreef:. . . hebben wij toen wel het totale aankoopbedrag betaald . . .
Ik heb geen oplossing voor u, wat voor u juridisch het verstandigste is.

Blijkbaar niet op voorhand een deel van het totaalbedrag betaald. Complimenten.
Maar dan gaat u wel het volledige bedrag betalen terwijl u niet de garantie heeft dat een niet goed product goed geplaatst is. Onverstandig en een gemiste kans. Volgens mij bent u nu akkoord gegaan met de geleverde dienst. Nog meer zelfs dan dat u op voorhand 100% van de betaling had voldaan.

U spreekt pas bij de timmerman die later wat tracht te herstellen van amateuristisch, maar daar is toch al sprake van op het moment dat met de maatvoering van de dakkapel iets niet in orde blijkt te zijn.


Zelf zou ik m'n verlies pakken en een gerenommeerd bedrijf laten komen u een offerte te laten maken om deze ellende alsnog op te lossen. Met garantie van net werk, waterdichte oplossing en betaling na geleverde dienst.
En het bedrijf van het dakkapel hiervan op de hoogte stellen en deze voor gemaakte kosten aansprakelijk stellen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Conflict met dakkapellen leverancier.

Ongelezen bericht door kokka »

Brahms schreef:
kokka schreef:...als je een rechtsbijstandsverzekering hebt dan zou ik die inschakelen. Als je die niet hebt.....
Eerst topic even lezen, dan reageren.
Dus optie twee dan..eerst reactie lezen, dan reageren

Gesloten