LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Adsl Plus

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Gast

Adsl Plus

Ongelezen bericht door Gast »

Hoe komen we in godsnaam af van Zonnet ADSL plus.

6 oktober hebben we een registratieformulier getekend dat we een abbonement wilden hebben voor ADSL plus.
6 Novemner hebben we gebeld met Zon (a 70 cent p.m.) hoe de stand van zaken was.
Het zou tot zeker 20 november duren eer het in orde zou zijn.
9 November krijgen we de modem opgestuurd,maar niks van een brief of een bevestiging wanneer het in gebruik genomen kon worden.
18 November gebeld (weer 70 cent p.m)....en wat krijgen we te horen?
Dat het acoount al sinds 8 november actief was!
Maar we hebben nog steeds geen brief ontvangen met gebruikersnaam en wachtwoord.
Dus weer bellen (inmiddels al 15 euro aan gesprekskosten kwijt).
Volgens hun kreeg je geen brief als bevestiging en moet je zelf steeds contact opnemen of je account al in gebruik is etc etc.
Na veel blabla toch ons gebruikersnaam + wachtwoord gekregen en wij vrolijk weer proberen in te loggen.
Tot overmaat van ramp blijkt ook de modem kapot te zijn en er is geen leven in te krijgen.
Weer bellen (tussen stand gesprekskosten 30 euro!!).
Wij moeten maar naar de fabrikant bellen..weer een duur servicenummer.
Fabrikant zegt dat we het modem op moeten sturen op eigen kosten?!
Wij weer Zonnet bellen dat wij hier niet mee accoord gaan en dat hun de verplichtingen na horen te komen en dat wij niet gaan betalen voor een dienst die niet werkt.
Zon zou het doormailen naar een andere afdeling en zouden binnen 3 dagen worden teruggebeld.
Inmiddels zijn we een week verder en hebben we nog steeds niks gehoord,geen nieuwe modem ontvangen en al helemaal geen service gehad.
Wij hebben inmiddels een torenhoge telefoonrekening door alle gesprekken die moesten voeren met hun.

Wij zijn het nu zat en willen dus van dit abbonement af....maar volgens de voorwaarden zijn hun niet aansprakelijk voor alle problemen zolas hierboven geschreven.
Mijn inziens plegen hun contractbreuk......

Eind deze maand loopt ons abbonement bij de vorige provider af en hebben dan dus geen internet meer.

Hoe komen we van het abbonement van Zon af????

Peetiepeet

Re: Adsl Plus

Ongelezen bericht door Peetiepeet »

Ik heb het zelfde probleem nu met Speedlinq,ben ook al 35 euro kwijt aan telefoon kosten enzo.
Ik ga in iedergeval de automatische incasso stop zetten,en als ze door blijven gaan dan schakel ik de consumenten bond in.
Sucses verders!!!!!!!!!!!!

Gast

Re: Adsl Plus

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb inmiddels de rechtswinkel gebeld,en er word volgende week een brief opgesteld om het contract te beeindigen....ze plegen dus wel degelijk contractbreuk.
Alleen proberen ze zich te verschuilen achter de algemene voorwaarden.
Jammer voor hun dat er ook nog wettelijke regels zijn.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Adsl Plus

Ongelezen bericht door Inter »

Allereerst voor de telefoonkosten moet je 0900-2021898 bellen dat kost 1.15 euro per gesprek
Op je privé pagina kan je de status van je abonnement zien.
Die wachtwoorden en acount krijg je direct bij de aanvraag (kan je zelf aan maken) ,tenminste als je dat via de site van Zonnet zelf heeft gedaan .Zo was het bij mij toen maar het kan zijn veranderd.
Dat ze via de telefoon wachtwoorden ,tenzij je al een klantnummer had , gaan geven is ook niet erg slim.


Ookdat de klantenservice je niet behoorlijk behandelt is waar .
Maar of het contractbreuk is ga ik niet zeggen De verbinding is wel in orde maar je modem (was?) is stuk en dat is wat anders .Het is onbehoorlijk dat je voor de verzending moet betalen maar als dat in de voorwaarden staat doe je er denk ik niks aan.

Maar het is begrijpelijk dat je er nu vanaf wilt .

Gast

Re: Adsl Plus

Ongelezen bericht door Gast »

Dat telefoonnummer wat je noemt is niet van Zonnet....want dat is 0900 0440440 en kost 70 ct p.m.

Bij ons is er een promoter geweest aan de deur en is thuis het registratieformulier getekend.
Op het registratie formulier staat ook duidelijk vermeld dat wij per brief worden geinformeerd of de opgegeven gebruikersnaam vrij is.
Tevens hoort zonnet het registratieformulier te ondertekenen en inclusief de voorwaarden en gebruikersnaam terug te sturen naar ons.
Dat is allemaal niet gebeurt.

Wat betreft de modem.....hun zijn wel degelijk aansprakelijk voor een goede levering van produkten als een produkt niet naar behoren werkt,horen hun actie te ondernemen en niet dat wij met fabrikanten moeten gaan bellen.
Maar ze weten zich goed te verschuilen met het excuus dat de modem niet door zon word geleverd (staat overigens een mega grote sticker van zon op de doos?)

Klantenservice kennen ze al helemaal niet...dus wat mij betreft kunnen ze de pot op!

Gast

Re: Adsl Plus

Ongelezen bericht door Gast »

Oja een klantnummer hadden we ook nog niet...we hebben alles per telefoon moeten vernemen.

Het argument dat je kan inloggen op je eigen pagina is simpel gezegd,maar welke gebruikersnaam dan????Want die wisten we niet totdat we zijn gaan bellen.

Inter(1)

Re: Adsl Plus

Ongelezen bericht door Inter(1) »

Ben hier nu even als gast.

Ik praat Zonnet niet goed wat is er gebeurd.
Maar 0900-2021898 is wel degelijk van Zonnet
Net als bij jou vermelden ze dat nergens in de papieren die je thuis of per mail hebt gekregen.
Kijk maar eens goed in het forum van Zonnet .
En aan de tegen reacties zie je dat het wel degelijk werkt.
Om begrijpelijke reden gaan ze hiermee niet te koop lopen .
Wat ik zelf wel afkeur maar dat terzijde.
Het argument dat je kan inloggen op je eigen pagina is simpel gezegd,maar welke gebruikersnaam dan

Je gebruikersnaam is alles wat voor het @ staat .
Na veel blabla toch ons gebruikersnaam + wachtwoord gekregen en wij vrolijk weer proberen in te loggen.
Zei je nog eerst ,daarvan ging ik uit dat je hem al had.
Ik zeg het alleen maar om je te helpen want hier heb je echt een overzicht wat er nu werkelijk is gebeurd met de aanvraag en kan je gelijk je gegevens en rekeningen nakijken.


Vindt ook dat ze verantwoordelijk zijn voor de hun geleverde modem maar je verbinding was toch in orde waarschijnlijk.
De klantenservice kan beter.Een hoop ergernissen kunnen ze voorkomen als ze maar eens meer gingen luisteren i.p.v. hun standaard antwoorden.
Maar dat terzijde en dat komt helaas niet alleen bij Zonnet voor.

Gast

Re: Adsl Plus

Ongelezen bericht door Gast »

Klikken bij Abonnement > op je abonnementnummer ( =klantnummer)

Gast

Re: Adsl Plus

Ongelezen bericht door Gast »

Nogmaals, wij hebben geen zonnet via internet aangevraagd,maar via zo'n mannetje wat aan de deur stond.
Op het registratieformulier staat wel degelijk dat ze ons per brief zouden informeren over de gebruikersnaam omdat we 3 gebruikersnamen op moesten geven of er 1 van de 3 wel beschikbaar zou zijn.

De gebruikersnaam hebben wij pas vorige week telefonisch te horen gekregen.
Als ik niet had gebeld had ik nu nog niks geweten.Een brief of een mail hebben we ook nooit gehad van ze..
In datzelfde gesprek melde ze toen dat het dus als sinds 8 november actief is.

Wat betreft de modem.....die werkt dus echt niet...we hebben hem bij kennissen ook uitgeprobeerd en werkt daar ook niet.

Ik zal zo eens even kijken op dat forum van hun dan.
Daar iig bedankt voor! :)

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Adsl Plus

Ongelezen bericht door Inter »

Het wordt nu een beetje een welles nietus maar ik had heus wel begrepen dat je niet via de homepage van Zonnet je ADSL had besteld.
Ik zei ook niet dat je modem goed is maar daarom dan kan je verbinding nog wel in orde zijn.
Op het Forum van Zonnet een keertje een kijkje nemen of nog beter zelf reageren kan inderdaad wel eens nuttig zijn.

Het belangrijkste is natuurlijk nu dat je online blijft of dat nu bij je oude provider (heb gelezen dat je dit hebt opgezegd) is of toch bij Zonnet is in wezen onbelangrijk.
Als ze mij aan lijntje houden zou ik ook boos worden maar hopelijk wordt het een keer opgelost .

:wink:

Gast

Re: Adsl Plus

Ongelezen bericht door Gast »

Kijk ze kunnen het wel oplossen bij Zon.
Er is een nieuwe modem onderweg...en dat was het hele eieren eten.
Nergens in je registratieformulier staat waar je modem vandaan moet komen dus spreek je daar automatisch zonnet op aan als het niet naar behoren werkt.
Nu is die euro eindelijk gevallen bij ze en krijg ik dus een nieuwe.

De reden waarom ik van ze af wou...(ik laat het jaar aflopen en dan is het afgelopen) is dat hun mij van het kastje naar de muur sturen,je over helemaal niks informeren,je registratieformulier niet ondertekend terugsturen,en een belabberde klantenservice hebben.

Nu nog even voor deze maand restitutie aanvragen en dan is het in orde.

Gast

Re: Adsl Plus

Ongelezen bericht door Gast »

Volgens mij snap jij het niet helemaal.
Ik heb nergens gezegd dat hun verbinding niet goed was?
Ik heb geen bericht gekregen dat er al 3 weken verbinding was...of moet ik dat ruiken??
Er werd tenslotte gezegd dat ik eerst bericht zou ontvangen...dan ga je daar ook van uit.
Maarja een klantenservice werkt daar niet...dus moet je zelf gaan informeren en dan krijg je eindelijk wat te horen en vervolgens als de boel is aangesloten blijkt je modem niet te werken....moet ik dan ook via m'n glazen bol erachter komen dat hun niet daarover gaan?

Ik heb wat dat betreft echt spijt dat ik m'n chello heb opgezegd....met hun heb ik dus werkelijk nog nooit problemen gehad.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Adsl Plus

Ongelezen bericht door Inter »

Het is nu positief dat er eindelijk wat gebeurtr.
Die andere problemen bij abonnees waar ik niet onder hoer ook .Wordt het toch nog een goede kerst bij Zonnet , als ik het over de verbindingen het gaat hebben.

we hebben hem bij kennissen ook uitgeprobeerd en werkt daar ook niet.
Die conlusie over je verbinding kwam hierdoor .Want waarom zal je hem dan elders testen als je weet dat het daaraan niet ligt.
Maar dat was dus een misverstand .Sorry dan.
Ik heb wat dat betreft echt spijt dat ik m'n chello heb opgezegd....met hun heb ik dus werkelijk nog nooit problemen gehad.
Dan ben je een van de weinige want als er bedrijf is waar je echt geen service krijgt dan is het UPC het wel .
Afgezien dat er gewoon een datalimiet is. Wat hun heel wat anders noemen, maar het in feite er wel gewoon is.
Maar dat doet niks aan het feit dat je bij andere providers geen problemen hebt .En ik zal Zonnet ook zat zijn als je zo behandelen
Ik heb dit abonnement al 2 jaar en afgezien van dat ik zelf om een prijverlaging moest vragen ( dat heb ik het voorjaar al gedaan ,Kassa komt daar wel erg laat mee aan, nu al die contracten toch al bijna zijn afgelopen) geen problemen.
Dat werd toen naar een paar standaard mailtjes waar ik niet mee akkoord kon gaan wel telefonisch goed opgelost .
Maar in het Forum van hun hoor je wel dat het anders is .


Verder raad ik iedereen aan als je abonnee wilt worden dit gewoon via de officeele sites van de providers te doen .Kan je direkt zien of je E mail nog beschikbaar is .. Een slechte klantenservice word daar niet vermeld maar je hebt wel een beter vergelijking van alle abonnementen.

Ik zeg ook niet dat dit de oorzaak is , maar aan mensen die je aanspreken op straat of aan de deur moet ik niks van hebben .
Evenals dat gezwam aan die telefoon .
Die kortingen krijg je op een andere manier meestal toch wel als je zegt ,dat je dan geen abonnee wordt ,maar meestal is er niet eens een verschil al proberen ze je dat vaak wel wijs te maken .

macrobody
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 feb 2004 23:11

Re: Adsl Plus

Ongelezen bericht door macrobody »

hahahahaaha, welkom bij Zonnet!!! :p

ik ben er gelukkig vanaf maar nog steeds mail ik ze elke week ff, mijn laatste mailwisseling:

------------------------------------------------------
Van: Klantenservice Zon [mailto:[email protected]]
Verzonden: zaterdag 27 november 2004 20:16
Aan: [email protected]
Onderwerp: <RE: <adsl>>

Bedankt voor uw e-mail.
Het antwoord van Zon op uw e-mail is:

Dit merkt u uiteraard vanzelf wanneer uw ADSL lampje op het modem gaat knipperen. Een eventuele bevestiging zal moeten komen van de aanbieder van de lijn, niet van ons. Vanuit onze kant is (zoals u wel weet) de aansluiting opgeheven.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Zon Nederland

"Zon is een Versatel product"

U stelde op 24-11-2004 om 17:59:47 de volgende vraag:

Dat is heel mooi 10 tot 15 werkdagen, maar wanneer weet ik zeker dat het
signaal is verwijderd? Ik kan moeilijk iedere dag iemand laten komen en
het laten controleren... Krijg ik misschien nog een bevestiging ofzo?
------------------------------------------------------

Dit is wat je het komende jaar kan verwachten. 3 dagen voordat je antwoord krijgt en dan volkomen nutteloos antwoord en natuurlijk ligt de schuld niet bij hun dus geen enkele medewerking...

Sterkte

Peetiepeet

Re: Adsl Plus

Ongelezen bericht door Peetiepeet »

Ik zie alle discussies en denk dan waarom moet dat nou we worden bij elke provider lekker gemaakt en alles is goed enzo.
Tot dat je je handtekening zet dan ben je de ***.(bij de meesten dan)
Ik stel voor dat bij alles wat je doet,eerst goeden informatie zoekt.
Vergeet niet dat de klant koning behoort te zijn :?:
Veel succes met die maannet uh sorry zonnet hahahaha

Gast

Re: Adsl Plus

Ongelezen bericht door Gast »

ik begin toch sterk het vermoeden te krijgen dat Zonnet geen papier heeft.
Ik hoor niks anders dan dat je een brief hoort te krijgen,maar hem vervolgens niet krijgt.
Klantenservice is daar ***. Kwalitatief Uiterst Triest!

Radar
Site Admin
Berichten: 5518
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Adsl Plus

Ongelezen bericht door Radar »

Dit onderwerp bestaat al en is daarom gesloten.

TROS Radar internetredactie

Gesloten