alfatrion schreef:
Jij heb duidelijk niet op de site gekeken. En niet iedereen zegt het te negeren, dat zeg jij. Ik adviseerde om gewoon te communiceren. De mensen die bij de schuldhulpverlening rond lopen hebben ook de neiging om de brieven die ze krijgen te negeren. Ik vind dat echt slecht advies, zeker als er zo iets als een herroepingsrecht.
Zeker wel. Ik denk dat je het marketing concept van de 'abandonded cart' niet begrijpt. Simpelere uitleg:
Stel dat over een paar jaar de supermarkten intelligent zijn en met scanners bijhouden wat je in de winkelwagen stopt. Je legt hier een pak melk in, bedenkt je, en koopt deze toch niet. De winkel heeft je email adres en stuurt je een dag later een mail: Hoi, we zagen dat je geinteresseerd was in een pak melk. Wil je dit alsnog kopen, klik dan op deze knop.
Jij zegt dat je dan contact op moet nemen met de winkel om te vertellen dat je de melk niet wilt kopen. Ik zeg dat je die mail kunt negeren, aangezien de winkel er duizenden per dag automatisch verstuurd.
Je hebt zelf een webwinkel, analyseer dit eens. Ik bestel bij jou twee producten en we spreken af dat ik ze vooruitbetaal. Stuur je ze op als ik niet betaal? Nee, natuurlijk niet. Je zou de eerste webwinkel zijn die het zou doen. Stel dat je me een brief stuurt waarin je me aanmaant tot betaling en ik me beroep op het wettelijk herroepingsrecht, dat je niet mag uitsluiten. Schakel je dan een incassobureau in?
Tuurlijk niet, dat is ook wat ik de hele tijd zeg.
In dit geval heeft TS echter alsnog besloten om WEL op de knop bestellen te klikken. Waarom is mij een raadsel. En wettelijk gezien sluit je dan een koop met een betalingsverplichting. Precies wat TS niet wilde. En vervolgens toch deed. Raar maar waar.
In de praktijk zullen er inderdad in 99% van de gevallen geen consequenties aanzitten. Ook dat vermeld ik steeds.