LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] heruitgeven van boekje in een andere omslag

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
zeurmiep

heruitgeven van boekje in een andere omslag

Ongelezen bericht door zeurmiep »

weet niet hoe ik het moet omschrijven.
maar ik lees graag romannetjes, nu kocht ik pas een verzamelromannetje (4 verhalen i.p.v. 2) deze zijn een stuk goedkoper.
ik wilde het gaan lezen maar wat schetst mijn verbazing alle 4 de verhalen heb ik in het verleden al gelezen (zijn dus al in een boekje verschenen).
Dus ik koop iets wat al een keer is uitgegeven, maar nu in een verzamelboekje.
Ik ben best teleurgesteld want dit is gewoon weggegooid geld.
Ik heb contact opgenomen met de uitgever.
Zij bieden aan het boekje op te sturen dan ruilen zij het om,maar de retourskosten zijn wel voor mij (dat is net zoveel als het boekje kost in de winkel).
Hier schiet ik dus niets mee op.
Ik heb hen ook bedankt voor deze oplossing.
Het zou beter geweest zijn als ik het in de winkel mocht omruilen.
Weet iemand hier een oplossing voor
Laatst gewijzigd door zeurmiep op 05 okt 2017 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos

Re: heruitgeven van boekje in een andere omslag

Ongelezen bericht door kuklos »

zeurmiep schreef:En a.u.b. geen domme opmerkingen die sommige kunnen geven (daar vraag ik niet om)
Als je zo begint hoef je niet op veel hulp te rekenen.

Maar goed, laat ik het toch proberen. Waar heb je het boek gekocht? Indien in de winkel, heb je al met hun contact opgenomen en hoe reageerden zij?

zeurmiep

sorry maar in het verleden heel vaak vervelende reacties gehad die niets met het onderwerp te maken hadden.
en ja ik heb het in een boekenwinkel gekocht, en nee ik heb nog geen contact met hen opgenomen, omdat mijn vraag aan de uitgever was hoe het kon dat het nogmaals werd uitgegeven, en een winkel dit niet weet en een uitgever wel

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als er geen seal om zit zou ik eerst even kijken welke 4 erin staan....
Als er meerdere zijn is ongelezen misschien ruilen mogelijk.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Je bent een overeenkomst met de winkel aangegaan, niet met de uitgeverij. Dat de uitgeverij je tegemoet wil komen is al coulant.
Dus neem contact op met de winkel. Wellicht willen ze het ruilen.

zeurmiep

stofzuigertje, ik was eigenlijk te gehaast maar het is wel een goede tip om eerst een paar blz te lezen.
Kuklos, ik heb ook aangegeven dat ik voor die oplossing heb bedankt, hoewel ik het wel waardeerde (behalve de bijkomende kosten).
En ja ik denk dat ik terug ga naar de winkel, al weet ik niet of dat zal helpen.
In ieder geval beide bedankt voor het mee denken .

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U zegt het zelf al dat het een verzamelboekje is. Daarin worden meerdere verhalen verzameld. Is dit boek geseald geweest? Zo niet kunt u in overleg met de verkoper om het boek te ruilen.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het lijkt me eigenlijk niet eens zo heel gek dat verhalen opnieuw uitgegeven worden. Gebeurt wel vaker, voor zover ik weet.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

zeurmiep schreef: ik wilde het gaan lezen maar wat schetst mijn verbazing alle 4 de verhalen heb ik in het verleden al gelezen (zijn dus al in een boekje verschenen).
Dus ik koop iets wat al een keer is uitgegeven, maar nu in een verzamelboekje.
Da's op zich vrij normaal, ik zie niet in wat daar mis aan is? Doe het boekje cadeau aan een goed vriend(in) en ga vol goede moed verder zou ik zeggen...

Meint

Ongelezen bericht door Meint »

Ik ben een fan van Jack Vance.
Zijn verhalen en romans zijn al zo vaak in verschillende bundels uitgegeven dat ik velen 2 of 3 keer heb alleen omdat er in zo'n boek ook één stond die ik nog niet had.
De verzamelbundels met streekromans die mijn moeder leest bevatten volgens mij ook nooit een echt nieuw verhaal.

Dit lijkt mij dan ook volstrekt normaal.

Dieke83

Ongelezen bericht door Dieke83 »

op de achterkant van die verzamel romans staat welke titels erin zitten en vaak ook een kleine excerpt heb je die niet gelezen?
en ja het is een verzamel roman daar zitten reeds uitgegeven verhalen in vaak hebben ze een zelfde soort plot.misschien volgende keer een keer door bladeren voor kopen

taxikemperman

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Ik lees “romannetjes” en 4 in een in plaats van 2
Dan denk ik meteen aan de “flodderboekjes” van Anne Maas, Lidy van de Poel, Kraamkliniek, etc.
Dat zijn altijd reeds uitgegeven deeltjes
Vaak is het zelfs een mix dat je aan de ene kant Kraamkliniek en aan de andere kant Anne Maas hebt
Deze boekjes kan je gewoon even inkijken en controleren of je ze al gelezen hebt.
We praten over boekjes van rond de 5 euro en dus niet over ingebonden exemplaren van rond de 20 euro
Volgende keer gewoon even de eerste bladzijde lezen.
Dan herken je het verhaal (terugleggen) of niet (kopen)

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

NeoDutchio schreef:U zegt het zelf al dat het een verzamelboekje is. Daarin worden meerdere verhalen verzameld. Is dit boek geseald geweest? Zo niet kunt u in overleg met de verkoper om het boek te ruilen.
Die verkoper kijkt wel uit, die zal denken 'eerst lezen en dan komen ruilen', nou mooi niet. ;-)

Gesloten