LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onverwachte aanmaning Belastingsamenwerking Rivierenland

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Andre2017
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2017 19:56

Onverwachte aanmaning Belastingsamenwerking Rivierenland

Ongelezen bericht door Andre2017 »

Vraag hoe kan ik nou van BSR (Belastingsamenwerking Rivierenland) een aanmaning (brief dwangbevel) krijgen
Als ik nog nooit een betaling verzoek via de post hebt verkregen....zelf geen 1e of 2e aanmaning :oops:

Zo'n geautomatiseerde brief zet een slechte toon als je dat leest.
Krijg je tegenwoordig zo een betaling verzoek alleen nog maar te zie als je via DigiD inlogt?
Echt onbegrijpelijk.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 okt 2017 10:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12362
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Onverwachte aanmaning Belastingsamenwerking Rivierenland

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U zult schijnbaar een hoop berichten hebben gemist via mijnoverheid.nl. Heel veel instanties communiceren middels dit systeem. Van te voren krijgt u hier bericht over en kunt u zelf regelen om het, vaak tegen kosten, op de papieren manier te doen. Doet u niets, dan gaat het automatisch over op mijnoverheid. Als u daar inlogt staat er ook regelmatig berichten van andere instanties die digitaal gaan.
En ja, als u niets leest en/of niets onderneemt krijgt u vanzelf post. Maar dan is het vaak wel aan de late kant.

Overigens, als u uw bankrekening in de gaten had gehouden had u gemerkt dat er geld overbleef.

JMJS
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2017 21:17

Re: Onverwachte aanmaning Belastingsamenwerking Rivierenland

Ongelezen bericht door JMJS »

Ik heb vandaag ook een dwangbevel gekregen. In Naam der Koning notabene. Alsof ik een grote boef ben, een wanbetaler. Dat is uiteraard niet het geval. Vermoedelijk zijn er heel veel Nederlanders die weinig op mijnoverheid.nl kijken. En zullen heel veel Nederlanders het dwangbevel ontvangen. Dit keer wel met de gewone post! Met veel extra kosten. Een mooie manier van de overheid om extra geld binnen te harken... Schande!

witte angora
Berichten: 30951
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Onverwachte aanmaning Belastingsamenwerking Rivierenland

Ongelezen bericht door witte angora »

Andre2017 schreef:Vraag hoe kan ik nou van BSR (Belastingsamenwerking Rivierenland) een aanmaning (brief dwangbevel) krijgen
Als ik nog nooit een betaling verzoek via de post hebt verkregen....zelf geen 1e of 2e aanmaning :oops:

Zo'n geautomatiseerde brief zet een slechte toon als je dat leest.
Krijg je tegenwoordig zo een betaling verzoek alleen nog maar te zie als je via DigiD inlogt?
Echt onbegrijpelijk.
Wat je kunt doen is in je Digid aangeven dat je, als er post is, een melding in je mailbox krijgt. Dan weet je dat er 'post' is.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Onverwachte aanmaning Belastingsamenwerking Rivierenland

Ongelezen bericht door kiz »

NeoDutchio schreef:Overigens, als u uw bankrekening in de gaten had gehouden had u gemerkt dat er geld overbleef.
Alleen als je iedere maand exact dezelfde uitgaven hebt zal een verschil van een paar tientjes opvallen...

Franskia
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Re: Onverwachte aanmaning Belastingsamenwerking Rivierenland

Ongelezen bericht door Franskia »

Het systeem laat ook wel eens een steekje vallen. Ik krijg niet altijd een email dat er een bericht is. Daarnaast krijg ik van sommige instanties naast de digitale post, ook nog een brief toegestuurd. Als je hen dan vraagt hoe het zit, het een of het ander, krijg je een nietszeggend antwoord. Foutje van de computer. Er zit niets anders op dan geregeld mijnoverheid.nl te bekijken.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Onverwachte aanmaning Belastingsamenwerking Rivierenland

Ongelezen bericht door Julie4444 »

witte angora schreef:
Andre2017 schreef:Vraag hoe kan ik nou van BSR (Belastingsamenwerking Rivierenland) een aanmaning (brief dwangbevel) krijgen
Als ik nog nooit een betaling verzoek via de post hebt verkregen....zelf geen 1e of 2e aanmaning :oops:

Zo'n geautomatiseerde brief zet een slechte toon als je dat leest.
Krijg je tegenwoordig zo een betaling verzoek alleen nog maar te zie als je via DigiD inlogt?
Echt onbegrijpelijk.
Wat je kunt doen is in je Digid aangeven dat je, als er post is, een melding in je mailbox krijgt. Dan weet je dat er 'post' is.
Exact. Bij ons gaat dat altijd goed en dus ook nog nooit een dwangbevel gehad.

NeoDutchio
Berichten: 12362
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Onverwachte aanmaning Belastingsamenwerking Rivierenland

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

kiz schreef:
NeoDutchio schreef:Overigens, als u uw bankrekening in de gaten had gehouden had u gemerkt dat er geld overbleef.
Alleen als je iedere maand exact dezelfde uitgaven hebt zal een verschil van een paar tientjes opvallen...
Ik heb echt niet elke maand dezelfde inkomsten en uitgaven, maar ik kan op elk willekeurig moment zien of ik teveel of teweinig op mijn rekening heb staan. Dat heet het bijhouden van de inkomsten en uitgaven. Weet je precies watvje kan verwachten en wanneer er ergens iets mis gaat.

elenpe
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 dec 2014 11:32

Re: Onverwachte aanmaning Belastingsamenwerking Rivierenland

Ongelezen bericht door elenpe »

Om berichten via "Mijn overheid" te krijgen moet je je aanmelden.

Zonder aanmelding geen berichten in de "Berichtenbox"

Voor elk bericht in de "Berichtenbox" krijg je een mail dat er een bericht is.

Hoe kan het dan nog dat je bij voorbeeld een belasting aanslag niet gezien hebt.

Lees dagelijks je E-mailbox.

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Onverwachte aanmaning Belastingsamenwerking Rivierenland

Ongelezen bericht door Appie83 »

U hebt in het verleden Belastingsamenwerking Rivierenland toestemming gegeven om hun post elektronisch te ontvangen. Je wordt namelijk nadat je bent ingelogd gevraagd of je voortaan de post elektronisch wil ontvangen van een bepaalde gemeente of organisatie. ((Volgens mij heeft dit scherm een blauwe achtergrond). Je kan je toestemming ook weer ongedaan maken behalve met post van de Belastingdienst.

Het is dan ook belangrijk om geen post te missen, emailnotificatie aan te zetten en een emailadres in te vullen die je ook regelmatig raadpleegt.

Voor een volgende keer: u kan Belastingsamenwerking rivierenland ook machtigen om in termijnen het bedrag van uw rekening af te schrijven.

Gesloten