LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
Ik heb bij Eglobal Central een HTC U Ultra GSM besteld
Echter toen ik het pakje thuis kreeg bleek de telefoon zelf er uit gestolen te zijn !
Alleen de lader en de boekjes waren nog aanwezig , en aan de verpakking was te zien dat hij ingesneden was
en daarna weer bijna onzichtbaar ducht geplakt is !
Dit heb ik gemeld aan Eglobal Central maar zij zeggen dat het pakket onverzekerd verzonden was en dat ik maar moet
aankloppen bij de transporteur DPD .
DPD zegt op zijn beurt weer dat ik bij Eglobal Central moet zijn omdat ik daar mijn GSM heb gekocht.
ECHTER Eglobal Central geeft mij niet eens meer een antwoord , blijkbaar heb ik ze al te veel mails gestuurd ???
DPD , de firma die mijn pakketje leverde zegt ook niks voor mij te kunnen doen !
Mijn schadepost € 550,99 euro !
Ik heb alle fotos van de verpakking alsmede de correspondentie bewaard hier !
WIE KAN MIJ HELPEN ? HOE KRIJG IK MIJN ZUURVERDIENDE GELD TERUG ???
Echter toen ik het pakje thuis kreeg bleek de telefoon zelf er uit gestolen te zijn !
Alleen de lader en de boekjes waren nog aanwezig , en aan de verpakking was te zien dat hij ingesneden was
en daarna weer bijna onzichtbaar ducht geplakt is !
Dit heb ik gemeld aan Eglobal Central maar zij zeggen dat het pakket onverzekerd verzonden was en dat ik maar moet
aankloppen bij de transporteur DPD .
DPD zegt op zijn beurt weer dat ik bij Eglobal Central moet zijn omdat ik daar mijn GSM heb gekocht.
ECHTER Eglobal Central geeft mij niet eens meer een antwoord , blijkbaar heb ik ze al te veel mails gestuurd ???
DPD , de firma die mijn pakketje leverde zegt ook niks voor mij te kunnen doen !
Mijn schadepost € 550,99 euro !
Ik heb alle fotos van de verpakking alsmede de correspondentie bewaard hier !
WIE KAN MIJ HELPEN ? HOE KRIJG IK MIJN ZUURVERDIENDE GELD TERUG ???
- Bijlagen
-
- foto (1).jpg (161.16 KiB) 11948 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
Ik begrijp de negatieve reacties over Eglobalcentral niet echt.
Ja, het is een webwinkel gebaseerd in Hong Kong. Dat staat netjes vermeld, in zowel de voorwaarden als op de site zelf.
Alle bestellingen die ik tot nu toe heb gedaan zijn netjes aangekomen.
Ja, soms duurt het inderdaad iets langer, maar dat kan je verwachten als je uit Azie besteld. Gewoon een beetje geduld hebben is het devies.
Het is mij nog niet voorgekomen dat een pakket kwijt is geraakt, maar bij elke bestelling heb je de optie om voor een paar euro (mijn laatste bestelling was het maar 2 euro extra) een verzekerde verzending te doen, zodat als het pakket kwijtraakt of kapot gaat tijdens verzending je gewoon een nieuw toestel krijgt toegestuurd.
De meeste producten die ze aanbieden hebben vaak een flink lagere prijs dan in Nederland. De reden hiervoor is dat ze in grote getalen opkopen bij goedkopere leveranciers uit de hele wereld. Ook sturen ze met de goedkoopste transportbedrijven.
Je hebt bij Eglobalcentral 24 maanden garantie op elk product: https://www.eglobalcentral.nl/garantiebeleid.html
De chat optie werkt trouwens wel degelijk, wanneer je de openingstijden in Hong Kong in acht neemt. 7 uur verschil enzo... Tot nu toe heb ik trouwens ook op al mijn emails netjes antwoord gekregen.
Ik snap dus niet waarom men zo'n kritiek heeft op deze winkel. Met een beetje geduld krijg je zeker waar voor je geld.
Ja, het is een webwinkel gebaseerd in Hong Kong. Dat staat netjes vermeld, in zowel de voorwaarden als op de site zelf.
Alle bestellingen die ik tot nu toe heb gedaan zijn netjes aangekomen.
Ja, soms duurt het inderdaad iets langer, maar dat kan je verwachten als je uit Azie besteld. Gewoon een beetje geduld hebben is het devies.
Het is mij nog niet voorgekomen dat een pakket kwijt is geraakt, maar bij elke bestelling heb je de optie om voor een paar euro (mijn laatste bestelling was het maar 2 euro extra) een verzekerde verzending te doen, zodat als het pakket kwijtraakt of kapot gaat tijdens verzending je gewoon een nieuw toestel krijgt toegestuurd.
De meeste producten die ze aanbieden hebben vaak een flink lagere prijs dan in Nederland. De reden hiervoor is dat ze in grote getalen opkopen bij goedkopere leveranciers uit de hele wereld. Ook sturen ze met de goedkoopste transportbedrijven.
Je hebt bij Eglobalcentral 24 maanden garantie op elk product: https://www.eglobalcentral.nl/garantiebeleid.html
De chat optie werkt trouwens wel degelijk, wanneer je de openingstijden in Hong Kong in acht neemt. 7 uur verschil enzo... Tot nu toe heb ik trouwens ook op al mijn emails netjes antwoord gekregen.
Ik snap dus niet waarom men zo'n kritiek heeft op deze winkel. Met een beetje geduld krijg je zeker waar voor je geld.
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
EHBO-POST schreef:Ik heb bij Eglobal Central een HTC U Ultra GSM besteld
Echter toen ik het pakje thuis kreeg bleek de telefoon zelf er uit gestolen te zijn !
Alleen de lader en de boekjes waren nog aanwezig , en aan de verpakking was te zien dat hij ingesneden was
en daarna weer bijna onzichtbaar ducht geplakt is !
Dit heb ik gemeld aan Eglobal Central maar zij zeggen dat het pakket onverzekerd verzonden was en dat ik maar moet
aankloppen bij de transporteur DPD .
DPD zegt op zijn beurt weer dat ik bij Eglobal Central moet zijn omdat ik daar mijn GSM heb gekocht.
ECHTER Eglobal Central geeft mij niet eens meer een antwoord , blijkbaar heb ik ze al te veel mails gestuurd ???
DPD , de firma die mijn pakketje leverde zegt ook niks voor mij te kunnen doen !
Mijn schadepost € 550,99 euro !
Ik heb alle fotos van de verpakking alsmede de correspondentie bewaard hier !
WIE KAN MIJ HELPEN ? HOE KRIJG IK MIJN ZUURVERDIENDE GELD TERUG ???
Hoe heb je betaald? met credit card of paypal?
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
Toch gek dat op Trustpilot vooral lovende reacties zijn. https://nl.trustpilot.com/review/eglobalcentral.nl
Ik denk dat je pech kan hebben, maar als je gewoon een verzekering erbij doet en via PayPal, dan raak je je geld iig niet kwijt.
En een portie geduld. Tegenwoordig verwachten we dat alles binnen een dag geleverd wordt, ala Coolblue...
Ik denk dat je pech kan hebben, maar als je gewoon een verzekering erbij doet en via PayPal, dan raak je je geld iig niet kwijt.
En een portie geduld. Tegenwoordig verwachten we dat alles binnen een dag geleverd wordt, ala Coolblue...
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
Absoluut niet misleidend !
Canon 77D besteld. 1 week later geleverd
Canon 77D besteld en 1 week later door DPD netjes afgeleverd.
Na het lezen van giga veel negatieve beoordelingen was ik natuurlijk best sceptisch. Ik kan eGlobal Central echter echt aanbevelen.
Goedkoop, snel en zonder problemen afgehandeld !
Alle verhalen over bv BTW heffing, invoerkosten enz. zijn naar mijn beleving niet aan de orde. Perfect geregeld !
De hele route die mijn camera heeft afgelegd is perfect te volgend via het tracking systeem.
Daarnaast heb ik mijn Canon (met NL menu) gewoon kunnen registreren bij Canon NL. Ook geen probleem.
Er zijn tal van beoordelingen waarbij men klaagt over niet geleverde goederen, geen live chat mogelijkheden enz.... Begin nu gewoon eens de bestelling af te ronden met de mogelijkheid om de order verzekerd te laten verzenden. Dit kost maar 2% van de waarde van het product. Daarnaast gewoon betalen met PayPal !! Zodoende loop je eigenlijk geen risico. Dus niet zeuren als je perse wilt dat het product gratis moet worden verzonden en dan met Ideal betalen.
eGlobel is NIET eindverantwoordelijk als het product door schuld van de koerier zoek raakt. Dus.....verzekeren en PayPal.
Verder wordt er mbt contact-momenten volgens mij geen rekening gehouden met het feit dat het daar 8 uur later is. Die mensen liggen te slapen
Groet van een heel tevreden eGlobal Central klant.
Canon 77D besteld. 1 week later geleverd
Canon 77D besteld en 1 week later door DPD netjes afgeleverd.
Na het lezen van giga veel negatieve beoordelingen was ik natuurlijk best sceptisch. Ik kan eGlobal Central echter echt aanbevelen.
Goedkoop, snel en zonder problemen afgehandeld !
Alle verhalen over bv BTW heffing, invoerkosten enz. zijn naar mijn beleving niet aan de orde. Perfect geregeld !
De hele route die mijn camera heeft afgelegd is perfect te volgend via het tracking systeem.
Daarnaast heb ik mijn Canon (met NL menu) gewoon kunnen registreren bij Canon NL. Ook geen probleem.
Er zijn tal van beoordelingen waarbij men klaagt over niet geleverde goederen, geen live chat mogelijkheden enz.... Begin nu gewoon eens de bestelling af te ronden met de mogelijkheid om de order verzekerd te laten verzenden. Dit kost maar 2% van de waarde van het product. Daarnaast gewoon betalen met PayPal !! Zodoende loop je eigenlijk geen risico. Dus niet zeuren als je perse wilt dat het product gratis moet worden verzonden en dan met Ideal betalen.
eGlobel is NIET eindverantwoordelijk als het product door schuld van de koerier zoek raakt. Dus.....verzekeren en PayPal.
Verder wordt er mbt contact-momenten volgens mij geen rekening gehouden met het feit dat het daar 8 uur later is. Die mensen liggen te slapen
Groet van een heel tevreden eGlobal Central klant.
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
Het addertje onder het gras vindt u in de Algemene Voorwaarden:
1. De webwinkel regelt de inklaring en betaalt eventuele BTW en rechten bij invoer maar u gaat vooraf akkoord dat ze u daarbij vertegenwoordigen. Aangezien u, de consument, door de BD als importeur wordt gezien zal eventueel gefraudeer met aangiften geheel voor uw rekening komen.
2. Als u na drie maanden alsnog een naheffing van de Douane krijgt, bent u gewoon de klos.
Ik vind het prima dat anderen zonder scrupules zaken willen doen met een leverancier het niet zo nauw neemt met de regeltjes. Ik pas daarvoor aangezien ik er van uit ga dat ze datzelfde gedrag zullen vertonen als het op garantie en/of reparatie aankomt. Dan maar een paar tientjes duurder. TANSTAAFL!
Daar staan twee zaken die voor u als consument van belang kunnen zijn:17. Import, VAT & Customs
17.1 To simplify the process of buying internationally, eglobal central choose to handle the process of custom clearance for customers. By purchasing products through eglobal central, you authorise eglobal central to make arrangements for clearance of customs on your behalf for the products in your order. As importing products from overseas can be a hassle for most of our customers, we organise this process for you. We then provide you with fast local shipping to deliver the goods to your door. As a result, prices shown on this website are the final total you have to pay to have the order delivered to your door, without any hidden charges and customs delay.
17.2 After 3 month of receiving the goods and clearing customs, eGlobal Central will not be held responsible for any custom related fees.
1. De webwinkel regelt de inklaring en betaalt eventuele BTW en rechten bij invoer maar u gaat vooraf akkoord dat ze u daarbij vertegenwoordigen. Aangezien u, de consument, door de BD als importeur wordt gezien zal eventueel gefraudeer met aangiften geheel voor uw rekening komen.
2. Als u na drie maanden alsnog een naheffing van de Douane krijgt, bent u gewoon de klos.
Ik vind het prima dat anderen zonder scrupules zaken willen doen met een leverancier het niet zo nauw neemt met de regeltjes. Ik pas daarvoor aangezien ik er van uit ga dat ze datzelfde gedrag zullen vertonen als het op garantie en/of reparatie aankomt. Dan maar een paar tientjes duurder. TANSTAAFL!
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
Je zou, voordat je een bestelling plaatst, even contact op kunnen nemen met PayPal.
Dan weet je in welke gevallen je niet bent verzekerd ingeval er geen pakket wordt geleverd.
Dan kom je er al snel achter dat de betaling aan de verkoper - in dit geval E-Global - wordt geannuleerd.
Mocht het zo zijn dat PayPal te vaak problemen heeft met E-Global, dan verliest E-Global zijn PayPal rekening en is het niet meer mogelijk om via Paypal te betalen. Zolang de mogelijkheid om via PayPal te betalen bestaat, is jouw bestelling ten alle tijden verzekerd, ongeacht welke wetgeving E-Global hanteert.
Voor betalingen van artikelen via PayPal zijn de regels van PayPal van toepassing .... niet die van Hong Kong of van welke republiek dan ook.
Dan weet je in welke gevallen je niet bent verzekerd ingeval er geen pakket wordt geleverd.
Dan kom je er al snel achter dat de betaling aan de verkoper - in dit geval E-Global - wordt geannuleerd.
Mocht het zo zijn dat PayPal te vaak problemen heeft met E-Global, dan verliest E-Global zijn PayPal rekening en is het niet meer mogelijk om via Paypal te betalen. Zolang de mogelijkheid om via PayPal te betalen bestaat, is jouw bestelling ten alle tijden verzekerd, ongeacht welke wetgeving E-Global hanteert.
Voor betalingen van artikelen via PayPal zijn de regels van PayPal van toepassing .... niet die van Hong Kong of van welke republiek dan ook.
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
Gisteren hier een go pro5 black besteld voor een spotprijs van 325 euro. Een vriend van mij liet mij hierna dit topic zien, gelijk in de stress natuurlijk.
Maargoed het pakketje blijkt dus al onderweg te zijn en lijkt te zijn verstuurd vanuit Feltham (nabij Londen) waar inderdaad een DPD depot zit.
Het lijkt goed te gaan tot nu toe, ik houd jullie op de hoogte
Maargoed het pakketje blijkt dus al onderweg te zijn en lijkt te zijn verstuurd vanuit Feltham (nabij Londen) waar inderdaad een DPD depot zit.
Het lijkt goed te gaan tot nu toe, ik houd jullie op de hoogte
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
DPD heeft op 12 october de ordergegevens gekregen van EglobalCentral maar nog geen daadwerkelijk pakket. (17 Oct)
Hoewel in de email van Eglobal duidelijk staat dat alles is verzonden op 13 Oct.
Heb ze een email gestuurd of de order echt al verzonden is....
pfff begin nu wel te zweten
Hoewel in de email van Eglobal duidelijk staat dat alles is verzonden op 13 Oct.
Heb ze een email gestuurd of de order echt al verzonden is....
pfff begin nu wel te zweten
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
Het kan zo zijn dat je bestelling hier nog door de douane moet, over een bestelling van zo'n bedrag ben je doorgaans btw/invoerrechten etc verschuldigd, en dat doet de vervoerder. Die benodigde tijd wordt doorgaans gemeten in wéken.hoekievld schreef:DPD heeft op 12 october de ordergegevens gekregen van EglobalCentral maar nog geen daadwerkelijk pakket. (17 Oct)
Hoewel in de email van Eglobal duidelijk staat dat alles is verzonden op 13 Oct.
Heb ze een email gestuurd of de order echt al verzonden is....
pfff begin nu wel te zweten
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 21 okt 2017 16:32
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
Dag, Ik heb op 12 september een Ipad besteld die € 225,- goedkoper is dan is Nederland. het pakket komt inderdaad uit HongKong. Op 18 september was deze in Europa ( Frankrijk) de track&trace die ik heb gekregen geeft aan dat deze op inklaring wacht in Frankrijk. Deze inklaring duurt al meer dan 4 weken. Ik moet wel zeggen dat ze van Eglobal onder de naam Flora binnen 2 dagen reageren op mijn e-mails. Ik heb betaald via Visa Card en Paypal. Volgens Flora van Egobal hebben ze problemen met TNT als vervoerder en moet ik meer geduld hebben, maar mijn geduld is op en ga mijn betaald geld terug laten boeken via mijn VISA card.
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
hi, na 9 werkdagen toch mijn bestelling goed en wel gekregen!
Toch zeer tevreden!
Toch zeer tevreden!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 04 nov 2017 17:19
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
Vorige week had ik een bestelling geplaats bij eGlobal Central.
Bij het bestelling stond erbij Dat de levering 6-8 dagen zou duren.
De levering duurde 1 dag langer dus dat viel mee.
Ik kreeg netjes een link waar ik de zending kon volgen.
Mijn telefoon was netjes verpakt en doet het prima.
Mijn ervaring is dus goed
Bij het bestelling stond erbij Dat de levering 6-8 dagen zou duren.
De levering duurde 1 dag langer dus dat viel mee.
Ik kreeg netjes een link waar ik de zending kon volgen.
Mijn telefoon was netjes verpakt en doet het prima.
Mijn ervaring is dus goed
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
Hmmm... Maandag 30 -10 een Tamron 150-600mm G2 supertelelens bij Eglobal voor €865,- en de goedkoopste bij de gerenommeerde camera shop €1545,-
Dat scheelt nogal een slok en dus, met trillende vingers vanwege de negatieve berichten, de bestelling geplaatst en betaald met PayPal.
Ik kreeg direct een bevestiging van de bestelling en 24 uur later netjes een email dat het bestelde ingepakt was en klaar stond om opgepikt te worden door de koerier.
24 uur later netjes een Email dat het parsel inmiddels onderweg was en weer 48 uur later dat het bij DPD in de UK ontvangen was.
Op Vrijdagochtend 3 -11 een email dat het pakket vanuit de UK was verzonden en 'savonds een berichtje dat het in Berkel Roderijs was aangekomen met de mededeling dat het op Maandag 6-11 bezorgt zou worden ... en voila ... daar istie dan
Gewoon de originele lens in de originele verpakking met alle originele accessoires en met de gebruiksaanwijzing.
Perfect ingepakt, niets aan de hand.
M.v.g. Jimmy
Dat scheelt nogal een slok en dus, met trillende vingers vanwege de negatieve berichten, de bestelling geplaatst en betaald met PayPal.
Ik kreeg direct een bevestiging van de bestelling en 24 uur later netjes een email dat het bestelde ingepakt was en klaar stond om opgepikt te worden door de koerier.
24 uur later netjes een Email dat het parsel inmiddels onderweg was en weer 48 uur later dat het bij DPD in de UK ontvangen was.
Op Vrijdagochtend 3 -11 een email dat het pakket vanuit de UK was verzonden en 'savonds een berichtje dat het in Berkel Roderijs was aangekomen met de mededeling dat het op Maandag 6-11 bezorgt zou worden ... en voila ... daar istie dan
Gewoon de originele lens in de originele verpakking met alle originele accessoires en met de gebruiksaanwijzing.
Perfect ingepakt, niets aan de hand.
M.v.g. Jimmy
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
Ik heb verscheidene bestellingen geplaatst bij EGlobal en deze zijn allemaal prima geleverd. Soms duurt het wat langer afhankelijk vanuit welk land het verscheept wordt. Nu gaat het steeds sneller doordat voorraden ook in Europa liggen. Ik had vanaf het begin in de gaten dat het een Hong Kong bedrijf was, omdat ik wist dat deze lage prijzen voornamelijk mogelijk zijn door BTW verschillen. Als je een product google-t inclusief de zoekopdracht Hong Kong dan kom je E Global daar tegen.
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
Ik bestel regelmatig iets bij chinese of japanse web winkels maar wel altijd met credit card of paypal.
Toch vraag ik me af of als je de Canon camera wel kan opsturen voor reparatie, registreren kan wel jja maar bij een reparatie centrum kijken ze naar het serie nummer. En bij Grey Import word 9/10 keer niet onder garantie gerepareerd.
Toch vraag ik me af of als je de Canon camera wel kan opsturen voor reparatie, registreren kan wel jja maar bij een reparatie centrum kijken ze naar het serie nummer. En bij Grey Import word 9/10 keer niet onder garantie gerepareerd.
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
Dit is een website, waarvoor op de website van de politie gewaarschuwd wordt. Er zijn meerdere meldingen. Wat dit betekent weet ik niet, het lijkt in elk geval vaak mis te gaan met leveringen.
Laatst gewijzigd door wvandeno op 02 dec 2017 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
Een nepwebsite??? Deze site bestaat al jaren en levert normaal ook zonder problemen. Er wordt op de site van de politie ook niet voor gewaarschuwd, er wordt alleen gezegd dat er meldingen over zijn. Je begrijpt het verschil, neem ik aan?wvandeno schreef:KIJK UIT ! Dit is een nep website, waarvoor op de website van de politie gewaarschuwd wordt. Er zijn meerdere meldingen. Ben zelf helaas ook opgelicht deze maand. Mijn Ideal gegevens zijn nu bekend bij de eigenaren van deze site, maak me flink zorgen.
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
Ik weet het ook niet hoe het zit met deze website. Krijg er in elk geval geen warm gevoel bij waar het gaat om contact onderhouden met klanten...
Laatst gewijzigd door wvandeno op 02 dec 2017 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
Kun je ook jouw verhaal vertellen? Of heb je gewoon geld gestuurd en niet teruggekregen?wvandeno schreef:Ik ben mijn geld kwijt. Net zoals vele anderen die dit net zoals ik bij de politie gemeld hebben. Had ik maar eerder gecheckt op de site van de politie.