Ikzelf had ook zoiets, maar gelukkig lang niet zo erg langs de achterkant van een schoorsteen na een dakrenovatie .
Eerst een jaar van alles geprobeerd o.m. met nieuw lood van de zijkant ingeslepen.
Uiteindelijk hebben wij het lood er af geslepen en het dakleer in één geheel langs de achterkant van de schoorsteen omhoog en over de bovenkant van de schoorsteen naar voren getrokken; de zijkanten van het bovenvlak afgewerkt met daktrim; voor deze situatie!: opgelost!
(Dakbedekking langs de schoorsteen is ook geverfd, maar toont iets donkerder door de andere oppervlakte-structuur).
Hoop, dat dat bij jou ook toepasbaar is??
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Meeus / BouwGarant probeert onder garantie uit te komen
Re: Meeus / BouwGarant probeert onder garantie uit te komen
Ja wellicht alleen het vervelende is dat ik afhankelijk ben van de garantieverlener en die werkt helaas dus met alles wat ze in zich hebben tegen. Een optie is natuurlijk om het op eigen kosten te doen maar bij een huis van deze leeftijd is dat natuurlijk ook waanzin. Betalen voor de woning, extra voor de garantie, nog een keer extra in verband met een eigen risico en dan ook nog zelf de oplossing. Daarnaast hebben we tochtproblemen dus mijn verwachting is dat als dit probleem echt goed opgelost moet worden we een hele dikke portemonnee moeten omkeren.chrisd1 schreef:Ikzelf had ook zoiets, maar gelukkig lang niet zo erg langs de achterkant van een schoorsteen na een dakrenovatie .
Eerst een jaar van alles geprobeerd o.m. met nieuw lood van de zijkant ingeslepen.
Uiteindelijk hebben wij het lood er af geslepen en het dakleer in één geheel langs de achterkant van de schoorsteen omhoog en over de bovenkant van de schoorsteen naar voren getrokken; de zijkanten van het bovenvlak afgewerkt met daktrim; voor deze situatie!: opgelost!
(Dakbedekking langs de schoorsteen is ook geverfd, maar toont iets donkerder door de andere oppervlakte-structuur).
Hoop, dat dat bij jou ook toepasbaar is??
Zijn ze al aansprakelijk gesteld voor de gevolgschade door hun vertragingstacktiek?
Dat zal de eerst volgende brief zijn inderdaad. De gevolgschade wordt ook steeds groter namelijk....
Nog een geval-BouwGarant: viewtopic.php?f=93&t=161973&p=2239495&h ... s#p2239495td22 schreef:Dat zal de eerst volgende brief zijn inderdaad. De gevolgschade wordt ook steeds groter namelijk....
Helaas is Woningborg net zo'n smerige organisatie, erg veel problemen mee gehad.td22 schreef:Dit bericht is een waarschuwing voor de, naar mijn mening, farce die BouwGarant heet.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn met soortgelijke ervaringen? Voor zover iemand dit leest die bezig is met de aankoop van een nieuwbouwwoning kan ik niet anders adviseren dan: kies een aannemer die aangesloten is bij Woningborg of iets dergelijks maar blijf heel ver weg van BouwGarant.
Ze proberen overal onderuit te komen en als dat niet kan dan stellen ze een oplossing voor dat volstrekt onacceptabel is.
- Denk aan scheuren in plafond of wanden waar ze dan wel even een plint over willen plakken voor je.
- ook leuk is de clausule dat meningverschillen met aannemer niet dekken, dit interpreteren ze zo ruim dat zelfs een falliete aannemer die nooit heeft kunnen reageren ook gezien wordt als een meningverschil, terwijl het een afwijking van nen 1010 betreft.
Echt boeven, gewoon deadline stellen van paar maand en dan voor rechter brengen. Enige oplossing.