Ja dat weet ik al lang hoe dat werkt. Daarom geef ik die tip Anders juichen mensen en krijgen ze een jaar later weer een kater. Wat ik bedoel is geef niet al het geld uit want de belasting is er ook nog
De belastingdienst wel. Mijn zus kreeg eens een uitkering van verzekeringen en gaf het geld aan haar dochters. Heeft nooit rekening gehouden met de belasting en kreeg een aanslag van zo'n hfl. 25.000 betaalt ze nog voor.
Fiscus nog ff een naheffing sturen over de ontvangen inkomsten men heeft immers de rente afgetrokken waar deze rente achteraf nooit betaald is ( dat is immers het geval indien inleg terugbetaald wordt ), weet dit niet zeker maar zou me niks verbazen.
5 jaar is basis termijn en ze mogen hier gewoon van afwijken, indien aanneembaar is dat er fraude in het spel is die teruggaat in een periode langer dan 5 jaar waarin een van de jaren valt binnen de 5 jaarstermijn kan men deze termijn verlengen.
Schadevergoedingen zijn vrijgesteld. Zou eens contact opnemen met een fiscalist hierover, een effecten advocaat heeft hier de ballen verstand van, fiscaal jurist heeft hier 4 jaar voor gestudeerd. Alle andere een basiscollege gevolgd in 1e jaar ofzo.