LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Foute post van Unigarant

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Weisz
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2017 21:38

Foute post van Unigarant

Ongelezen bericht door Weisz »

In 2003 kocht ik ons huis. Direct viel mij op dat de vorige bewoner nog al zijn post op mijn adres liet komen. Toen daar ook belangrijke post bij zat van bankzaken en dat ook niet stopte heb ik contact opgenomen met de politie Haarlem. Die vertrouwde het niet en adviseerde om familie van de vorige bewoner mede te delen dat als de post nog doorgaat er een onderzoek naar komt. Per direct stopte een heleboel post. Tot op heden echter ontvang ik, ongeveer 14 jaar, post van Unigarant mbt een verzekering. Ik heb al menig telefoongesprek gevoerd met medewerkers van Unigarant. Afgelopen voorjaar zou het voorbij zijn. Er zou een incassobureau aangesteld worden, hun brief zou ik naar dat bureau post retoutr moeten sturen, en dan zou men weten dat op mijn adres geen heer [naam verwijderd] woont. Toch is de poststroom weer begonnen en houdt Unigarant zich niet aan de belofte naar mij.
De reden dat het niet stopt, zo vertelt Unigarant, is dat zij niet eenzijdig de gegevens in het bestand van meneer, mogen wijzigen. Unigarant mag dus wel 14 jaar lang, willens en wetens ( ik stuur alles steeds terug met duidelijke verhalen op de enveloppen) post van de heer, in de brievenbus van mevrouw [naam verwijderd] gooien. Waarom wil die meneer zijn verzekering niet op zijn eigen adres? Wat heeft hij te verbergen?
Hoe kan ik die post stoppen. Ik wil geen incassobureaus aan de deur, die op zoek zijn naar de vorige bewoner.
Wie weet hoe ik dit probleem kan oplossen?
In ieder geval krijgt Unigarant van mij persoonlijk de koude douche.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 okt 2017 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast. Namen verwijderd.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Foute post van Unigarant

Ongelezen bericht door Moneyman »

Weisz schreef:In 2003 kocht ik ons huis. Direct viel mij op dat de vorige bewoner nog al zijn post op mijn adres liet komen. Toen daar ook belangrijke post bij zat van bankzaken en dat ook niet stopte heb ik contact opgenomen met de politie Haarlem. Die vertrouwde het niet en adviseerde om familie van de vorige bewoner mede te delen dat als de post nog doorgaat er een onderzoek naar komt. Per direct stopte een heleboel post. Tot op heden echter ontvang ik, ongeveer 14 jaar, post van Unigarant mbt een verzekering. Ik heb al menig telefoongesprek gevoerd met medewerkers van Unigarant. Afgelopen voorjaar zou het voorbij zijn. Er zou een incassobureau aangesteld worden, hun brief zou ik naar dat bureau post retoutr moeten sturen, en dan zou men weten dat op mijn adres geen heer [naam verwijderd] woont. Toch is de poststroom weer begonnen en houdt Unigarant zich niet aan de belofte naar mij.
De reden dat het niet stopt, zo vertelt Unigarant, is dat zij niet eenzijdig de gegevens in het bestand van meneer, mogen wijzigen. Unigarant mag dus wel 14 jaar lang, willens en wetens ( ik stuur alles steeds terug met duidelijke verhalen op de enveloppen) post van de heer, in de brievenbus van mevrouw [naam verwijderd] gooien. Waarom wil die meneer zijn verzekering niet op zijn eigen adres? Wat heeft hij te verbergen?
Hoe kan ik die post stoppen. Ik wil geen incassobureaus aan de deur, die op zoek zijn naar de vorige bewoner.
Wie weet hoe ik dit probleem kan oplossen?
In ieder geval krijgt Unigarant van mij persoonlijk de koude douche.
Niet te moeilijk doen. Als je de hele zooi al vaak teruggestuurd hebt, zou ik gewoon beginnen met weggooien. Het houdt een keer op... Stel dát de zaal ooit bij een deurwaarder terecht komt, zal die de BRP raadplegen en daardoor zien dat de contractant niet op jouw adres staat ingeschreven.

stofzuigertje

Re: Foute post van Unigarant

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Je mag het niet openen maar of je nu gesloten of na openen weg pleurde?

Ze kunnen niets in beslag nemen en bij deurwaarder openbreken moeten ze de kosten vergoeden.
Ook kun je bij Politie melden dat als ze daarmee dreigen.... GBA laat zien wie er woont sinds deze datum en zal ook medewerking weigeren!

Blijkbaar willen ze geld ontvangen en om te voorkomen dat het verjaarde moeten ze naar laatste bekende adres sturen en dat is jou brievenbus helaas.
Maar bij meerdere keren retour en de vele jaren, maak je geen zorgen, voor de Deurwaarder iets in beslag mag nemen en naambordje met jou naam en niet van Ex bewoner.....

En stuur Unigarant even een link naar dit forum, zien ze hoe fout ze bezig zijn... en mogen zij hun kant van het verhaal toelichten!
Ik wacht op hun reactie want via Google kan dit Topic meer schade aanrichten dan ze met reclame binnen zouden halen....

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Foute post van Unigarant

Ongelezen bericht door Moneyman »

stofzuigertje schreef:Je mag het niet openen maar of je nu gesloten of na openen weg pleurde?
Openen mag niet. Dus ook niet voordat je het weggooit.
stofzuigertje schreef:GBA laat zien wie er woont sinds deze datum en zal ook medewerking weigeren!
De GBA bestaat niet meer. En als dat al zo zou zijn, zal de GBA nergens medewerking aan verlenen of weigeren.
stofzuigertje schreef:Blijkbaar willen ze geld ontvangen en om te voorkomen dat het verjaarde moeten ze naar laatste bekende adres sturen en dat is jou brievenbus helaas.
Klopt. Zo werkt het.
stofzuigertje schreef:En stuur Unigarant even een link naar dit forum, zien ze hoe fout ze bezig zijn... en mogen zij hun kant van het verhaal toelichten!
Ik wacht op hun reactie want via Google kan dit Topic meer schade aanrichten dan ze met reclame binnen zouden halen....
O nee he. Niet jij ook al op die tour...

NL-Toontje
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 okt 2017 11:30

Re: Foute post van Unigarant

Ongelezen bericht door NL-Toontje »

Wat is er mis met een groot kruis door de adresbalk van die brief, even met pen erop schrijven "Retour afzender, adres onbekend" en tijdens de volgende keer boodschappen doen even in de brievenbus gooien?
Als je dat al (naar jouw idee vaak genoeg) hebt gedaan gooi je de post daarna ongelezen bij het oud papier en ga je over tot de orde van de dag.

Wat je voor de zekerheid wel even zou kunnen doen is bij het gemeentehuis langsgaan en uitzoeken wie er allemaal op jouw adres ingeschreven staan en vervolgens actie ondernemen wanneer dat andere personen blijken te zijn dan jij verwacht.

Franskia
Berichten: 130
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Re: Foute post van Unigarant

Ongelezen bericht door Franskia »

Er zijn 2 opties; De 1e is alle vreemde post direct weggooien. Dit kost geen tijd of energie. De 2e is proberen er van af te komen door zelf actie te ondernemen. Dit kost tijd en energie en soms ook geld, bijv. telefoonkosten. Ik zou voor de 1e optie, alles weggooien, gaan. Je zult ook in dit geval te maken kunnen krijgen met incassobureau's, deurwaarders e.d., maar daar ben je snel vanaf als je ze duidelijk maakt dat degene die ze zoeken daar niet meer woont. Het is allemaal heel vervelend, maar van dit soort gevallen kom je moeilijk af als je dit zelf probeert. De "schuldeisers" e.d. haken het snelst af als ze merken dat ze op het verkeerde adres zijn en zullen je niet snel meer lastig vallen omdat hun dit alleen geld kost. Succes.

Gesloten