Exact, de dekkingskoop dus, zoals al heel vaak geadviseerd.crazyme schreef:Of weinig praktische oplossingen....Henk Toeter schreef:Of zou die weggejaagd zijn door de slecht onderbouwde meningen.....
De enige echte oplossing is : bestel elders een kaart en waag er een mailtje aan om het prijsverschil terug te vragen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Webwinkel annuleert bestelling na 5 maanden, mag dat?
Re: Webwinkel annuleert bestelling na 5 maanden, mag dat?
Re: Webwinkel annuleert bestelling na 5 maanden, mag dat?
En nagenoeg kansloos is.Moneyman schreef:Exact, de dekkingskoop dus, zoals al heel vaak geadviseerd.crazyme schreef:Of weinig praktische oplossingen....Henk Toeter schreef:Of zou die weggejaagd zijn door de slecht onderbouwde meningen.....
De enige echte oplossing is : bestel elders een kaart en waag er een mailtje aan om het prijsverschil terug te vragen.
Re: Webwinkel annuleert bestelling na 5 maanden, mag dat?
Het verhaal mist gegevens.alfatrion schreef:Als de "oplossing", die mij wordt geboden, is "neem je verlies maar", terwijl ik hier vraag wat mijn rechten zijn, dan zou ik hier ook niet meer terugkomen.
Er wordt steeds gesproken over verlies, maar wat is dat verlies?
De enige vraag is, hoe sla ik hier een slaatje uit.
Er wordt niet gezegd, het was een mooie aanbieding nou moet ik ergens anders 3 tientjes meer gaan betalen.
Ik heb nog steeds het idee dat het sop de kool niet waard is, recht of geen recht.
Tip voor de webshop: zet even in je algemene voorwaarden dat wanneer jouw leverancier de bestelde artikelen niet meer kan leveren, de klant zijn/haar geld per ommegaande krijgt teruggestort zonder af administratiekosten.
-
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50
Re: Webwinkel annuleert bestelling na 5 maanden, mag dat?
Er is hier maar één ding kansloos......crazyme schreef:En nagenoeg kansloos is.
viewtopic.php?f=69&t=173869
Zie hier, deze TS had ook kunnen kiezen om zijn verlies te nemen. Heeft echter onderzoek gedaan wat juridisch mogelijk is en zie het resultaat. Maar ach, je bent toch blind en doof voor reacties die niet in jouw straatje passen. Lekker dat je zo makkelijk bent, mocht je ooit m'n wederpartij zijn. Heb met je te doen.
Re: Webwinkel annuleert bestelling na 5 maanden, mag dat?
Snáp jij het eigenlijk wel? Jouw hierboven geciteerde “enige echte oplossing” is gewoon een dekkingskoop... die tegelijk door jou als “kansloos” wordt bestempeld. Wat is het nou?crazyme schreef:En nagenoeg kansloos is.Moneyman schreef:Exact, de dekkingskoop dus, zoals al heel vaak geadviseerd.crazyme schreef: De enige echte oplossing is : bestel elders een kaart en waag er een mailtje aan om het prijsverschil terug te vragen.
Re: Webwinkel annuleert bestelling na 5 maanden, mag dat?
Een dekkingskoop waarbij je het prijsverschil nooit terugkrijgt. Lees jij wel was ik schijf of snap je het gewoon niet ?
Niet willen snappen is natuurlijk ook een optie.
Niet willen snappen is natuurlijk ook een optie.
Re: Webwinkel annuleert bestelling na 5 maanden, mag dat?
Juist. Laat maar...
-
- Berichten: 32454
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Webwinkel annuleert bestelling na 5 maanden, mag dat?
Jawel. Daarom juist.crazyme schreef:Lees jij wel was ik schijf
Re: Webwinkel annuleert bestelling na 5 maanden, mag dat?
Bedankt voor alle reacties. Het duurde even voordat ik coherent kon reageren door de vele reacties en tijdgebrek..
Ik wilde inderdaad mijn rechten weten, want ik weet niet hoe het zit. Ik ben op zichzelf een heel redelijk mens, dus ik ga geen onredelijke dingen vragen van een bedrijf omdat ik in mijn recht sta ofzo. Ik begrijp dat als het bedrijf niet kan leveren, dat ze niet kunnen leveren.
Verder heb ik niet specifiek een bitcoin mining videokaart aangeschaft. Ik wil hem ook niet gebruiken voor dit doeleinde, maar gewoon om te gamen. Ik heb er niet al te veel verstand van, maar ik heb gewoon reviews gelezen en een fatsoenlijke kaart voor een fatsoenlijke prijs besteld. Dat deze kaart massaal wordt gebruikt voor het mijnen van die bitcoinpiramide en daardoor slecht leverbaar is heb ik pas ontdekt na de bestelling.
Nu is er inmiddels nieuwe informatie. Ik kan op zich wel ontsluiten dat de webshop waar dit over gaat Azerty.nl is. Dan kan ik u ook gelijk de volgende link laten zien: https://azerty.nl/product/msi/2646294/r ... eon-rx-570
De kaart is zoals u kunt zien (en als de website inmiddels is aangepast: de kaart staat als 'direct leverbaar' met een prijs van 254,60 euro op de website) weer leverbaar. Zelf heb ik een prijs van 209,- euro betaald voor de kaart.
Ze kunnen dus niet zeggen dat de kaart niet leverbaar is?? Want ze zoeken gewoon weer nieuwe klanten om in de wachtrij te zetten.
Ik begrijp uit de reacties het volgende:
- ik heb recht op levering vanwege de koopovereenkomst die ik heb afgesloten met de website.
- als het bedrijf niet kan leveren is dat een 'ondernemersrisico' en zij kunnen deze reden niet gebruiken voor een ontbinding van de overeenkomst
- als het bedrijf niet kan leveren en ik begrijp dat het een onontkoombare situatie is kan ik beter in redelijkheid handelen en 'mijn verlies nemen'.
Graag hoor ik het als iets van bovenstaande niet klopt.
Ik heb een e-mail gestuurd naar het bedrijf waarin ik stel dat:
- ze niet het recht hebben om te ontbinden
- ze slecht gecommuniceerd hebben over de status van de bestelling (drie keer contact op mijn initiatief, verder alleen van hun de annulering)
- ik het vreemd vind dat de kaart nu weer leverbaar is volgens hun website
- dat ik er daardoor van uit ga dat ze alsnog tot levering overgaan om aan de wet te voldoen en aan de kwaliteitsnormen van hun keurmerk 'ICTWaarborg'
- dit alles met bijvoeging van de bestelbevesting van de order en een screenshot van hun website
Dit lijkt mij alleszins redelijk en ik hoop op een goede reactie van het bedrijf.
Nogmaals bedankt voor alle reacties en ik hou u op de hoogte.
Ik wilde inderdaad mijn rechten weten, want ik weet niet hoe het zit. Ik ben op zichzelf een heel redelijk mens, dus ik ga geen onredelijke dingen vragen van een bedrijf omdat ik in mijn recht sta ofzo. Ik begrijp dat als het bedrijf niet kan leveren, dat ze niet kunnen leveren.
Verder heb ik niet specifiek een bitcoin mining videokaart aangeschaft. Ik wil hem ook niet gebruiken voor dit doeleinde, maar gewoon om te gamen. Ik heb er niet al te veel verstand van, maar ik heb gewoon reviews gelezen en een fatsoenlijke kaart voor een fatsoenlijke prijs besteld. Dat deze kaart massaal wordt gebruikt voor het mijnen van die bitcoinpiramide en daardoor slecht leverbaar is heb ik pas ontdekt na de bestelling.
Nu is er inmiddels nieuwe informatie. Ik kan op zich wel ontsluiten dat de webshop waar dit over gaat Azerty.nl is. Dan kan ik u ook gelijk de volgende link laten zien: https://azerty.nl/product/msi/2646294/r ... eon-rx-570
De kaart is zoals u kunt zien (en als de website inmiddels is aangepast: de kaart staat als 'direct leverbaar' met een prijs van 254,60 euro op de website) weer leverbaar. Zelf heb ik een prijs van 209,- euro betaald voor de kaart.
Ze kunnen dus niet zeggen dat de kaart niet leverbaar is?? Want ze zoeken gewoon weer nieuwe klanten om in de wachtrij te zetten.
Ik begrijp uit de reacties het volgende:
- ik heb recht op levering vanwege de koopovereenkomst die ik heb afgesloten met de website.
- als het bedrijf niet kan leveren is dat een 'ondernemersrisico' en zij kunnen deze reden niet gebruiken voor een ontbinding van de overeenkomst
- als het bedrijf niet kan leveren en ik begrijp dat het een onontkoombare situatie is kan ik beter in redelijkheid handelen en 'mijn verlies nemen'.
Graag hoor ik het als iets van bovenstaande niet klopt.
Ik heb een e-mail gestuurd naar het bedrijf waarin ik stel dat:
- ze niet het recht hebben om te ontbinden
- ze slecht gecommuniceerd hebben over de status van de bestelling (drie keer contact op mijn initiatief, verder alleen van hun de annulering)
- ik het vreemd vind dat de kaart nu weer leverbaar is volgens hun website
- dat ik er daardoor van uit ga dat ze alsnog tot levering overgaan om aan de wet te voldoen en aan de kwaliteitsnormen van hun keurmerk 'ICTWaarborg'
- dit alles met bijvoeging van de bestelbevesting van de order en een screenshot van hun website
Dit lijkt mij alleszins redelijk en ik hoop op een goede reactie van het bedrijf.
Nogmaals bedankt voor alle reacties en ik hou u op de hoogte.
Re: Webwinkel annuleert bestelling na 5 maanden, mag dat?
Ik vind het niet redelijk dat jij je verlies zou moeten nemen, als Azerty niet zou kunnen leveren. Als jij een rekening niet kan betalen, dan zal een bedrijf ook niet zeggen "wij nemen ons verlies". Wie een overeenkomst sluit, accepteert de gevolgen en wie zijn deel niet kan nakomen, neemt zijn verantwoordelijkheid. Je kan op een gegeven moment een dekkingskoop elders sluiten en de kosten van die koop verhalen op de winkel.ThomasVO schreef:Ik begrijp uit de reacties het volgende:
- ik heb recht op levering vanwege de koopovereenkomst die ik heb afgesloten met de website.
- als het bedrijf niet kan leveren is dat een 'ondernemersrisico' en zij kunnen deze reden niet gebruiken voor een ontbinding van de overeenkomst
- als het bedrijf niet kan leveren en ik begrijp dat het een onontkoombare situatie is kan ik beter in redelijkheid handelen en 'mijn verlies nemen'.
Graag hoor ik het als iets van bovenstaande niet klopt.
Misschien is het goed om aan te geven wat je graag wilt.
Re: Webwinkel annuleert bestelling na 5 maanden, mag dat?
Bedankt voor je reactie.
Ik wil graag een videokaart zoals ik die besteld heb in mei.
Vergelijkbare videokaarten zijn allemaal heel slecht leverbaar en nu vaak duurder dan toen ik de bestelling plaatste.
Andere alternatieven zijn zwaardere kaarten, want ik wil geen zwakkere, en die zijn allemaal veel duurder.
Aangezien Azerty via de website aangeeft dat ze de videokaart kunnen leveren binnen 24 uur (!) wil ik gewoon dat ze mij die videokaart leveren.
Dat heb ik ook via de mail aan ze gecommuniceerd.
Nu wacht ik op reactie.
Ik wil graag een videokaart zoals ik die besteld heb in mei.
Vergelijkbare videokaarten zijn allemaal heel slecht leverbaar en nu vaak duurder dan toen ik de bestelling plaatste.
Andere alternatieven zijn zwaardere kaarten, want ik wil geen zwakkere, en die zijn allemaal veel duurder.
Aangezien Azerty via de website aangeeft dat ze de videokaart kunnen leveren binnen 24 uur (!) wil ik gewoon dat ze mij die videokaart leveren.
Dat heb ik ook via de mail aan ze gecommuniceerd.
Nu wacht ik op reactie.
Re: Webwinkel annuleert bestelling na 5 maanden, mag dat?
Als je de kaart gewoon wilt hebben, stel je toch gewoon de dekkingskoop voor?
Re: Webwinkel annuleert bestelling na 5 maanden, mag dat?
Oké, dat zou ik inderdaad kunnen doen.Moneyman schreef:Als je de kaart gewoon wilt hebben, stel je toch gewoon de dekkingskoop voor?
Ik hoop echter dat ze mij alsnog in onderling overleg een goede oplossing bieden, daarom ben ik in de mail wel stellig maar geprobeerd geen drastische of onredelijke maatregelen te opperen.
Buitenom de eenzijdige annulering en het lange wachten bij deze levering heb ik geen slechte ervaringen met ze.
Aangezien het een vrij forse webwinkel is met een keurmerk en 15.000 reviews op tweakers hoop ik dat ze met een positieve benadering komen.
Mochten ze dat niet doen, zal ik het hier melden en de optie van dekkingskoop bij ze voorstellen.
Re: Webwinkel annuleert bestelling na 5 maanden, mag dat?
Je kunt proberen iets proactiever zijn. Ze hebben vast een aantal kaarten die je gevallen. Je kunt ze een paar voorstellen in het kader van de dekkingskoop.
Re: Webwinkel annuleert bestelling na 5 maanden, mag dat?
Zondag heb ik een e-mail gestuurd naar Azerty, maanagochtend heb ik gebeld met de servicedesk van het bedrijf en mijn e-mail toegelicht.
Daarin stelde ik dat de afspraak die we hadden gemaakt moest worden nagekomen volgens de wet. De medewerker aan de lijn probeerde me wijs te maken dat ze het inmiddels weer beschikbare product 'niet meer voor die prijs konden aanbieden' (209 euro). Toen heb ik gezegd dat dat wel de afspraak was. Hij ging het intern overleggen.
Op dinsdag kreeg ik een e-mail dat de kaart alsnog voor mij gereserveerd was voor de prijs van de oorspronkelijke overeenkomst.
Ik heb het geld overgemaakt en ik ga er van uit dat ik de kaart morgen in huis heb.
Conclusie: het helpt om je rechten te kennen en dit over te brengen aan de webwinkel. Heb je een respectabele webwinkel aan de haak zullen ze het voor je oplossen. Maar ze lopen er niet echt hard voor om op eigen initiatief deze oplossing voor te dragen, of alternatieven aan te bieden.
Bedankt voor alle nuttige hulp.
Thomas
PS: ik heb ook vermeld in de mail dat ze hun eigen algemene voorwaarden overtraden door geen alternatief te bieden en dat ik hun keurmerk zou inschakelen als er geen oplossing kwam, alsmede een opmerking over de belabberde communicatie van hun kant.
Daarin stelde ik dat de afspraak die we hadden gemaakt moest worden nagekomen volgens de wet. De medewerker aan de lijn probeerde me wijs te maken dat ze het inmiddels weer beschikbare product 'niet meer voor die prijs konden aanbieden' (209 euro). Toen heb ik gezegd dat dat wel de afspraak was. Hij ging het intern overleggen.
Op dinsdag kreeg ik een e-mail dat de kaart alsnog voor mij gereserveerd was voor de prijs van de oorspronkelijke overeenkomst.
Ik heb het geld overgemaakt en ik ga er van uit dat ik de kaart morgen in huis heb.
Conclusie: het helpt om je rechten te kennen en dit over te brengen aan de webwinkel. Heb je een respectabele webwinkel aan de haak zullen ze het voor je oplossen. Maar ze lopen er niet echt hard voor om op eigen initiatief deze oplossing voor te dragen, of alternatieven aan te bieden.
Bedankt voor alle nuttige hulp.
Thomas
PS: ik heb ook vermeld in de mail dat ze hun eigen algemene voorwaarden overtraden door geen alternatief te bieden en dat ik hun keurmerk zou inschakelen als er geen oplossing kwam, alsmede een opmerking over de belabberde communicatie van hun kant.
Re: Webwinkel annuleert bestelling na 5 maanden, mag dat?
Top. Uiteindelijk heb je wat je hebben wilde. En de meerwaarde van dit forum is weer bewezen.
-
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50
Re: Webwinkel annuleert bestelling na 5 maanden, mag dat?
Gefeliciteerd met het resultaat. Thomas. Graag gedaan.
Ben benieuwd of de 'pak je verlies'-mensen sportief genoeg zijn om TS ook te feliciteren.
Ben benieuwd of de 'pak je verlies'-mensen sportief genoeg zijn om TS ook te feliciteren.
Re: Webwinkel annuleert bestelling na 5 maanden, mag dat?
Fijn om te horen. Altijd leuk om te lezen als ons advies effect heeft. Jammer, dat het zo moet.
Re: Webwinkel annuleert bestelling na 5 maanden, mag dat?
Fijn dat het uiteindelijk geregeld is. Toch blijf ik vinden dat naar redelijkheid het aanbieden van geld terug in die voorgaande maanden een hele nette oplossing was geweest, zodat TS al eerder een nieuwe videokaart had kunnen kopen.
Re: Webwinkel annuleert bestelling na 5 maanden, mag dat?
En dan was TS meer geld kwijt geweest.Nijogeth schreef:Fijn dat het uiteindelijk geregeld is. Toch blijf ik vinden dat naar redelijkheid het aanbieden van geld terug in die voorgaande maanden een hele nette oplossing was geweest, zodat TS al eerder een nieuwe videokaart had kunnen kopen.