LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Beschadigd werkblad geleverd bij nieuwe keuken
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 17 okt 2017 11:25
Beschadigd werkblad geleverd bij nieuwe keuken
Beste forumleden,
Ik heb een korte vraag met betrekking tot mijn rechten inzake een nieuwe keuken. Wij hebben bij Keukenkampioen een nieuwe keuken besteld die nu circa 2 weken geleden geplaatst is. Na een behoorlijke waslijst aan problemen, die inmiddels al uiteen gezet zijn bij de klantenservice, kwamen wij er achter dat er meerdere barsten zitten in ons granieten werkblad. Hier zijn wij afgelopen vrijdag achtergekomen en wij hebben dit op het eerst mogelijke moment gemeld.
Het verhaal vanuit Keukenkampioen is nu dat dit binnen 24 uur na levering van de keuken gemeld had moeten worden en dat zij daarom niet kunnen garanderen dat, ondanks dat ze dit doorzetten naar de fabrikant van het werkblad, er ook daadwerkelijk een oplossing geboden gaat worden. Mijn vraag is nu, is dit rechtsgeldig?
Uiteraard was het erg prettig geweest als wij dit eerder hadden gezien, maar het gaat om een zeer donker gekleurde granieten werkblad waarbij dit helaas niet direct opvalt. Om nu te zeggen dat men binnen 24 uur elke fout in zijn/haar keuken al moet tegenkomen lijkt mij irreëel.
Ik hoor graag jullie meningen en adviezen met betrekking tot deze situatie. Alvast hartelijk bedankt voor het nemen van de tijd om te reageren!
Ik heb een korte vraag met betrekking tot mijn rechten inzake een nieuwe keuken. Wij hebben bij Keukenkampioen een nieuwe keuken besteld die nu circa 2 weken geleden geplaatst is. Na een behoorlijke waslijst aan problemen, die inmiddels al uiteen gezet zijn bij de klantenservice, kwamen wij er achter dat er meerdere barsten zitten in ons granieten werkblad. Hier zijn wij afgelopen vrijdag achtergekomen en wij hebben dit op het eerst mogelijke moment gemeld.
Het verhaal vanuit Keukenkampioen is nu dat dit binnen 24 uur na levering van de keuken gemeld had moeten worden en dat zij daarom niet kunnen garanderen dat, ondanks dat ze dit doorzetten naar de fabrikant van het werkblad, er ook daadwerkelijk een oplossing geboden gaat worden. Mijn vraag is nu, is dit rechtsgeldig?
Uiteraard was het erg prettig geweest als wij dit eerder hadden gezien, maar het gaat om een zeer donker gekleurde granieten werkblad waarbij dit helaas niet direct opvalt. Om nu te zeggen dat men binnen 24 uur elke fout in zijn/haar keuken al moet tegenkomen lijkt mij irreëel.
Ik hoor graag jullie meningen en adviezen met betrekking tot deze situatie. Alvast hartelijk bedankt voor het nemen van de tijd om te reageren!
-
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 12 apr 2011 11:53
Re: Beschadigd werkblad geleverd bij nieuwe keuken
"Diverse barsten" een barst in een granieten werkblad over het hoofd zien bij de oplevering van een werkblad, ik heb het nog nooit mee gemaakt. Kunt u een paar foto's hier posten, als je getekend hebt voor een perfect blad is het moeilijker om de keukenleverancier te bewegen dit op te lossen.
-
- Berichten: 2156
- Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51
Re: Beschadigd werkblad geleverd bij nieuwe keuken
... dat dit binnen 24 uur na levering van de keuken gemeld had moeten worden ...
Heeft/had u deze passage gezien, gemist of staat dit nergens (ook niet in uw orderbevestiging)?
Heeft/had u deze passage gezien, gemist of staat dit nergens (ook niet in uw orderbevestiging)?
-
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 12 apr 2011 11:53
Re: Beschadigd werkblad geleverd bij nieuwe keuken
24 uur is wel erg kort als de monteur bij vertrek zeg "de kit de eerste 24 uur laten uitharden niet aan het blad zitten" en dat advies geven wij eigenlijk ook maar wij poetsen zelf het blad voor de oplevering zodat we 100% zeker weten dat het blad perfect is.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 17 okt 2017 11:25
Re: Beschadigd werkblad geleverd bij nieuwe keuken
Foto's heb ik zeer zeker. Ze zijn gemaakt met een mobiele telefoon, maar hopelijk zien jullie waar ik op doel. U kunt de foto's bezichtigen via deze link: https://imgur.com/a/pcWKa
Ik had ook gehoopt dat we ze gelijk hadden zien. Helaas is het ons toen gewoon niet opgevallen ben ik bang.
Ik ben zelf niet de persoon die getekend heeft bij ontvangst, maar als ik de klantenservice mag geloven zou er ergens gestaan hebben dat dergelijke zaken binnen 24 uur gemeld moeten worden. Ik zal dat zeker nog even opzoeken. Ook al is er voor getekend of ergens mee akkoord gegaan, dan lijkt mij alsnog stug als dat zomaar kan. De algemene voorwaarden van de Media Markt lees ik ook niet, maar als daar in staat dat ik als consument recht heb op 24 uur zichttermijn in plaats van de gebruikelijke termijn, dan zal ik wat dat betreft beschermd zijn is mijn idee. Of bekijk ik het dan veel te eenvoudig?
Nogmaals hartelijk bedankt voor de tijd en reacties!
Ik had ook gehoopt dat we ze gelijk hadden zien. Helaas is het ons toen gewoon niet opgevallen ben ik bang.
Ik ben zelf niet de persoon die getekend heeft bij ontvangst, maar als ik de klantenservice mag geloven zou er ergens gestaan hebben dat dergelijke zaken binnen 24 uur gemeld moeten worden. Ik zal dat zeker nog even opzoeken. Ook al is er voor getekend of ergens mee akkoord gegaan, dan lijkt mij alsnog stug als dat zomaar kan. De algemene voorwaarden van de Media Markt lees ik ook niet, maar als daar in staat dat ik als consument recht heb op 24 uur zichttermijn in plaats van de gebruikelijke termijn, dan zal ik wat dat betreft beschermd zijn is mijn idee. Of bekijk ik het dan veel te eenvoudig?
Nogmaals hartelijk bedankt voor de tijd en reacties!
Re: Beschadigd werkblad geleverd bij nieuwe keuken
Dit zijn wel hele kleine barstjes. Zeg maar haarscheurtjes. Ik vraag mij af of dit niet gewoon bij een natuursteen blad hoort cq te accepteren is.
Gelukkig hebben wij een werkbladenspecialist!
Gelukkig hebben wij een werkbladenspecialist!
-
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 12 apr 2011 11:53
Re: Beschadigd werkblad geleverd bij nieuwe keuken
"Scheurtjes" kunnen haarlijnen zijn maar dan mag je ze niet voellen. Verder zie ik ook stukjes uit het werkblad. Dit is over het algemeen iets wat tijdens de montage kan gebeuren dus geen garantie van werkbladen fabriek naar keukenzaak. Keukenzaak is toch al uw aanspreekpunt dit zijn geen beschadigingen die tijdens een week gebruik in het blad komen.
Laatst gewijzigd door werkbladenspecialist op 17 okt 2017 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2156
- Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51
Re: Beschadigd werkblad geleverd bij nieuwe keuken
De fijne witte lijntjes lijken mij (bij vergroting) eerder juist een typische eigenschap van graniet te zijn ...
Graniet is een gemengd korrelig, kristallijn stollinggesteente dat ongelaagd
van structuur is. Graniet is samengesteld uit verschillende mineraalsoorten
die bepalend zijn voor kleurschakelingen van het graniet.
Iedere streek van herkomst bezit zijn eigen bijzondere eigenschappen. Dit
bepaalt de structuur van het graniet.
Graniet is meer open van structuur dan composiet.
Dit geeft het de uitstraling dat graniet zo kenmerkend maakt.
Door deze open structuur kunnen bij strijklicht putjes zichtbaar zijn.
Door de oorsprong van het gesteente kunnen er binnen een steensoort
afwijkingen in kleur en structuur voorkomen.
Ook kunnen er kleine haarscheurtjes en natuurlijke vlekken zijn ontstaan.
Deze kenmerken geven een natuurproduct een uniek karakter.
Graniet is een gemengd korrelig, kristallijn stollinggesteente dat ongelaagd
van structuur is. Graniet is samengesteld uit verschillende mineraalsoorten
die bepalend zijn voor kleurschakelingen van het graniet.
Iedere streek van herkomst bezit zijn eigen bijzondere eigenschappen. Dit
bepaalt de structuur van het graniet.
Graniet is meer open van structuur dan composiet.
Dit geeft het de uitstraling dat graniet zo kenmerkend maakt.
Door deze open structuur kunnen bij strijklicht putjes zichtbaar zijn.
Door de oorsprong van het gesteente kunnen er binnen een steensoort
afwijkingen in kleur en structuur voorkomen.
Ook kunnen er kleine haarscheurtjes en natuurlijke vlekken zijn ontstaan.
Deze kenmerken geven een natuurproduct een uniek karakter.
-
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 12 apr 2011 11:53
Re: Beschadigd werkblad geleverd bij nieuwe keuken
Met de lijntjes/scheurtjes is nog te leven, een beetje kleurverdieper erop en je ziet ze vermoedelijk niet meer. Lijkt er echter op dat er ook stukjes uitgesprongen zijn.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 17 okt 2017 11:25
Re: Beschadigd werkblad geleverd bij nieuwe keuken
Er zijn inderdaad ook stukjes gesprongen. En de krassen zijn helaas niet enkel oppervlakkig. Je kan er als het ware een beetje met je nagel in/tussen en ze dus ook voelen.
Persoonlijk vind ik het niet kunnen en de reacties van de specialist lezend zou dit ook niet de bedoeling moeten zijn.
Wat is jullie advies?
Persoonlijk vind ik het niet kunnen en de reacties van de specialist lezend zou dit ook niet de bedoeling moeten zijn.
Wat is jullie advies?
Re: Beschadigd werkblad geleverd bij nieuwe keuken
gezien het geld wat zon blad waarschijnlijk gekost heeft kan dit niet. Ik denk ook dat die 24-uurs regel om meerdere redenen onredelijk bezwarend is, en daarmee niets rechtsgeldig. ik denk dat je in je recht staat om een nieuw blad te verlangen, gezien de termijn dat een keuken geacht wordt mee te gaan. Overigens levert het gekozen materiaal wel verhoogd risico op dat dit later ook op kan gaan treden...
denk ik.
denk ik.
Re: Beschadigd werkblad geleverd bij nieuwe keuken
24uur is verdedigbaar om gebruiksschade uit te kunnen sluiten, maar dit kan nooit gebruiksschade zijn.
Deze eis in deze situatie hanteren is onredelijk.
Maar als ik het goed heb moet de keukenzaak nog reageren op uw klachtmelding ?
Deze eis in deze situatie hanteren is onredelijk.
Maar als ik het goed heb moet de keukenzaak nog reageren op uw klachtmelding ?
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 17 okt 2017 11:25
Re: Beschadigd werkblad geleverd bij nieuwe keuken
De keukenzaak moet inderdaad nog reageren, maar in de ochtend ben ik eerst doorverwezen naar de fabrikant. Die stuurt mij na tekst en uitleg weer naar Keukenkampioen. En die gaan nu zelf contact opnemen met de fabrikant. Kortom, weinig schot in de zaak voorlopig. Ik heb duidelijk gemaakt dat ik Keukenkampioen zelf als aanspreekpunt wil en niet de hele tijd van het kastje naar de muur gestuurd wil worden. Anders had ik waarschijnlijk zelf weer contact met de fabrikant op moeten nemen.
Re: Beschadigd werkblad geleverd bij nieuwe keuken
(Strikt genomen) 'moet' je duidelijk maken, dat Kk (wettelijk) aanspreekpunt ís; zoals hierboven al aangegeven door ws.YoungStarDC schreef:Ik heb duidelijk gemaakt dat ik Keukenkampioen zelf als aanspreekpunt wil...
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Beschadigd werkblad geleverd bij nieuwe keuken
Maar is 2 weken dan wel acceptabel? Als er meerdere gebreken waren verbaast het mij dat TS dit specifieke punt, die duidelijk zichtbaar is op de foto's, pas opvalt na 2 weken.werkbladenspecialist schreef:24 uur is wel erg kort als de monteur bij vertrek zeg "de kit de eerste 24 uur laten uitharden niet aan het blad zitten" en dat advies geven wij eigenlijk ook maar wij poetsen zelf het blad voor de oplevering zodat we 100% zeker weten dat het blad perfect is.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 17 okt 2017 11:25
Re: Beschadigd werkblad geleverd bij nieuwe keuken
Uiteraard vind ik zelf dat twee weken binnen een redelijk termijn is. Ben benieuwd wat de rest vindt!
-
- Berichten: 2156
- Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51
Re: Beschadigd werkblad geleverd bij nieuwe keuken
U heeft klaarblijkelijk de betreffende zin/bewering in de voorwaarden niet kunnen vinden ... ? Dan is het gewoon garantie.YoungStarDC schreef:Uiteraard vind ik zelf dat twee weken binnen een redelijk termijn is. Ben benieuwd wat de rest vindt!
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Beschadigd werkblad geleverd bij nieuwe keuken
Is wel een heel simpele redenatie.hänschen klein schreef:U heeft klaarblijkelijk de betreffende zin/bewering in de voorwaarden niet kunnen vinden ... ? Dan is het gewoon garantie.YoungStarDC schreef:Uiteraard vind ik zelf dat twee weken binnen een redelijk termijn is. Ben benieuwd wat de rest vindt!
Als TS (ik zeg niet dat het zo is) zelf de schade heeft veroorzaakt 1,5 week na de levering dan is het niet gewoon garantie. De leverancier hoeft eigen veroorzaakte schade niet uit te sluiten in haar voorwaarde, veelal doen ze dit wel om discussies te voorkomen.
Hier blijft iedereen maar in gaan op die 24 uur termijn van de leverancier, maar de vraag is of 2 weken levering je nog wel garantie kunt claimen, de schade is zo zichtbaar dat dit mij ook verbaast dat het niet eerder opviel.
Mijn eerste krasje viel mij direct op en zie hem nog steeds.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 17 okt 2017 11:25
Re: Beschadigd werkblad geleverd bij nieuwe keuken
Dat stuk heb ik nog niet terug gevonden inderdaad!
En verder, de foto's zijn gemaakt van een zeer kleine afstand. Als je gewoon normaal bezig bent in de keuken zie je het echt niet. In het donker is het lastig genoeg, maar ook in het licht door de reflectie. Maar goed, dat terzijde. Terwijl ik wacht op reactie vanuit Keukenkampioen blijft de vraag of 2 weken te lang is en of ik recht heb op een nieuw blad.
En verder, de foto's zijn gemaakt van een zeer kleine afstand. Als je gewoon normaal bezig bent in de keuken zie je het echt niet. In het donker is het lastig genoeg, maar ook in het licht door de reflectie. Maar goed, dat terzijde. Terwijl ik wacht op reactie vanuit Keukenkampioen blijft de vraag of 2 weken te lang is en of ik recht heb op een nieuw blad.
Re: Beschadigd werkblad geleverd bij nieuwe keuken
Garantie kun je heus wel later claimen.sylvesterb schreef: Hier blijft iedereen maar in gaan op die 24 uur termijn van de leverancier, maar de vraag is of 2 weken levering je nog wel garantie kunt claimen, de schade is zo zichtbaar dat dit mij ook verbaast dat het niet eerder opviel.
Dan ontstaat alleen de discussie of dit gebruiksschade (cq misbruik-schade) is, bijvoorbeeld door staan op werkblad.