LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huiseigenaar beeindigt zonder overleg tv/radio abonnement

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Huiseigenaar beeindigt zonder overleg tv/radio abonnement

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

renewouters schreef: Wat ik wel typisch vind is dat Stofzuigertje nog nooit een ban heeft gehad op dit forum. Andere accounts worden voor minder permanent geblokkeerd.
Zie regel 2 :lol: :
Brahms schreef: Even twee interne forumregels, reageer niet op Stofzuigertje en kom niet aan de hobbij van aanwezige amateur forumjuristen :D

16again
Berichten: 16520
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Huiseigenaar beeindigt zonder overleg tv/radio abonnement

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
16again schreef: Volgens consuwijzer verhaal hoef je alleen niet te betalen voor de periode dat niet geleverd is. Dat durf ik nauwelijks een vergoeding te noemen
Dat klopt dus. Als je uitgaat van een internetbedrag van 45 euro (dat is Ziggo) is dat 1,50 per dag. Daar kun je dus inderdaad net een zak chips voor kopen om de internetloze avonden door te brengen. Het extra biertje zul je uit eigen zak moeten betalen.
Als je een dag geen gas of stroom hebt, krijg je pas een echte vergoeding. En dit bovenop je al lagere verbruik.
Wat dat betreft zou het rechtvaardiger zijn, om bij een dag geen internet, al bijvoorbeeld een week niet te hoeven betalen

TS kan niet bij Ziggo aankloppen voor "vergoeding" , Ziggo heeft gewoon de opzegging uitgevoerd. Tevens heeft TS geen overeenkomst met Ziggo.
Mogelijk is interne doorlus van TVs en PCs etc zelfs strijdig met Ziggo voorwaarden.

Hier is overigens sprake van verhuurder, niet van een telecom aanbieder die tekort schiet. Wellicht geldt dan een andere vergoeding

Speedy123
Berichten: 2020
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Huiseigenaar beeindigt zonder overleg tv/radio abonnement

Ongelezen bericht door Speedy123 »

webshopeigenaar14 schreef:Het internet/tv valt 's middags weg, de volgende ochtend geeft de verhuurder aan een fout gemaakt te hebben. Die zelfde avond informeer jij op een consumentenforum naar eventueel recht op schade vergoeding ivm derving van woongenot, en het risico niet tijdig gewaarschuwd te worden bij een mogelijke ramp? Ter plekke is geen gsm signaal beschikbaar?

Nu valt hier juridisch natuurlijk heel veel over te zeggen, maar als dit mijn instelling was geweest in mijn studententijd had ik toch een behoorlijke trap onder mijn r**t gekregen van mijn pa.
Pardon? TS betaald voor deze dienstverlening. Hij heeft een overeenkomst met de verhuurder waarin dit geregeld is. En nu zit TS zonder TV, zonder Internet en zonder telefonie. Heraansluiting is echt niet snel mogelijk, die zal eerst aangevraagd moeten worden en na het sluiten van een nieuwe overeenkomst, ingepland moeten worden door de leverancier. Het kan zomaar zijn dat TS wekenlang zonder TV, internet en telefonie komt te zitten.

sylvesterb
Berichten: 5056
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Huiseigenaar beeindigt zonder overleg tv/radio abonnement

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Speedy123 schreef: Pardon? TS betaald voor deze dienstverlening. Hij heeft een overeenkomst met de verhuurder waarin dit geregeld is. En nu zit TS zonder TV, zonder Internet en zonder telefonie. Heraansluiting is echt niet snel mogelijk, die zal eerst aangevraagd moeten worden en na het sluiten van een nieuwe overeenkomst, ingepland moeten worden door de leverancier. Het kan zomaar zijn dat TS wekenlang zonder TV, internet en telefonie komt te zitten.
De verhuurder heeft een overstap aangevraagd van Ziggo naar KPN, vermoedelijk ligt er gewoon internet in de woning maar zullen er aanpassingen gemaakt moeten worden.

Immers als jezelf overstapt van Ziggo naar KPN dien je wel het modem te vervangen e.d. De vraag is dus wat er in de overeenkomst staat met de verhuurder. TS heeft zelf aangegeven geen actie te willen ondernemen om schadebeperkend te werken.

Als je een storing hebt bij je eigen internet provider en je werkt niet mee aan de oplossing die geboden door de helpdesk, maar bijvoorbeeld een monteur eist, dan heb je geen recht meer op de vergoeding.

Moneyman
Berichten: 31680
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiseigenaar beeindigt zonder overleg tv/radio abonnement

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kate25 schreef:Alles leuk en aardig maar ...
- weet iemand hoelang een heraansluiting kan duren via Ziggo/KPN? We moeten er niet aan denken dat het > maand wordt ... Mits heraansluiting mogelijk is.
- weet iemand of wij recht hebben op financiële vergoeding? Valt dit onder het kopje 'derving van woongenot' oid?
Ik lees veel emotie, maar als ik dat weglaat blijven deze twee vragen over. Op de eerste valt voor ons geen zinnig antwoord te geven, want dat hangt helemaal van de specifieke factoren (waaronder de actiebereidheid van de eigenaar/ beheerder) af. Op de tweede is het antwoord "ja". Als jij inclusief deze aansluiting huurt, zou je voor de termijn dat je er niet over kunt beschikken ook niet voor hoeven betalen. Maar goed, vraag je dan wel af of die paar tientjes (meer zal het hopelijk niet zijn) je het gezeur met je verhuurder waard zijn.

Kate25
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 mei 2008 21:51

Re: Huiseigenaar beeindigt zonder overleg tv/radio abonnement

Ongelezen bericht door Kate25 »

KNP heeft beheerder gemeld, geen oplossing te hebben - volgens beheerder kan er maar 1 aansluiting geregeld worden en beheerder beweert dat Ziggo abonnement hersteld moet worden. Er wordt dus naar elkaar gewezen, maar oorzaak problem ligt natuurlijk bij huiseigenaar.
Huiseigenaar per mail: "Wie heeft dit aangesloten" Maw: hij vraagt huurders om info, die wij uiteraard niet hebben.
Een vd huurders heeft eigen aansluiting & zit nergens mee - dus gezamenlijke claim gaat niet lukken.
Vwb verstoorde relatie: geen angst, die is al jaren problematisch, want dit is niet de eerste keer dat er zo wordt gehandeld.
Juristen in de kennissenkring: recht op compensatie wegens niet geleverd, derving woongenot etc etc. Hoogte wordt afhankelijk van tijdsduur herstel.

witte angora
Berichten: 32331
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiseigenaar beeindigt zonder overleg tv/radio abonnement

Ongelezen bericht door witte angora »

Kate25 schreef: Een vd huurders heeft eigen aansluiting & zit nergens mee - dus gezamenlijke claim gaat niet lukken.
Is er hier toevallig iets fout gegaan? Het zou niet voor het eerst zijn (althans ik kan me van lang geleden op dit forum wel iets herinneren) dat er bij het aansluiten/afsluiten fouten worden gemaakt door de monteur of ergens in een administratie.

Juist omdat de huiseigenaar ook benieuwd is naar wie dit gedaan heeft. Die weet kennelijk ook van niets.

sylvesterb
Berichten: 5056
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Huiseigenaar beeindigt zonder overleg tv/radio abonnement

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Kate25 schreef:KNP heeft beheerder gemeld, geen oplossing te hebben - volgens beheerder kan er maar 1 aansluiting geregeld worden en beheerder beweert dat Ziggo abonnement hersteld moet worden. Er wordt dus naar elkaar gewezen, maar oorzaak problem ligt natuurlijk bij huiseigenaar.
Huiseigenaar per mail: "Wie heeft dit aangesloten" Maw: hij vraagt huurders om info, die wij uiteraard niet hebben.
Een vd huurders heeft eigen aansluiting & zit nergens mee - dus gezamenlijke claim gaat niet lukken.
Vwb verstoorde relatie: geen angst, die is al jaren problematisch, want dit is niet de eerste keer dat er zo wordt gehandeld.
Juristen in de kennissenkring: recht op compensatie wegens niet geleverd, derving woongenot etc etc. Hoogte wordt afhankelijk van tijdsduur herstel.
Ziggo kan ook maar 1 aansluiting realiseren in een woning, net zoals KPN. Nogmaals de vraag wat staat er in uw huurcontract hierover? Juristen in de kenniskring zijn leuk, maar als ze deze uitspraken doen zonder het huurcontract in te zien dan zijn ze waardeloos.

Los dat de vraag is of je derving woongenot etc etc kunt claimen. Sinds wanneer wordt je woongenot minder als je geen internet via een vaste aansluiting hebt.

De vraag is of de zogenoemde claim bij een huurcommissie/rechtbank stand houdt en de kosten hiervan overstijgen vermoedelijk meermaals de claim die je wilt indienen.

alfatrion
Berichten: 22120
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Huiseigenaar beeindigt zonder overleg tv/radio abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik kan uit eigen ervaring meedelen dat KPN meerdere aansluiten in een woning kan realiseren.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Huiseigenaar beeindigt zonder overleg tv/radio abonnement

Ongelezen bericht door gemist »

alfatrion schreef:Ik kan uit eigen ervaring meedelen dat KPN meerdere aansluiten in een woning kan realiseren.
ISDN is antiek en àls er een dubbel aderpaar ligt zou er idd over het vrije paar geleverd kunnen worden. Of...er moet een stap91 liggen. Dan wordt het helemaal spannend.

witte angora
Berichten: 32331
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiseigenaar beeindigt zonder overleg tv/radio abonnement

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat ik dus vermoed is dat de 'vrije buur', om het zo maar te zeggen, Ziggo heeft op de enige aansluiting die er is. En dan kan KPN niet zoveel, want het signaal van Ziggo blijft doorlopen. KPN kan er niet op. Er zal, als mijn vermoeden klopt, gewoon teruggeschakeld moeten worden naar Ziggo, wat al eerder gezegd is.

sylvesterb
Berichten: 5056
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Huiseigenaar beeindigt zonder overleg tv/radio abonnement

Ongelezen bericht door sylvesterb »

witte angora schreef:Wat ik dus vermoed is dat de 'vrije buur', om het zo maar te zeggen, Ziggo heeft op de enige aansluiting die er is. En dan kan KPN niet zoveel, want het signaal van Ziggo blijft doorlopen. KPN kan er niet op. Er zal, als mijn vermoeden klopt, gewoon teruggeschakeld moeten worden naar Ziggo, wat al eerder gezegd is.
Ziggo en KPN gebruiken verschillende technieken. Ziggo via coax en KPN via koper (of glasvezel). alfatrion heeft gelijk dat KPN meerdere aansluitingen kan realiseren als er meerdere aders op het ISRA punt zitten, hier zat ik mis.

Echter in veel woningen is er maar 1 aderpaar beschikbaar is maximaal 2. In bedrijfspanden ligt er meestal een 20 aderparen en kun je dus theoretische 20 verschillende verbindingen aanvragen.

De vraag blijft wat er is afgesproken hierover in de huurovereenkomst. Staat hier een eigen aansluiting per kamer/bewoner of gewoon internet beschikbaar o.i.d., hierin zit nogal een verschil. Zonder deze informatie kun je gewoon geen advies geven aan TS over de aansprakelijkheid.

Immers als KPN een actieve verbinding levert is er in de woning gewoon internet en dienen UTP kabels omgezet te worden. Ik krijg echter erg het idee dat TS enkel uit is om te escaleren en niet wilt meedenken met de verhuurder om tot een oplossing te komen.

Kate25
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 mei 2008 21:51

Re: Huiseigenaar beeindigt zonder overleg tv/radio abonnement

Ongelezen bericht door Kate25 »

Nee - natuurlijk niet opgelost conform ervaring met huiseigenaar. Hij woont elders & heeft nergens last van.
De onderhoudsfirma mailde dat KPN aansluiting alleen 1 contact punt toestaat & dus niet werkt voor apartementen. Huiseigenaar beweert dat KPN monteur niet kan komen.
***-verhalen & nog steeds niets opgelost; dus tientjes van de huur af.
Contact opgenomen met eerdere leverancier Ziggo & geprobeerd contact op te nemen met KPN. Omdat wij geen gegevens hebben mbt abonmment (oud & evt nieuw) en klantnr e.d. nodig is, lukt navraag doen bij KPN niet. Bij Ziggo in ieder geval wel zoveel mogelijk contact gegevens doorgegeven van huiseigenaar & onderhoudsfirma - per mail, zodat kopie voor advocaten mogelijk is.
En zolang niet 24/7 kabeltv/radio: 2 à 3x maandelijks bedrag voor 24/7 abonnement radio/tv op huur inhouden - of die 1.90€ per dag, zoals hierboven voorgesteld.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Huiseigenaar beeindigt zonder overleg tv/radio abonnement

Ongelezen bericht door renewouters »

16again schreef: Als je een dag geen gas of stroom hebt, krijg je pas een echte vergoeding. En dit bovenop je al lagere verbruik.
Wat dat betreft zou het rechtvaardiger zijn, om bij een dag geen internet, al bijvoorbeeld een week niet te hoeven betalen
Als je een dag geen gas of elektriciteit hebt is de impact veel groter (geen warm water, geen verwarming, koelkast koelt niet meer vriezer ontdooit). Een dag zonder internet is geen probleem: er zijn immers voldoende alternatieven (4G, WIFI hotspots, etc). Je wordt niet belemmerd in je bezigheden als de vaste internetverbinding er een keer uit ligt.

Kate25
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 mei 2008 21:51

Re: Huiseigenaar beeindigt zonder overleg tv/radio abonnement

Ongelezen bericht door Kate25 »

Het is (huur)contractbreuk waarbij de verhuurder afspraken niet nakomt en is nog steeds niet geregeld.
Verhuurder/huiseigenaar woont niet op het adres, maar maakt wel regelmatig gebruik van een andere ruimte in het pand die wordt verhuurd. Is dus regelmatig in het pand, maar regelt gewoon helemaal niets.
Vwb verstoorde relatie: diverse huurders hebben juridisch adviseurs in moeten schakelen over de afgelopen jaren. O.a. wegens stalken, achterstallig onderhoud, pesten, dreigen etc.

Veel interessanter: bij toeval ontdekten wij dat de post bij ons zaterdagavond > 21:00 wordt bezorgd en uiteraard niet door de PTT.

sylvesterb
Berichten: 5056
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Huiseigenaar beeindigt zonder overleg tv/radio abonnement

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Kate25 schreef:Het is (huur)contractbreuk waarbij de verhuurder afspraken niet nakomt en is nog steeds niet geregeld.
Verhuurder/huiseigenaar woont niet op het adres, maar maakt wel regelmatig gebruik van een andere ruimte in het pand die wordt verhuurd. Is dus regelmatig in het pand, maar regelt gewoon helemaal niets.
Vwb verstoorde relatie: diverse huurders hebben juridisch adviseurs in moeten schakelen over de afgelopen jaren. O.a. wegens stalken, achterstallig onderhoud, pesten, dreigen etc.

Veel interessanter: bij toeval ontdekten wij dat de post bij ons zaterdagavond > 21:00 wordt bezorgd en uiteraard niet door de PTT.
Waarom schakel je een juridische adviseur voor strafbare feiten zoals stalken, pesten en dreigen etc? Compleet zinloos. Je laatste zin is ook compleet nutteloos, er is niets mis mee als hij de post bezorgd zolang hij het maar niet openmaakt, doet hij dit wel dan moet je naar de politie gaan. Een juridische adviseur kost je enkel geld maar kan niets betekenen in dit soort zaken.

Reinaldofalla
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2017 15:52

Re: Huiseigenaar beeindigt zonder overleg tv/radio abonnement

Ongelezen bericht door Reinaldofalla »

Bij ons (5 bewoners) wilde hij alle service afsluiten omdat wij het niet eens waren met een rekening, daar is een snelle procedure geweest bij de rechtbank. Hij mocht niet zomaar alles afsluiten. Als je een andere provider neemt heb je binnen een week internet/tv. Dat kun je informeren bij je nieuwe provider

Gesloten