LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misleidend argument van Stedin voor doordrukken slimme meter
Re: Misleidend argument van Stedin voor doordrukken slimme meter
Interessante thread, zojuist gevolgd omdat ik van plan ben mijn slimme meter bij Stedin te weigeren. Wat me opvalt, ook zonder big datatechnieken te hoeven toepassen: de tegenstanders van de slimme meter hebben allemaal minder dan 25 posts op het forum. De voorstanders elk meerdere duizenden...
Bij doorlezen op de website van Stedin staat dat de klant die blijft zitten met zijn oude meter op den duur het onderscheid tussen dag- en nachtstroom kwijtraakt, terwijl dat bij de slimme meter niet zo is.
Ik kan dit helaas niet anders ervaren dan als een dreigement van Stedin om inderdaad de slimme meter door te drukken.
Ik kan dit helaas niet anders ervaren dan als een dreigement van Stedin om inderdaad de slimme meter door te drukken.
Interessant om te lezen is het dreigement vanStedin zodra je wil aangeven dat je geen slimme meter wil:
Wat u misloopt als u de slimme meter weigert: Een dag- en nachttarief voor elektriciteit
Het wisselen tussen dag- en nachttarief met een oude meter verdwijnt. Vanaf 1 mei 2018 zetten we namelijk stapsgewijs het toonfrequent signaal uit. Dit signaal zorgt er momenteel voor dat de meter uw verbruik ‘s nachts en overdag apart registreert. De slimme meter heeft dit toonfrequent signaal niet nodig om dit onderscheid te maken. Voor iedereen met een slimme meter blijft het dag- en nachttarief daardoor wel beschikbaar.
Wat u misloopt als u de slimme meter weigert: Een dag- en nachttarief voor elektriciteit
Het wisselen tussen dag- en nachttarief met een oude meter verdwijnt. Vanaf 1 mei 2018 zetten we namelijk stapsgewijs het toonfrequent signaal uit. Dit signaal zorgt er momenteel voor dat de meter uw verbruik ‘s nachts en overdag apart registreert. De slimme meter heeft dit toonfrequent signaal niet nodig om dit onderscheid te maken. Voor iedereen met een slimme meter blijft het dag- en nachttarief daardoor wel beschikbaar.
Dit is geen bedreiging, maar gewoon een feit. Het wordt onredelijk duur om 2 signalen te onderhouden.
Wat maakt dat je het niet ervaart voor wat het is: een informerende waarschuwing? Dat kan alleen je eigen negatieve perceptie zijn.mvthiel schreef:Bij doorlezen op de website van Stedin staat dat de klant die blijft zitten met zijn oude meter op den duur het onderscheid tussen dag- en nachtstroom kwijtraakt, terwijl dat bij de slimme meter niet zo is.
Wist u dat Netwerkbeheerder Stedin al ruim een half jaar de slimme meters niet heeft kunnen uitlezen?
Veel jaarnota's van energiemaatschappijen zijn berekend met geschatte meterstanden. Hoezo slimme meters.
Alweer een bedrijf waar communicatie naar de klant toe geen prioriteit heeft. En de energiemaatschappijen geven op hun jaarnota ook niet aan dat het geschatte meterstanden zijn, een gemiste kans zou ik zeggen. Ik kwam er toevallig achter omdat ik de meterstanden nog handmatig elke 2 weken opneem.
Veel jaarnota's van energiemaatschappijen zijn berekend met geschatte meterstanden. Hoezo slimme meters.
Alweer een bedrijf waar communicatie naar de klant toe geen prioriteit heeft. En de energiemaatschappijen geven op hun jaarnota ook niet aan dat het geschatte meterstanden zijn, een gemiste kans zou ik zeggen. Ik kwam er toevallig achter omdat ik de meterstanden nog handmatig elke 2 weken opneem.
Mijn Stedinmeter wordt keurig uitgelezen. Je bericht is dus onjuist.easygo schreef:Wist u dat Netwerkbeheerder Stedin al ruim een half jaar de slimme meters niet heeft kunnen uitlezen?
Snelle conclusie Moneyman. Hoe weet u dat de meter wordt uitgelezen, krijgt u daar bericht van?
Bedweter
Bedweter
Op deze manier steek ik m’n energie niet eens in een antwoord. Je zóu het ook netjes kunnen vragen als je iets wilt weten.easygo schreef:Snelle conclusie Moneyman. Hoe weet u dat de meter wordt uitgelezen, krijgt u daar bericht van?
Bedweter
Laatst gewijzigd door Moneyman op 20 okt 2017 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Je mag best de vraag beantwoorden, of je bericht krijg, dat je Slimme meter uitgelezen is!Moneyman schreef:Op deze manier steek ik m’n energie niet eens in een antwoord. Je zóu het ook kunnen vragen als je iets wilt weten.easygo schreef:Snelle conclusie Moneyman. Hoe weet u dat de meter wordt uitgelezen, krijgt u daar bericht van?
Bedweter
De vraag is toch redelijk, om je bericht te onderbouwen?
-
Ik zit na verhuizing nu ook met zo'n slimme meter. Heb het "slimme" gedeelte online uit laten zetten.
https://www.stedin.net/slimme-meter/sli ... -uitlezen/
Bob Schurkjens schreef:Ik zit na verhuizing nu ook met zo'n slimme meter. Heb het "slimme" gedeelte online uit laten zetten.
En ook al ervaring met het verbruik opgedaan?
Jammer, want juist die online uitlezing door de netbeheerder, dat was toch de reden dat de slimme meter voor de consument interessant is?Bob Schurkjens schreef:Ik zit na verhuizing nu ook met zo'n slimme meter. Heb het "slimme" gedeelte online uit laten zetten.
Niet meer standen hoeven doorgeven bij einde contract of voor jaarafrekening. Niet meer eens in de 3 jaar thuis moeten zijn omdat de netbeheerder de standen moet controleren. Om de 2 maanden een overzicht van je verbruik.
Er is zoveel discussie over de slimme meter, dat moet je als overheid toch niet willen? Ik zou eerst duidelijkheid willen in de problemen die mensen hebben en tot die tijd stoppen met de uitrol ervan. Er moet toch een antwoord komen op al die mensen die na plaatsten van de slimme meter ineens zoveel meer energie zijn gaan "gebruiken"? Of zouden hun oude meters echt zo slecht geregistreerd hebben?
Ik kan ook berekenen wat mijn verbruik (elektra) zou mogen zijn en met een marge van 10% + en - blijf ik daar binnen. Dat kunnen ze ook voor die mensen doen die nu in de kou staan.
In november vorig jaar is hier een slimme meter geplaatst. Mijn verbruik ligt 5% lager. Wel met in het achterhoofd dat als klein verbruiker mijn elektrisch boiler en verwarmingselementen zo'n gemiddelde vervuilen afhankelijk of ik deze veel of weinig gebruik.mp2017 schreef:En ook al ervaring met het verbruik opgedaan?
-
Wat ik niet begrijp is de manier van handelen tegenwoordig. Ik als klant moet maar thuis zijn omdat Stedin zo nodig een slimme meter bij mij wilt plaatsen. Ik reageer niet op brief (11 okt), want mij is geadviseerd i.v.m. zonnepanelen, dat dit juist niet slim is...
Dus 2e brief komt er eraan. 5 dec.
Uiteindelijk dan toch maar vandaag met frisse tegenzin gebeld. En inderdaad. na een lange wachttijd en een vriendelijke (hmmm) dame die net in mijn ogen te nonchalant reageert. Kot het er op neer.
Oh meneer u hoeft de slimme meter dus niet.. dan noteer ik dat!! (na twee keer) Nee mens Ik irriteer me aan de manier van zaken doen door jullie. Maar dat wil je niet noteren. Kost teveel tijd. Nu hoef je alleen maar vinkjes neer te zetten.
Dus klacht blijft ook nog eens onder de pet!!
Kassa!!
doe er wat aan.
Stedin is niet de enige die momenteel zo handelt naar ik meen..
Uiteindelijk dan toch maar vandaag met frisse tegenzin gebeld. En inderdaad. na een lange wachttijd en een vriendelijke (hmmm) dame die net in mijn ogen te nonchalant reageert. Kot het er op neer.
Oh meneer u hoeft de slimme meter dus niet.. dan noteer ik dat!! (na twee keer) Nee mens Ik irriteer me aan de manier van zaken doen door jullie. Maar dat wil je niet noteren. Kost teveel tijd. Nu hoef je alleen maar vinkjes neer te zetten.
Kassa!!
doe er wat aan.
Kassa???A. Wagenaar schreef:Wat ik niet begrijp is de manier van handelen tegenwoordig. Ik als klant moet maar thuis zijn omdat Stedin zo nodig een slimme meter bij mij wilt plaatsen. Ik reageer niet op brief (11 okt), want mij is geadviseerd i.v.m. zonnepanelen, dat dit juist niet slim is...
Kassa!!
doe er wat aan.
“Ik irriteer me”. ?A. Wagenaar schreef:Wat ik niet begrijp is de manier van handelen tegenwoordig. Ik als klant moet maar thuis zijn omdat Stedin zo nodig een slimme meter bij mij wilt plaatsen. Ik reageer niet op brief (11 okt), want mij is geadviseerd i.v.m. zonnepanelen, dat dit juist niet slim is...
Kassa!!
doe er wat aan.
En welke klacht blijft er dan onder de pet? U wilt geen andere meter en dat wordt genoteerd. Mooi, klaar.
Hoeft niet, hoor. Je kunt ook gewoon de deur open laten als je weg gaat. Alleen heb je dan kans dat je huis wordt leeggehaald... Je had er ook voor kunnen kiezen om in een huis te gaan wonen waar de meter buiten de woning geplaatst is. Die zijn er namelijk ook.Wat ik niet begrijp is de manier van handelen tegenwoordig. Ik als klant moet maar thuis zijn omdat Stedin zo nodig een slimme meter bij mij wilt plaatsen.
Uiteindelijk is het dus in feite je eigen keus geweest om in een woning te gaan wonen waar de eigenaar van de energiemeter niet zomaar bij zijn eigen meter kan komen. Met als gevolg dat je er ook af en toe voor moet zorgen dat die meter bereikbaar is.
-
Wat ben jij een zuurpruim zeg. Er is werkelijk niets goed bij jou. Het bedrijf dat een meter wilt vervangen door moderner spul (hier kan ik nog begrip voor je mening opbrengen), de manier waarop ze je benaderen, dat je ervoor thuis moet zijn, dat je moet bellen, dat 'het mens' aan de telefoon je niet bevalt, dat ze alleen vinkjes zetten en niet je gezeur noteren, dat het je teveel tijd kost etc....A. Wagenaar schreef:Wat ik niet begrijp is de manier van handelen tegenwoordig. Ik als klant moet maar thuis zijn omdat Stedin zo nodig een slimme meter bij mij wilt plaatsen. Ik reageer niet op brief (11 okt), want mij is geadviseerd i.v.m. zonnepanelen, dat dit juist niet slim is...
Kassa!!
doe er wat aan.
Snap je niet dat het niet de bedrijven zijn die het de samenleving lastig maken, maar mensen zoals jij waarbij alles alleen maar een probleem is?
De netbeheerders moeten ettelijke miljoenen meters installeren, en ja op lange termijn zijn die echt wel nodig ivm het stroomnetwerk klaarmaken voor de energietransitie, dat doen ze niet omdat ze zelf zin hadden in wat leuks. Dan is de gekozen manier om alle eigenaren in een wijk aan te schrijven met een geplande datum, en de optie dit te wijzigen als het niet past binnen hun agenda, of af te bellen als men dit niet wil, eigenlijk de enige manier om het efficiënt te organiseren. En inderdaad, Stedin is niet de enige, Liander hier doet het op dezelfde manier bijvoorbeeld.A. Wagenaar schreef:Wat ik niet begrijp is de manier van handelen tegenwoordig. Ik als klant moet maar thuis zijn omdat Stedin zo nodig een slimme meter bij mij wilt plaatsen. Ik reageer niet op brief (11 okt), want mij is geadviseerd i.v.m. zonnepanelen, dat dit juist niet slim is...
Kassa!!
doe er wat aan.
Maar goed, gezien uw taalgebruik en toon alhier, vermoed ik dat dit gesprek niet zo eenzijdig was als u wilt doen voorkomen..
-
Die telefoniste en de monteur aan huis zullen inmiddels een behoorlijke muur opgebouwd moeten hebben als ze regelmatig klanten zoals A.Wagenaar voor hun kiezen krijgen. Die mensen doen ook maar hun werk.
Bij mij is de altijd de eerste vraag aan een monteur aan huis: Kop koffie of Bak koffie?
Bij mij is de altijd de eerste vraag aan een monteur aan huis: Kop koffie of Bak koffie?