Vandaag kreeg ik een medewerkster *naam* van Nuon aan de deur.
Deze mevrouw deed zich voor als een medewerkster van de netbeheerder Enexis.
Omdat het hier om de netbeheerder ging was ik wel genegen om in gesprek te gaan.
Het verhaal is als volgt:
Ik zou een brief per post of digitaal, niet hebben ontvangen, samen met 3 andere huishoudens in mijn complex.
Daardoor zou ik 2 prijsdalingen van Gas en Stroom hebben gemist.
Met als gevolg dat ik nog steeds teveel betaal.
Als medewerkster van Enexis is het haar taak om bij de 4 huishoudens in mijn complex langs te gaan en dit recht te zetten.
Dat leek mij wel erg aardig van Enexis en wilde graag meer weten.Elke drie jaar kijkt Enexis welk factuurbedrijf de goedkoopste is voor haar klanten.
Dit jaar is Nuon door "Enexis" gekozen als de goedkoopste aanbieder.
Op jaar basis zou mij dat ruim 140 euro schelen bij Nuon, goede deal toch?
Daarom heb ik het contract getekend en was ik een blije nieuwe klant van Nuon geworden.
Bij haar vertrek liet zij een visitekaartje van Nuon achter.
Vreemd, maar volgens haar was het visitekaartje van Nuon omdat ik voor Nuon had gekozen.
Als ik een andere leverancier had gekozen dan had ik daar een visitekaartje van gekregen.
Ik vertrouwde de boel toch niet helemaal en heb contact gezocht met mijn netbeheerder Enexis.
Zij vertelden mij niks te maken te hebben met contracten van aanbieders en ook geen medewerkster te hebben met *naam*.
Ik heb er een melding en klacht van gemaakt en gelijk Nuon gebeld.
Nuon was ogenschijnlijk verrast door de benadering van haar medewerkster en begreep heel goed dat ik mijn, net afgesloten, contract per direct liet ontbinden. Na een uitleg van de situatie aan de salessupport medewerker mocht ik hetzelfde vertellen aan een medewerkster van de klantenservice en is mijn contract direct geannuleerd.
Mocht er dus iemand aan de deur komen met een soort gelijk verhaal, u bent bij deze gewaarschuwd.
Neem direct contact op met uw netbeheerder om te verifiëren.
Nog meer mensen die op een gelijke wijze zijn benaderd?