LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontevreden over kwaliteit afhaalchinees, geen compensatie

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Klaas Jan

Re: Ontevreden over kwaliteit afhaalchinees, geen compensatie

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

"Vol verbazing door haar reactie ging ik weer naar huis toe, zonder tegemoetkoming. Had ik moeten aandringen dat ik (deel) van mijn geld terug wilde?"

Liever een tevreden klant dan een ontevreden klant. Want een tevreden klant komt nog eens weer.
Oftewel, het restaurant had inderdaad best een vorm van tegemoetkoming aan kunnen bieden. Tenminste zo zou ik er zelf mee omgaan.
Het kost je als restauranthouder zo goed als niks maar de opbrengst qua klantvriendelijkheid en klantenbinding is des te groter.

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Dat zou zij kunnen doen, misschien had ze u de volgende keer gewoon wat extra gegeven, kroepoek of een biertje of zo. Tenminste dat lijkt mij en u heeft inmiddels wel gehoord hoe andere er over denken. mmmmm....lekker dat spul.

Raadgeverij

Ongelezen bericht door Raadgeverij »

JohnTheBassist schreef:
Holy53 schreef: Waar haal jij die onzin vandaan?
Kom regelmatig bij de restaurants over de vloer. Ze maken de maaltijden zelf!
Omdat ik ooit een zomervakantie bij een groothandel heb gewerkt. Dat vlees van de babi pangang bijvoorbeeld zit gewoon in grote voorverpakte zakken en die worden flink ingekocht. Waarom denk je dat die saus zo'n gelei wordt als je het in je koelkast bewaart? Dat zijn grote rode blokken in plastic verpakt. Heel veel spul van wat je daar eet, eet je ook in andere afhaalrestaurants. Ik heb het hier over de afhaal he, niet over het restaurant zelf. Dat is inderdaad over het algemeen allemaal redelijk vers. Maar je zult nooit smaakverschillen ontdekken als je de ene keer babi pangang koopt en 3 maanden later nog een keer.
Even een vraag buiten de topic. Wat mij opvalt is dat het vlees van bijv. babiketjap nogal grof en dradig van structuur is. Ik heb daar wel eens discussie over met anderen. Ik vermoed dat (er ook wel eens) paardenvlees wordt gebruikt. Dat kenmerkt zich ook door een grove dradige structuur. Persoonlijk vind ik dat wel lekker. Klopt mijn vermoeden?

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

babi betekend varken.. dus dat zou dan heel vreemd zijn

Raadgeverij

kokka schreef:babi betekend varken.. dus dat zou dan heel vreemd zijn
Haha, dat klopt. Desondanks, let maar eens op. Varkensvlees is veel fijner van structuur. Chinese varkens waarschijnlijk :lol:

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Hangt sterk af van welk deel van het varken wordt gebruikt. Bijvoorbeeld de schouder is veel 'vleziger'. Als je dat niet goed bereidt, dan kan dat makkelijk taai worden. Paardenvlees is behoorlijk anders dan varkensvlees en zou je waarschijnlijk wel herkennen.

Als in de babi moeilijk te herkennen is of het varken of rund is (of paard), dan is dat geen compliment voor de kok.

Raadgeverij

kweenie schreef:Hangt sterk af van welk deel van het varken wordt gebruikt. Bijvoorbeeld de schouder is veel 'vleziger'. Als je dat niet goed bereidt, dan kan dat makkelijk taai worden. Paardenvlees is behoorlijk anders dan varkensvlees en zou je waarschijnlijk wel herkennen.

Als in de babi moeilijk te herkennen is of het varken of rund is (of paard), dan is dat geen compliment voor de kok.
Alweer wat geleerd. :!:

Gesloten