LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontevreden over (gesubsidieerde) advocaat

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Jil4ever

Ontevreden over (gesubsidieerde) advocaat

Ongelezen bericht door Jil4ever »

Hallo allemaal wie ooh wie kan mij helpen. Mijn advocaat doet haar werk niet naar behoren. Ik heb haar al verteld wat dit met mij doet haar reactie hierop was dat ik vrij was in het nemen van een andere advocaat. Nou dat kan dus helemaal niet als je gebruik maakt van een toevoeging. Niemand wil mij over nemen omdat ik niet vermogend genoeg ben. Ik heb hier al contact over opgenomen met de orde van advocaten maar ook zij zeggen dat ik geen poot heb om op te staan . Wat moet ik nu ik ben gescheiden van een narcistische bordelijner ( officiële diagnose) en hij heeft wel een goede advocaat Wie wil mij helpen. Groetjes een wanhopige moeder
Laatst gewijzigd door Radar op 17 okt 2017 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking van het onderwerp

Moneyman

Re: Ontevreden over (gesubsidieerde) advocaat

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jil4ever schreef:Hallo allemaal wie ooh wie kan mij helpen. Mijn advocaat doet haar werk niet naar behoren. Ik heb haar al verteld wat dit met mij doet haar reactie hierop was dat ik vrij was in het nemen van een andere advocaat. Nou dat kan dus helemaal niet als je gebruik maakt van een toevoeging. Niemand wil mij over nemen omdat ik niet vermogend genoeg ben. Ik heb hier al contact over opgenomen met de orde van advocaten maar ook zij zeggen dat ik geen poot heb om op te staan . Wat moet ik nu ik ben gescheiden van een narcistische bordelijner ( officiële diagnose) en hij heeft wel een goede advocaat Wie wil mij helpen. Groetjes een wanhopige moeder
Waaruit blijkt dan dat de jouw advocaat niet goed is? De Orde zal niet zomaar aangeven dat je geen poot hebt om op te staan.

Los daarvan kan je je zaak over laten nemen door een andere advocaat. Zie onder eer hier (ik citeer een relevant stukje):
Overname door andere advocaat
Zitten u en uw cliënt(en) niet op één lijn over uw aanpak? Of zijn er andere redenen waarom u de rechtsbijstand niet kunt voortzetten? Dan kan een andere advocaat de toevoeging overnemen. De werkzaamheden kunnen op dezelfde toevoeging worden voortgezet door de andere advocaat. Het beleid van de Raad met betrekking tot overname van de toevoeging vindt u op Kenniswijzer. Voor de aanvraag mutatie toevoeging opvolging advocaat gaat u naar het overzicht van formulieren buiten mijn RvR in de rechter kantlijn.
Het kan zijn dat niet iedere advocaat staat te springen om je zaak over te nemen. Dat roept dan ook de vraag op hoe terecht je klacht is. Begrijp me niet verkeerd, er zitten ook bij advocaten ook rotte appels tussen, maar de vraag is wél hoe objectief jij een en ander kunt beoordelen.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ze denken dat je verliest zullen ze er minder tijd in stoppen, snel afhandelen en naar volgende.

De advocaten hebben ervaring en gaan niet moeilijk doen als ze vermoeden dat het een verloren zaak is.
Dat is hun gewoonte en nu moet jij met goede feiten komen waarom je kans hebt op winst in een zaak.

Ik weet niet waar dit over gaat en of deze deskundig genoeg is maar zelf info aandragen zodat ze het wel zien zitten is vaak noodzakelijk.

medeleeuw

Ongelezen bericht door medeleeuw »

Ik heb hetzelfde mee gemaakt mijn advocaat maakte fout op fout uiteindelijk is de zaak door haar verloren,ik dacht dit word wel recht gezet met een hoger beroep.
Maar omdat ik haar heb gewezen op haar fouten wilde ze geen hoger beroep doen ik moest maar op zoek naar een andere advocaat,maar probeer maar een advocaat te vinden die het verlies van een ander wil opknappen.
Uiteindelijk kreeg ik een naam van de orde van advocaten door,deze zat helemaal in Nijmegen dus alles ging via mail.
ik heb betaald voor het hoger beroep daar stond ook een datum voor,maar hij besloot zonder me iets te laten weten van een beroep af te zien.
Wat me opvalt alleen criminelen krijgen de beste advocaten.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

medeleeuw schreef: Wat me opvalt alleen criminelen krijgen de beste advocaten.
Ze krijgen niets, ze gaan er zelf naar toe. "Gewone" burgers kunnen naar dezelfde advocaten gaan (van alleen topcriminelen kan je als advocatenpraktijk niet leven). Je ziet ook vaak genoeg dat topadvocaten ook slachtoffers verdedigen. Maar het is maar wat je zelf wilt zien natuurlijk.

Hawk-Eye

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

ik was het ooit niet eens met de handelswoijze van een advocaat en heb toen om een advies gevraagd van een tweede met medewerking van de eerste advocaat, optie voor u ???

Gesloten