LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zwilling mes breekt bij snijden appel

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
hkimmel

Zwilling mes breekt bij snijden appel

Ongelezen bericht door hkimmel »

Mijn dochter heeft mij ongeveer 10 maanden geleden een Zwilling groentemes cadeau gedaan, gekocht bij Kookhuis aan de Maas (dochteronderneming van Kookpunt Rotterdam). Ik heb als hobbykok al jaren meerdere Zwilling messen, waaronder een 25 jaar oud groentemes.

Dit nieuw Zwilling mes is gebroken bij het snijden van een appel (!). Ik heb een foto gestuurd naar Demeijere/Zwilling, en gevraagd naar de garantievoorwaarden. Reactie was; "De breuklijn zoals wij ze nu zien duidt op een wrikbeweging." Met andere woorden: eigen schuld, dikke bult. Tweede reactie: "Om na te gaan of er inderdaad een productiefout mee gemoeid is verzoeken wij u vriendelijke met het mes terug te gaan naar het winkelverkooppunt waar u deze heeft gekocht."

Ik heb dit mes naar Kookpunt gebracht (voor mij is het Kookhuis 200 km rijden), waar direct geoordeeld werd dat de breuk door een wrikbeweging was veroorzaakt. Nu weet ik zelf dat er alleen sprake was van het snijden van een appel, maar ik kan me enig wantrouwen van een verkooppunt voorstellen. Ik heb daarom mijn oude Zwilling mes gegeven, en gevraagd mij te laten zien hoe je zo'n breuk zou kunnen veroorzaken (dat was me het met oude mes in ieder geval nooit gelukt, en overigens ook met geen ander mes). Daar wilde de verkoper niet op ingaan. Te gevaarlijk vond hij.

Van een kwaliteitsproduct als Zwilling verwacht ik dat het niet breekt bij 'normaal' gebruik. En ik verwacht van de fabrikant dat ze achter de kwaliteit van haar product staat, en in zo'n geval coulance toont. Geen van beide is het geval. Ik raad vanaf nu Zwilling af. Net te duur, als een mes zo makkelijk kan breken, en de fabrikant zich van haar garantieverplichtingen met een Jantje van Leiden af maakt. Ook over Kookpunt als verkoper van kwaliteitsproducten, waar ik tot nu toe vaste klant, ben, heb ik mijn mening in negatieve zin moeten bijstellen.
Laatst gewijzigd door Radar op 25 okt 2017 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid

hänschen klein

Re: Zwilling mes breekt bij snijden appel

Ongelezen bericht door hänschen klein »

"Er is geen betere"

geldt óók voor de traditierijke Zwillings-producten made in Solingen, die gegarandeerd van 1a kwaliteit (moeten) zijn.

Dat de breukoorzaak meteen te herkennen is 'door wrikken' lijkt mij sterk. Wanneer een mes ongelukkig op de harde keukenvloer is gevallen kan er ook een breuk zijn ontstaan. Maar m.i. gaat het om een goed product waar een goede (geen betere) service bij past en géén (onnodige) discussie.

Volgens Consuwijzer.nl heeft u recht op een deugdelijk product en een mes dat doorbreekt is on-deugdelijk. Breuk kan ook ontstaan wanneer het gebruikte staal te hard is geworden in het productieproces ... de verkoper heeft er klaarblijkelijk een oog voor? Terwijl de service en de klant is koning zijn devies moest zijn! Immers, niemand breekt zijn/haar mes moedwillig doormidden ... toch?

Mijn advies:
stuur uw klacht (als Chefsache) per e-mail (staalhard) naar de baas van de (botte) verkoper en voeg deze (haarscherpe) topic eraan toe ...
u kunt zich momenteel in ieder geval niet in de eigen vingers snijden, maar 'dat het probleem inmiddels is opgelost', is voor deze winkel toch iets prettiger om te volgende week te kunnen lezen ... dan iets in de trend van een messengevecht onderling. :idea:
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 25 okt 2017 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.

HADES2001

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Dat Zwilling u niet helpt kan ik deels begrijpen gezien u duur niet uw garantie moet claimen maar in de winkel waar deze gekocht is.
Heeft u een mogelijkheid om een foto te posten van het mes?

Verder zou ik door gaan voor de garantie claim bij het verkooppunt, desnoods schriftelijk de garantie claimen dat u een deugdelijk product verwacht.
Enige nadeel is als u hem moet langsbrengen, 200km is een flinke rit dat zou de afstand beverwijk - limburg zijn, weet niet welk model u heeft maar gemiddeld 25-30 euro is dat de rit waard?
Benzinekosten worden meer dan de aanschafwaarde

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

200 kilometer rijden, dan al gauw 20 euro aan brandstofkosten. Nou weet ik niet om welk type groentemes het gaat maar een groentemes uit de Twin serie van Zwilling koop je al vanaf 5,95.

Soms zijn principes best duur.

Gesloten