LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bent u opgelicht door euscooters.com?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
ron.d-o
Contacteer:

Bent u opgelicht door euscooters.com?

Ongelezen bericht door ron.d-o »

Gezocht:

Bent u opgelicht via http://www.euscooters.com of http://www.shopnto.com en heeft u uw bestelling niet ontvangen?
Dan bent u inderdaad opgelicht, want deze chinese man met de naam Xinqian Rhys heeft ongeveer 213 geregistreerde websites / webshops om u geld en gegevens afhandig te maken!!

Ik vraag u daarom om hier massaal aangifte van oplichting te doen!
  • 1. Zoek alle bewijs op, uw datum van de bestelling.
    2. De email die u gekregen heeft van de desbetreffende webshop.
    3. De afschrijving van uw bankrekening met de desbetreffende rekeningnummer van de webshop waar uw geld naartoe is overgeboekt.
    4. Wat u besteld heeft op de webshop
Zoek alles wat u aan bewijsmateriaal heeft op en doe digitaal aangifte en stuur de bewijsstukken mee, of doe aangifte op het politiebureau!

Volg op facebook de volgende pagina: https://www.facebook.com/Factory-Outlet ... 208915349/
Deel de berichten aan al je vrienden en kennissen ,en geef deze fraudeur niet meer de kans geld van onschuldige mensen af te troggelen!!
Laatst gewijzigd door ron.d-o op 26 okt 2017 00:48, 3 keer totaal gewijzigd.

Moneyman

Re: Bent u opgelicht door euscooters.com?

Ongelezen bericht door Moneyman »

ron.d-o schreef:Gezocht:

Bent u opgelicht via http://www.euscooters.com en heeft u uw bestelling niet ontvangen?
Dan bent u inderdaad opgelicht, want deze chinese man met de naam Xinqian Rhys heeft ongeveer 213 geregistreerde websites / webshops om u geld en gegevens afhandig te maken!!

Ik vraag u daarom om hier massaal aangifte van oplichting te doen!
  • 1. Zoek alle bewijs op, uw datum van de bestelling.
    2. De email die u gekregen heeft van de desbetreffende webshop.
    3. De afschrijving van uw bankrekening met de desbetreffende rekeningnummer van de webshop waar uw geld naartoe is overgeboekt.
    4. Wat u besteld heeft op de webshop
Zoek alles wat u aan bewijsmateriaal heeft op en doe digitaal aangifte en stuur de bewijsstukken mee, of doe aangifte op het politiebureau!

Volg op facebook de volgende pagina: https://www.facebook.com/Factory-Outlet ... 208915349/
Deel de berichten aan al je vrienden en kennissen ,en geef deze fraudeur niet meer de kans geld van onschuldige mensen af te troggelen!!
Heb je ook enig bewijs voor deze beschuldigingen?

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

ron.d-o schreef: Zoek alles wat u aan bewijsmateriaal heeft op en doe digitaal aangifte en stuur de bewijsstukken mee, of doe aangifte op het politiebureau!
En wat is het nut hiervan? De website is geen Nederlandse site en de eigenaar is een Chinees die ook nog eens in China woont. Als je zo naïef bent om op een dergelijke site een scooter te kopen van een paar tientjes dan is de vraag of je wel actief moet zijn op internet.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een site uit 2017 met enorme hoge kortingen. U praat over oplichting, maar ik denk dat u bedoeld dat u uzelf bedonderd heeft. Hoge kortingen bestaan niet. Er zijn zat lijstjes te vinden waar op te letten bij het online kopen, is er 1 punt die gevonden is die op deze lijstjes staan? Nee! Geen kvk gegevens (kan ook niet natuurlijk), geen contact gegevens (ze spreken ook alleen Chinees), een site die weinig met scooters te maken heeft en te hoge kortingen. Genoeg rode vlaggen om hier weg te blijven.
O ja, had van te voren even gegoogeled, deze site is al eerder voorbij gekomen bij de collegea van Kassa.

Succes met aangifte doen, echter gaat de politie echt niet in China zoeken naar de persoon achter de webshop.

Dieke83

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Een vouwfiets voor 28 eur? Die normaal 200+ eur kost welke gek trapt hier nou in.
Op de eerste pagina schreeuwt het al dat je hier hard van weg moet rennen @TS heeft u serieus hier iets gekocht?
Dit is geen oplichting maar gewoon zelf niet uitkijken eigen schuld dikke bult.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Dieke83 schreef:Een vouwfiets voor 28 eur? Die normaal 200+ eur kost welke gek trapt hier nou in.
Zie wel vaker op (de bekende sites) zaken voor een prijs waarvan je denkt dat kan niet. Echter iedere keer als ik iets bestel uit China is het geen groot bedrag en ga ik er vanuit dat ik het ooit/nooit zal ontvangen.

Dieke83

sylvesterb schreef:
Dieke83 schreef:Een vouwfiets voor 28 eur? Die normaal 200+ eur kost welke gek trapt hier nou in.
Zie wel vaker op (de bekende sites) zaken voor een prijs waarvan je denkt dat kan niet. Echter iedere keer als ik iets bestel uit China is het geen groot bedrag en ga ik er vanuit dat ik het ooit/nooit zal ontvangen.
Ik bestel zelf regelmatig op Ali of wish en mininthebox allemaal kneut en zoals je zegt dingen waarvan je uitgaat dat ze nooit aankomen (wel onder de 21eur)
Maar als ik deze site zie dan zou ik hier nooit iets bestellen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Producten uit China zijn vaak inderdaad verbazingwekkend goedkoop. Maar soms is de kwaliteit er dan ook naar. Zeker bij vervoermiddelen zou ik daarom goed kijken hoe de kwaliteiten is of lijkt. Nog los van de vraag of ze aan alle wettelijke eisen voldoen en je ze überhaupt op de openbare weg zou mogen gebruiken.

Bij deze producten word ik wat dat betreft wel wat verdrietig. De spullen van de Action lijken hiermee vergeleken op luxe topproducten.

webshopeigenaar14

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

kweenie schreef:Producten uit China zijn vaak inderdaad verbazingwekkend goedkoop.
Een Road Buggy van 3295,00 euro voor 98,00 euro.....gokje waard toch zou ik zeggen, als was het maar voor in de tuin :lol:

HADES2001

Ongelezen bericht door HADES2001 »

met die kortingen die daar staan is het toch direct duidelijk dat er iets niet klopt?
bij somige producten krijg ik het gevoel dat de pure metaal/kunstofkosten al duurder zijn dan het gehele product.

Gevalletje darwin in mijn ogen, mensen die hier in trappen verdienen het bijna opgelicht te worden.
(zelfde als die vrouwen die beweren naar je toe te komen en van je houden je moet alleen even 400 euro over maken voor hun vliegticket)

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

HADES2001 schreef: Gevalletje darwin in mijn ogen, mensen die hier in trappen verdienen het bijna opgelicht te worden.
(zelfde als die vrouwen die beweren naar je toe te komen en van je houden je moet alleen even 400 euro over maken voor hun vliegticket)
Hoe, komt deze iets te knappe droomvrouw die met mij haar leven wilt delen dan niet?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

HADES2001 schreef: (zelfde als die vrouwen die beweren naar je toe te komen en van je houden je moet alleen even 400 euro over maken voor hun vliegticket)
Ik had gewoon het vliegticket gekocht en op haar naam gezet.

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Het zal waarschijnlijk die scooters zijn die onze grote vriend van de camping 'de paal' is vergeten op te halen. Kan dus voor minder weg !

ron.d-o
Contacteer:

Ongelezen bericht door ron.d-o »

Ik ben zelf geen slachtoffer, maar deze site maakt wel nederlandse slachtoffers.
En ben jij slachtoffer van oplichting door deze website, dan moet je aangifte doen!
Ik ben alleen maar een behoeder voor mensen erop te wijzen dat dit de oplichter is achter deze webshop :)
En vraag de mensen die door hem zijn opgelicht dit te delen met naasten om meer mensen te beschermen tegen zijn oplichtingspraktijken.
De politie krijgt dan een dossier over deze fraudeur, en kan dit dan internationaal gaan verzamelen en alles doorsturen naar china.
En de fraudeur daar oppakken voor zijn praktijken!
Want hij heeft inmiddels al 234 webshop adressen op zijn naam staan met zijn internet zwendel...

Deze grote zwendelaar moet opgepakt worden en zijn straf krijgen voor grootschalige internet oplichting!

Vraag alleen maar medewerking van mensen die door deze fraudeur zijn belazerd!

Ron.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk dat ik maar een kart ga bestellen. Voor 100€ kan ik de gok wel wagen.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Als je even zoekt op het telefoonnummer dan kom je uit bij een bedrijf in Engeland. Aangezien de betaal mogelijkheden alleen creditcard zijn, kan ik me niet voorstellen dat het hier om oplichters gaat, immers dan draai je de betaling toch gewoon terug omdat je niets ontvangen hebt?

Overigens begrijp ik niet waarom iemand uberhaupt iets in het buitenland wil bestellen bij een bedrijf met een website die het adres niet vermeldt? Wordt een dure zaak geizen het gewicht om de boel te verzenden. Als ik een fun bike van 200 euro wil kopen dan bedragen de verzendkosten maar liefst 299 euro?

Ik kan niet anders zeggen dat ik dit maar een raar topic vind, niemand gaat bijna 300 euro verzend kosten betalen om een fun bike van 200 euro aan te schaffen.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Dieke83

Mucha schreef:
ron.d-o schreef:De politie krijgt dan een dossier over deze fraudeur, en kan dit dan internationaal gaan verzamelen en alles doorsturen naar china.
En de fraudeur daar oppakken voor zijn praktijken!.
Ik betwijfel of de politie veel interesse zal tonen deze aangifte.
Laat staan dat ze de aangiftes ook nog eens internationaal gaan verzamelen en doorsturen naar China.
En of men dat in China iets kan boeien ??? :roll:
Nee joh de politie gaat zeker 40 rechereurs op de zaak zetten en een grote landelijke actie met tv reclames houden.
En dan als ze met z'n alle naar Azië gaan om de beste man op te pakken nemen ze gelijk op de terug weg de vrouw van Hades2001 mee.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Dieke83 schreef: Nee joh de politie gaat zeker 40 rechereurs op de zaak zetten en een grote landelijke actie met tv reclames houden.
En dan als ze met z'n alle naar Azië gaan om de beste man op te pakken nemen ze gelijk op de terug weg de vrouw van Hades2001 mee.
Ik durf ook te betwijfelen of TS wel het hele verhaal verteld over het hoe en wat. Via het telefoonnummer van de site kom je uit bij een normale verkoop site die inderdaad minibikes verkoopt voor 199 euro. Echter de bikes hebben verzendkosten van 299 euro. Maar op de nep site staan helemaal geen gegevens over het land of de vestigingsplaats en ook niet voer de verzendkosten. En je betaald per creditcard, dus hoe je dan je geld kwijtraakt is mij een raadsel en wordt ook niet uitgelegd door TS.

Als het een nep site is, dan is het wel super slim dat eventuele kopers bellen met het echte bedrijf om verdere inlichtingen te verkrijgen. Dan hoort de potentiele koper wel eerst de naam van het echte bedrijf maar wordt daarna wel normaal te woord gestaan. De verzendkosten naar Nederland zijn echter 299 euro. Op een aankoop van 199 euro haakt iemand dan wel snel af lijkt me.

Gesloten