LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bekeuring via e-mail
Bekeuring via e-mail
Kreeg een bekeuring via e-mail met mijn oude e-mail adres,moet ik aangifte doen?
Re: Bekeuring via e-mail
Nee. Gewoon weggooien. Het CJIB verstuurt nooit brieven per email.
Dus aangifte heeft geen Nut?
Enige wat je hebt is een mail adres en waarschijnlijk een rekeningnummer, kan je erg weinig mee, politie zal er 0 aandacht aan geven
Dus zou je tijd er niet aan verspillen, mail verwijderen en weer verder met het leven
Dus zou je tijd er niet aan verspillen, mail verwijderen en weer verder met het leven
Zou zeker aangifte doen. Als er namelijk meer aangiftes komen over hetzelfde gaat de politie wel actie ondernemen.
Tromper1 schreef:Kreeg een bekeuring via e-mail met mijn oude e-mail adres,moet ik aangifte doen?
@tromper1,
Iedereen mag u u een e-mail sturen, maar in dit geval is het wel een bijzondere e-mail.
Het CJIB stuurt geen berichten of bekeuringen per e-mail en daarom is het zinvol om hier bij de politie een 'melding' van te maken.
Een aangifte zal de politie hier niet van opmaken.
-
Tegen wie wilt u aangifte doen? Ja, spam is strafbaar, maar dan kunt u het beste het forumulier bij de Autoriteit Consument en Markt neerleggen. Zo lang er geen dader te vinden is zal de politie niet veel doen.
-
Hoe dan? NL politie gaat spammer in Verwegistan opzoeken? Gewoon weggooien dit soort berichten. Als niemand reageert op dit soort phishingberichten stopt het vanzelf.olaf79 schreef:Zou zeker aangifte doen. Als er namelijk meer aangiftes komen over hetzelfde gaat de politie wel actie ondernemen.