LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zeer slechtklantenservice van NLE. Hoe kan ik kosteloos weg?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Radeloos_2

Zeer slechtklantenservice van NLE. Hoe kan ik kosteloos weg?

Ongelezen bericht door Radeloos_2 »

Dag,

Graag advies over het volgende.

Op 11-04 dit jaar kreeg ik een leuk mailtje in mijn mailbox dat ik geld terug zou krijgen van NLE, een redelijk groot bedrag van 210,83. Dit bedrag zou op 27-04 worden gestort op mijn rekening, werd mij verzekerd in de mail. Zo gezegd, zo gedaan. Aangezien ik deze inkomsten op mijn rekening rond de 27e verwachtte, heb ik hierop mijn uitgaven aangepast. Dom achteraf, want het geld kwam niet binnen op de 27e, noch op de 28e, noch op de 29e.

Vervolgens heb ik 5 (!) keer naar NLE gebeld en iedere keer kreeg ik een of ander jong persoon, waarschijnlijk studentje, aan de lijn die mij verzekerde dat ik mijn geld binnenkort zou krijgen. Ze zouden een mail sturen naar de betreffende afdeling. Echter het geld kwam maar niet. Het 5e telefoontje was zeer verrassend. De medewerker wist mij dit keer te vertellen dat er een blokkade lag op het bedrag. Vandaar dat het niet was overgemaakt. Verbaasd vroeg ik waarom ik hierover geen mail over had gekregen of waarom de eerdere 4 collega's mij dit niet hadden verteld. Waarom lag er überhaupt een blokkade als ik geen achterstand had? Daar kwam allemaal geen helder antwoord op. Ze vertelde mij dat er voor dit soort zaken een speciale procedure was en dat er een specifiek verzoek moest worden ingediend bij een bepaalde afdeling. Kortom als ik niet had gebeld en had aangegeven dat ik niets had gekregen, was de blokkade niet opgeheven want daar moest een verzoek toe worden gedaan. Er was dus actie van mijn kant vereist om mijn geld terug te krijgen. Vanuit de kant van NLE was er absolute radiostilte over het feit dat er een blokkade lag en werd niet meegedeeld dat het bedrag helemaal niet, zoals eerder medegedeeld, zou worden gestort op 27-04. Een mededeling hierover zou zeer fijn en netjes zijn geweest, noch daargelaten dat het mijn recht is om goed geïnformeerd te worden over de stand van zaken.

Uiteindelijk heb ik mijn geld gekregen op 8-05 en heb ik in totaal 45 min aan de telefoon gehangen om mijn geld te krijgen. Ik heb als compensatie 5 euro's gekregen voor de telefoonkosten die ik heb gemaakt terwijl dit niet eens de helft was! Hoger konden ze niet geven, werd er verklaard. Ik heb er uiteindelijk maar genoegen mee genomen. Iets is beter dan niets. Ik kreeg deze 'schadevergoeding' overigens pas op 25-05.

En nu komt het. Vorige maand had ik een achterstand. Ik kreeg een mail dat ik het achterstallige bedrag moest betalen voor 14-10. Ik heb NLE gebeld en aangegeven dat ik pas op de 16e kon betalen omdat mijn salaris op de 15e binnenkwam en of ze de termijn met twee dagen wilden verlengen. "Nee' was het harde antwoord. Niet mogelijk, net zoals een betalingsregeling absoluut niet mogelijk was. Ik heb het bedrag uiteindelijk op de 16e betaald maar kreeg nog dezelfde dag een mail dat ik 25 euro incassokosten verschuldigd was. Wow!! Zeer harde aanpak. Mijn jaarnota geld kreeg ik pas weken later zonder wettelijke rente, zonder enig uitleg over de vertraging en met veel moeite aan mijn kant ( 5 telefoontjes) voordat het uiteindelijk binnen was. Maar als ik eventjes te laat ben met het voldoen aan mijn betalingsverplichting is er geen enkele manier van begrip en tegemoetkoming mogelijk. Wat een walgelijke gang van zaken!!

Ik heb via whatsapp de klantenservice van NLE benaderd ( bellen ga ik uiteraard niet meer doen) en ik maak geen grapje als ik zeg dat het een week heeft geduurd voordat ik antwoord kreeg op mijn vragen. Wat een klantenservice, niet te geloven!!

Inmiddels is er zoveel kwaad bloed bij mij gezet dat ik weg wil bij dit bedrijf! Iemand advies hoe ik dit kan aanpakken?

crazyme

Re: Zeer slechtklantenservice van NLE. Hoe kan ik kosteloos weg?

Ongelezen bericht door crazyme »

Stuur een brief waarin u de overeenkomst opzegt per kortst mogelijke termijn.

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Radeloos_2 schreef:Dag,

Op 11-04 dit jaar kreeg ik een leuk mailtje in mijn mailbox dat ik geld terug zou krijgen van NLE, een redelijk groot bedrag van 210,83. Dit bedrag zou op 27-04 worden gestort op mijn rekening, werd mij verzekerd in de mail. Zo gezegd, zo gedaan. Aangezien ik deze inkomsten op mijn rekening rond de 27e verwachtte, heb ik hierop mijn uitgaven aangepast. Dom achteraf, want het geld kwam niet binnen op de 27e, noch op de 28e, noch op de 29e.

Vervolgens heb ik 5 (!) keer naar NLE gebeld en iedere keer kreeg ik een of ander jong persoon, waarschijnlijk studentje, aan de lijn die mij verzekerde dat ik mijn geld binnenkort zou krijgen. Ze zouden een mail sturen naar de betreffende afdeling. Echter het geld kwam maar niet. Het 5e telefoontje was zeer verrassend. De medewerker wist mij dit keer te vertellen dat er een blokkade lag op het bedrag. Vandaar dat het niet was overgemaakt. Verbaasd vroeg ik waarom ik hierover geen mail over had gekregen of waarom de eerdere 4 collega's mij dit niet hadden verteld. Waarom lag er überhaupt een blokkade als ik geen achterstand had? Daar kwam allemaal geen helder antwoord op. Ze vertelde mij dat er voor dit soort zaken een speciale procedure was en dat er een specifiek verzoek moest worden ingediend bij een bepaalde afdeling. Kortom als ik niet had gebeld en had aangegeven dat ik niets had gekregen, was de blokkade niet opgeheven want daar moest een verzoek toe worden gedaan. Er was dus actie van mijn kant vereist om mijn geld terug te krijgen. Vanuit de kant van NLE was er absolute radiostilte over het feit dat er een blokkade lag en werd niet meegedeeld dat het bedrag helemaal niet, zoals eerder medegedeeld, zou worden gestort op 27-04. Een mededeling hierover zou zeer fijn en netjes zijn geweest, noch daargelaten dat het mijn recht is om goed geïnformeerd te worden over de stand van zaken.

Uiteindelijk heb ik mijn geld gekregen op 8-05 en heb ik in totaal 45 min aan de telefoon gehangen om mijn geld te krijgen. Ik heb als compensatie 5 euro's gekregen voor de telefoonkosten die ik heb gemaakt terwijl dit niet eens de helft was! Hoger konden ze niet geven, werd er verklaard. Ik heb er uiteindelijk maar genoegen mee genomen. Iets is beter dan niets. Ik kreeg deze 'schadevergoeding' overigens pas op 25-05.

En nu komt het. Vorige maand had ik een achterstand. Ik kreeg een mail dat ik het achterstallige bedrag moest betalen voor 14-10. Ik heb NLE gebeld en aangegeven dat ik pas op de 16e kon betalen omdat mijn salaris op de 15e binnenkwam en of ze de termijn met twee dagen wilden verlengen. "Nee' was het harde antwoord. Niet mogelijk, net zoals een betalingsregeling absoluut niet mogelijk was. Ik heb het bedrag uiteindelijk op de 16e betaald maar kreeg nog dezelfde dag een mail dat ik 25 euro incassokosten verschuldigd was. Wow!! Zeer harde aanpak. Mijn jaarnota geld kreeg ik pas weken later zonder wettelijke rente, zonder enig uitleg over de vertraging en met veel moeite aan mijn kant ( 5 telefoontjes) voordat het uiteindelijk binnen was. Maar als ik eventjes te laat ben met het voldoen aan mijn betalingsverplichting is er geen enkele manier van begrip en tegemoetkoming mogelijk. Wat een walgelijke gang van zaken!!

Ik heb via whatsapp de klantenservice van NLE benaderd ( bellen ga ik uiteraard niet meer doen) en ik maak geen grapje als ik zeg dat het een week heeft geduurd voordat ik antwoord kreeg op mijn vragen. Wat een klantenservice, niet te geloven!!

Inmiddels is er zoveel kwaad bloed bij mij gezet dat ik weg wil bij dit bedrijf! Iemand advies hoe ik dit kan aanpakken?

Het lijkt me vrij stug dat je incassokosten moet betalen omdat je 2 dagen na de datum hebt betaald. Er gaat een heel traject aan vooraf voordat er een incassobureau bij komt kijken.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U geeft als eerste al geld uit dat u nog niet binnen heeft, niet slim
U bent te laat met het betalen van het voorschot. De maandelijkse voorschotten is een soort van betalingsregeling. Elke maand betaald u een beetje om niet een keer per jaar een enorm bedrag te moeten ophoesten. Een betalingsregeling op een voorschot is niet mogelijk. Ook is het geen koehandel dat de klant kan bepalen wanneer er betaald gaat worden. Dat u uw huishoudboekje niet op orde heeft is niet aan NLE te wijten.
En zo ziet u dat u beide stug bent en aan beide kanten fouten gemaakt worden. Maar om met de vinger te gaan wijzen dat NLE zaken fout afhandelt wil niet zeggen dat ze fouten van u ook moeten accepteren. Overigens incassokosten na 2 dagen? Dat is niet mogelijk. Zijn het geen andere kosten?

Zoals hierboven al aangegeven is, zo snel mogelijk weg, aangezien de relatie behoorlijk verstoort is. Het kan wel zijn door de te late betaling u een stempel gekregen hebt en bij de volgende aanbieder een borg moet gaan betalen.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Niet de betaal datum maar ontvangst door hun en dat kan ook nog enkele dagen opleveren.
U was al te laat, moest voor 14 betaald zijn dus 12 of 13 betalen.... en geen 16 waarbij het op 17 of 18 binnenkomt of zit er nog weekend tussen?

Ja, NLE is geen Bank en op tijd betalen voorkomt extra administratie kosten.
Bij aangaan contract ging U akkoord met die voorwaarden van op tijd betalen en de kosten die zij mogen rekenen.

Maar een andere leverancier? Die hebben hetzelfde probleem met vele klanten en daarom moeten ze wel harde voorwaarden stellen en gelijk met boete bedragen werken, voor hun ook extra administratie en controle als het te laat binnenkomt en hun personeel is ook niet gratis!

Betaal op tijd en je bespaar veel geld, vaak meer als de beloofde kortingen waarmee ze je binnen halen!

Charlotte68

Ongelezen bericht door Charlotte68 »

Er staat niet dat het de 14e binnen moest zijn. Er staat dat hij voor de 14e moest betalen. Dat is heel wat anders.

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein »

U geeft zèlf het antwoord al: "Dom achteraf ..." !

wilhelmima1

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

U bent niet blij dat het beloofde bedrag niet binnen een paar dagen is overgemaakt aan u.
Verder geeft men aan over de telefoon dat er een blokkade op het uit te betalen bedrag staat.
Denk dat u zelf wel weet waarom.
Plan uitgaven om uw vaste lasten heen.
Van leverancier veranderen zal niets aan het probleem oplossen wat u met NLE hebt.
Kan zomaar zijn dat uw problemen met NLE ervoor zorgen dat de nieuwe leverancier een extra borg gaat verlangen bij aanvang contract.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zo jammer dat mensen zichzelf helemaal gek maken. Bellen bellen bellen appen bellen..... Heb je een vordering op een bedrijf, stel ze 1x per e-mail in gebreke en geef ze 30 dagen de tijd om te betalen. Geen betaling ontvangen? Meteen online geschil aanspannen http://www.sgc.nl als het bedrijf daar is aangesloten.
Klachtengeld met iDeal overboeken. Klaar. Ik ben inmiddels met nummer vier bezig. Tot nu toe altijd gewonnen + een paar honderd euro schadevergoeding plus teruggave klachtengeld. Ik kan er wel een bedrijfje mee beginnen.

Alternatief is om je zoals topicstarter energetisch helemaal leeg te laten zuigen door zo'n bedrijf.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bob Schurkjens schreef:Zo jammer dat mensen zichzelf helemaal gek maken. Bellen bellen bellen appen bellen..... Heb je een vordering op een bedrijf, stel ze 1x per e-mail in gebreke en geef ze 30 dagen de tijd om te betalen. Geen betaling ontvangen? Meteen online geschil aanspannen http://www.sgc.nl als het bedrijf daar is aangesloten.
Klachtengeld met iDeal overboeken. Klaar. Ik ben inmiddels met nummer vier bezig. Tot nu toe altijd gewonnen + een paar honderd euro schadevergoeding plus teruggave klachtengeld. Ik kan er wel een bedrijfje mee beginnen.

Alternatief is om je zoals topicstarter energetisch helemaal leeg te laten zuigen door zo'n bedrijf.
Sinds wanneer kan je een paar honderd euro schadevergoeding eisen? Dat moet wel over enorme bedragen gaan als u schade leidt door een te late betaling.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat is heel simpel. De ondernemer in kwestie wordt aangespoord om te schikken met de consument. Lukt de ondernemer dat niet, dan wordt het dossier in behandeling genomen door de sgc. De ondernemer is dan verplicht circa 400 euro behandelkosten te betalen. Ondernemers als KPN willen best de helft van dat bedrag als schadevergoeding aan de consument betalen om te kunnen schikken. Om begrijpelijke redenen vormen de behandelkosten een geheime afspraak tussen ondernemer en SGC. De ondernemer krijgt de behandelkosten niet terug. Ook niet als deze in het gelijk wordt gesteld. De ondernemer heeft wel de mogelijkheid om de ontvankelijkheid van de klacht te betwisten. Daarmee kan deze zich verweren tegen onterechte geschillen. Ergo: je moet als klant wel een zaak hebben. Al gaat het maar om een tientje.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Misschien dat t tijd wordt om die behandelkosten aan de winnende partij terug te rekenen.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Als ik je een tip mag geven:

Zorg dat je een buffer van minstens €1000 aan spaargeld aanlegt. Als je zo onverstandig met je geld blijft omgaan zal je vroeg of laat echte problemen krijgen. Het is toch idioot dat je een voorschotje aan energie niet tijdig kunt betalen?

Wat nou als je wasmachine kapot gaat, of je in het ziekenhuis belandt en je eigen risico moet betalen? Het is enorm onverstandig om geen buffertje voor dat soort zaken te hebben en dat gaat je uiteindelijk nog eens een keer veel ellende en geld kosten.

Verder: dat NLE laat is met het storten van een eindafrekening is geen excuus om zelf maar te wanbetalen en dan puur naar de ander te wijzen.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

JohnTheBassist schreef: Het lijkt me vrij stug dat je incassokosten moet betalen omdat je 2 dagen na de datum hebt betaald. Er gaat een heel traject aan vooraf voordat er een incassobureau bij komt kijken.
Incassokosten mogen worden gerekend vanaf 14 dagen nadat er een aanmaning is ontvangen. Het gaat hier dus niet om twee dagen later maar om zestien dagen na de vervaldatum van de factuur.

Overigens mogen ze 40 euro rekenen dus is 25 euro niet eens zo beroerd. Anderen, zoals Nuon of Eneco rekenen direct 40 euro 15 dagen na de dagtekening van de aanmaning.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Op 11-04 dit jaar kreeg ik een leuk mailtje in mijn mailbox dat ik geld terug zou krijgen van NLE, een redelijk groot bedrag van 210,83. Dit bedrag zou op 27-04 worden gestort op mijn rekening, werd mij verzekerd in de mail. Zo gezegd, zo gedaan. Aangezien ik deze inkomsten op mijn rekening rond de 27e verwachtte, heb ik hierop mijn uitgaven aangepast. Dom achteraf
Inderdaad heel dom. Ik verwacht ook iedere maand een prijs in de loterij maar mij is altijd geleerd dat je geen geld uit moet geven wat je niet hebt. Daarmee voorkom je veel problemen.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Nijogeth schreef:Misschien dat t tijd wordt om die behandelkosten aan de winnende partij terug te rekenen.
En wie betaald dan de SGC? Het kantoor/medewerkers e.d.? De consument betaald maar € 50,00 voor het aanmelden van een geschil.

Gesloten