LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] WTC heeft ons in verschillende hotels gezet
WTC heeft ons in verschillende hotels gezet
Bij WTC een reis geboekt die in juni plaats heeft gevonden. Ondanks dat op de hotelvouchers bevestigd stond dat wij met zijn gedrieën in hetzelfde hotel zouden zitten, conform de boeking, , zijn wij toch in 2 verschillende hotels ondergebracht als gezin. Diezelfde dag van aankomst heb ik het contactformulier ingevuld op de site van WTC, waar ik nooit een bevestiging van heb gehad en ook geen reactie daarop van WTC. Daarop probeerde ik hen te bellen de volgende 2 dagen, waarbij ik geen contact kon krijgen met het 020 nummer op hun site. (er wordt vermeld dat zij 24 uur per dag bereikbaar zijn, maar dat is dus niet zo). Bij thuiskomst heb ik de klacht wederom aangegeven bij WTC, een kopie opgevraagd en ontvangen van mijn ingevulde klachtenformulier, hen gewezen op het feit dat ik nooit een reactie heb ontvangen (als reactie kreeg dat het wel te druk zal zijn geweest en op de verkeerde afdeling terecht is gekomen), maar zij distantiëren zich van elke verantwoording. Zij leggen dat bij een onderliggend reisbureau, bij wie ik niet heb geboekt. Wij hebben extra kosten moeten maken, zodat onze zoon toch bij ons in het hotel kon verblijven overdag's. Ik heb alleen de werkelijk gemaakte kosten geclaimd, en niet gehad over de immateriële kosten die gemaakt zijn. (Onze zoon moest n.l. een scooter huren om elke dag naar ons hotel te kunnen gaan en is op de laatste dag onderuit gegaan hiermee, echter deze immateriële schade en fysieke schade is niet door mij geclaimd). Bij de afhandeling van onze klacht legt WTC alle verantwoordelijkheid bij het onderliggend reisbureau, die laatste zegt dat zij niet is ingelicht en doet dus heel moeilijk. Ik heb echter geboekt bij WTC en heb dus een overeenkomst met hen en niet met het onderliggende reisbureau. Het is schandalig dat WTC niet de verantwoording neemt en zich verschuilt achter een ander. Het is nu 5 maanden verder en wij worden nog steeds aan het lijntje gehouden.
Re: WTC heeft ons in verschillende hotels gezet
De volgende stap is de klachten commisie, zie de linkneste schreef:Bij WTC een reis geboekt die in juni plaats heeft gevonden. Ondanks dat op de hotelvouchers bevestigd stond dat wij met zijn gedrieën in hetzelfde hotel zouden zitten, conform de boeking, , zijn wij toch in 2 verschillende hotels ondergebracht als gezin. Diezelfde dag van aankomst heb ik het contactformulier ingevuld op de site van WTC, waar ik nooit een bevestiging van heb gehad en ook geen reactie daarop van WTC. Daarop probeerde ik hen te bellen de volgende 2 dagen, waarbij ik geen contact kon krijgen met het 020 nummer op hun site. (er wordt vermeld dat zij 24 uur per dag bereikbaar zijn, maar dat is dus niet zo). Bij thuiskomst heb ik de klacht wederom aangegeven bij WTC, een kopie opgevraagd en ontvangen van mijn ingevulde klachtenformulier, hen gewezen op het feit dat ik nooit een reactie heb ontvangen (als reactie kreeg dat het wel te druk zal zijn geweest en op de verkeerde afdeling terecht is gekomen), maar zij distantiëren zich van elke verantwoording. Zij leggen dat bij een onderliggend reisbureau, bij wie ik niet heb geboekt. Wij hebben extra kosten moeten maken, zodat onze zoon toch bij ons in het hotel kon verblijven overdag's. Ik heb alleen de werkelijk gemaakte kosten geclaimd, en niet gehad over de immateriële kosten die gemaakt zijn. (Onze zoon moest n.l. een scooter huren om elke dag naar ons hotel te kunnen gaan en is op de laatste dag onderuit gegaan hiermee, echter deze immateriële schade en fysieke schade is niet door mij geclaimd). Bij de afhandeling van onze klacht legt WTC alle verantwoordelijkheid bij het onderliggend reisbureau, die laatste zegt dat zij niet is ingelicht en doet dus heel moeilijk. Ik heb echter geboekt bij WTC en heb dus een overeenkomst met hen en niet met het onderliggende reisbureau. Het is schandalig dat WTC niet de verantwoording neemt en zich verschuilt achter een ander. Het is nu 5 maanden verder en wij worden nog steeds aan het lijntje gehouden.
https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... es/reizen/#
Er zijn kosten aan verbonden die u alleen terug krijgt als u in het gelijk gesteld wordt. De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Reizen bedragen:
€ 77,50 voor factuurbedragen tot € 500,-
€ 102,50 voor factuurbedragen van € 500,- tot € 1.500,-;
€ 127,50 voor factuurbedragen vanaf € 1.500,-.
Aangezien WTC is aangesloten bij de ANVR zijn zij verplicht het oordeel van de klachten commisie uit te voeren. De ANVR ziet hier op toe.