LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DHL zegt dat pakket bezorgd is maar ik heb niks ontvangen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
jack.washington
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 okt 2017 16:12
Contacteer:

DHL zegt dat pakket bezorgd is maar ik heb niks ontvangen

Ongelezen bericht door jack.washington »

BCC verzend via DHL een heel duur pakketje en een DHL medewerker claimt dat het pakket op mijn adres geleverd was. En dan ook weer niet maar dat het bij de buren achtergelaten was. Ik was op het gegeven ogenblik niet thuis.
BCC is nu al 2 weken bezig met een zogenaamd onderzoek die toch echt veel te lang duurt. Er is een vreemde handtekening geplaatst.
Ik heb het gevoel dat BCC mij aan het lijntje probeert te houden. Ze zijn nu weer een soort aanvullende onderzoek gestart omdat volgens hen DHL met een verkeerd adres het onderzoek was gestart, DHL zegt weer dat het niet klopt wat BCC zegt. Ik krijg steeds andere scenario's te horen en het is nu echt vervelend aan het worden.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: DHL zegt dat pakket bezorgd is maar ik heb niks ontvangen

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Vervelend maar zo'n (wassen neus) onderzoek duurt wat langer dan 2 weken en de uitkomst kan ik je nu al vertellen. Maar daar heb je niets aan.

Tenzij het pakket als een wonder toch nog boven water komt zal BCC niet binnen de verplichte termijn kunnen leveren, en niet kunnen aantonen dat het geleverd is (handtekening klopt immers niet, en bij handtekening voor ontvangst mogen de buren niet tekenen. Alleen jij.)

BCC zal dus tzt opnieuw moeten leveren of annuleren & terugbetalen. De pech is dat BCC (terecht maar heel vervelend voor jou) het onderzoek willen afwachten omdat dit ook voor hun een vervelende situatie is. Intussen kun je proberen druk uit te oefenen om het alsnog geleverd te krijgen aangezien jij kunt aantonen dat het niet bij jou afgeleverd is. Het is dan aan BCC om het verkeerd afgeleverde pakket retour te krijgen.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DHL zegt dat pakket bezorgd is maar ik heb niks ontvangen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een kleine aanvulling op het bovenstaande bericht.

De wettelijke leveringstermijn is een maand / 30 dagen, tenzij anders is afgesproken. Na het verstrijken van de termijn, moet je een ingebrekestelling versturen. Alternatief, kun je natuurlijk ook (nu al) een beroep op je herroepingsrecht doen. De verkoper heeft geen recht om te annuleren, dat recht is voorbehouden aan de koper. Zelf heb je uiteraard een herroepingsrecht. BCC moet binnen 15 dagen nadat je hier een beroep op hebt gedaan het betaalde bedrag terugbetalen, hierna is BCC in verzuim met de terugbetaling.

jack.washington
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 okt 2017 16:12
Contacteer:

Re: DHL zegt dat pakket bezorgd is maar ik heb niks ontvangen

Ongelezen bericht door jack.washington »

Bedankt voor jullie reactie, ik heb DHL gevraagd hoe het pakket verstuurd was. De mevrouw aan de telefoon zei dat BCC het zonder naam verstuurd heeft en niet als aangetekend. Dus iedereen mocht het pakketje aannemen..ook de buren volgens de medewerkster. Verschillende klantenservice medewerkers gesproken die allemaal hetzelfde zeggen.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: DHL zegt dat pakket bezorgd is maar ik heb niks ontvangen

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Ik vraag mij wel af waarom DHL jou zoveel informatie geeft en dit zelfs door verschillende medewerkers? Niet dat je daar overigens iets mee kunt overigens.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: DHL zegt dat pakket bezorgd is maar ik heb niks ontvangen

Ongelezen bericht door chrisd1 »

jack.washington schreef:Dus iedereen mocht het pakketje aannemen..ook de buren volgens de medewerkster.
Gevraagd naar waar te vinden in de A(lgemene) V(oorwaarden)??
Verschillende klantenservice medewerkers gesproken die allemaal hetzelfde zeggen.
Blijkbaar 'slikken ontvangers dat als zoete koek'.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DHL zegt dat pakket bezorgd is maar ik heb niks ontvangen

Ongelezen bericht door alfatrion »

jack.washington schreef:Bedankt voor jullie reactie, ik heb DHL gevraagd hoe het pakket verstuurd was. De mevrouw aan de telefoon zei dat BCC het zonder naam verstuurd heeft en niet als aangetekend. Dus iedereen mocht het pakketje aannemen..ook de buren volgens de medewerkster. Verschillende klantenservice medewerkers gesproken die allemaal hetzelfde zeggen.
Jij hebt alleen niets te maken met DHL. Het is de verkoper die er voor moet zorgen dat jij het pakketje krijgt. Jij bent jouw buurman niet.
chrisd1 schreef:
jack.washington schreef:Dus iedereen mocht het pakketje aannemen..ook de buren volgens de medewerkster.
Gevraagd naar waar te vinden in de A(lgemene) V(oorwaarden)??
Verschillende klantenservice medewerkers gesproken die allemaal hetzelfde zeggen.
Blijkbaar 'slikken ontvangers dat als zoete koek'.
Wat DHL aangeeft klopt in de context van de overeenkomst die ze met de vervoerder heeft.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: DHL zegt dat pakket bezorgd is maar ik heb niks ontvangen

Ongelezen bericht door chrisd1 »

alfatrion schreef:Wat DHL aangeeft klopt in de context van de overeenkomst die ze met de vervoerder heeft.
Daar zal ook in staan, dat ze eventueel een briefje bij de klant in de bus doen op welk adres is afgegeven??

atlas1302

Re: DHL zegt dat pakket bezorgd is maar ik heb niks ontvangen

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Vervelend en nog eens vervelend, Marktplaats gaat de eerste stap in de goede richting doen..als er is afgeleverd en de ontvanger bevestigd dat, dan komt de betaling tot stand met verkopende partij er wordt betaald gegarandeerd.

Het wordt tijd dat dit een uniform systeem gaat worden voor alle leveranciers zodat zij meer nazien op levering van hun producten. Niets geleverd dus geen betaling en koper krijgt zijn geld retour.

Hier zou 2% betaald voor moeten worden bij MP als extra service, nou dat lijkt me een goede garantie. 8)

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DHL zegt dat pakket bezorgd is maar ik heb niks ontvangen

Ongelezen bericht door alfatrion »

chrisd1 schreef:
alfatrion schreef:Wat DHL aangeeft klopt in de context van de overeenkomst die ze met de vervoerder heeft.
Daar zal ook in staan, dat ze eventueel een briefje bij de klant in de bus doen op welk adres is afgegeven??
Deze discussie is irrelevant, daar TS niet de verkoper is.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: DHL zegt dat pakket bezorgd is maar ik heb niks ontvangen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

atlas1302 schreef:Vervelend en nog eens vervelend, Marktplaats gaat de eerste stap in de goede richting doen..als er is afgeleverd en de ontvanger bevestigd dat, dan komt de betaling tot stand met verkopende partij er wordt betaald gegarandeerd.

Het wordt tijd dat dit een uniform systeem gaat worden voor alle leveranciers zodat zij meer nazien op levering van hun producten. Niets geleverd dus geen betaling en koper krijgt zijn geld retour.

Hier zou 2% betaald voor moeten worden bij MP als extra service, nou dat lijkt me een goede garantie. 8)
Mooi, pakketje bestellen en ontvangen. Vervolgens zeggen dat ik het niet heb gekregen en kassa.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: DHL zegt dat pakket bezorgd is maar ik heb niks ontvangen

Ongelezen bericht door chrisd1 »

alfatrion schreef:
chrisd1 schreef:
alfatrion schreef:Wat DHL aangeeft klopt in de context van de overeenkomst die ze met de vervoerder heeft.
Daar zal ook in staan, dat ze eventueel een briefje bij de klant in de bus doen op welk adres is afgegeven??
Deze discussie is irrelevant, daar TS niet de verkoper is.
Maar wél de klant, die mogelijk geen zin heeft in deze ongein en liever koopt, waar hij niet te maken krijgt met DHL??

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: DHL zegt dat pakket bezorgd is maar ik heb niks ontvangen

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Nijogeth schreef:
atlas1302 schreef:...
Mooi, pakketje bestellen en ontvangen. Vervolgens zeggen dat ik het niet heb gekregen en kassa.
Kán; als handtekening niet wordt gecontroleerd.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DHL zegt dat pakket bezorgd is maar ik heb niks ontvangen

Ongelezen bericht door alfatrion »

chrisd1 schreef:Maar wél de klant, die mogelijk geen zin heeft in deze ongein en liever koopt, waar hij niet te maken krijgt met DHL??
Als ik TS was geweest dan had ik niet met DHL gebeld. Ik had de bal bij de verkoper neergelegd.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: DHL zegt dat pakket bezorgd is maar ik heb niks ontvangen

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

atlas1302 schreef:Vervelend en nog eens vervelend, Marktplaats gaat de eerste stap in de goede richting doen..als er is afgeleverd en de ontvanger bevestigd dat, dan komt de betaling tot stand met verkopende partij er wordt betaald gegarandeerd.

Het wordt tijd dat dit een uniform systeem gaat worden voor alle leveranciers zodat zij meer nazien op levering van hun producten. Niets geleverd dus geen betaling en koper krijgt zijn geld retour.

Hier zou 2% betaald voor moeten worden bij MP als extra service, nou dat lijkt me een goede garantie. 8)
Dit is een aparte discussie, maar dit gaat dus inderdaad extreem veel fraude opleveren. Iedereen die het systeem snapt en het niet zo nauw neemt met normen en waarden zet dus een onleesbare krabbel bij het afleveren om vervolgens direct een 'niet afgeleverd claim' in te dienen. Aangezien marktplaats voor bank gaat spelen door het geld te parkeren gaat dit op zijn minst interessante taferelen opleveren.

Ik ben benieuwd hoelang dit goed gaat. Radar zal waarschijnlijk een nieuwe rubriek kunnen gaan openen.

atlas1302

Re: DHL zegt dat pakket bezorgd is maar ik heb niks ontvangen

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Nou ik denk dat MP ook niet helemaal gek is, hoelang bestaan ze al. De bal ligt bij de bezorgdienst die moet bewijs hebben dat er bezorgd is, deuglijk bewijs!

Zoals chrisd al zei, als de handtekening niet gecontroleerd wordt! Nou dat gaat dan echt gebeuren daar verzinnen ze wel iets op. Het zou me niets verbazen als ze een eigen bezorgdienst oprichten ''MP bezorgservice'' wordt toch betaald door de koper/verkoper.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: DHL zegt dat pakket bezorgd is maar ik heb niks ontvangen

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Die gaan echt niet zelf pakketjes bezorgen tenzij ze hier 20 euro per stuk voor krijgen. :)
En verder geef je precies het probleem aan, de bezorgdienst moet bewijzen dat er bezorgt is. Knappe bezorgdienst die hard kan maken dat mijn onleesbare krabbel mijn handtekening is. Precies het probleem dat postnl ook al heeft, echter valt het hier mee omdat de fraude interesse een stuk lager is. De verzender heeft het geld namelijk al. Als de koper echter weet dat hij actief moet aangeven dat het bezorgt is kun je op 2 handen natellen dat het aantal niet bezorgde pakketjes procentueel omhoog schiet.

Natuurlijk zijn het geen pannenkoeken bij MP, maar de Negerianen lachen zich nu al dood.

jack.washington
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 okt 2017 16:12
Contacteer:

Re: DHL zegt dat pakket bezorgd is maar ik heb niks ontvangen

Ongelezen bericht door jack.washington »

Beste mensen,

12:05 was ik niet thuis. 12:11 is het pakket bezorgd. BCC medewerker verteld mij een paar dagen geleden het volgende op Facebook.
Het onderzoek van DHL is afgerond. Hun bevindingen zijn dat de zending is bezorgd en dat een donkere meneer naar beneden kwam die de zending heeft aangenomen.
Maar mijn huis heeft niet eens een trap..en ik was niet thuis op dat tijdstip. Ik heb ook geen briefje in de brievenbus ontvangen waar het pakketje zou moeten liggen.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: DHL zegt dat pakket bezorgd is maar ik heb niks ontvangen

Ongelezen bericht door chrisd1 »

jack.washington schreef:Het onderzoek van DHL is afgerond. Hun bevindingen zijn....
Natuurlijk niets over de handtekeningen; lol.

jack.washington
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 okt 2017 16:12
Contacteer:

Re: DHL zegt dat pakket bezorgd is maar ik heb niks ontvangen

Ongelezen bericht door jack.washington »

chrisd1 schreef:
jack.washington schreef:Het onderzoek van DHL is afgerond. Hun bevindingen zijn....
Natuurlijk niets over de handtekeningen; lol??
Nee niets daarover. Ik vind dit nogal een vreemde situatie. Nu is er zogenaamd weer een onderzoekje gestart..terwijl ze eerst tegen mij zeiden dat het max 10 dagen zou duren.

Gesloten