Ik heb online op 9 september 2017 een Vespa sprint snorscooter gekocht bij Fast & Furious omdat de gewenste kleur niet bij de mij vertrouwde Vespa winkel leverbaar was.
Nadat zij telefonisch meermaals hebben toegezegd de bewuste Vespa op voorraad te hebben en dat de scooter binnen 3 weken in mijn bezit zou zijn heb ik 250 euro aanbetaald. We zijn nu 8 weken verder en er is nog steeds geen Vespa. Na diverse 0900 betaaltelefoontjes en mails weigeren ze nu de bestelling te annuleren omdat erop hun site staat dat er een termijnlevering van maximaal 12 weken geld. Ik heb duidelijk gemaakt dat het nakomen van de overeenkomst niet meer mogelijk is aangezien Fast & Furious zich niet aan de afgeproken termijn houd.
Per mail werd mij medegedeeld dat als ik de deal annuleer ik mijn 250 euro aanbetaling kwijt ben.
Wie weet wat ik nog kan doen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Niet op voorraad Vespa scooter bij Fast & Furious
-
Re: Niet op voorraad Vespa scooter bij Fast & Furious
Het beste wat u kunt doen is rustig wachten tot 2 december 2017.
Op hun website staat duidelijk gecommuniceerd dat pas na 12 weken de bestelling geannuleerd kan worden met terug betaling van de aanbetaling.
Binnen de 12 weken annuleren betekend dat u de aanbetaling kwijt bent.
Of u moet zwart op wit de belofte hebben staan dat men binnen 3 weken zou leveren, een mondelinge toezegging gaat een Welles/Nietus spelletje worden.
Op hun website staat duidelijk gecommuniceerd dat pas na 12 weken de bestelling geannuleerd kan worden met terug betaling van de aanbetaling.
Binnen de 12 weken annuleren betekend dat u de aanbetaling kwijt bent.
Of u moet zwart op wit de belofte hebben staan dat men binnen 3 weken zou leveren, een mondelinge toezegging gaat een Welles/Nietus spelletje worden.
-
Ze hebben nog een week of 4 de tijd. Maar als je nu annuleert heb je waarschijnlijk niet binnen 4 weken een andere, identieke, scooter bij een ander bedrijf.
Wijs ze hier op: https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand
Aangezien je schrijft dat je hem online besteld hebt heb je gewoon recht op ontbinding van je aankoop, ze moeten ook de aanbetaling terugstorten.
Wijs ze trouwens ook hier even op: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telec ... tenservice en https://www.consuwijzer.nl/telecom-post ... tienummers
Dure klantenservicenummers mogen ook niet meer sinds 1 juli dit jaar, de kosten voor het bellen naar hun dure nummer kan je ook terugvragen.
Aangezien je schrijft dat je hem online besteld hebt heb je gewoon recht op ontbinding van je aankoop, ze moeten ook de aanbetaling terugstorten.
Wijs ze trouwens ook hier even op: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telec ... tenservice en https://www.consuwijzer.nl/telecom-post ... tienummers
Dure klantenservicenummers mogen ook niet meer sinds 1 juli dit jaar, de kosten voor het bellen naar hun dure nummer kan je ook terugvragen.
Naast (duur) telefoonnummer is de zaak te bereiken via contactformulier....chatservice en diverse bakstenenwinkels
Bij welke producten krijg ik geen bedenktijd?
Koopt u een van de volgende producten op afstand? Dan krijgt u geen bedenktijd:
reizen, vervoer, logies of andere vormen van vrijetijdsbesteding.
tijdsgebonden producten, zoals losse tijdschriften of kranten; Let op: sluit u een abonnement af op een tijdschrift of krant? Dan hebt u wel bedenktijd.
producten die u speciaal laat maken, bijvoorbeeld een maatpak, drukwerk, een fotoalbum of sieraden naar uw eigen ontwerp.
producten die snel kunnen bederven, zoals eten of bloemen.
Bestelling en aanbetaling
Vanwege een groot aantal niet afgehaalde en/of geannuleerde bestellingen zijn wij helaas genoodzaakt om in de winkel een aanbetaling te vragen van minimaal 250,- euro. Met een aanbetaling wordt de koop gesloten. Wanneer wij het product niet kunnen leveren dan krijgt u uiteraard uw aanbetaling volledig terug. Ziet u alsnog van de koop af dan bent u uw aanbetaling kwijt. Wanneer u een brommer of scooter op afbetaling koopt (least) is de koop gesloten wanneer u het leasecontract ondertekent. Dit betekent dat de aankoop niet meer ongedaan gemaakt kan worden. Wilt u de koop toch ontbinden dan wordt er 250 euro in rekening gebracht. Na het ondertekenen van het leasecontract kunt u binnen 14 dagen alsnog de “lease” annuleren. Echter geldt dan nog steeds de afnameplicht. De reden hiervan is dat brommers, scooters en motorscooters namelijk op (uw) maat besteld worden.
Bij welke producten krijg ik geen bedenktijd?
tijdsgebonden producten, zoals losse tijdschriften of kranten; Let op: sluit u een abonnement af op een tijdschrift of krant? Dan hebt u wel bedenktijd.
producten die u speciaal laat maken, bijvoorbeeld een maatpak, drukwerk, een fotoalbum of sieraden naar uw eigen ontwerp.
Vanwege een groot aantal niet afgehaalde en/of geannuleerde bestellingen zijn wij helaas genoodzaakt om in de winkel een aanbetaling te vragen van minimaal 250,- euro. Met een aanbetaling wordt de koop gesloten. Wanneer wij het product niet kunnen leveren dan krijgt u uiteraard uw aanbetaling volledig terug. Ziet u alsnog van de koop af dan bent u uw aanbetaling kwijt. Wanneer u een brommer of scooter op afbetaling koopt (least) is de koop gesloten wanneer u het leasecontract ondertekent. Dit betekent dat de aankoop niet meer ongedaan gemaakt kan worden. Wilt u de koop toch ontbinden dan wordt er 250 euro in rekening gebracht. Na het ondertekenen van het leasecontract kunt u binnen 14 dagen alsnog de “lease” annuleren. Echter geldt dan nog steeds de afnameplicht. De reden hiervan is dat brommers, scooters en motorscooters namelijk op (uw) maat besteld worden.
Ja en? Doet dat iets af aan het feit dat het gewoon niet meer mag, ze hebben maar 1 nummer wat ook voor klanten(service) bedoeld is en dan mogen ze geen duur tarief meer rekenen.Har45 schreef:Naast (duur) telefoonnummer is de zaak te bereiken via contactformulier....chatservice en diverse bakstenenwinkels
Volgens die redenering mag je kleding voortaan ook niet meer terugsturen omdat het ook op maat besteld wordt?Bij welke producten krijg ik geen bedenktijd?
Op maat besteld is iets anders dan op maat gemaakt.
Als ze niet willen dat klanten kunnen annuleren zonder kosten dan moeten ze geen online webshop beginnen.
door GJS » 03 nov 2017 18:44
Beste GJS,Volgens die redenering mag je kleding voortaan ook niet meer terugsturen omdat het ook op maat besteld wordt?
Op maat besteld is iets anders dan op maat gemaakt.
Als ze niet willen dat klanten kunnen annuleren zonder kosten dan moeten ze geen online webshop beginnen.
Bij nader inzien zou u weleens gelijk kunnen hebben, op het internet artikel gevonden waar een rijwielzaak soort gelijk handelde en daarvoor een (fikse) boete heeft gekregen.
http://www.tweewieler.nl/home/nieuws/20 ... e-10126757
TS zou dus goede kans van slagen hebben om ( desnoods via rechter) zijn aanbetaling terug te krijgen
Feit blijf dan wel dat zoals witte angora terecht opmerkt : Als je nu annuleert heb je waarschijnlijk niet binnen 4 weken een andere, identieke, scooter bij een ander bedrijf.