kiz schreef:Misschien moet je het privacystatement van Medtronic lezen:
https://www.medtronic-diabetes.nl/privacy
Daar staat keurig uitgelegd aan welke wetgeving zij voldoen, wat bedoeld wordt met "verwerking" en met welk doel die plaatsvindt.
Aanvullend kan je
https://www.medtronic-diabetes.nl/minim ... t-software hier nog nalezen welke gegevens de insulinepomp verzamelt, met welk doel, en hoe die gegevens worden verwerkt.
Het delen van gegevens met de VS is beperkt en heeft als doel
waaronder eventueel verzending naar de Verenigde Staten (VS) voor secundaire technische ondersteuning. Daarbij moet je denken aan technische ondersteuning om de pomp storingsvrij te laten werken: vergeljikbaar het met foutmeldingen in je computersysteem die je met systeeminformatie over de opgetreden fout naar de leverancier van het programma kan sturen. Daarbij wordt ook informatie over het systeem meegestuurd. En de systeemgegevens zijn gekoppeld aan de gegevens van je dochter.
Ik snap je weerstand wel, maar ik vind dat Medtronic er heel transparant over is.
Het gemiddelde internetbedrijf (Facebook, Google) verzamelt minstens net zo veel persoonlijke informatie, maar is daar een heel stuk schimmiger over.
Bedankt dat je de moeite hebt genomen om deze links naar mij te sturen. Maar, er is een maar:
We wijken af van de kern van mijn boodschap.
Ik denk dat het niet overkomt noch begrepen wordt dat je na bijna een jaar gebruik van de applicatie voor blok wordt gezet en van jou wordt verwacht dat je spontaan overal ja op klikt!
Ik denk dat ik het blijkbaar ook niet goed wist de benadrukken dat elk gezin met een kind met diabetes niet staat te wachten op zo'n handelswijze, niet voor zo'n keuze wil staan, noch zin en tijd heeft om dit soort golf aan juridische teksten te lezen! Laat staan ik ben een alleenstaande ouder!
Stel je eens voor: Je staat op om je kind naar school te sturen en zelf naar je werk te gaan. In de ochtend wil je conform afspraak met de verpleegkundige de pomp-gegevens inlezen en beschikbaar stellen voor de verpleegkundige, een altijd uitgevoerde routine-handeling. En dan sta je voor een keus waarvan je niet weet wat het in principe inhoudt. Je wil de rechten van je kind beschermen. Ga jij dan lappen onbegrijpelijke tekst opzoeken en lezen om -meestal- te constateren dat hun belangen centraal staan en niet de jouwe? Waar is de ethiek van een bedrijf in de schaduw van onderwerpen als privacy-gezondheidszorg-kind enzovoorts?
Nee, deze topic starten kostte mij al te veel energie, en dat ik nog zoveel hierop kan reageren is een wonder, gezien mijn beperkte tijd. Het verbaast mij dat er zoveel reacties deze wanpraktijken niet met harde woorden weet af te keuren! Ik zou bijna zeggen dat het goed wordt gepraat dat we als gewone volk met de billen bloot staan voor VS!
Of ik begrijp vele boodschappen niet, of de respondenten die van mij!
En de vraag is, wat vindt Radar hiervan?
Met welgemeende groet,