LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte incasso van Lindorff?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Esseline

Lindorff

Ongelezen bericht door Esseline »

Goedendag.
Begin april krijg ik een brief van lindorff incasso met een berekening of ik deze wil betalen.Periode waar de vordering op betrekking heeft staat niet vermeld,maar aan mij naam kon ik zien dat het ouder dan 12 jaar moest zijn gezien ik ruim 14 jaar gescheiden ben en niet meer mijn ex-man naam gebruik.Op mijn verzoek voor het opsturen van een vonnis werd ik onvriendelijk tecwoord gestaan,waarop ik een mail stuurde en weer om een vonnis vroeg.Ik kreeg geen reactie op mijn mail,maar enkele weken later weer een brief of ik wilde betalen.Ik weer contact opnemen en vraag weer naar een vonnis.Zou opgevraagd en dan naar mij opgestuurd worden.Na drie weken krijg ik van EDR incasso een brief mbt tot dezelfde vordering waar ik van Lindorff eerder brieven kreeg.Word ik nu na weken door Lindorff gebeld of ik de vordering wil betalen.ik moet mijn geboorte datum en.adres ter controle geven.Ik vraag wederom om het vonnis en weer zal hij opgevraagd worden.Wat moet ik nu doen.Vanwege medische redenen moet ik stress situaties vermijden.

Nijogeth

Re: Onterechte incasso van Lindorff?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Niets, als ze geen vordering willen opsturen, dan zullen ze niets hebben. En iets van zolang geleden is verlopen. Niet druk maken en alles retour afzender sturen en bellen ze, dan lekker de hoorn er op smijten.

lijfrente

Ongelezen bericht door lijfrente »

@Esseline
Schrijf een brief, dat je niet meer lastig gevallen wilt worden.
En dit is mijn laatste reactie .

Suc6

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Esseline schreef:.Word ik nu na weken door Lindorff gebeld of ik de vordering wil betalen.ik moet mijn geboorte datum en.adres ter controle geven.Ik vraag wederom om het vonnis .
Ik hoop dat je je geboorte datum en adres niet hebt gegeven.
En niet geven ook.
Zo te lezen hebben ze geen gegevens van je.
Houden zo.

Bijtjeg
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bijtjeg »

Op 20 juni 2017 heb ik een brief gehad van Lindorff. Hierin staat dat ik voor 27 juni 2017 een bedrag van 79,94 moet betalen. Het zou te maken hebben met een openstaand bedrag van KPN. Ze stellen in de brief dat ik meerdere aanmaningen van Lindorff heb ontvangen terwijl ik nog nooit een brief heb gehad van hen. Inmiddels heb ik contact gehad met KPN. Zij zeggen dat er helemaal niets uit staat en ook niet heeft gestaan. Dit hebben zij me schriftelijk bevestigd in een mail. Inmiddels ook twee keer contact gehad met Lindorff. Ik heb de onderliggende stukken op gevraagd. Gisteren werd me toezegd dat dit gestuurd zou worden en vandaag bleek dat niet genoteerd te zijn. Vandaag is me wederom toegezegd dat de stukken worden opgestuurd. Ik ben hier heel benieuwd naar want KPN weet van niets en zegt me niet te betalen. Dit heb ik ook aan Lindorff medegedeeld. Van hen moet ik wel betalen. Ik heb al aangezegd dat ik aangifte ga doen bij de politie.

consument.X

Ongelezen bericht door consument.X »

verwijderd
Laatst gewijzigd door consument.X op 09 nov 2017 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Jongens en meisjes, Lindorff heeft deze reputatie nu eenmaal en lekker laten gaan. Als ze niks concreets kunnen aantonen dan hebben ze ook niks in handen.

Kreeg ook een mail van Lindorff over een betalingachterstand van Canal Digital, niet gereageerd en niks meer gehoord. Ze zitten te hengelen naar je gegevens, doe daar niet aan mee als je buiten schootafstand wilt blijven.

DannyMols

Ongelezen bericht door DannyMols »

Hoe herkenbaar is dit alles. Ik ben zelf door stommiteiten ooit in de schuldsanering terechtgekomen . Ben hier in 2011 met schone lei verklaring uitgekomen wat zou inhouden dat ik anno 2016 weer BKR vrij zou zijn .
Ik heb nu een gezin , 12 jaar een vaste baan en ben financieel gezond .
We hebben ons huidige huis verkocht en in februari dragen wij dit over aan de koper .
Nieuwe koopwoning gevonden maar nu blijkt dat ik 2 noteringen A2 in het BKR heb staan
Van Wehkamp uit 2003 ! 1 notering met eindtijd 2013 na de schone lei datum dus ??
Ik ben direct gaan bellen met Wehkamp werd ik doorverwezen naar Lindorf .Hier moesten ze eerst zoeken want bij mijn achternaam staat een andere voorletter ipv D een B en een S. Ik heb ze duidelijk gemaakt dat ik sinds 2011 schuldenvrij ben en heb ze er later via mail op geattendeerd dat ze in de afgelopen 6 jaar ook geen enkele poging hebben ondernomen om mij te contacteren .
Het betreft hier nl. een schuld van 191 euro en deze had ik direct betaald .
Ik heb inmiddels contact gehad met diverse juristen en allen zeggen ze me dat dit een onterechte codering is ivm uitspraak rechtbank mbt schone lei .
Het kon echter een tijdje duren voordat ik reactie kreeg gezien en dit zei de medewerkster van Lindorf letterlijk ivm wetten en regels .
Volgens mij is een uitspraak van een rechtbank toch de wet of staat Lindorf hierboven .
Ik ben nu niet in de positie om maar af te wachten en te hopen op iemand met een goed hart bij Lindorf .
Binnen kort sta ik met mijn gezin op straat .

Juul1979

Ongelezen bericht door Juul1979 »

Ik kreeg bijna 3 weken geleden een brief van het incasso bureau van lindorff, het zou gaan om een rekening van mijn ex man ik heb nergens voor getekend en ik was er zelf niet bij, dat hij een scooter had geleasd bij primeline, nu naar bijna 18 jaar verder kreeg ik voor het eerst een brief van lindorff dat IK 19,600 euro moet betalen, ik heb ook echt nog nooit iets geleast en ondertekend en ook nog nooit een brief van primeline gehad dat er een bedrag open staat, dus bijna 18 jaar verder krijg ik voor het eerst een brief van incasso bureau.
Wie weet of die niet verjaard is, en of ik er wel moet betalen, ik was na dat mijn ex man de scooter had geleasd 3 maanden later gescheiden, ik vind het onterecht dat ik dan voor de kosten op moet draaien terwijl ik niks heb geleasd en ook nergens mijn handtekening heb gezegd.
Wie kan mij daar meer over vertellen.
Laatst gewijzigd door Radar op 06 jan 2018 01:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

Kennelijk heeft uw ex wel geleased maar niet betaald. U schrijft: "ik was na dat mijn ex man de scooter had geleased 3 maanden later gescheiden",
dus op moment van leasen door toen nog uw echtgenoot en dus in gemeenschap van goederen gehuwd. Of was u al gescheiden van tafel en bed? Hij betaalt (kennelijk) niet, dus komen ze bij u. Maar of dit verjaard is zal blijken of de vordering gestuit is door de leasemaatschappij. Hoewel na 18 jaar toch wel vragen oproept. Het is wel een dure scooter zo, maar dat terzijde.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vraag eerst bewijzen, hoeveel is niet betaald en wanneer en de rechtszaak en incasso kosten, ze hadden eerder bij U moeten proberen geld te halen.
Een Scooter is maximaal €5000,- nu en 18 jaren terug dus in Guldens....
Laat ze eerst maar met bewijs komen hoeveel er wel is betaald en of ze tijdig U op de hoogte stelden.

Als hij in schuldsanering zit en is kwijtgescholden en het zou mijn niets verbazen als deze Lindorff een oude zaak opkocht en alleen maar probeerde.
Vraag bewijzen en betaal nog niets.
Zij moeten met duidelijke administratie komen hoe dit bedrag is opgebouwd en of het niet verjaard is.

Eugène21

Ongelezen bericht door Eugène21 »

Beste Juul.
Ik zou mij geen zorgen maken en niet reageren. Hoe deze vordering ook is ontstaan is hij al lang verjaard . Lindorf zal je willen verleiden een betaling te doen. Als je dat doet gaat de verjaringstermijn op nieuw in . Lindorf heeft blijkbaar oude schulden opgekocht en probeert deze alsnog te verzilveren.
Mensen die niet weten dat hun schuld is verjaard worden onder druk gezet en gemanipuleerd een betaling te doen.
Kijk maar even op internet bij verjaring van schulden...

Eugène21

Ongelezen bericht door Eugène21 »

Hi Esseline
Ik hoop dat je hier ongeschonden uit bent gekomen want deze schuld is allang verjaard. Lindorf wil jou verleiden om een betaling te doen omdat dan verjaringstermijn opnieuw ingaat. Lindorf koopt volgens mij oude schulden op en verleid mensen daar een betaling op te doen Zij zijn daar heel manipulatief in Ze dreigen bv met beslaglegging, met extra hoge kosten etc Dus niet reageren en dit bij de redactie van Radar onder de aandacht brengen . Zij doet dit bij meerdere mensen Zij zijn heel erg actief rond de feestdagen omdat mensen in die dagen geen stress willen en dan makkelijk zijn te verleiden.

DannyMols

Ongelezen bericht door DannyMols »

Dank je voor je reactie !
Ik ben er inderdaad ongeschonden uitgekomen .
Ik moet wel bekennen dat beide partijen , Wehkamp en Lindorf mij zeer netjes hebben behandeld en mijn situatie helemaal hebben opgelost .
Wehkamp heeft mij zelfs gebeld om mij door te geven dat de coderingen eruit waren .
Zo zie je maar ....

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Eugène21 schreef:Hi Esseline
Ik hoop dat je hier ongeschonden uit bent gekomen want deze schuld is allang verjaard. Lindorf wil jou verleiden om een betaling te doen omdat dan verjaringstermijn opnieuw ingaat. Lindorf koopt volgens mij oude schulden op en verleid mensen daar een betaling op te doen Zij zijn daar heel manipulatief in Ze dreigen bv met beslaglegging, met extra hoge kosten etc Dus niet reageren en dit bij de redactie van Radar onder de aandacht brengen . Zij doet dit bij meerdere mensen Zij zijn heel erg actief rond de feestdagen omdat mensen in die dagen geen stress willen en dan makkelijk zijn te verleiden.
Je hebt dit bericht niet alleen dubbel geplaatst, het is ook dubbel onjuist.

1) of de vordering is verjaard, kan jij helemaal niet beoordelen. Je weet niet wat de verjaringstermijn is en je weet niet of er gestuit is.
2) een betaling is niet per sé een stuiting van de verjaring. Of dat zo is, hangt van de omstandigheden af.

Iets meer zorgvuldigheid in je adviezen zou wenselijk zijn. Voor je het weten volgen mensen je adviezen op...

Gesloten