LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slecht gerepareerde home-cinemaset Samsung

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
JvandeW

Re: Slecht gerepareerde home-cinemaset Samsung

Ongelezen bericht door JvandeW »

Gerben hof1 schreef:Vandaag contact met Coolblue gehad en men wil mij 75% van mijn aankoopbedrag terug geven. Ik ga hier niet mee akkoord. Het zou om niet tevredenheidsgarantie gaan, maar daar gaat het mij niet om. Het gaat om een slecht product. Nu gaan ze de kapotte set terug sturen, dan moet ik er een retourbon bij doen en weer terug sturen. Ik heb inmiddels gevraagd om een manager te spreken, want dit kan niet waar zijn volgens mij. Ze zouden mij terug bellen. Nog maar weer even afwachten.
Heb je de koop al ontbonden zoals eerder beschreven? https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... vervanging

Zo niet, direct doen. En indien Coolblue dan alsnog de set probeert af te leveren, deze weigeren aan de deur. Immers is de set na ontbinding niet meer van jou maar weer van Coolblue. Aannemen impliceert dat de set van jou zou zijn.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als er ontbonden is, dan is er geen nakomingsverplichting meer en geleverde zaken moeten worden teruggegeven. Aannemen creëert enkel een verplichting om het product terug te geven.

Gerben hof1

Ongelezen bericht door Gerben hof1 »

Ik heb gisteravond een voorbeeldbrief van de consuwijzer naar coolblue gestuurd waarin ik tot ontbinding van de koopovereenkomst overstap. Hierin heb ik gezegd dat ik binnen 24 uur antwoord van coolblue verwacht en binnen 3 werkdagen mijn volledige aankoopbedrag retour wil op mijn bankrekening en niet 75% zoals coolblue nu wil. De 24 uur zijn nog niet voorbij, dus nog maar even afwachten.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij is een termijn van 14 dagen gebruikelijker. ;)

alfatrion

Ik hanteer zelf in beginsel 10 of 14 dagen. Als er haast geboden is, dan hanteer ik in beginsel 5 of 7 dagen. Als er al behoorlijk overleg is geweest en dan acht ik een betalingstermijn van drie werkdagen gepast, zodat verzuim snel ingaat.

Gerben hof1

De reden waarom ik zo,n korte termijn hanteer is dat het mij nu wel lang genoeg geduurd heeft en coolblue anders nog meer tijd gaat rekken. Er is de afgelopen dagen al behoorlijk wat telefonisch contact met coolblue geweest. Men belooft mij telkens dat ik terug gebeld wordt, maar dat gebeurt niet. En een beslissing nemen om geld retour te doen hoeft volgens mij geen 14 dagen te duren. Dit hele verhaal levert mij enorm veel stress en ongemak op. Laat coolblue nu maar even hun goede kant laten zien en even een keer wat vlotter met een oplossing komen.

JvandeW

Gerben hof1 schreef:De reden waarom ik zo,n korte termijn hanteer is dat het mij nu wel lang genoeg geduurd heeft en coolblue anders nog meer tijd gaat rekken. Er is de afgelopen dagen al behoorlijk wat telefonisch contact met coolblue geweest. Men belooft mij telkens dat ik terug gebeld wordt, maar dat gebeurt niet. En een beslissing nemen om geld retour te doen hoeft volgens mij geen 14 dagen te duren. Dit hele verhaal levert mij enorm veel stress en ongemak op. Laat coolblue nu maar even hun goede kant laten zien en even een keer wat vlotter met een oplossing komen.
Dergelijk korte termijnen eisen kan juist resulteren in een lange duur van de afhandeling omdat ze onredelijk zijn. 14 dagen is redelijk en ook de wettelijke termijn waarop het aankoopbedrag na ontbinding weer in jouw bezit moet zijn.

Daarover hoeft Coolblue overigens geen contact met jou op te nemen en zij hoeven jou dan ook niet op te bellen. Sowieso zou ik afraden telefonisch contact te hebben maar alles per e-mail. Dan heb je alles zwart op wit en schrijven geeft je ook tijd na te denken alvorens je mogelijk dingen zegt die je liever niet had willen zeggen.

alfatrion

JvandeW schreef:Dergelijk korte termijnen eisen kan juist resulteren in een lange duur van de afhandeling omdat ze onredelijk zijn.
Als er geen tijd voor de nakoming is bepaald, dan kun je eisen dat er terstond moet worden nagekomen. Voor een betaling is drie werkdagen echt wel redelijk. Het is niet gebruikelijk en niet vriendelijk, maar dat maakt het niet onredelijk.
JvandeW schreef:14 dagen is redelijk en ook de wettelijke termijn waarop het aankoopbedrag na ontbinding weer in jouw bezit moet zijn.
Dat geld alleen bij een koop op afstand en colportage. Ik weet niet of daar in dit geval sprake van is.
JvandeW schreef:Sowieso zou ik afraden telefonisch contact te hebben maar alles per e-mail. Dan heb je alles zwart op wit en schrijven geeft je ook tijd na te denken alvorens je mogelijk dingen zegt die je liever niet had willen zeggen.
Eens.

witte angora

Hypo63 schreef: Dan mag TS eisen stellen met betrekking tot het restitueren van het aankoopbedrag.
Kan. Maar eerst moet er een beslissing worden genomen. Laat TS nu net vrijdag de druk op de ketel hebben gezet. Precies de dag dat veel mensen een lang weekend hebben. Stel dat degene die beslissingsbevoegd is nét die dag vrij is - je denkt toch niet dat die van 'reces' terugkomt? En dan is het maandag, dan is het toch al te laat, dan komt het gewoon, schouderophalend, op de grote stapel van andere zaken die al een tijdje dringend zijn.

Vervolgens het betalen: vaak gaat alles één keer per week in een grote bulk de deur uit. Daar heb je als klant echt geen zeggenschap over.

Ik vrees dat de topicstarter nog wel even op zijn geld kan wachten, juist omdat hij eist dat er binnen 24 uur een beslissing wordt genomen. Een bedrijf is geen slaafje van de klant.

Gerben hof1

Afgelopen vrijdag 10-11 heb ik s'morgens eerst bericht gekregen dat ik een tegoedbon kreeg ter waarde van mijn aankoopbedrag. Een paar uur later kreeg ik telefoon van een dame van het MT-klantenservice, dat ze het volledige aankoopbedrag naar mijn bankrekening retour hadden gestuurd. Omdat mij wel vaker wat belooft is door de telefoon dacht ik; ik wacht eerst even af. Het kon 2 tot 3 werkdagen duren had deze dame gezegd. Gisteravond 14-11 stond inderdaad het volledige bedrag weer op m'n bankrekening. Ik denk dat dit gebeurd is na de brief die ik gestuurd heb ter ontbinding van het contract. Dat heeft denk ik geholpen. Ik ben nu klaar met Coolblue. Ik wil iedereen die met mij mee heeft gedacht hierbij bedanken voor alle tips en suggesties. Ik heb hier enorm veel aan gehad. IEDREEN BEDANKT!!!

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Eind goed, al goed. Bedankt voor de terugkoppeling.

witte angora

Het lijkt er inderdaad op dat het naar aanleiding van je brief is geweest. Die hebben ze dan vlot gelezen en vlot afgehandeld. In eersten instantie niet helemaal wat je wilde, in tweede instantie wel. Het is achter de rug. Een mooi voorbeeld dat het kan lonen om je poot stijf te houden!

JvandeW

Dat is goed om te lezen!

Zo blijkt maar weer dat een goed geïnformeerde consument heel goed zijn of haar recht kan afdwingen zonder dat daarvoor een rechter aan te pas hoeft te komen. Die indruk wordt helaas door een aantal forumgebruikers nogal vaak gegeven.
alfatrion schreef:
JvandeW schreef:14 dagen is redelijk en ook de wettelijke termijn waarop het aankoopbedrag na ontbinding weer in jouw bezit moet zijn.
Dat geld alleen bij een koop op afstand en colportage. Ik weet niet of daar in dit geval sprake van is.
Ik heb de wet er nog eens op nageslagen en kon inderdaad niets vinden om mijn claim te ondersteunen. Ik zal mij inderdaad vergist hebben met Artikel 6:230r lid 1 BW bij koopovereenkomst op afstand.

Gesloten