LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gratis alternatief voor Avast Free Antivirus?
Gratis alternatief voor Avast Free Antivirus?
Gebruik Avast Free Antivirus op mijn Computer.
Maar, ik krijg zo langzamerhand helemaal het 'heen en weer' van de telkenmale opduikende schermpjes waarmee Avast mij wil overhalen een betaalde versie te kopen. En het lijkt wel steeds vaker te gebeuren.
Is er ook een goede 'gratis' Virusscanner die dit soort ongein niet heeft of in veel mindere mate, maar die ook/wel afdoende bescherming biedt.
Vr.gr. scontra
Maar, ik krijg zo langzamerhand helemaal het 'heen en weer' van de telkenmale opduikende schermpjes waarmee Avast mij wil overhalen een betaalde versie te kopen. En het lijkt wel steeds vaker te gebeuren.
Is er ook een goede 'gratis' Virusscanner die dit soort ongein niet heeft of in veel mindere mate, maar die ook/wel afdoende bescherming biedt.
Vr.gr. scontra
Re: Gratis alternatief voor Avast Free Antivirus?
Tuurlijk mijn friend, 360 total security !
Helaas, dat doen ze volgens mij allemaal. (oa. Kasperky, McAfee, Panda etc..)
Voor een 4-5 tientje is de ergernis toch voor een jaar voorbij. Een euro per week...
En je bent met een betaalde versie ook met meer 'extra' tools beter beschermd.
Voor een 4-5 tientje is de ergernis toch voor een jaar voorbij. Een euro per week...
En je bent met een betaalde versie ook met meer 'extra' tools beter beschermd.
In de betaalde versie kan je alle meldingen aanpassen, dus de frequentie aanpassen, of zoals ik heb gedaan, helemaal uitzetten. Overstappen naar een andere zal mogelijk maar kort soelaas bieden, aangezien alle goed beoordeelde virusscanners wel iets van dit gedrag vertonen.
Dat is de prijs die je betaalt voor een gratis scanner. Of je accepteert het, je krijgt er immers gratis een basisbescherming voor terug. Of je betaalt er voor, en je bent van de meldingen af en je computer is een stuk beter beschermd. Spotify heeft ook reclame bij de gratis variant.scontra schreef:Gebruik Avast Free Antivirus op mijn Computer.
Vr.gr. scontra
-
Mij is verteld dat Windows Defender doorgaans voldoende is. Ik heb het er op staan, alle andere zooi er af, en eigenlijk gaat het tot nu toe best goed. Moet je natuurlijk wel opletten waar je op klikt, maar dat moet je met andere virusscanners ook.
Overigens, Panda is een van de beste als je niet op Defender wil vertrouwen.
Dat is een product van het Chinese bedrijf Qihoo. Op google zijn genoeg reviewers te vinden die vraagtekens omtrent dit product hebben. Denk aan bloatware, achterdeurtjes, geen respect voor je privacy enzovoort. Ik zou het niet doen.atlas1302 schreef:Tuurlijk mijn friend, 360 total security !
Als het zo erg zou zijn dan waren ze allang gestopt, maar het ontwikkeld alleen maar. Heeft bitdefender aan boord en het is een licht pakket, je merkt niet dat hij op de achtergrond meedraaid.
Dat zijn mijn bevindingen althans en ik ben blij.
Dat zijn mijn bevindingen althans en ik ben blij.
En daar boven op met een gebruikers account werken zonder admin rechten op de PC.witte angora schreef:Mij is verteld dat Windows Defender doorgaans voldoende is. Ik heb het er op staan, alle andere zooi er af, en eigenlijk gaat het tot nu toe best goed. Moet je natuurlijk wel opletten waar je op klikt, maar dat moet je met andere virusscanners ook.
witte angora schreef:Mij is verteld dat Windows Defender doorgaans voldoende is. Ik heb het er op staan, alle andere zooi er af, en eigenlijk gaat het tot nu toe best goed. Moet je natuurlijk wel opletten waar je op klikt, maar dat moet je met andere virusscanners ook.
Laat je niet teveel vertellen , maar zoek er zelf uit, wat hèt beste voor jou computeromgeving is.
Panda als een van de beste, zou ik persoonlijk snel vergeten.
Avg gras werkt voor mij al jaren heel goed en houdt bij installeren na een paar keer op met aanbiedingen.
Dan neem eens een echte virusscanner!rvjapio schreef:Avg gras werkt voor mij al jaren heel goed en houdt bij installeren na een paar keer op met aanbiedingen.
Het goedkoopste is totaal niets gebruiken.
Groetjes van een Ubuntu 16-04 gebruiker (Linux versie)
@Stofzuigertje
Heb in mijn winkel altijd Ubuntu aangeraden aan klanten die alleen maar internetten, mailen en tekstverwerken.
GRATIS, en ieder half jaar een update, ideaal.
Even de ISO downloaden, op een dvd'tje branden en je kunt al oefenen met Windows nog op je systeem.
De aanrader van de week dus....
Heb in mijn winkel altijd Ubuntu aangeraden aan klanten die alleen maar internetten, mailen en tekstverwerken.
GRATIS, en ieder half jaar een update, ideaal.
Even de ISO downloaden, op een dvd'tje branden en je kunt al oefenen met Windows nog op je systeem.
De aanrader van de week dus....
Tsja, maar make that the cat wise! Veel mensen zitten toch vastgebakken (onbegrijpelijk) aan dat vermaledijde Windows systeem. Net als jij vind ik Linux een verademing (al zo'n 15 jaar lang) en gebruik ik tegenwoordig ArchLinux. Op het werk zit ik aan Windows vast wat ik vaak heel onhandig vind werken maar waar wel een hele IT afdeling garant staat voor backups en beveiliging - privé zou ik er niet aan beginnen.stofzuigertje schreef:Het goedkoopste is totaal niets gebruiken.
Bedankt voor de moeite, maar dit gaat mijn kennis al te boven )stofzuigertje schreef:Het goedkoopste is totaal niets gebruiken.
Ik heb toevallig net weer op 'gratis virusscanners' gezocht, heb zelf momenteel Avast, wat je inderdaad overlaadt met popups etc.
Avira, Bitdefender en Panda komen daarbij als beste uit de bus, waarbij Bitdefender het simpelst is en zonder push berichten etc.
Daarbij valt te overwegen nog een gratis anti-ransomware progje erbij te installeren, zoals Bitdefender anti-ransomware of AntiMalware.
Avira, Bitdefender en Panda komen daarbij als beste uit de bus, waarbij Bitdefender het simpelst is en zonder push berichten etc.
Daarbij valt te overwegen nog een gratis anti-ransomware progje erbij te installeren, zoals Bitdefender anti-ransomware of AntiMalware.
Ook Spybot Search and Destroy kan ik aanbevelen!Klaas02 schreef:Daarbij valt te overwegen nog een gratis anti-ransomware progje erbij te installeren, zoals Bitdefender anti-ransomware of AntiMalware.