![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Daar valt met enige regelmaat een prijsje op de mat in de orde hema-taartje/boeketje gerbera's/ben en jerry ijsjes. Tot zover allemaal leuk. Totdat ik me begon te realiseren dat in geen enkele PCL uitzending, voor zover ik dat kan nagaan een geldprijs van enige omvang op een bedrijventerrein is gevallen.. Ik werk in de TV industrie en weet dat bedrijventerreinen geen leuke televisie opleveren en besloot om de PCL om een lijst van gewonnen prijZen op bedrijventerreinen-postcodes op te vragen.
O jee, nee daar kunnen ze niet aan beginnen..
hierbij mijn vragen en de antwoorden van de klantenservice
Het is mij opgevallen dat er nooit een tv ploeg op een bedrijventerrein
staat. Kunt u mij inzicht geven in/ over het aantal keren dat er een grote geldprijs is gevallen op een plek die voor een tv show niet zo handig is, zoals een bedrijventerrein?
>
"Op alle Nederlandse postcodes kan er meegespeeld worden. Indien er een geldprijs valt op een postcode waar een bedrijventerrein is gevestigd, dan gaan wij daar niet heen om te filmen. Op een bedrijventerrein wonen verder geen mensen. Hierdoor zullen wij eerder de winnaars thuis bezoeken om ze het goede nieuws te vertellen, dan dat wij het bedrijventerrein gaan bezoeken."
-Dank voor uw antwoord maar dit is geen antwoord op mijn vraag. Ik wil graag inzicht in het aantal keren dat een prijs op een bedrijventerrein-postcode valt. Of er nu gefilmd word of niet.-
"Ik begrijp dat u nieuwsgierig bent naar het exacte aantal prijzen dat valt op een bedrijventerrein. Helaas kan ik hier geen uitspraken over doen. De Nationale Postcode Loterij geeft alleen algemene informatie over de trekkingen en uitslagen. Mocht u twijfelen of u wel kans maakt op een prijs als u op de postcode van een bedrijventerrein meespeelt, dan kan ik u geruststellen: elke postcode waar loten in meespelen, maakt kans op onze prijzen!
Indien iemand in een trekking een prijs wint op een postcode van een bedrijventerrein, dan maken wij op dat moment de afweging of wij wel of niet gaan filmen op locatie. Voorafgaand aan het filmen wordt hiervoor altijd toestemming gevraagd aan de desbetreffende prijswinnaar. Wanneer u dus in de prijzen valt op uw bedrijventerrein, dan zullen wij ook telefonisch contact met u zoeken. In dat geval kunt u zelf aangeven of u thuis gefilmd wilt worden of niet.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u toch nog vragen hebben, dan bel ik u graag even. Heeft u in dit geval een telefoonnummer voor mij waar u goed op te bereiken bent?
Ik duim voor u dat u binnenkort de prijs wint waar u op hoopt!"
Het lijkt me een fluitje van een cent voor de PCL om zo'n lijst te produceren.
Maar ik vermoed dat het niet kan omdat er geen grote prijzen vallen op industrieterreinen. De kleine prijsjes zijn om de schijn op te houden.
Zitten we hier met een gevalletje als de staatsloterij, die niet liet weten dat z'n onverkochte loten ook meededen in de prijzenpot??