jonis schreef:Voor een 1ste indicatie ga ik zelf niet aan de slag; uiteindelijk is centenwerk iets waar ik niet wakker van lig, voor de rest gaat het alleen om het gebruik van de tool. Wat maakt het dan uit wie er achter de site zit, je hoeft niet in te loggen, cookies te accepteren oid.
Voor mensen die niet zo handig zijn met excel of op zoek zijn naar voor even snel een hulpmiddel gewoon handig als 1ste indicatie, ik plaats er al geen link bij omdat TS dan zelf een voor zichzelf geschikt exemplaar kan zoeken.
Toch blijf ik het belangrijk vinden, om zelf te kunnen uitrekenen waar de opbouwkosten en de onkosten in zitten, d.m.v. een eigen berekening.
Zo heb ik d.m.v. Excel ontdekt dat mijn (al lang opgeheven) levensverzekering (gekoppeld aan de hypotheek), vooral uit onkosten bestond en op den duur veel te weinig opbouw zou opleveren om de schuld af te lossen. Toen ik aan de bel ging trekken (lang voor het begrip "woekerpolis z'n intree deed), gaf niemand van de maatschappij thuis.
Daarop heb ik e.e.a. gecanceld en een nieuwe hypotheek afgesloten, nadat ik zelf e.e.a. had doorgerekend, wederom met Excel