LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bizar hoog dataverbruik op rare tijdstippen bij Vodafone

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Dutchflowergirl

Bizar hoog dataverbruik op rare tijdstippen bij Vodafone

Ongelezen bericht door Dutchflowergirl »

Ik heb al jaren vodafone en al jaren zijn mijn kosten ca. €20,- per maand. Nu krijg ik gister ineens een melding dat mijn verbruik boven de €80,- is....... halverwege de maand! Ik schrij me dood. Ik zit nagenoeg de hele dag op wifi, dat kan helemaal niet. Ik gebeld met vodafone en mijn online rekening en wat blijkt, s nachts op bizarre tijdstippen staat er een verbruik van 400 mb! Rond 3 uur, 1 uur etc is er allemaal data verbruikt terwijl ik dan lig te slapen en mijn telefoon op wifi staat..... hoe kan dit? Wat kan ik doen? Want vodafone zegr dat het door mijn telefoon komt? Maar als ik google zijn het bijna alleen maar mensen die dit hebben die vodafone hebben.... help!
Laatst gewijzigd door Radar op 15 nov 2017 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Dieke83

Re: Bizar hoog dataverbruik op rare tijdstippen bij Vodafone

Ongelezen bericht door Dieke83 »

zet je wifi snachts uit kijken of dat werkt.
En wat geeft je telefoon aan staat er een app aan die veel verbruikt?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Controleer de instellingen van uw telefoon eens. In uw telefoon kunt u ook zien waar die data aan is verbruikt. Zilken wel updates zijn. Stel uw telefoon zo in, dat dat alleen mag als hij op wifi staat.

yan

Ongelezen bericht door yan »

Het kan zijn dat u telefoon "wifi ondersteuning" heeft aan staan.
De wifi verbinding wordt dan aangevuld met normale Data om zo de snelheid te vergroten.
Het zullen dan wellicht updates zijn (bijv OS update van 400 mb) welke inderdaad meestal in de nacht wordt uitgevoerd als de telefoon aan de oplader hangt & wifi signaal heeft.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je Wifi weg viel wegens werkzaamheden die vaak in de nacht plaatsvinden gaan de meeste telefoons over op online verbindingen voor update's

Als je dat niet uitgezet hebt loop je hierdoor een risico.
Tijdens het slapen merk je niets van uitgevallen Wifi of een download maar dat kan wel gebeuren.

Dutchflowergirl

Ongelezen bericht door Dutchflowergirl »

Mijn wifi assistentie zegt dat hij maar 21,8 mb heeft verbruikt bij uitvallen wifi signaal. Ik moet nog 39 apps bijwerken dit doe ik altijd handmatig plus laatste update van mijn iPhone staat ook nog in de reminder. Ik heb mijn mobiele data nu helemaal uitgezet zodat ik nu alleen nog maar op wifi kan en s avonds zet ik hem helemaal uit. Maar schrik hier zo van. Vind het bizar dat je zonder je eigen schuld zulke hoge kosten kunt hebben.

mp2017

Ongelezen bericht door mp2017 »

Dutchflowergirl schreef:Mijn wifi assistentie zegt dat hij maar 21,8 mb heeft verbruikt bij uitvallen wifi signaal. Ik moet nog 39 apps bijwerken dit doe ik altijd handmatig plus laatste update van mijn iPhone staat ook nog in de reminder. Ik heb mijn mobiele data nu helemaal uitgezet zodat ik nu alleen nog maar op wifi kan en s avonds zet ik hem helemaal uit. Maar schrik hier zo van. Vind het bizar dat je zonder je eigen schuld zulke hoge kosten kunt hebben.
Ik denk dit is een goede oplossing om de mobile data uit te zetten.
Ook via de app "mijn Vodafone" kan je je verbruik zien!
Toch heb je blijkbaar , zoals ook andere reeds hebben geschreven, app`s, die jou deze kosten veroorzaken.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het kan ook mogelijk zijn dat de telefoon gehackt is en gedurende de nacht wordt gebruikt om dingen uit te voeren (omdat de eigenaar van de telefoon dan slaapt en t dus niet merkt).

AndreDierick

Ongelezen bericht door AndreDierick »

Dieke83 schreef:zet je wifi snachts uit kijken of dat werkt.
En wat geeft je telefoon aan staat er een app aan die veel verbruikt?
WIFI uitzetten zal niet helpen, juist dan wordt een eventuele Internet connectie via Vodafone gemaakt.
Twee mogelijkheden: zet 's nachts de telefoon uit, of zet vliegtuigmodus aan. In beide gevallen zijn verbindingen niet mogelijk. Controleer bij de laatste optie of er een app is die begint te "mekkeren" dat er geen Internet verbinding is.

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Zet 's nachts je telefoon eens helemaal uit en kijk dan de volgende dag of er wel of geen data verbruikt is.

Willem-J

Ongelezen bericht door Willem-J »

Dieke83 schreef:zet je wifi snachts uit kijken of dat werkt.
Geen nuttig advies.
Haar wifi zal niet het probleem zijn bij een hoge rekening.

Willem-J

Nijogeth schreef:Het kan ook mogelijk zijn dat de telefoon gehackt is en gedurende de nacht wordt gebruikt om dingen uit te voeren (omdat de eigenaar van de telefoon dan slaapt en t dus niet merkt).
Of haar partner belt s'nachts met de tijdklok in China. Dat kan ook hoor@

Willem-J

Dutchflowergirl schreef:Mijn wifi assistentie zegt dat hij maar 21,8 mb .l
Het gaat niet om de wifi.

Je moet je verbriik van data in de gaten houden op je MIJN VODAFONE of zo iets.
Die van je telefoon is niet geldig.

Gesloten