LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DHL: 25 euro extra kosten bij pakketje van 40 euro

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
TomOerlemans
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2017 13:34

DHL: 25 euro extra kosten bij pakketje van 40 euro

Ongelezen bericht door TomOerlemans »

Hallo,

Ik schrijf dit topic omdat ik een slechte ervaring heb met bezorgen via DHL.

Onlangs een pakketje uit China laten verzenden, met een waarde van 40 euro. Hierop komt: 7.35eu BTW, 14.50eu(!) administratieve kosten EN 3.05eu BTW over de administratieve kosten. Totaal 24.90 bovenop mijn pakketje van 40 euro, nog even 62% extra dus :roll: . En dat is los van de extra kosten die ik al had betaald om via DHL te bezorgen. Maar goed ik krijg de optie om 40 euro weg te gooien of 25 euro extra te betalen, lekker makkelijk verdient dus.

En wat krijg ik hiervoor terug? Meerdere smsjes van een onbekend nummer met de booschap dat mijn pakket alleen zal worden afgeleverd als ik via dhl-ar.accountis.net/gpp/nl de douanekosten betaal. Een site die totaal niet te onderscheiden is van een slechte phising website: het lijkt niet op een van de officiele domein namen van DHL en ik kan er met google heel erg weinig over vinden.

Dus ik bel naar DHL, krijg een lichtelijk geirriteerde mevrouw aan de lijn (ik zal niet de eerste zijn met dit probleem?), en die verteld mij dat de (phising?) website onderhouden wordt door de douanedienst. Apart dat er dan 'dhl' in de domein naam staat, maar goed... Zonder verder uitsluitsel te geven (of er uberhaupt iets mee te doen?) of de site betrouwbaar was, kreeg ik te horen dat ik ook aan de deur kan betalen. Dus doe ik dat maar, maar dit is wel de allerlaatste keer dat ik iets laat bezorgen via DHL.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: DHL: 25 euro extra kosten bij pakketje van 40 euro

Ongelezen bericht door mahadma »

Wel eens gehoord van invoerrechten/douane boven een waarde van € 22,00, kennelijk niet. U kunt beter zelf niets meer in China bestellen boven de € 22,00 grens.

Verwijderd

Re: DHL: 25 euro extra kosten bij pakketje van 40 euro

Ongelezen bericht door Verwijderd »

TomOerlemans schreef: Dus ik bel naar DHL, krijg een lichtelijk geirriteerde mevrouw aan de lijn (ik zal niet de eerste zijn met dit probleem?), en die verteld mij dat de (phising?) website onderhouden wordt door de douanedienst. Apart dat er dan 'dhl' in de domein naam staat, maar goed... Zonder verder uitsluitsel te geven (of er uberhaupt iets mee te doen?) of de site betrouwbaar was, kreeg ik te horen dat ik ook aan de deur kan betalen. Dus doe ik dat maar, maar dit is wel de allerlaatste keer dat ik iets laat bezorgen via DHL.
Jammer van uw conclusie. Het zou beter zijn als uw conclusie geweest was dat dit de allerlaatste keer was dat u iets duurder dan €22 uit China zou bestellen. DHL kan namelijk niet zoveel aan die wettelijk vastgestelde douanekosten doen.

NeoDutchio
Berichten: 12411
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL: 25 euro extra kosten bij pakketje van 40 euro

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Uw slechte ervaring heeft niets met DHL te maken. DHL voert enkel de wet uit. Zij doen de aangifte en de administratieve handelingen. En net zoals u graag betaald wilt worden voor uw werk, wil DHL dat ook. Dit verhaal is overigens al tot in den treure voorbij gekomen hier en is ook gewoon op de site van zowel de douane als de belastingdienst te vinden.

[Offtopic bijdrage door Moderator verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 17 nov 2017 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: offtopic

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: DHL: 25 euro extra kosten bij pakketje van 40 euro

Ongelezen bericht door newmikey »

TomOerlemans schreef: Onlangs een pakketje uit China laten verzenden, met een waarde van 40 euro. Hierop komt: 7.35eu BTW, 14.50eu(!) administratieve kosten EN 3.05eu BTW over de administratieve kosten. Totaal 24.90 bovenop mijn pakketje van 40 euro, nog even 62% extra dus
Dat kan toch géén verrassing zijn voor u? U kunt dat op zo'n beetje iedere post/koeriers-website alsmede via Google even nakijken, om het nog maar niet te hebben over de site en FB pagina van de Nederlandse douane.
En wat krijg ik hiervoor terug? Meerdere smsjes van een onbekend nummer met de booschap dat mijn pakket alleen zal worden afgeleverd als ik via dhl-ar.accountis.net/gpp/nl de douanekosten betaal. Een site die totaal niet te onderscheiden is van een slechte phising website: het lijkt niet op een van de officiele domein namen van DHL en ik kan er met google heel erg weinig over vinden.
Daar moet ik u gelijk geven, de domeinnaam lijkt inderdaad op die van een phishing site - ik zou er ook zeker niet betalen. Klacht naar DHL zeker waard, dit kan zeer misleidend werken en howel de domeinnaam redirect naar een DHL domein is de whois info ook enigszins verdacht. Complimenten voor uw oplettendheid in deze, dat zien we wel eens minder hier!
Dus ik bel naar DHL, krijg een lichtelijk geirriteerde mevrouw aan de lijn (ik zal niet de eerste zijn met dit probleem?), en die verteld mij dat de (phising?) website onderhouden wordt door de douanedienst. Apart dat er dan 'dhl' in de domein naam staat, maar goed... Zonder verder uitsluitsel te geven (of er uberhaupt iets mee te doen?) of de site betrouwbaar was, kreeg ik te horen dat ik ook aan de deur kan betalen. Dus doe ik dat maar, maar dit is wel de allerlaatste keer dat ik iets laat bezorgen via DHL.
De "douanedienst" zal hoogstwaarschijnlijk verwijzen naar de inklaringsafdeling van DHL zèlf en zeker niet naar de douane. Slechte service van DHL inderdaad met twijfelachtige info. Toch prettig dat u aan de deur kon betalen, heeft u het pakketje toch in ontvangst kunnen nemen tenminste.

U hoeft trowens om de kosten aan de deur DHL niet te mijden want die zult u ook met UPS, FEDEX, PostNL etc. moeten betalen.

Boesta
Berichten: 257
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: DHL: 25 euro extra kosten bij pakketje van 40 euro

Ongelezen bericht door Boesta »

DHL heeft hier niets mee te maken!

Als DHL u in het telefoongesprek verteld dat het GEEN phising site is dan kunt u dat gewoon aannemen. Verder heeft iedereen hierboven u alles al verteld. Het ligt gewoon aan u en het slechte informeren wat u heeft gedaan voordat u goederen besteld die van buiten de EU komen.

Als u gewoon de site (accountis.net) had nagekeken met Google had u kunnen zien dat die in binnen en buitenland gebruikt wordt voor douane-betalingen. Waar u op gezocht heeft is mij een raadsel, maar het was in ieder geval een foute zoekpoging van u.

accountis.net is een legitieme site en heeft niets van doen met Phising!

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: DHL: 25 euro extra kosten bij pakketje van 40 euro

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Mijn buur koopt veel in China.
Je kunt dan kiezen tussen verzenden via China mail of DHL.
DHL is sneller, maar duur.
China mail is meestal gratis voor de koper.
Als de waarde groter is dan 22 euro, dan verzoekt zij om op het etiket te zetten: waarde US $ 23,-
Ze heeft nog nooit invoerrechten betaald.

taxikemperman
Berichten: 639
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: DHL: 25 euro extra kosten bij pakketje van 40 euro

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Website is https://dhl-ar.accountis.net/gpp/lookup/item_input/nl/
Vervolgens moet u de gegevens invullen die ook in het SMS bericht staan en staat er netjes gespecificeerd waarvoor je zou moeten betalen.
Een phisingwebsite weet dat niet

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: DHL: 25 euro extra kosten bij pakketje van 40 euro

Ongelezen bericht door scontra »

.

Esceha
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: DHL: 25 euro extra kosten bij pakketje van 40 euro

Ongelezen bericht door Esceha »

Duidelijk weer een geval van ten onrechte wijzen met het vingertje, ditmaal naar DHL.

Gesloten