Op 1 juli 2017 vertrokken wij op vakantie vanuit Keulen naar Antalya. Wij hadden deze reis geboekt met Bentour en de vliegmaatschappij was SunExpress.
Na een uurtje vertraging vertrokken we, maar toen we in Antalya aankwamen bleek één van onze koffers niet te vinden was. Toen wij beseften dat er iets niet klopte zijn wij dit gaan melden in het kantoor van de vermiste voorwerpen. Een medewerker is nog mee komen kijken en heeft contact gehad met het bagagepersoneel, maar onze koffer bleek niet te zijn meegekomen.
Toen wij in het hotel aankwamen hebben we de vertegenwoordiger van Bentour in Antalya om hulp gevraagd. Deze persoon suste ons met de mededeling dat onze valies wel zou nagestuurd worden. We moesten enkel wat geduld hebben. Ondertussen belden wij naar naar de luchthaven van Antalya, naar de luchthaven van Keulen, naar de hoofdkantoren van SunExpress en Bentour, naar Lavida Travel die de boekingen organiseerden, maar niemand kon ons helpen. Daar zaten wij in Turkije zonder belangrijke bagage. Wij moesten verder zonder belangrijke medicijnen en vele spullen die wij nodig hadden om een normale vakantie te hebben. Hierdoor werd onze vakantie een stress-vakantie. De vertegenwoordiger van Bentour in Antalya hebben we nooit gezien, hij wimpelde onze telefoontjes af met smoesjes, dat we wat geduld moesten hebben of dat onze koffer misschien nog in Keulen stond. Excursies verkopen, dat zal hun opdracht zijn, niet de mensen in nood helpen.
Toen wij 14 dagen later terug in Keulen arriveerden zijn wij onmiddellijk gaan kijken in het kantoor van de gevonden voorwerpen. Hier stonden vele valiezen, maar niet de onze!
Eens thuis begon het gebel en mailen opnieuw. Uiteindelijk moest een lijst met de inhoud van de valies opgestuurd worden naar SunExpress. Weken hoorde wij er niets meer van. Opnieuw aan Bentour gevraagd om SunExpress om een reactie te vragen. Toen zei SunExpress dat wij eigenlijk hun formulier moesten gebruiken om de inhoud op te schrijven. Ook de aankoopdatum en de waarde van de verloren goederen moest vermeld worden. Samen met de waarde van de valies kwamen we aan ongeveer 2.800 €. Uiteindelijk heeft SunExpress ons een vergoeding van 455 € gegeven. Wij vinden dit een schande. Onze vakantie, waar wij zo naar uitgekeken hadden, was naar de knoppen. Meer dan 80 telefoontjes hebben wij gedaan, de stress en het ongemak. De reisagentschappen zijn goed om reizen peperduur te verkopen maar helpen als er iets fout loopt hoort er dus niet bij!
En dan maar zo’n klein deel van de waarde van de valies tergkrijgen! Dit alles door de fout die iemand van SunExpress ergens gemaakt heeft. Wij vinden dit onrechtvaardig en willen dit met dit schrijven aan iedereen kenbaar maken. Voor ons nooit meer.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onze ervaring met Bentour en Sunexpress
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 19 nov 2017 15:17
Re: Onze ervaring met Bentour en Sunexpress
De waarde van je bagage is altijd een lastig punt. De "dagwaarde" van kleding stelt weinig voor. Als je ziet wat je zoal in de kringloop kunt kopen... Kleding die nieuw een paar duizend euro kost, heeft dus nauwelijks waarde als bagage, als de kleding al wat ouder is.
Verder kan een reisbureau er ook weinig aan doen als je koffer verdwenen is. Ze kunnen die koffer moeilijk terug toveren.
Verder kan een reisbureau er ook weinig aan doen als je koffer verdwenen is. Ze kunnen die koffer moeilijk terug toveren.
Re: Onze ervaring met Bentour en Sunexpress
Wat was er zo belangrijk in de koffer dat u niet op de vakantie bestemming kon kopen?? Ik ben ook wel eens bagage kwijt geraakt maar wij kregen als advies koop nieuwe kleren en bonnetjes bewaren om te declarerenglen bruyneel schreef:Op 1 juli 2017 vertrokken wij op vakantie vanuit Keulen naar Antalya. Wij hadden deze reis geboekt met Bentour en de vliegmaatschappij was SunExpress.
Na een uurtje vertraging vertrokken we, maar toen we in Antalya aankwamen bleek één van onze koffers niet te vinden was. Toen wij beseften dat er iets niet klopte zijn wij dit gaan melden in het kantoor van de vermiste voorwerpen. Een medewerker is nog mee komen kijken en heeft contact gehad met het bagagepersoneel, maar onze koffer bleek niet te zijn meegekomen.
Toen wij in het hotel aankwamen hebben we de vertegenwoordiger van Bentour in Antalya om hulp gevraagd. Deze persoon suste ons met de mededeling dat onze valies wel zou nagestuurd worden. We moesten enkel wat geduld hebben. Ondertussen belden wij naar naar de luchthaven van Antalya, naar de luchthaven van Keulen, naar de hoofdkantoren van SunExpress en Bentour, naar Lavida Travel die de boekingen organiseerden, maar niemand kon ons helpen. Daar zaten wij in Turkije zonder belangrijke bagage. Wij moesten verder zonder belangrijke medicijnen en vele spullen die wij nodig hadden om een normale vakantie te hebben. Hierdoor werd onze vakantie een stress-vakantie. De vertegenwoordiger van Bentour in Antalya hebben we nooit gezien, hij wimpelde onze telefoontjes af met smoesjes, dat we wat geduld moesten hebben of dat onze koffer misschien nog in Keulen stond. Excursies verkopen, dat zal hun opdracht zijn, niet de mensen in nood helpen.
Toen wij 14 dagen later terug in Keulen arriveerden zijn wij onmiddellijk gaan kijken in het kantoor van de gevonden voorwerpen. Hier stonden vele valiezen, maar niet de onze!
Eens thuis begon het gebel en mailen opnieuw. Uiteindelijk moest een lijst met de inhoud van de valies opgestuurd worden naar SunExpress. Weken hoorde wij er niets meer van. Opnieuw aan Bentour gevraagd om SunExpress om een reactie te vragen. Toen zei SunExpress dat wij eigenlijk hun formulier moesten gebruiken om de inhoud op te schrijven. Ook de aankoopdatum en de waarde van de verloren goederen moest vermeld worden. Samen met de waarde van de valies kwamen we aan ongeveer 2.800 €. Uiteindelijk heeft SunExpress ons een vergoeding van 455 € gegeven. Wij vinden dit een schande. Onze vakantie, waar wij zo naar uitgekeken hadden, was naar de knoppen. Meer dan 80 telefoontjes hebben wij gedaan, de stress en het ongemak. De reisagentschappen zijn goed om reizen peperduur te verkopen maar helpen als er iets fout loopt hoort er dus niet bij!
En dan maar zo’n klein deel van de waarde van de valies tergkrijgen! Dit alles door de fout die iemand van SunExpress ergens gemaakt heeft. Wij vinden dit onrechtvaardig en willen dit met dit schrijven aan iedereen kenbaar maken. Voor ons nooit meer.
Re: Onze ervaring met Bentour en Sunexpress
alleen maar waarom vragen van mij...
-waarom niet contact opgenomen met uw reisverzekeraar?
- waarom belangrijke medicijnen niet in de handbagage?
- waarom zulke dure spullen meegenomen?
-waarom niet contact opgenomen met uw reisverzekeraar?
- waarom belangrijke medicijnen niet in de handbagage?
- waarom zulke dure spullen meegenomen?