LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Mady DL
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2016 10:01

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door Mady DL »

Meer goed nieuws voor de fans van [Persoonsgegevens verwijderd]. Ze gaat nu ook gewone lingerie verkopen en heeft een hele nieuwe website. Nog meer mensen die in het ootje gekomen kunnen worden.
Eén ding moet ik wel zeggen. Waarschijnlijk hebben ze daar nattigheid gevoeld want na een goedgemikte mail kreeg ik als antwoord of ik mijn bankrekening wilde geven (hebben ze die dan niet ????) want dat ze mijn geld zouden terugstorten omdat "wij wensen geen bestelling aan u te willen leveren". Tja Nederlands is blijkbaar ook al hun forte niet.
En geloof het of niet maar daags nadien stond het geld terug op mijn rekening. Gelukkig is haar aanbod niet exclusief en heb ik de Būband ondertussen bij het huis zelf in Canada gekocht. Duurt iets langer maar prima service. Super vriendelijk en je KRIJGT je bestelling tenminste. Eén blik op de foto van [Persoonsgegevens verwijderd] zegt genoeg. Een b...tch pur sang. Maar ze zal de juiste vrienden op je juiste plaatsen hebben want ze gaat gewoon lekker door. Hoeveel zand kan een mens hebben om in andermans ogen te strooien ! Wegblijven daar is mijns inziens het beste dat een mens kan doen. Ze kan dan al een expert zijn maar dan toch zeker niet in bh's !
Laatst gewijzigd door Radar op 31 jan 2017 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

Schwiening
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2016 12:18

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door Schwiening »

Hallo, ook bij mij problemen, alleen is de site kiesdejuistsportbh.nl nu uit de lucht en gaan ze vrolijk verder onder de naam: BHSUPPORT.NL met hetzelfde hoofd van [Persoonsgegevens verwijderd] op de site.
Helaas met dezelfde problemen: onbeschoft aan de telefoon, retourpakje met BH om te ruilen is daar in Almere nooit aangekomen en ik krijg daarom ook geen ruil exemplaar. 70 euro kwijt.
Bij Post.nl aangifte gedaan en ze adviseren aangifte te doen bij de politie, ga ik zeker zo doen.
Als deze [Persoonsgegevens verwijderd] dan echt onschuldig zou zijn, dan zou ze toch zeker zelf een intern onderzoekje moeten starten waarom de pakjes niet aankomen in Almere.
Ik voel me erg gefrustreerd en wil graag mijn geld terug of de Juiste BH alsnog ontvangen.
Iemand tips voor me? Kunnen we met zoveel mogelijk mensen iets doen?

mh73

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door mh73 »

https://www.acm.nl/nl/publicaties/publi ... g-aankoop/

Ik denk dat je naar je geld kunt fluiten. Mevrouw krijgt een boete van 50.000 euro en dat zal ze vast niet kunnen betalen. Dat zal wel een faillissement worden.

BL2
Berichten: 5004
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door BL2 »

Vijf webwinkels zijn beboet omdat ze zich niet aan de regels hielden voor het annuleren van aankopen. Ze gaven de
bezorgkosten niet terug of informeerde klanten onvoldoende over hun rechten, zegt de Autoriteit Consument en Markt.
De ACM heeft boetes van 50.000 tot 220.000 euro opgelegd aan de webwinkels Coolcat, Bever, Hipvoordeheb, Shoebaloo en Kiesdejuistesportbh.nl.

Klanten die van hun aankoop af willen moeten bezorgkosten terugkrijgen. Verder moet op de website,op een goed vindbare plek,duidelijke informatie staan over de rechten van klanten. De vijf websites schoten daarin tekort, zegt de ACM.

Nijntjelief
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 aug 2013 12:21

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door Nijntjelief »

http://www.nu.nl/ondernemen/4340844/rui ... nkels.html

Fijn om te lezen dat het dus niet aan ons, als consument, ligt, maar dat de handelspraktijken van deze webwinkel niet door de beugel kunnen. Ik denk ook dat zo'n boete bijna niet op te hoesten is voor een kleine webwinkel. Wel zuur, want ik heb nooit mijn geld teruggekregen en met mij vele anderen. Had ze dat gewoon gedaan, dan was ze vast vele malen goedkoper uitgeweest dan met deze boete van 50000!

Nijntjelief
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 aug 2013 12:21

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door Nijntjelief »

En Schiewing, ik heb destijds ook gepoogd om gezamenlijk actie te ondernemen. Helaas is dat niet gelukt, ik denk ook doordat het een kleine webwinkel is en er niet genoeg klanten zijn om grote acties op poten te zetten (zoals je bijvoorbeeld wel bij een energiemaatschappij kunt doen). Ikzelf kan de geleden schade nu loslaten, omdat ik weet dat er een consequentie is voor mevrouw. Al hoop ik niet dat ze nu failliet gaat en vrolijk haar praktijken onder een andere naam voortzet....

mh73

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik vermoed dat deze website de boete vooral te danken heeft aan alle klachten. Er zijn zoveel kleine webwinkels (te veel om op te noemen) die niet alles correct op de site hebben staan, maar hun zaakjes toch altijd netjes afhandelen. Die krijgen geen klachten en zie ik niet zo gauw een boete krijgen.

Het is heel vervelend voor de mensen die hun geld kwijt zijn, maar wel goed dat het bewuste slechte ondernemerschap van deze mevrouw bestraft wordt.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door olaf79 »

mh73 schreef:Ik vermoed dat deze website de boete vooral te danken heeft aan alle klachten. Er zijn zoveel kleine webwinkels (te veel om op te noemen) die niet alles correct op de site hebben staan, maar hun zaakjes toch altijd netjes afhandelen. Die krijgen geen klachten en zie ik niet zo gauw een boete krijgen.

Het is heel vervelend voor de mensen die hun geld kwijt zijn, maar wel goed dat het bewuste slechte ondernemerschap van deze mevrouw bestraft wordt.
Het ging vooral om het feit dat al deze webshops al eerder een waarschuwing hebben gekregen, waar vervolgens geen gehoor aan is gegeven. Verder vind ik het goed dat dit nu eindelijk eens gebeurd want als enkele consument sta je machteloos tegen wetovertredende webshops. Misschien werkt dit preventief en gaan ze zich eindelijk achter de oren krabben...gewoon de wet naleven en dan kun je prima en eerlijk zaken doen.

Overigens denk ik niet dat deze bedrijven hieraan failliet zullen gaan. Dan schiet de boete zijn maatregel voorbij. Tevens zou het een goed idee zijn dat dit soort boetes in een soort schadeloosheidspotje worden gestort om schade leidende consumenten schadeloos te stellen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door berndv »

olaf79 schreef: Overigens denk ik niet dat deze bedrijven hieraan failliet zullen gaan. Dan schiet de boete zijn maatregel voorbij. Tevens zou het een goed idee zijn dat dit soort boetes in een soort schadeloosheidspotje worden gestort om schade leidende consumenten schadeloos te stellen.
bedrijven als Bever, CoolCat en Shoebaloo niet zo snel denk ik nee, maar een dergelijke kleine webshop die door 1 persoon gerund wordt? Daar is 50.000 een heleboel omzet en kan nog wel eens de nekslag zijn.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door olaf79 »

berndv schreef:
olaf79 schreef: Overigens denk ik niet dat deze bedrijven hieraan failliet zullen gaan. Dan schiet de boete zijn maatregel voorbij. Tevens zou het een goed idee zijn dat dit soort boetes in een soort schadeloosheidspotje worden gestort om schade leidende consumenten schadeloos te stellen.
bedrijven als Bever, CoolCat en Shoebaloo niet zo snel denk ik nee, maar een dergelijke kleine webshop die door 1 persoon gerund wordt? Daar is 50.000 een heleboel omzet en kan nog wel eens de nekslag zijn.
Zou kunnen, maar die boete is vast niet uit de lucht gegrepen maar ergens op gebaseerd. Ook in je eentje kun je veel omzet draaien.

Daarnaast, het blijft een goede afschrikwekkende maatregel...anderen zullen zich nu wel 3x bedenken alvorens de boel te besodemieteren.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door berndv »

olaf79 schreef:
berndv schreef:
olaf79 schreef: Overigens denk ik niet dat deze bedrijven hieraan failliet zullen gaan. Dan schiet de boete zijn maatregel voorbij. Tevens zou het een goed idee zijn dat dit soort boetes in een soort schadeloosheidspotje worden gestort om schade leidende consumenten schadeloos te stellen.
bedrijven als Bever, CoolCat en Shoebaloo niet zo snel denk ik nee, maar een dergelijke kleine webshop die door 1 persoon gerund wordt? Daar is 50.000 een heleboel omzet en kan nog wel eens de nekslag zijn.
Zou kunnen, maar die boete is vast niet uit de lucht gegrepen maar ergens op gebaseerd. Ook in je eentje kun je veel omzet draaien.

Daarnaast, het blijft een goede afschrikwekkende maatregel...anderen zullen zich nu wel 3x bedenken alvorens de boel te besodemieteren.
Klopt. Ik heb zojuist de toelichting van de acm gelezen omtrent het uitdelen van deze boete. De webshop heeft hierin zo te lezen behoorlijk veel geluk gehad. Zoals blijkt uit de uitspraak van de ACM zou de webshop een boete moeten ontvangen in de 3e categorie gezien de overtredingen die begaan zijn. Dat zou een boete betekenen van minimaal 150.000 euro. Het geluk voor de webshop is dat het de 1e overtreding is, daarom hebben ze gekozen om een boete op te leggen in de 2e categorie, deze heeft een minimumboetebedrag van 40.000 euro. Deze is dus nog met 10.000 verhoogd, gezien het grote aantal overtredingen. Deze overtredingen betroffen zowel het voorzien van informatie aan de consument en het niet naleven van de wetgeving omtrent retourneren.
https://www.acm.nl/nl/download/publicatie/?id=16502

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door olaf79 »

Precies. Alleen de vraag is nu waar komt dit boete geld terecht. Ik vind dat er een stichting moet komen waar dit geld naar toe gaat en die consumenten helpt als ze in dit soort problemen komen. Dan wordt het geld goed besteed. Uiteraard dient een deel om de kosten van het onderzoek te dekken.

Schwiening
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2016 12:18

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door Schwiening »

Goedenavond allemaal, ik heb aangifte gedaan bij de politie via internet. 2 minuten later [Persoonsgegevens verwijderd] aan de telefoon. Of ik meteen de aangifte in wilde trekken: nee dus. Een half uur later hoorde ik inderdaad ook over de boete van 50.000 euro.
Een dag later was mijn pakje toch ineens binnen gekomen bij haar belde ze door, en zou ze de ruil bh opsturen. Vandaag is inderdaad de juiste bh bezorgd en heb ik de aangifte ingetrokken.
Blijkbaar is aangifte doen de enige manier bij deze dame om tot haar door te dringen.
Laatst gewijzigd door Radar op 31 jan 2017 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

Henrika
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2016 12:35

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door Henrika »

goed zo, ik lees erg veel over deze mevrouw en haar praktijken op het internet. Dat zij zo met klanten om gaat is niet goed. De boete is een druppel op een gloeiende plaat, Zo'n boete krijg je niet zomaar en is niet ongegrond. Nu maar eens elders shopppen!

MoniqueS65
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2017 13:04

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door MoniqueS65 »

Helaas moet ik melden dat ook ik problemen heb. In het verleden (andere naam, dat wel) geen slechte ervaring gehad, maar mogelijk doordat ik ruilde en uiteindelijk geen geld terug zaken had.
In de uitverkoop (november) diverse bhs besteld voor mijzelf en mijn dochter. Na heeeeeeel veel mailen (door laten schemeren dat een rechtzaak ook geld zou kosten) en zelfs de juiste gegevens doorgeven van wat ik heb besteld en geretourneerd had, heb ik uiteindelijk WEL mijn geld terug gehad (€377,-).
Maar daarbij kwam ik er ook achter dat ik het geld van een retour, een half jaar geleden, nooit heb gehad. En raad eens? Ook deze zending (via post NL, als pakje) heeft [Persoonsgegevens verwijderd] niet retour gehad. Die post NL doet het wel heel slecht daar in Almere. Ik weet ook dat ik mijn retourgegevens op het pakje heb gezet en deze dan terug had gekregen. Dus onzin. Of, zou er bij post NL een BH verzamelaar actief zijn.................................................
Ondanks de ruime keuze ga ik daar niets meer bestellen.
Laatst gewijzigd door Radar op 31 jan 2017 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

cdpetra36
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jul 2016 00:27

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door cdpetra36 »

De betreffende [Persoonsgegevens verwijderd] van hkiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health die zichzelf ervaringsdeskundige noemt en beweert nooit retourzendingen met BH's te ontvangen maar ondertussen de ontvangen pakjes met BH's wederom via haar webshop deze weer opnieuw gaat versturen vervolgens naar een andere klant. Sluwe [Persoonsgegevens verwijderd] spekt hiermee haar bankrekening aangezien zij steeds dezelfde BH's blijft verkopen. Door de inkoop van een heel kleine voorraad BH's aan te houden en de teruggestuurde BH's telkens opnieuw te verkopen, tel uit je winst.
'Of, zou er bij post NL een BH verzamelaar actief zijn.................................................' zoals MoniqueS65 hierboven schrijft, dit zou natuurlijk ook mogelijk zijn maar dat weiger ik te geloven.

ChristienGB
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2017 13:47

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door ChristienGB »

En vandaag de dag (24-11-2017) gaat het nog steeds NIET anders!!! Haar site heet nu BHsupport.nl . zendingen , retouren, je geld ... overal moer je achteraan bellen of mailen. En
POSTNL is steeds overal de schuld van. De boel is altijd kwijt door PostNL. Ze is hoogst onvriendelijk danwel onbeschoft en probeert kost wat kost niet terug te betalen waar dit juridisch wel haar plicht is. 'Grappig' is dat ze niet goed onthoud wat ze zegt. Gelukkig heb ik mijn laatste gesprekken met haar opgenomen. Wie stopt deze vrouw?! Dit kan toch zo niet doorgaan!

Gesloten