LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kpn heeft het wurgcontract, niet wanadoo

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Zwartstaart
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2004 12:27

kpn heeft het wurgcontract, niet wanadoo

Ongelezen bericht door Zwartstaart »

Brief aan Wanadoo, Kpn, Groenlink, CDA, Radar.

Geachte heer/mevrouw,

Ik vraag uw aandacht voor het volgende.

Om financiële en psychische redenen heb ik geprobeerd mijn Adsl op te zeggen, (bla bla mijn zaak).

Wanadoo heeft aangegeven dat op het moment dat hun aan Mr. X doorgeven dat er een verzoek is om Adsl op te zeggen hun keihard een antwoord terug krijgen "Neen, het jaarcontract moet worden uitgediend" Mr. X is wellicht Kpn.

Kpn heeft in zijn bepalingen staan dat het Adsl abonement minimaal voor een jaar is voordat het opgezegd kan worden, Wanadoo werkt namelijk wel mee als de vaste lijn niet langer bestaat. Om te voorkomen dat we allemaal de vaste lijn opzeggen bengt KPN de resterende abonement kosten voor Adsl en/of Telefoon éénmalig bij ons in rekening voor de resterende looptijd.

In ieder geval, veelen met mij MOETEN onze budgetten in orde maken, dit omdat het kabinet ons vraagt verandwoording te nemen voor onze akties.

Ondanks mijn tevredenheid van Wanadoo’s en Kpn’s services vraag ik u,lieve, lieve maatschappelijk verantwoorde Kpn en Wanadoo willen jullie mij en vele anderen die er binennkort financiël zwaar op achteruit gaan tegemoet komen en meewerken om het abonement op te zeggen en ons voor een eventuele financiële ondergang te behoeden.

Bovenop dit alles verlengt wanadoo na een jaar automatisch met nog een jaar met daarop dezelfde tang "eerst weer een heel jaar uitzitten, dan pas opzeggen", ik word hier gewoon bang van.

Ik ben niet boos maar wel verdietig, ik dank u voor uw aandacht en hoop een oplossing voor mijn en onze zaak te vinden.

The-Lizard
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2004 22:56

Re: kpn heeft het wurgcontract, niet wanadoo

Ongelezen bericht door The-Lizard »

Het is inderdaad zo dat bij géén kennisgeving tot wijzigen van account, het abonnement stilzwijgend met een jaar verlengd wordt.
En hierbij geldt net als bij een telefoon abonnement dat dit alleen opgezegd kan worden 1 maand vóór dato van registratie.
Dat houdt in dat wanneer uw contract loopt vanaf 01/01/04 dat u op kunt zeggen of downgraden TOT 01/12/04 of een jaar later op 01/12/05 etc, etc.
Naar mijn weten zijn er geen andere opties dan het abonnement uit te zitten. U kunt eventueel contact opnemen met de afdeling opzeggen misschien dat zij hier een oplossing voor hebben.
(telefoonnummer: 0900 0156)
Helaas naar u toe is dit een erg vervelende kwestie, ik hoop dan ook voor u dat hier snel een oplossing voor gevonden word.

Met vriendelijke groet,
Wanadoo medewerker.

Zwartstaart
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2004 12:27

Re: kpn heeft het wurgcontract, niet wanadoo

Ongelezen bericht door Zwartstaart »

No hard feelings mr. Lizard ;)
Regels zijn regels en die worden niet door de mensen op de werkvloer verzonnen

koos werkeloos

Re: kpn heeft het wurgcontract, niet wanadoo

Ongelezen bericht door koos werkeloos »

Hallo,

Nou bij KPN heb ik een opzegtermijn van een maand voor mijn ADSL, of ze hebben gelogen tegen mij aan de telefoon.
Ik kan echt niet af van mijn wanadoo contract die pas volgend jaar augustus beeindigd kan worden.
Ook bij ons slaat het financiele noodlot toe. Zeker nu mijn man ook nog eens werkloos is geworden. Maar er is geen greintje begrip voor want aan de telefoon bij wanadoo worden we als honden behandeld. Kijk dat regels regels zijn begrijp ik best wel maar doe dan wel een beetje normaal aan de telefoon daar bij Wanadoo aub.
Dat wilde ik effe kwijt.

Tosbaga

Re: kpn heeft het wurgcontract, niet wanadoo

Ongelezen bericht door Tosbaga »

Wat een gezeik allemaal!!

Je zou juist van mensen die het krap hebben, alle kleine lettertjes zouden lezen. Je kan ze gewoon opvragen bij kpn of op de site. Jullie zijn gewoon dom geweest, en nu val je kpn aan. Eigen schuld dikke bult, voorwaarden lezen dan iets aanvragen en meteen in je agenda of kalender noteren wanneer je moet opzeggen of gaan nadenken over opzeggen, simpel toch!

Zwartstaart
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2004 12:27

Re: kpn heeft het wurgcontract, niet wanadoo

Ongelezen bericht door Zwartstaart »

dank je wel voor je mening tosbaga

Boomkikker

Re: kpn heeft het wurgcontract, niet wanadoo

Ongelezen bericht door Boomkikker »

:evil: Ik twijfel aan de reactie van Wanadoo, als er in een stadium aan wanadoo is geschreven dat het contract opgezegd wordt kan maximaal dat lopende jaar nog in rekening gebracht worden (mits er niet binnen 2 maanden voor het einde van dat contractjaar wordt opgezegd). Ik ben van mening dat niet KPN maar Wanadoo hier aangesproken moet worden. Het bewijs dat er tijdig is opgezegd is te leveren door de reactie van Wanadoo waarin men aangeeft dat KPN niet wil afzien van de kosten van het lopende jaar. Ik zou in een aangetekend schrijven Wanadoo aanmanen tot afhandelen van de 1e opzegging en tot terugbetaling van de teveel in rekening gebrachte kosten.

Kpn zal dan mee moeten aangezien aangetoond kan worden dat Wanadoo ingebreke is gebleven.

Bob Schurkjens

Re: kpn heeft het wurgcontract, niet wanadoo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zou zeggen: vraag bij de Sociale Dienst van je gemeente naar een bewindvoerder. Of ga naar de Stadsbank van lening om zo je financiën op orde te krijgen.

Maar post niet dit soort krankzinnige onzin op dit forum. Daar is niemand mee geholpen. Ben je volwassen? Dan weet je toch dat een contract een contract is en dat je je verplichtingen moet nakomen?

Zwartstaart
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2004 12:27

Re: kpn heeft het wurgcontract, niet wanadoo

Ongelezen bericht door Zwartstaart »

Yups volwassen genoeg om mij te verzetten tegen commerciële flippo's, ikzelf kan het financiël opvangen, anderen die van arbeidssituatie veranderen (ongewenst) zijn minder fortuinlijk.

Ik was in de veronderstelling dat dit een forum was waar men kon discuseren over wel dan niet maatschappelijke misstanden. Het lijkt erop dat de reden van sommige mensen hier is schieten op de sukkel die een bal opgooid.

Wees gerust ik serveer graag :twisted:

kruimeltje

Re: kpn heeft het wurgcontract, niet wanadoo

Ongelezen bericht door kruimeltje »

luister. een contract is een contract. daar ben zelfs jij het mee eens zwartstaart. mensen die minder fortuinlijk zijn moeten zo'n contract niet aangaan. mensen die minder fortuinlijk worden gedurende een contractsperiode, zijn zoals het woord al doet vermoeden......juist!...minder fortuinlijk! pech! deal with it.
kpn zal ten alle tijden haar 1e jaar afdwingen, dit overeenkomstig met het afgesloten contract. is ook logisch gezien ook zij kosten maken voor elke nieuwe klant, en er graag die kosten ook weer uit willen halen (een bedrijf dat winst wil maken..hoe verzinnen ze het he?!). maar goed, het 2e jaar is iets van wanadoo en niet KPN. spreek ze daar op aan. maar het eerste jaar ben je aangegaan. mekker er dan ook niet over. de kpn noch elk ander rendabel bedrijf is geen filantropische instelling. hoogstens, als ze jouw voorstel verzilveren, een failliete instelling.

zij de gaan betalen groeten u!

kruimeltje

Re: kpn heeft het wurgcontract, niet wanadoo

Ongelezen bericht door kruimeltje »

lol.
Ga ervoor staart!!
hehe succes met je moedige zei het enigszins naieve poging.

Gesloten