LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tegoedbon en geen geld terug

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Pollypolly

Tegoedbon en geen geld terug

Ongelezen bericht door Pollypolly »

Heb nieuw vest gekocht, bij thuis komst bleek te groot , terug gebracht , kon geen kleinere maat krijgen, liet hem achter maar kree3g geen geld terug maar tegoed bon, was er niet mee eens ,nergens in winkel of kassabon stond/staat geen informatie over geen geld terug, ook de winkel bediende wees mij daar op, wist ik het dan had ik daar nooit\ gekocht.
Mijn vraag mag dit, en wat te doen
?
Laatst gewijzigd door Radar op 29 nov 2017 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid

NeoDutchio

Re: Tegoedbon en geen geld terug

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

In een stenen winkel geldt koop is koop. Het voordeel is namelijk dat u het vest kan passen en bekijken. Als u het vest goed vindt gaat u naar de kassa en rekent u af.
Iets ruilen of terugbrengen is een serivce die een winkel mag geven, dit is geen verplichting. Dus ja, het mag. En wat u kunt doen? Iets anders kopen. Wacht daar niet te lang mee, er kan ook een tijdsbestek aan een tegoedbon zitten.

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

Mijn vraag mag dit, Ja, dit mag. Het is geen internet aankoop

en wat te doen? Snel besteden, passen en goed nakijken voor je het meeneemt.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat al is aangegeven, in het vervolg gewoon in de winkel passen. Dat is namelijk een van de voordelen van een stenen winkel, dat je vooraf kunt passen en dus niet het risico zou hoeven lopen dat je de verkeerde maat koopt.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

Pollypolly schreef:Heb nieuw vest gekocht, bij thuis komst bleek te groot , terug gebracht , kon geen kleinere maat krijgen, liet hem achter maar kree3g geen geld terug maar tegoed bon, was er niet mee eens ,nergens in winkel of kassabon stond/staat geen informatie over geen geld terug, ook de winkel bediende wees mij daar op, wist ik het dan had ik daar nooit\ gekocht.
Mijn vraag mag dit, en wat te doen
?
U mag nog blij zijn dat u een tegoedbon hebt gekregen.
De winkelier is zelfs niet verplicht om het artikel terug te nemen en doet dit wel als een vorm van service door u een tegoedbon te geven.
Dat dit bij u anders overkomt is aan de ene kant begrijpelijk, maar wel onterecht.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Pollypolly schreef:Heb nieuw vest gekocht, bij thuis komst bleek te groot , terug gebracht , kon geen kleinere maat krijgen, liet hem achter maar kree3g geen geld terug maar tegoed bon, was er niet mee eens ,nergens in winkel of kassabon stond/staat geen informatie over geen geld terug, ook de winkel bediende wees mij daar op, wist ik het dan had ik daar nooit\ gekocht.
Als er nergens staat vermeld dat je geen geld terug krijgt, krijg je dus geen geld terug. Dat hoeft je niet apart aan te geven, want het is de standaard situatie.

grun

Ongelezen bericht door grun »

In een kledingzaak hangen vesten gewoon op een hangertje aan een rek. Die kun je snel even passen, gewoon in de winkel zonder op je beurt te hoeven wachten voor de pashokjes. Misschien was het vest verpakt in plastic zoals kleding soms verkocht wordt door ketens als Aldi en Lidl?

Gesloten