LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik mag mijn eigen geld niet opnemen van de Postbank!!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
moppiemo

Ik mag mijn eigen geld niet opnemen van de Postbank!!

Ongelezen bericht door moppiemo »

Wij hebben een nieuwe keuken gekocht voor ons nieuwbouwhuis en omdat wij vaak naar radar, kassa en collegaprogramma's kijken betalen wij die keuken pas bij aflevering en wel morgen tegen de middag! Vandaag dus even naar de postbank om 6000 euro te halen. Van tevoren nog gebeld of dit moest worden aangevraagd maar nee, het kon zo bij de balie worden geregeld! Nou mooi, ik naar de balie. paspoortje mee, pinpas in de gleuf en..... pinpas stuk. En dus geen geld! Nou meen ik te weten dat een paspoort een algemeen geacepteerd legitimatiebewijs is wat bij elke instelling of bank voldoende is om aan te tonen dat je bent wie je bent, maar niet bij de postbank dus. Ik heb de hele middag aan de telefoon gehangen met de postbank, werd van hot naar her gestuurd, de een zei dit de ander dat, maar de rode draad van het verhaal was dat de oude pasjes het niet zo lekker deden op de pas geinstalleerde nieuwe apparatuur bij de postkantoren. Het probleem was dus al bekend! Je zou verwachten dat de postbank in dit geval enigzins soepeler met de regeltjes zou omgaan of in ieder geval een redelijk alternatief zou aanbieden maar nee hoor! Een pas die stuk is, is lekker mijn probleem en het enigste wat ze konden doen was een spoedtransactie via een een of andere afdeling regelen (open van 8.00 tot 13.30 en het was inmiddels 17.00 uur) en dan kon ik misschien de volgende dag, tegen het einde van de middag over mijn geld beschikken (dan was een paspoort ineens wel voldoende). Tja, mijn keuken wordt morgen voor 12.00 uur geleverd en ik moet dat ding dus maar gaan afzeggen, tis niet anders. Maar u begrijpt, dat gaat geld kosten en de keuken kan nu pas in januari geleverd worden. Dat betekend dus twee maanden langer in onze tijdelijke woning zitten en dus twee maanden extra huur betalen omdat de postbank zijn pasje vele malen hoger aanslaat dat het Nederlandse paspoort en van klantvriendelijkheid nog nooit heeft gehoord. Zou ik die kosten van die extra maanden huur op de Postbank kunnen verhalen?? Of op z'n minst een schadevergoeding kunnen eisen??

EchteMeisje

Re: Ik mag mijn eigen geld niet opnemen van de Postbank!!

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Ik denk dat je geen schijn van kans maakt.

Ik kan nu al een paar heel goede argumenten bedenken die de Postbank kan gebruiken.

Piet81

Re: Ik mag mijn eigen geld niet opnemen van de Postbank!!

Ongelezen bericht door Piet81 »

Een klachtenbrief met suggesties om hun servicegerichtheid te verbeteren zou denk ik wel goed zijn. Bij banken zoals ABN Amro of Rabobank is het namelijk wel mogelijk om in de middag een spoedoverboeking te laten plaatsen. Ook kan er bij die banken zonder pinpas geld opgenomen worden met een geldig legitimatiebewijs.

Gesloten