Ik lees meerdere vragen hierover. Leasen of huren van zonnepanelen. Om met de conclusie te beginnen, doe het niet!
Je verdient dit de eerste 10 jaar (duur van het contract) niet terug. Mijn voorbeelden zijn gebaseerde op 12 panelen en een offerte van Zelfstroom.
- Bij het kopen van zonnepanelen mag je de BTW terug vragen, bij huren niet, scheelt rond de 1500 aan kosten.
- Geen investering? Lulkoek.. Als je dit niet wilt dan betaal je 14 euro/maand meer bovenop het standaard huurbedrag.
- Betaal je als investering 100 per paneel (1200 euro) dan betaal je het standaard maandbedrag.
- Na 10 jaar kun je het overnemen voor 50 per paneel is 600 euro.
- Het gaat om Chinese panelen en de offerte is op serieel aangesloten gebaseerd, dat betekent een iets lager rendement, maar ook dat je ze niet per paneel kunnen uitlezen. Parallel is een optie waarvoor nog meer moet worden betaald, hiervan heb ik geen prijzen, maar ik raad parallel wel aan.
- De zonnepanelen markt is ongelooflijk in beweging, over 10 jaar is het veel goedkoper en ook nog betere kwaliteit,
===
ik ga 4 berekening uitwerken:
1. De 260WP variant met 1200 euro als begin betaling. (40 maand + 2 monitoring)=42 euro/mnd
2. De 260WP variant maar dan geen begin betaling (40 maand +14 + 2 monitoring) = 56 euro/mnd
3. De 285WP met 1200 vooruitbetaling 51 per maand monitoring incl.
4 De 285WP zonder beginbetaling. 51+14 =65 euro/mnd
1. 1200 + (12x42x10) + 600 =6840 euro.
2. 12x 56 x 10+600 = 7320
3 . 1200 + 12x51x10 +600= 7920
4. 12x65x10+600= 8400
Als je 12 vergelijkbare zonnepanelen koopt dan ben je voor max 4000 euro klaar. Op alle onderdelen zit ook minimaal 10 jaar garantie, ook bij kopen. Dus dat huren zorgeloos is kun je wegstrepen, want geen verschil met kopen, daar krijg je ook geen kosten als er iets stuk is.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zonnepanelen zonder te investeren (o.a. Zelfstroom)
-
stofzuigertje
Re: Zonnepanelen zonder te investeren (o.a. Zelfstroom)
Aanvulling;
Vaak zijn dit soort aanbieders ook nog gekoppeld aan een leverancier van stroom & gas, dus zit je daar aan de hoge stroom prijzen vast..
Enkele leveren alleen de panelen maar wat als je wilt verhuizen, neemt de koper woning of volgende huurder het dan over?
Vooral het moeten verhuizen is een risico wat vele vergeten.
Een maal betalen en bij bank lenen, en subsidie vangen lijkt me ook voordeliger als ik dit zo zie.
Bovendien bepaal je dan zelf waar je welke panelen gaat kopen, maar Chinees, vergeet niet dat er vele goede vandaan komen en 97% van alle laptops...
En de rest is vaak nog erger....
Vaak zijn dit soort aanbieders ook nog gekoppeld aan een leverancier van stroom & gas, dus zit je daar aan de hoge stroom prijzen vast..
Enkele leveren alleen de panelen maar wat als je wilt verhuizen, neemt de koper woning of volgende huurder het dan over?
Vooral het moeten verhuizen is een risico wat vele vergeten.
Een maal betalen en bij bank lenen, en subsidie vangen lijkt me ook voordeliger als ik dit zo zie.
Bovendien bepaal je dan zelf waar je welke panelen gaat kopen, maar Chinees, vergeet niet dat er vele goede vandaan komen en 97% van alle laptops...
En de rest is vaak nog erger....
welke subsidie??? wel iets goed uitzoeken voordat je iets roept.stofzuigertje schreef:
.
als je handig bent kun je het beter zelf doen. zo ingewikkeld is het ook weer niet. ik was 3700 kwijt en toen kreeg ik ook nog ongeveer 700 btw terug.
voor dit geld heb ik 10 sharp panelen van 300 wp per stuk, en een sma sunnyboy omvormer, plus alle rails e.d.
voor dit geld heb ik 10 sharp panelen van 300 wp per stuk, en een sma sunnyboy omvormer, plus alle rails e.d.