LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
@audb, er wonen 6000 Nederlanders in Hong Kong en er zijn 200 Nederlandse bedrijven.
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
Versturen ze ook naar het buitenland? zie dat niet direkt staan.
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
Tot nu toe krijg ik slechts standaard reacties indien ik communiceer met de klantenservice. Gezien de meldingen die bij de politie gedaan zijn vertrouw ik het niet helemaal. Het kan zijn dat het "slechts" een zeer slechte klant-communicatie is, ik hoop het maar.Nijogeth schreef:Kun je ook jouw verhaal vertellen? Of heb je gewoon geld gestuurd en niet teruggekregen?wvandeno schreef:Ik ben mijn geld kwijt. Net zoals vele anderen die dit net zoals ik bij de politie gemeld hebben. Had ik maar eerder gecheckt op de site van de politie.
Het lijkt soms goed te gaan, en soms niet.
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
Dat is nog een verhaal waar we niets aan hebben. U heeft iets besteld, denk ik. Wacht u er nog op om het geleverd te krijgen (vanuit Azië kan dit wel eens een maand duren) of heeft u iets ontvangen wat niet werkt? Dat zijn dingen waar we wat mee kunnen.
Overigens, in Hong Kong is het nu nacht. Ik zou dus altijd rekening houden met de tijd in Hong Kong.
Overigens, in Hong Kong is het nu nacht. Ik zou dus altijd rekening houden met de tijd in Hong Kong.
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
Absoluut geen Fake.
Ik denk dat het niet anders is dan met Nederlandse of Europese webwinkels; er kan altijd en overal wel iets fout gaan.
Doordat meestal alleen mensen met een "slechte" ervaring iets van zich laten horen, lijkt het alsof het bedrijf z'n zaakjes niet op orde heeft.
Haal het aantal fake meldingen van concurrentie gevoelige bedrijven daar vanaf, en je zit aan een gemiddelde wat lager ligt dan een gemiddelde webshop.
Zelf heb ik de stap genomen en een lens aangeschaft via Eglobal - De Tamron SP 150-600mm f/5-6.3 Di VC USD G2.
De stap heb ik genomen omdat het prijsverschil wel heel erg groot was/is met de gangbare Camerashops in Nederland, een verschil van € 640,-
Op een maandag besteld, continu via email keurig op de hoogte gehouden waar het pakket zich bevond, en 7 dagen later werd hij keurig netjes bezorgd in een degelijke verpakking. Orginele lens in orginele verpakking met alle accessoires.
Super kwaliteit glas en werkt perfect, beter dan verwacht.
Geen BTW of invoerrechten? en daar moet ik me voor schamen? Nope, that's not going to happen. Hoeft ook niet; het bedrijf is gevestigd in HongKong met een dependance/agentschap in de UK. Het product wordt dus eerst "intern" verzonden naar de UK en vanuit de UK naar Nederland, naar mijn adres in dit geval. En aangezien de UK de Brexit nog niet heeft geactiveerd, is er verder helemaal niets aan de hand.
M'n tweede bestelling is inmiddels ook al binnen; de Canon eos 5Ds wat een kleine € 1380,- scheelt met de goedkoopste Nederlandse webshop.
Dit pakketje heeft er 6 dagen over gedaan om in perfecte staat te worden bezorgd om m'n hobby te upgraden.
Dus zolang Brexit nog geen feit is, heb ik totaal geen moeite om mijn hobby iets voordeliger naar een hoger niveau te brengen met behulp van Eglobal
M.v.g. Jimmy
Ik denk dat het niet anders is dan met Nederlandse of Europese webwinkels; er kan altijd en overal wel iets fout gaan.
Doordat meestal alleen mensen met een "slechte" ervaring iets van zich laten horen, lijkt het alsof het bedrijf z'n zaakjes niet op orde heeft.
Haal het aantal fake meldingen van concurrentie gevoelige bedrijven daar vanaf, en je zit aan een gemiddelde wat lager ligt dan een gemiddelde webshop.
Zelf heb ik de stap genomen en een lens aangeschaft via Eglobal - De Tamron SP 150-600mm f/5-6.3 Di VC USD G2.
De stap heb ik genomen omdat het prijsverschil wel heel erg groot was/is met de gangbare Camerashops in Nederland, een verschil van € 640,-
Op een maandag besteld, continu via email keurig op de hoogte gehouden waar het pakket zich bevond, en 7 dagen later werd hij keurig netjes bezorgd in een degelijke verpakking. Orginele lens in orginele verpakking met alle accessoires.
Super kwaliteit glas en werkt perfect, beter dan verwacht.
Geen BTW of invoerrechten? en daar moet ik me voor schamen? Nope, that's not going to happen. Hoeft ook niet; het bedrijf is gevestigd in HongKong met een dependance/agentschap in de UK. Het product wordt dus eerst "intern" verzonden naar de UK en vanuit de UK naar Nederland, naar mijn adres in dit geval. En aangezien de UK de Brexit nog niet heeft geactiveerd, is er verder helemaal niets aan de hand.
M'n tweede bestelling is inmiddels ook al binnen; de Canon eos 5Ds wat een kleine € 1380,- scheelt met de goedkoopste Nederlandse webshop.
Dit pakketje heeft er 6 dagen over gedaan om in perfecte staat te worden bezorgd om m'n hobby te upgraden.
Dus zolang Brexit nog geen feit is, heb ik totaal geen moeite om mijn hobby iets voordeliger naar een hoger niveau te brengen met behulp van Eglobal
M.v.g. Jimmy
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
Ik heb diverse keren bij deze webshop camera's en lenzen besteld. Altijd netjes ontvangen binnen 7 werkdagen. De prijzen zijn soms wel tot een derde goedkoper dan in Nederland. Dit aangezien er in Hong Kong zeer lage belastingen gehanteerd worden. Houd er wel rekening mee dat er andere garantiebepalingen van toepassing zijn. En bestel altijd met PayPal of een creditcard waarbij je goed verzekerd bent. Ook zijn de handleidingen in het Chinees en zou het kunnen dat je een Engelse lader met koppelstuk krijgt (ik heb zelf altijd normale stekkers gekregen bij mijn Nikon spiegelreflexcamera's).
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
Oneplus 3T gekocht. Binnen 3 dagen was de Bluetooth stuk en heb toen meteen aanspraak gemaakt op garantie. Telefoon terug gestuurd en die is nu al 3 maanden in de reparatie. Geld terug geven doen ze niet en ze zeggen nu al een paar weken dat ze een nieuwe opsturen. Maar ik heb nog steeds niets gezien of gehoord....
De garantie van het 'nieuwe' toestel gaat tot de einddatum van het kapotte toestel. Als ik hem dus deze week krijg is het 12 maanden - 3 maanden is maar 9 maanden garantie. Maar voor hetzelfde geldt wordt het dus 12 maanden - 4 maanden garantie of erger....
[ongefundeerde passage verwijderd door moderatie]
De garantie van het 'nieuwe' toestel gaat tot de einddatum van het kapotte toestel. Als ik hem dus deze week krijg is het 12 maanden - 3 maanden is maar 9 maanden garantie. Maar voor hetzelfde geldt wordt het dus 12 maanden - 4 maanden garantie of erger....
[ongefundeerde passage verwijderd door moderatie]
Laatst gewijzigd door Radar op 22 dec 2017 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
Tsja. Dat risico neem je toch bewust?JorgC schreef:Oneplus 3T gekocht. Binnen 3 dagen was de Bluetooth stuk en heb toen meteen aanspraak gemaakt op garantie. Telefoon terug gestuurd en die is nu al 3 maanden in de reparatie. Geld terug geven doen ze niet en ze zeggen nu al een paar weken dat ze een nieuwe opsturen. Maar ik heb nog steeds niets gezien of gehoord....
De garantie van het 'nieuwe' toestel gaat tot de einddatum van het kapotte toestel. Als ik hem dus deze week krijg is het 12 maanden - 3 maanden is maar 9 maanden garantie. Maar voor hetzelfde geldt wordt het dus 12 maanden - 4 maanden garantie of erger....
[ongefundeerde passage verwijderd door moderatie]
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
Er zijn dan ook diverse producten van Chinese webwinkels waarbij de levertijd zo'n 50 dagen is.
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
eGlobalcentral.nl is geen betrouwbare website. Ik kocht een tablet op 24 november 2017 (black friday). Op 28 december 2017 is deze tablet nog steeds niet toegekomen. Dit vind ik niet ernstig meer. Ik kan deze website dan ook niet aanbevelen. Ik vind dit gewoon onbetrouwbaar!
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
5 weken is toch niet zo lang voor een tablet uit Hong Kong? Mogelijk moet de douane deze nog inklaren en krijgt u binnenkort een bericht met de douanekosten.mpoodt schreef:eGlobalcentral.nl is geen betrouwbare website. Ik kocht een tablet op 24 november 2017 (black friday). Op 28 december 2017 is deze tablet nog steeds niet toegekomen. Dit vind ik niet ernstig meer. Ik kan deze website dan ook niet aanbevelen. Ik vind dit gewoon onbetrouwbaar!
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
In China bestellen, en dan Nederlandse levertijden verwachten?mpoodt schreef:eGlobalcentral.nl is geen betrouwbare website. Ik kocht een tablet op 24 november 2017 (black friday). Op 28 december 2017 is deze tablet nog steeds niet toegekomen. Dit vind ik niet ernstig meer. Ik kan deze website dan ook niet aanbevelen. Ik vind dit gewoon onbetrouwbaar!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 29 dec 2017 13:07
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
Helaas heb ik ook door onoplettendheid de stap genomen een telefoon te bestellen op 19-12-2017. Er komt geen respons en op de dag van vandaag staat de bestelling nog in verwerking. Het geld is betaald. Inmiddels via verschillende wegen contact proberen te krijgen maar zonder resultaat.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 22 jan 2018 13:35
- Contacteer:
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
Ik heb tot nog toe tweemaal iets besteld bijEGlobalCentral en beide keren tot volle tevredenheid. Twee Nikon telelenzen, de 18-300 en de nieuwste 70-200. Met name de laatste heeft een stevige prijs en daarom interessant om deze via EGlobal te kopen. De eerste lens (18-300) werd binnen een week geleverd, de tweede duurde wat langer, 3 weken maar liefst, maar eenmaal onderweg werd je via tracking prima op de hoogte gehouden. Ook een mail van mijn kant hoe lang het duurt, werd keurig beantwoord. Het blijft een risico, zeker met breekbare lenzen, maar het was allemaal prima verpakt. Ben alleen niet helemaal zeker van de Nikon garantie, dus ik durf het niet aan om via EGlobal een body te kopen. Ben nog op zoek naar een D810. Maar nogmaals, zeer tevreden, het scheelt ook bakken met geld, maar wil je 0,0 risico lopen, ga gewoon in Nederland naar de winkel.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 25 feb 2015 15:20
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
Ik heb 13 januari voor het eerst iets besteld bij EglobalCentral.nl en hoop na al deze berichten dat de bestelling goed binnen zal komen. Zoals iedereen hier, was de prijs doorslaggevend (ik heb een Canon Speedlight flitser en een Western Digital harde schijf besteld). Helaas scheelt dat maar 82 euro bij elkaar tov nederlandse winkels en betaalde nu 310,00 euro (en anders 392 euro in NL). Iets minder dan een derde dan wat er normaal bespaard wordt dus als ik de posts hier zo lees (mocht er nog een naheffing komen dan is die waarschijnlijk al hoger dan het voordeel wellicht).
Ik denk dat je hier alleen voor hele dure electronica en camera apparatuur moet bestellen wil je er financieel wijzer van worden (op die kleinere goederen zie ik dat de prijsverschillen niet al te groot zijn). Ik kijk nu naar een Panasonic GH5 die ongeveer 25% goedkoper is dan in Nederland. Zou er dus nog een BTW naheffing + administratiekosten dan zit ik dus bijna op hetzelfde bedrag dus wat ik hier betaal. Plus het feit dat je geen fabrieksgarantie hebt. Ik ga er eens goed over nadenken of dat risico de moeite waard is om te lopen.....
Track & Trace:
Current Status: Received at international processing center
Last Updated: 2018-01-20 12:24 pm
Event Description Date Location
Received at international processing center 2018-01-20 12:24 pm
Customs cleared 2018-01-20 08:23 am Heston, MIDDX United Kingdom
Crossing border and in transit to carrier hub 2018-01-18 09:48 am Hong Kong, HON Hong Kong
Scanned at Landmark crossdock facility 2018-01-18 08:02 am Hong Kong, HON Hong Kong
Processed 2018-01-18 03:59 am Hong Kong, HON Hong Kong
Shipment Data Uploaded 2018-01-17 02:25 am Hong Kong, HON Hong Kong
Ik hoop het pakje snel binnen te hebben (binnen twee weken tussen bestelling en bezorging vind ik dan wel redelijk).
Ik denk dat je hier alleen voor hele dure electronica en camera apparatuur moet bestellen wil je er financieel wijzer van worden (op die kleinere goederen zie ik dat de prijsverschillen niet al te groot zijn). Ik kijk nu naar een Panasonic GH5 die ongeveer 25% goedkoper is dan in Nederland. Zou er dus nog een BTW naheffing + administratiekosten dan zit ik dus bijna op hetzelfde bedrag dus wat ik hier betaal. Plus het feit dat je geen fabrieksgarantie hebt. Ik ga er eens goed over nadenken of dat risico de moeite waard is om te lopen.....
Track & Trace:
Current Status: Received at international processing center
Last Updated: 2018-01-20 12:24 pm
Event Description Date Location
Received at international processing center 2018-01-20 12:24 pm
Customs cleared 2018-01-20 08:23 am Heston, MIDDX United Kingdom
Crossing border and in transit to carrier hub 2018-01-18 09:48 am Hong Kong, HON Hong Kong
Scanned at Landmark crossdock facility 2018-01-18 08:02 am Hong Kong, HON Hong Kong
Processed 2018-01-18 03:59 am Hong Kong, HON Hong Kong
Shipment Data Uploaded 2018-01-17 02:25 am Hong Kong, HON Hong Kong
Ik hoop het pakje snel binnen te hebben (binnen twee weken tussen bestelling en bezorging vind ik dan wel redelijk).
Laatst gewijzigd door luttekikker op 23 jan 2018 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
Ik zit naar een nieuw vervangend objectief te kijken. Kost hier € 2100,00, daar € 1500,00. Hmmm... toch wel substantiële verschillen. Maar ja, het risico...
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
Ondertussen 2 maanden aan het wachten op een bestelling .. paypall geeft aan niks te kunnen betekenen omdat de betaling al is overgemaakt blijkt.. ik snap het niet afstand dozn van mijn bestelling gaat ook al niet. Reactie krijg al wekzn niet meer.. zeker niks bestellen betaal iets meer dan weet je tenminste dat je serieus word genomen en indien problemen wordt je verder geholpen.. kan me niet inbeelden dat als er iets met de toestel is. Om deze terug op te sturen... ZEKER WEGBLIJVEN... DOE U EIGEN EEN PLEZIER
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 20 feb 2018 12:28
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
Bij eGlobal, 2 januari 2018 een i-pad besteld en tijdens onze vakantie 4x aangeboden en door DHL 20 januari teruggestuurd. Regelmatig contact gezocht met eGlobal, reageerden eerst helemaal niet, later heel sumier met steeds dezelfde boodschap: Het pakket is nog niet aangekomen, zodra het hier is, nemen we contact met u op.
Ik vraag me af, of het pakket ooit aan zal komen en heb inmiddels het aankoopbedrag terug geeist!
Er zijn vast ook anderen, die dezelfde ervaring hebben en ben benieuwd naar hun reakties. Onbegrijpelijk, dat er zo met klanten wordt omgegaan! Er is volgens mij al een keer op Radar aandacht besteed!
Ik vraag me af, of het pakket ooit aan zal komen en heb inmiddels het aankoopbedrag terug geeist!
Er zijn vast ook anderen, die dezelfde ervaring hebben en ben benieuwd naar hun reakties. Onbegrijpelijk, dat er zo met klanten wordt omgegaan! Er is volgens mij al een keer op Radar aandacht besteed!
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 20 feb 2018 12:28
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
Ik heb inderdaad ook zeer slechte ervaringen met deze webwinkel. Nadat het pakket 4x in onze vakantie door DHL werd aangeboden en daarna is teruggestuurd, wacht ik al vanaf 20 januari op mijn bestelde i-pad. De vaag is of ik hem ooit krijg, of mijn geld terug krijg! Ongelooflijk, dat ze zo met hun klanten omgaan!
Henk Crezee
Henk Crezee
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?
Als er al aandacht aan besteed is, waarom dan nog bestellen bij een bedrijf in Hong Kong? Wat voor nut hebben de waarschuwingen op internet en tv dan nog.crezee1943! schreef:Bij eGlobal, 2 januari 2018 een i-pad besteld en tijdens onze vakantie 4x aangeboden en door DHL 20 januari teruggestuurd. Regelmatig contact gezocht met eGlobal, reageerden eerst helemaal niet, later heel sumier met steeds dezelfde boodschap: Het pakket is nog niet aangekomen, zodra het hier is, nemen we contact met u op.
Ik vraag me af, of het pakket ooit aan zal komen en heb inmiddels het aankoopbedrag terug geeist!
Er zijn vast ook anderen, die dezelfde ervaring hebben en ben benieuwd naar hun reakties. Onbegrijpelijk, dat er zo met klanten wordt omgegaan! Er is volgens mij al een keer op Radar aandacht besteed!