LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile verwijdert antenne, komt afspraken niet na

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Hietb015
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2016 08:56

T-Mobile verwijdert antenne, komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Hietb015 »

Op 30 september bij T-Mobile gemeld dat het bereik van hun net werk slecht was geworden. Geen telefoon, geen internet meer. Van de juffrouw reeg ik te horen dat T-Mobile een antenne had verwijderd in Borculo en dat er voorlopig ook geen nieue kwam. Ik kon ter compensatie kiezen uit 6 maanden korting of zonder kosten over te gaan naar een andere provider. U begrijpt dat korting op een dienst die niet voldoet geen keuze is Dus aangegeven dat ik ga overstappen. Ze zou dit in werking zetten en laten berekenen wat ik nog voor mijn telefoontoestel moest betalen.
Nu zal dat voor mij geen probleem worden daar ik dit toestel bij het afsluiten van het 1-jarig contract in een keer heb betaald. Mijn maand berag was dan ook slechts 21,20 per maand. Wat schetst mijn verbazing. Ik krijg op 6 oktober een brief dat ik mag overstappen maar eerst het afkoopbedrag van mijn telefoon moet afrekenen. Een bedrag van 402,45 euro.... Heb hier een mail over gestuurd. Helaas geen reactie op ontvangen. Vervolgens op 4 oktober gebeld juffrouw de hele situatie uitgelegd. Factuurnummer van de betaalde telefoon doorgeven en ook verteld dat de totale kosten van mijn contract 150 euro lager zijn dan de afkoopkosten van de telefoon. Ze begreep het probleem en zou de afdeling die dit afhandelde hierover berichten. Ik was er nog niet. Omdat mijn vrouw ook wilde overstappen naar T-mobile hadden wij daar ook al een nieuw contract voor afgesloten welke op 30 oktober zou ingaan.....
U raad het al. De Ellende is niet te overzien. Op 31 oktober gaat mijn nummer uit de lucht, het nummer van mijn vrouw wordt geporteerd naar mijn simkaart. Hierover wederom zelf contact gezocht. Nu een jonge man die mijn geschiedenis kon inlezen en verbaasd was dat ik nog nooit iets had vernomen. Hij beloofde dat ik zou worden terug gebeld. Ik vraag hem dan ook maar even naar welk nummer dit gaat gebeuren. tenslotte had ik geen bereik en nu al helemaal niet meer. Hem een ander nummer gegeven. Hij vertelde mij nog snel even dat mijn opgeheven nummer direct zou worden hersteld. Dat was zo gebeurt. Om heel eerlijk te zijn heb ik er geen vertrouwen meer in dat T-Mobile het gaat oplossen. Ben erg benieuwd welke stappen nog kan ondernemen. Ondertussen is mijn nummer nog steeds niet teruggezet.

Speedy123
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: T-Mobile verwijdert antenne, komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Hietb015 schreef:Op 30 september bij T-Mobile gemeld dat het bereik van hun net werk slecht was geworden. Geen telefoon, geen internet meer. Van de juffrouw reeg ik te horen dat T-Mobile een antenne had verwijderd in Borculo en dat er voorlopig ook geen nieue kwam. Ik kon ter compensatie kiezen uit 6 maanden korting of zonder kosten over te gaan naar een andere provider. U begrijpt dat korting op een dienst die niet voldoet geen keuze is Dus aangegeven dat ik ga overstappen. Ze zou dit in werking zetten en laten berekenen wat ik nog voor mijn telefoontoestel moest betalen.
Nu zal dat voor mij geen probleem worden daar ik dit toestel bij het afsluiten van het 1-jarig contract in een keer heb betaald. Mijn maand berag was dan ook slechts 21,20 per maand. Wat schetst mijn verbazing. Ik krijg op 6 oktober een brief dat ik mag overstappen maar eerst het afkoopbedrag van mijn telefoon moet afrekenen. Een bedrag van 402,45 euro.... Heb hier een mail over gestuurd. Helaas geen reactie op ontvangen. Vervolgens op 4 oktober gebeld juffrouw de hele situatie uitgelegd. Factuurnummer van de betaalde telefoon doorgeven en ook verteld dat de totale kosten van mijn contract 150 euro lager zijn dan de afkoopkosten van de telefoon. Ze begreep het probleem en zou de afdeling die dit afhandelde hierover berichten. Ik was er nog niet. Omdat mijn vrouw ook wilde overstappen naar T-mobile hadden wij daar ook al een nieuw contract voor afgesloten welke op 30 oktober zou ingaan.....
U raad het al. De Ellende is niet te overzien. Op 31 oktober gaat mijn nummer uit de lucht, het nummer van mijn vrouw wordt geporteerd naar mijn simkaart. Hierover wederom zelf contact gezocht. Nu een jonge man die mijn geschiedenis kon inlezen en verbaasd was dat ik nog nooit iets had vernomen. Hij beloofde dat ik zou worden terug gebeld. Ik vraag hem dan ook maar even naar welk nummer dit gaat gebeuren. tenslotte had ik geen bereik en nu al helemaal niet meer. Hem een ander nummer gegeven. Hij vertelde mij nog snel even dat mijn opgeheven nummer direct zou worden hersteld. Dat was zo gebeurt. Om heel eerlijk te zijn heb ik er geen vertrouwen meer in dat T-Mobile het gaat oplossen. Ben erg benieuwd welke stappen nog kan ondernemen. Ondertussen is mijn nummer nog steeds niet teruggezet.
U moet even goed uitzoeken of u uw contract aangegaan bent in de tijd dat een telefoon zogenaamd nog gratis was of dat de telefoon apart op krediet is geleverd zoals het tegenwoordig gaat.

In het eerste geval staat u in uw recht en kunnen zij geen betaling verlangen voor de telefoon omdat zij zelf niet langer de overeenkomst nakomen (met het verwijderen van de antenne kan er op uw gebied niet lkanger geleverd worden).

In het tweede geval ligt het gecompliceerder echter een hogere rekening dan de resterende termijnen is zeer onredelijk en zal in een eventuele rechtzaak dan ook mijn inziens geen stand houden. Het is tenslotte Tmobile die haar overeenkomst niet langer nakomt, u heeft er niet voor gekozen om de overeenkomst te ontbinden, Tmobile leverrt simpelweg niet langer op uw adres.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: T-Mobile verwijdert antenne, komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door grun »

Hietb015 schreef:Om heel eerlijk te zijn heb ik er geen vertrouwen meer in dat T-Mobile het gaat oplossen. Ben erg benieuwd welke stappen nog kan ondernemen.
Als u nog op het T-Mobile forum kunt komen, dan zou ik dit verhaal daar ook neerzetten. Dan heb je het zwart op wit staan op een plek waar de andere klanten ook kunnen meelezen, mijn ervaring met T-Mobile is dat het dan sneller en beter opgepakt wordt door een vaste behandelaar. Als je belt met dergelijke complexe problemen dan krijg je iedere keer weer een andere medewerker aan de lijn dus het verhaal moet dan iedere keer weer helemaal vanaf het begin opnieuw verteld worden, dat geeft meer kans op misverstanden.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: T-Mobile verwijdert antenne, komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door alfatrion »

Speedy123 schreef:U moet even goed uitzoeken of u uw contract aangegaan bent in de tijd dat een telefoon zogenaamd nog gratis was of dat de telefoon apart op krediet is geleverd zoals het tegenwoordig gaat.

In het eerste geval staat u in uw recht en kunnen zij geen betaling verlangen voor de telefoon omdat zij zelf niet langer de overeenkomst nakomen (met het verwijderen van de antenne kan er op uw gebied niet langer geleverd worden).

In het tweede geval ligt het gecompliceerder echter een hogere rekening dan de resterende termijnen is zeer onredelijk en zal in een eventuele rechtzaak dan ook mijn inziens geen stand houden. Het is tenslotte Tmobile die haar overeenkomst niet langer nakomt, u heeft er niet voor gekozen om de overeenkomst te ontbinden, Tmobile levert simpelweg niet langer op uw adres.
Wat een vreemd onderscheid. Als T-mobile de overeenkomst niet, dan hoeft TS de rekening niet te betalen, althans kan TS zijn verplichtingen opschorten. Daarvoor maak het niet uit of de telefoon op krediet is gekocht of niet. Het verhaal met de gratis telefoon is dat je de overeenkomst kunt ontbinden en dan geld terug moet krijgen. Ik dacht dat het hierbij ging om het volledige bedrag, maar daar ben ik niet 100% zeker van.

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: T-Mobile verwijdert antenne, komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door HADES2001 »

alfatrion schreef:
Speedy123 schreef:U moet even goed uitzoeken of u uw contract aangegaan bent in de tijd dat een telefoon zogenaamd nog gratis was of dat de telefoon apart op krediet is geleverd zoals het tegenwoordig gaat.

In het eerste geval staat u in uw recht en kunnen zij geen betaling verlangen voor de telefoon omdat zij zelf niet langer de overeenkomst nakomen (met het verwijderen van de antenne kan er op uw gebied niet langer geleverd worden).

In het tweede geval ligt het gecompliceerder echter een hogere rekening dan de resterende termijnen is zeer onredelijk en zal in een eventuele rechtzaak dan ook mijn inziens geen stand houden. Het is tenslotte Tmobile die haar overeenkomst niet langer nakomt, u heeft er niet voor gekozen om de overeenkomst te ontbinden, Tmobile levert simpelweg niet langer op uw adres.
Wat een vreemd onderscheid. Als T-mobile de overeenkomst niet, dan hoeft TS de rekening niet te betalen, althans kan TS zijn verplichtingen opschorten. Daarvoor maak het niet uit of de telefoon op krediet is gekocht of niet. Het verhaal met de gratis telefoon is dat je de overeenkomst kunt ontbinden en dan geld terug moet krijgen. Ik dacht dat het hierbij ging om het volledige bedrag, maar daar ben ik niet 100% zeker van.
https://nos.nl/artikel/2119123-hoe-krij ... estel.html
Dat is 100% kosten terug van de telefoon gezien die niet "gratis" was maar gewoon een telefoon op krediet. (de bel/internetkosten staan hier los van)

Gesloten