LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Uw creditcardgegevens NIET VEILIG bij Booking.com
Uw creditcardgegevens NIET VEILIG bij Booking.com
Graag wil ik u deel laten uitmaken van wat mij is overkomen. Op 31 oktober 2017 werd van mijn creditcard 350 euro afgeschreven door Booking.com. Door mij is dit geverifieerd bij de ING. Nagezocht in mijn beveiligde account, geen boekingen, wel afschrijving. Waar is dit bedrag aan gelinkt is niet terug te vinden.
Vervolgens verschillende malen telefonisch contact gezocht met Booking.com. Telkens werd er verwezen naar anderen, de eigen bank, de financiële afdeling, onderzoek, zou automatisch teruggestort worden. Conclusie is dat men niets onderneemt terwijl het initiatief bij Booking.com zou moeten liggen. Ondanks mails dat het in onderzoek is, geld teruggestort wordt, telefoontjes uit verschillende landen, geeft men geen gevolg aan het terugstorten van de niet terechte incasso door Booking.com. Temeer omdat alle informatie meer malen verstrekt, diverse telefoontjes met buitenlandse booking.com medewerkers, Nederlandse en Engelstalige mails. Ik wacht nog steeds op de 350 euro. Waarom niet terugstorten en intern onderzoek en de klant hierover berichten?
Belangrijker, het betekent dus dat Booking.com zijn administratie en veiligheid niet op orde heeft. Overmakingen kunnen niet teruggevonden worden en uw creditcardgegevens zijn NIET VEILIG blijkt wel. Blijf in afwachting van en in contact met ze.
Vervolgens verschillende malen telefonisch contact gezocht met Booking.com. Telkens werd er verwezen naar anderen, de eigen bank, de financiële afdeling, onderzoek, zou automatisch teruggestort worden. Conclusie is dat men niets onderneemt terwijl het initiatief bij Booking.com zou moeten liggen. Ondanks mails dat het in onderzoek is, geld teruggestort wordt, telefoontjes uit verschillende landen, geeft men geen gevolg aan het terugstorten van de niet terechte incasso door Booking.com. Temeer omdat alle informatie meer malen verstrekt, diverse telefoontjes met buitenlandse booking.com medewerkers, Nederlandse en Engelstalige mails. Ik wacht nog steeds op de 350 euro. Waarom niet terugstorten en intern onderzoek en de klant hierover berichten?
Belangrijker, het betekent dus dat Booking.com zijn administratie en veiligheid niet op orde heeft. Overmakingen kunnen niet teruggevonden worden en uw creditcardgegevens zijn NIET VEILIG blijkt wel. Blijf in afwachting van en in contact met ze.
-
- Berichten: 12826
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Uw creditcardgegevens NIET VEILIG bij Booking.com
Als er een onterechte afboeking is gedaan op uw creditcard, moet u een betwisting opstarten bij de creditcardmaatschappij. Booking.com zal echt niet uit zichzelf iets terug betalen.
Of er iets met de veiligheid van Booking mis is valt niet te zeggen. Het kan zijn dat er ergens anders een lek is geweest en daarbij uw gegevens in verkeerde handen zijn gevallen. Iemand heeft schijnbaar een boeking gedaan met uw gegevens.
Of er iets met de veiligheid van Booking mis is valt niet te zeggen. Het kan zijn dat er ergens anders een lek is geweest en daarbij uw gegevens in verkeerde handen zijn gevallen. Iemand heeft schijnbaar een boeking gedaan met uw gegevens.
Re: Uw creditcardgegevens NIET VEILIG bij Booking.com
Volgens mij onderschrijft je verhaal je conclusie niet.Hansep schreef:Graag wil ik u deel laten uitmaken van wat mij is overkomen. Op 31 oktober 2017 werd van mijn creditcard 350 euro afgeschreven door Booking.com. Door mij is dit geverifieerd bij de ING. Nagezocht in mijn beveiligde account, geen boekingen, wel afschrijving. Waar is dit bedrag aan gelinkt is niet terug te vinden.
Vervolgens verschillende malen telefonisch contact gezocht met Booking.com. Telkens werd er verwezen naar anderen, de eigen bank, de financiële afdeling, onderzoek, zou automatisch teruggestort worden. Conclusie is dat men niets onderneemt terwijl het initiatief bij Booking.com zou moeten liggen. Ondanks mails dat het in onderzoek is, geld teruggestort wordt, telefoontjes uit verschillende landen, geeft men geen gevolg aan het terugstorten van de niet terechte incasso door Booking.com. Temeer omdat alle informatie meer malen verstrekt, diverse telefoontjes met buitenlandse booking.com medewerkers, Nederlandse en Engelstalige mails. Ik wacht nog steeds op de 350 euro. Waarom niet terugstorten en intern onderzoek en de klant hierover berichten?
Belangrijker, het betekent dus dat Booking.com zijn administratie en veiligheid niet op orde heeft. Overmakingen kunnen niet teruggevonden worden en uw creditcardgegevens zijn NIET VEILIG blijkt wel. Blijf in afwachting van en in contact met ze.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Uw creditcardgegevens NIET VEILIG bij Booking.com
Conclusie is dan dat je nooit je gegevens hebt verstrekt aan booking.com of lees ik dit nu verkeerd?Hansep schreef:Waar is dit bedrag aan gelinkt is niet terug te vinden.
De conclusie is eerder dat Booking.com zijn zaken goed op orde heeft. Medewerkers hebben geen toegang tot creditcard gegevens en kunnen uw onbekende gegevens niet linken aan een creditcard.Hansep schreef: Belangrijker, het betekent dus dat Booking.com zijn administratie en veiligheid niet op orde heeft. Overmakingen kunnen niet teruggevonden worden en uw creditcardgegevens zijn NIET VEILIG blijkt wel.
Zoals ik het lees heeft u uw creditcard ergens gebruikt waar ze niet zo netjes omgaan met de gegevens en zijn ze nu misbruikt. Je kunt gewoon melding maken bij je creditcard maatschappij zij dienen de terug boeking te regelen. U bent geen klant van Booking.com volgens u eigen verhaal dus zij hoeven/kunnen niets voor uw doen.
Re: Uw creditcardgegevens NIET VEILIG bij Booking.com
Beste Moneyman, graag uitleg ....
sylvesterb, eerder heb ik met mijn creditcard boekingen betaald bij Booking.com. Ook heb ik een account waarop het afgelopen jaar geen boekingen of betalingen zijn gedaan. Eenvoudig na te gaan door Booking.com en ook als zodanig bevestigd.
Conclusie is iets te snel, wel degelijk kunnen medewerkers bij ieders betaalgegevens is mij gebleken. Mijn boeking is echter niet terug te vinden, is het antwoord. Wel is de boeking zichtbaar op mijn ING rekening, hoe eenvoudig is het. Geld moet toch ergens zijn bij ze, is tenslotte gestort tegenrekening Booking.com?
Inmiddels meermaals afschrift aan de financiële afdeling toegezonden echter tot op heden geen enkele actie dan beloften. Ook die variant heb ik gehoord bij Booking.com 'Wanneer tegenover het geldbedrag geen boeking staat wordt het automatisch teruggestort' of 'vraag eens na bij de ING hoe het zit'. Gedaan, teruggekoppeld, geen actie.
Hansep
sylvesterb, eerder heb ik met mijn creditcard boekingen betaald bij Booking.com. Ook heb ik een account waarop het afgelopen jaar geen boekingen of betalingen zijn gedaan. Eenvoudig na te gaan door Booking.com en ook als zodanig bevestigd.
Conclusie is iets te snel, wel degelijk kunnen medewerkers bij ieders betaalgegevens is mij gebleken. Mijn boeking is echter niet terug te vinden, is het antwoord. Wel is de boeking zichtbaar op mijn ING rekening, hoe eenvoudig is het. Geld moet toch ergens zijn bij ze, is tenslotte gestort tegenrekening Booking.com?
Inmiddels meermaals afschrift aan de financiële afdeling toegezonden echter tot op heden geen enkele actie dan beloften. Ook die variant heb ik gehoord bij Booking.com 'Wanneer tegenover het geldbedrag geen boeking staat wordt het automatisch teruggestort' of 'vraag eens na bij de ING hoe het zit'. Gedaan, teruggekoppeld, geen actie.
Hansep
-
- Berichten: 12826
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Uw creditcardgegevens NIET VEILIG bij Booking.com
Nogmaals, u moet een betwisting opstarten bij de creditcardmaatschappij.Hansep schreef:Beste Moneyman, graag uitleg ....
sylvesterb, eerder heb ik met mijn creditcard boekingen betaald bij Booking.com. Ook heb ik een account waarop het afgelopen jaar geen boekingen of betalingen zijn gedaan. Eenvoudig na te gaan door Booking.com en ook als zodanig bevestigd.
Conclusie is iets te snel, wel degelijk kunnen medewerkers bij ieders betaalgegevens is mij gebleken. Mijn boeking is echter niet terug te vinden, is het antwoord. Wel is de boeking zichtbaar op mijn ING rekening, hoe eenvoudig is het. Geld moet toch ergens zijn bij ze, is tenslotte gestort tegenrekening Booking.com?
Inmiddels meermaals afschrift aan de financiële afdeling toegezonden echter tot op heden geen enkele actie dan beloften. Ook die variant heb ik gehoord bij Booking.com 'Wanneer tegenover het geldbedrag geen boeking staat wordt het automatisch teruggestort' of 'vraag eens na bij de ING hoe het zit'. Gedaan, teruggekoppeld, geen actie.
Hansep
Als u geen boeking gedaan heeft, is deze ook niet terug te vinden. Is er niet een andere partij geweest die een boeking gedaan heeft met de gestolen gegevens van uw creditcard?
Re: Uw creditcardgegevens NIET VEILIG bij Booking.com
Best NeoDutchio,
een lek, gestolen gegevens, heb alles al gehoord van ze. Lijkt mij niet iets voor de klant om dit uit te zoeken of verantwoordelijk voor te zijn, actie ligt bij diegene die afschrijft. Conclusie is zeker dat booking.com zijn klant niets terugbetaald, terwijl bedrag wel degelijk is gestort op rekening van booking.com. Hoe bijzonder is het.
Ben van mening dat booking.com hun afschrijving moet verantwoorden met een rekening en bij ontbreken daarvan moet terugbetalen, de chaos die ik ervaar in de mail (mijn naam is bijvoorbeeld steeds anders, hoe serieus neem je de klant?), beantwoording, telefoontjes uit diverse landen, niet teruggebeld worden etc. etc. spreekt boekdelen.
Hansep
een lek, gestolen gegevens, heb alles al gehoord van ze. Lijkt mij niet iets voor de klant om dit uit te zoeken of verantwoordelijk voor te zijn, actie ligt bij diegene die afschrijft. Conclusie is zeker dat booking.com zijn klant niets terugbetaald, terwijl bedrag wel degelijk is gestort op rekening van booking.com. Hoe bijzonder is het.
Ben van mening dat booking.com hun afschrijving moet verantwoorden met een rekening en bij ontbreken daarvan moet terugbetalen, de chaos die ik ervaar in de mail (mijn naam is bijvoorbeeld steeds anders, hoe serieus neem je de klant?), beantwoording, telefoontjes uit diverse landen, niet teruggebeld worden etc. etc. spreekt boekdelen.
Hansep
Re: Uw creditcardgegevens NIET VEILIG bij Booking.com
En als u die mening toegedaan blijft, blijft het geld weg.
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Uw creditcardgegevens NIET VEILIG bij Booking.com
Vooral stug blijven volhouden i.p.v. de procedures die hiervoor zijn verzonnen te volgen. Veel succes....Hansep schreef:Best NeoDutchio,
een lek, gestolen gegevens, heb alles al gehoord van ze. Lijkt mij niet iets voor de klant om dit uit te zoeken of verantwoordelijk voor te zijn, actie ligt bij diegene die afschrijft. Conclusie is zeker dat booking.com zijn klant niets terugbetaald, terwijl bedrag wel degelijk is gestort op rekening van booking.com. Hoe bijzonder is het.
Ben van mening dat booking.com hun afschrijving moet verantwoorden met een rekening en bij ontbreken daarvan moet terugbetalen, de chaos die ik ervaar in de mail (mijn naam is bijvoorbeeld steeds anders, hoe serieus neem je de klant?), beantwoording, telefoontjes uit diverse landen, niet teruggebeld worden etc. etc. spreekt boekdelen.
Hansep
Re: Uw creditcardgegevens NIET VEILIG bij Booking.com
Men kan niet bij de creditcardgegevens en zal dus de boeking moeten annuleren. Aangezien er waarschijnlijk iemand anders heeft geboekt, geeft men inderdaad aan dat er geen boeking te annuleren is op uw account. Het geld terughalen zal dus door de cc-maatschappij moeten gebeuren.
Re: Uw creditcardgegevens NIET VEILIG bij Booking.com
Eigenwijs zijn daar haalt u uw geld niet mee terug U geeft aan deze boeking niet te hebben gedaan met uw creditcard dan moet u bij uw creditcard maatschappij zijn en een betwisting starten anders krijgt u uw geld helemaal niet meer terug.Hansep schreef:Best NeoDutchio,
een lek, gestolen gegevens, heb alles al gehoord van ze. Lijkt mij niet iets voor de klant om dit uit te zoeken of verantwoordelijk voor te zijn, actie ligt bij diegene die afschrijft. Conclusie is zeker dat booking.com zijn klant niets terugbetaald, terwijl bedrag wel degelijk is gestort op rekening van booking.com. Hoe bijzonder is het.
Ben van mening dat booking.com hun afschrijving moet verantwoorden met een rekening en bij ontbreken daarvan moet terugbetalen, de chaos die ik ervaar in de mail (mijn naam is bijvoorbeeld steeds anders, hoe serieus neem je de klant?), beantwoording, telefoontjes uit diverse landen, niet teruggebeld worden etc. etc. spreekt boekdelen.
Hansep
Het is dan aan uw creditcard maatschappij om het met booking.com uittezoeken daar heeft u niks mee te maken
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12
Re: Uw creditcardgegevens NIET VEILIG bij Booking.com
Stel: ik vind dat mijn ouders op hun oude dag nog eens lekker moeten genieten en ik boek en betaal een mooie vakantie voor ze naar Tenerife via booking.com. Ik maak een account aan voor mijn ouders zodat ze alle gegevens zelf kunnen inkijken. Vervolgens neem ik contact op met booking.com dat er geld is afgeschreven van mijn rekening maar in mijn eigen account geen boeking te zien is. Oplichting! en ik eis mijn geld terug.
Wat denk je zelf?
Wat denk je zelf?
-
- Berichten: 1353
- Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03
Re: Uw creditcardgegevens NIET VEILIG bij Booking.com
Vermoedelijk heeft iemand anders jouw creditcard gegevens gebruikt om een boeking te doen.Hansep schreef:Beste Moneyman, graag uitleg ....
sylvesterb, eerder heb ik met mijn creditcard boekingen betaald bij Booking.com. Ook heb ik een account waarop het afgelopen jaar geen boekingen of betalingen zijn gedaan. Eenvoudig na te gaan door Booking.com en ook als zodanig bevestigd.
Conclusie is iets te snel, wel degelijk kunnen medewerkers bij ieders betaalgegevens is mij gebleken. Mijn boeking is echter niet terug te vinden, is het antwoord. Wel is de boeking zichtbaar op mijn ING rekening, hoe eenvoudig is het. Geld moet toch ergens zijn bij ze, is tenslotte gestort tegenrekening Booking.com?
Inmiddels meermaals afschrift aan de financiële afdeling toegezonden echter tot op heden geen enkele actie dan beloften. Ook die variant heb ik gehoord bij Booking.com 'Wanneer tegenover het geldbedrag geen boeking staat wordt het automatisch teruggestort' of 'vraag eens na bij de ING hoe het zit'. Gedaan, teruggekoppeld, geen actie.
Hansep
Booking.com heeft al aangegeven dat jijzelf geen boeking hebt gedaan.
Booking.com kan niet aan de hand van jouw creditcard gegevens de boeking terugvinden. Dat is goed ivm de privacy en betalingsveiligheid.
Betwist (vergelijkbaar met “storneer”) de betaling bij de cc-maatschappij. Dan ontstaat er bij Boeking.com vanzelf een financieel probleem bij de boeking die fout is gegaan. Dan kan eenvoudig het probleem opgelost worden en een eventuele schuldige aangesproken worden.
Re: Uw creditcardgegevens NIET VEILIG bij Booking.com
Prima uitgelegd allemaal, als TopicStarter het nu nog niet snap, weet ik het ook niet meer.......