| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] CAI kast of verdeelkast kapot
CAI kast of verdeelkast kapot
Al 2 jaar loop ik te klagen over een kapotte verdeelkast oftewel CAI kast in de straat. Ik heb de gemeente en Ziggo al aangeschreven. Geen van beiden komen met een oplossing en de kast wordt niet gerepareerd. Inmiddels ligt de deur van de.verdeelkast eraf. Ik vind het schandalig dat het nog steeds niet is opgelost! Het verpauperd de straat. Waarom wordt de kast niet gerepareerd??
Re: CAI kast of verdeelkast kapot
Ik hoop maar dat je van ons geen antwoord verwacht...Feiten17 schreef:Al 2 jaar loop ik te klagen over een kapotte verdeelkast oftewel CAI kast in de straat. Ik heb de gemeente en Ziggo al aangeschreven. Geen van beiden komen met een oplossing en de kast wordt niet gerepareerd. Inmiddels ligt de deur van de.verdeelkast eraf. Ik vind het schandalig dat het nog steeds niet is opgelost! Het verpauperd de straat. Waarom wordt de kast niet gerepareerd??
Pak anders eens de telefoon, of loop eens binnen. Grote kans dat je verder komt dan middels een brief/ email.
Heb daar ook ervaring mee. Maar nu de kast open staat is er een snelle oplossing mogelijk. Als het goed is zit er ook een stroom aansluiting in met een of meer zekeringen. Draai die zekering(en) eruit en loop terug naar huis. Als je zelf nu geen TV/Internet meer hebt meteen bellen naar Ziggo en zeggen dat je storing hebt. Zij kunnen zien dat er iets mis is met de kast en sturen snel een monteur. Als je nog wel TV/Internet hebt gaat er vast wel iemand anders bellen.Feiten17 schreef:Al 2 jaar loop ik te klagen over een kapotte verdeelkast oftewel CAI kast in de straat. Ik heb de gemeente en Ziggo al aangeschreven. Geen van beiden komen met een oplossing en de kast wordt niet gerepareerd. Inmiddels ligt de deur van de.verdeelkast eraf. Ik vind het schandalig dat het nog steeds niet is opgelost! Het verpauperd de straat. Waarom wordt de kast niet gerepareerd??
Ik heb dit zelf een paar jaar geleden zo gedaan en binnen een paar uur was de kast gerepareerd. En een paar weken later werd de kast in zijn geheel vervangen.
Deze werkwijze is misschien niet netjes maar was in mijn geval wel effectief.
-
renewouters
Wordt de kast nog wel gebruikt? Als de deur er af ligt zal de interne elektronica zodanig te lijden moeten hebben dat TV/internet het na zo'n tijd waarschijnlijk niet meer doet.
-
Lowieze
Deze actie vind ik inderdaad best a-sociaal. Alleen omdat u zich ergert aan een losliggende deur, zorgt u ervoor dat de hele straat geen verbinding meer heeft. Misschien realiseert u dit zich niet, maar er zijn tegenwoordig veel mensen die vanuit huis via internet werken en op deze manier hun werk niet kunnen doen.Dirkie schreef:Heb daar ook ervaring mee. Maar nu de kast open staat is er een snelle oplossing mogelijk. Als het goed is zit er ook een stroom aansluiting in met een of meer zekeringen. Draai die zekering(en) eruit en loop terug naar huis. Als je zelf nu geen TV/Internet meer hebt meteen bellen naar Ziggo en zeggen dat je storing hebt. Zij kunnen zien dat er iets mis is met de kast en sturen snel een monteur. Als je nog wel TV/Internet hebt gaat er vast wel iemand anders bellen.Feiten17 schreef:Al 2 jaar loop ik te klagen over een kapotte verdeelkast oftewel CAI kast in de straat. Ik heb de gemeente en Ziggo al aangeschreven. Geen van beiden komen met een oplossing en de kast wordt niet gerepareerd. Inmiddels ligt de deur van de.verdeelkast eraf. Ik vind het schandalig dat het nog steeds niet is opgelost! Het verpauperd de straat. Waarom wordt de kast niet gerepareerd??
Ik heb dit zelf een paar jaar geleden zo gedaan en binnen een paar uur was de kast gerepareerd. En een paar weken later werd de kast in zijn geheel vervangen.
"misschien niet netjes" is inderdaad wel een behoorlijk understatement...
En enigszins gelukkig, ik bedoel, zomaar aan zekeringen draaien in kasten/systemen waar je als leek niet alle ins and outs van kent, is niet echt veilig/slim in mijn ogen.Dirkie schreef:Heb daar ook ervaring mee. Maar nu de kast open staat is er een snelle oplossing mogelijk. Als het goed is zit er ook een stroom aansluiting in met een of meer zekeringen. Draai die zekering(en) eruit en loop terug naar huis. Als je zelf nu geen TV/Internet meer hebt meteen bellen naar Ziggo en zeggen dat je storing hebt. Zij kunnen zien dat er iets mis is met de kast en sturen snel een monteur. Als je nog wel TV/Internet hebt gaat er vast wel iemand anders bellen.Feiten17 schreef:Al 2 jaar loop ik te klagen over een kapotte verdeelkast oftewel CAI kast in de straat. Ik heb de gemeente en Ziggo al aangeschreven. Geen van beiden komen met een oplossing en de kast wordt niet gerepareerd. Inmiddels ligt de deur van de.verdeelkast eraf. Ik vind het schandalig dat het nog steeds niet is opgelost! Het verpauperd de straat. Waarom wordt de kast niet gerepareerd??
Juist. En daarom horen die zekeringen en kabels ook achter een afgesloten deur te zitten.sjohie schreef:En enigszins gelukkig, ik bedoel, zomaar aan zekeringen draaien in kasten/systemen waar je als leek niet alle ins and outs van kent, is niet echt veilig/slim in mijn ogen.
Ik zou bijna zeggen: wat een open deur!16again schreef:Juist. En daarom horen die zekeringen en kabels ook achter een afgesloten deur te zitten.sjohie schreef:En enigszins gelukkig, ik bedoel, zomaar aan zekeringen draaien in kasten/systemen waar je als leek niet alle ins and outs van kent, is niet echt veilig/slim in mijn ogen.
-
Ziggowebteam
- verified
- Contacteer:
Bedankt voor de melding. Het had natuurlijk eerder opgepakt moeten worden als dit inderdaad een kast van ons is. Sorry.
Wil je ons via een privébericht het adres sturen met eventueel link naar Google Maps waarop de locatie te zien is en indien mogelijk een foto. Ben je zelf ook klant? Dan ontvang ik graag jouw adres en klantnummer.
Hoor graag van je.
Groet, Pim van Ziggo
Wil je ons via een privébericht het adres sturen met eventueel link naar Google Maps waarop de locatie te zien is en indien mogelijk een foto. Ben je zelf ook klant? Dan ontvang ik graag jouw adres en klantnummer.
Hoor graag van je.
Groet, Pim van Ziggo
Nog even een toelichting. Ook ik heb meerdere malen gebeld over de kast. Probleem was niet dat ik me ergerde aan de kapotte deur maar aan het feit dat deze kast bij een speeltuin stond waar kleine kinderen spelen. Deze kast was soms onderdeel van het spelen. De veiligheid van de spelende kinderen vond ik iets belangrijker dan mensen die thuis werken. Vandaar mijn aktie, die inderdaad niet netjes was maar wel zeer effectief want het probleem werd toen wel meteen opgelost.Lowieze schreef:Deze actie vind ik inderdaad best a-sociaal. Alleen omdat u zich ergert aan een losliggende deur, zorgt u ervoor dat de hele straat geen verbinding meer heeft. Misschien realiseert u dit zich niet, maar er zijn tegenwoordig veel mensen die vanuit huis via internet werken en op deze manier hun werk niet kunnen doen.Dirkie schreef:Heb daar ook ervaring mee. Maar nu de kast open staat is er een snelle oplossing mogelijk. Als het goed is zit er ook een stroom aansluiting in met een of meer zekeringen. Draai die zekering(en) eruit en loop terug naar huis. Als je zelf nu geen TV/Internet meer hebt meteen bellen naar Ziggo en zeggen dat je storing hebt. Zij kunnen zien dat er iets mis is met de kast en sturen snel een monteur. Als je nog wel TV/Internet hebt gaat er vast wel iemand anders bellen.Feiten17 schreef:Al 2 jaar loop ik te klagen over een kapotte verdeelkast oftewel CAI kast in de straat. Ik heb de gemeente en Ziggo al aangeschreven. Geen van beiden komen met een oplossing en de kast wordt niet gerepareerd. Inmiddels ligt de deur van de.verdeelkast eraf. Ik vind het schandalig dat het nog steeds niet is opgelost! Het verpauperd de straat. Waarom wordt de kast niet gerepareerd??
-
stofzuigertje
Bij een open kast mag de gemeente deze afsluiten voor de veiligheid van de kinderen!
Dan heeft Ziggo echt een probleem.
Maar ik vermoed dat deze is open gebroken en dat enkele buren nu gratis....... want dat kan ook nog.
Kast ter hoogte van speelplaats of huisnummer moet voldoende zijn.
Ziggo hoeft geen Google nodig voor deze kast te vinden.
Dan heeft Ziggo echt een probleem.
Maar ik vermoed dat deze is open gebroken en dat enkele buren nu gratis....... want dat kan ook nog.
Kast ter hoogte van speelplaats of huisnummer moet voldoende zijn.
Ziggo hoeft geen Google nodig voor deze kast te vinden.