LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket volgens PostNL geleverd, maar niets ontvangen

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
oldtimer22
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2017 09:14

Pakket volgens PostNL geleverd, maar niets ontvangen

Ongelezen bericht door oldtimer22 »

post.nl zegt parket te hebben geleverd op mijn adres ,maar ik heb niks ondvangen
Bericht ik heb via face book verkoper, auto onderdelen van een buick skylark gekocht.
deze meneer heeft het parket naar mij opgestuurd ,via bpost in belgie.
naar een aantal dagen wachten heb ik via track en trace gekeken waar mijn parket blijft.
ik zag dat het parket bij mij geleverd is met een handtekening erbij.
ik heb zelf niks ontvangen was de hele dag thuis .
ook niet bij de buren afgegeven, en ook geen kaartje in de bus.
ik heb gebeld met post .nl internationaal ,en dit probleem voorgelegd.
ze zijden dat het de zelfde avond tussen 19:00 en 20:30 geleverd zou worden.
ik heb gewacht maar niks gekregen.
volgende dag weer gebeld , ze zouden een dossier openen van mijn klacht.
en zou binnen 16 dagen bericht krijgen.
ook kloppen de aflevertijden niet, bij bpost belgie is het parket bij mijn afgeleverd om 13:31, en bij post .nl is het om 12:31 afgeleverd.
ook klopt het gewicht niet van het parket.
is verstuurd met een gewicht van 7,670 kg bij bpos in belgie , wat ook aannemelijk is.
bij post .nl is het gewicht nog maar 0,26 kg.
de verzender heeft me alle track en trace codes laten zien.
heb met hem ook gesproken hierover heeft ook in belgie dossier laten openen.
hier heb ik de nummers barcode .
mijn handtekening begint met BJ niet met een p.
ik vind dat post .nl mij voor liegt , en ben ook bang dat ik hier geen goed resultaat aan over hou.
wat moet ik nu doen voor mij is 230 euro veel geld dat ik gespaard heb om die onderdelen te kopen.
mvgr ben

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Pakket volgens PostNL geleverd, maar niets ontvangen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Parket met PostNL? Lijkt me dat dit een duur grapje is als het over parket voor een hele ruimte is.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakket volgens PostNL geleverd, maar niets ontvangen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:Parket met PostNL? Lijkt me dat dit een duur grapje is als het over parket voor een hele ruimte is.
Flauw.

@ TS: in beginsel is de verzender verantwoordelijk voor de verzending, niet jij als ontvanger. Jij moet dus bij de verzender je geld terug vragen.

lentewind
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:48

Re: Pakket volgens PostNL geleverd, maar niets ontvangen

Ongelezen bericht door lentewind »

Ook ik heb zoiets meegemaakt. Ik kreeg mail dat het bezorgd was met n rare handtekening erbij. Ik zat gewoon thuis, het klopte ook niet met bezorgtijd en er zat ook geen briefje in de bus.
Ik heb gelijk de afzender gebeld en die zou het uitzoeken. Het pakketje werd alsnog aangeboden later op de dag.
De verzender heeft zelfs nog n controlemail gestuurd.
Het was een foutje met scannen van barcode. Het lag dus bij de bezorger van post.nl.

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Pakket volgens PostNL geleverd, maar niets ontvangen

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Hoe kan zo'n groot pakket met parket nou zoekraken ?

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Pakket volgens PostNL geleverd, maar niets ontvangen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

enkel de verzender kan een klacht indienen bij de post organisatie en dan maar afwachten hoe dit opgelost word, je hebt bij verkoop tussen particulieren geen recht op geld terug, dit is anders bij aanschaf via een webwinkel, beetje krom maar in dit soort gevallen gaat men er vanuit dat de ontvanger de opdrachtgever is van de wijze van verzenden en aldus aansprakelijk voor het eventuele kwijtraken van het pakket...

Lenny2011
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 dec 2011 13:11

Re: Pakket volgens PostNL geleverd, maar niets ontvangen

Ongelezen bericht door Lenny2011 »

De klacht gaat niet over PARKET maar over onderdelen voor een auto, te weten een Buick Skylark! 'Parket' moet zijn 'pakket'! Lezen!!!!!!

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Pakket volgens PostNL geleverd, maar niets ontvangen

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Lenny2011 schreef:De klacht gaat niet over PARKET maar over onderdelen voor een auto, te weten een Buick Skylark! 'Parket' moet zijn 'pakket'! Lezen!!!!!!
=====================
Lennie2011,

ik ben zo blij dat er tenminste1 persoon in mijn grapje is getrapt.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Pakket volgens PostNL geleverd, maar niets ontvangen

Ongelezen bericht door BreejKC »

Voordat oldtimer dit onderwerp hier geplaatst heeft had hij misschien beter even een zoekactie met de term "Post.nl" hier kunnen doen. Het onderwerp dat Post.nl opgestuurde pakjes niet bezorgd heeft komt zeker wel twee of meer keer per week hier voor. En telkens worden dezelfde antwoorden gegeven. Niet de ontvanger moet bij Post.nl zijn, maar de verzender van het poststuk. Die heeft een overeenkomst met Post.nl over het verzenden van zijn poststuk en heeft daarvoor betaald aan Post.nl.

Of dit vervolgens veel oplevert is nog maar zeer de vraag. De grote en logge organisatie Post.nl voelt zich oppermachtig, int makkelijk geld, verhoogd regelmatig haar tarieven, maar enige verantwoordelijkheid voor het kwijtraken, laten we het nog maar netjes houden, neemt ze nauwelijks. En het ergste, ze wordt hierbij nog door de Postwet beschermd ook.

Ik hoop voor oldtimer het beste, maar ik ben bang dat de onderdelen waar hij recht op heeft ergens bij Post.nl in de vergetelheid zijn geraakt en hij naar deze onderdelen kan fluiten.

NeoDutchio
Berichten: 12650
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakket volgens PostNL geleverd, maar niets ontvangen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

BreejKC schreef:De grote en logge organisatie Post.nl voelt zich oppermachtig, int makkelijk geld, verhoogd regelmatig haar tarieven, maar enige verantwoordelijkheid voor het kwijtraken, laten we het nog maar netjes houden, neemt ze nauwelijks. En het ergste, ze wordt hierbij nog door de Postwet beschermd ook..
Gelukkig maar dat er bij die andere postbezorgers ook nooit fouten gemaakt worden he. Als je ziet hoeveel pakketjes er dagelijks vervoerd worden kan het niet anders dan dat het wel eens ergens mis gaat.

Gesloten