Is het niet verstandiger om bv. te bedingen om de laatste 10% pas na oplevering te betalen? waardoor je, mocht er wat niet goed zijn, je wat sterker staat in e onderhandelingen.
En kan je dit bedingen bij het tekenen van de offerte?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
En een slimme consument zorgt ervoor dat hij niet de voorfinancier van de ondernemer wordt!Een goede ondernemer zorgt er voor dat hij niet de voorfinancier wordt voor een consument .
Ach, er zijn ook mensen die voor kwaliteit kiezen heHad je gewild 40.000 euro het kan veel goedkoper man.....
Ooit van het zo laag mogelijk houden van het risico gehoord ?Ondernemen is risico nemen
Dit getuigt wel van heel erg weinig visieOp goederen zit vaak een goede winstmarge dus een ondernemer die z'n goederen moet voorfinancieren is geen ondernemer.
Daar schijnen andere spelregels te gelden ,ScaraScara schreef: Wat ik nooit begrijp, waarom hoor je niemand over de aanbetalingen van een huis ??
Voordat de eerste paal geheid wordt moet je al behoorlijkbetalen, maar
daar heeft niemand moeite mee ??
Mee eens.Scara schreef: Eureka, Een goede ondernemer zorgt er voor dat hij niet de voorfinancier wordt voor een consument .
Kleinere zaken kunnen dit eenvoudig weg niet veroorloven.
De grote jongens wel, maar die hebben dan ook weer andere betalingsvoorwaarden bij hun leveranciers.
Als een leverancier en keuken besteld heeft en jij zou van de aankoop af willen zien, mag jou 30% van de aankoopwaarde doorberekenen. Dit is wettelijk geregeld.
Niet helemaal waar, dit mag ook, zellfs voordat er 1 onderdeel besteld is.
Waarvan akte :![]()
Even in aanvulling op Scara:Als een leverancier en keuken besteld heeft en jij zou van de aankoop af willen zien, mag jou 30% van de aankoopwaarde doorberekenen. Dit is wettelijk geregeld
Ik heb keurig een formulier met CBW voorwaarden gekregen, daarin staat dat ik bij het tekenen van de offerte 25% moet aanbetalen. (hier heb ik eigenlijk nieteens problemen mee) maar het restand (75%) moet ik 2 weken voor afleveren betalen, dit wijkt af van de CBW voorwaarden en hier heb ik wel problemen mee, hierbij moet je bedenken dat de leverancier ook alles (bad en keuken) zal installeren.Dan heb ik voor Jabro slechts 1 vraag:
Was je op de hoogte van de leveringsvoorwaarden en heb je deze zwart op wit van de leverancier gekregen?