Hoi,
Eind november heeft mijn oma van 82 jaar een brief ontvangen van het bedrijf Cleanprofs. Zij geven in die brief aan haar telefonisch gesproken te hebben, en dat zij akkoord is gegaan met een nieuw abonnement voor het reinigen van haar GFT-bak. Ze heeft zich waarschijnlijk inderdaad telefonisch laten ompraten. Het nieuwe abonnement gaat in per 1/4/18.
Het mooie van dit alles is dat mijn oma geen GFT-bak heeft, er valt dus niets te reinigen.
Ik heb twee maal contact opgenomen met Cleanprofs, die beweren dit abonnement te hebben overgenomen van Sora, en dat zij een kopie nodig hebben van de laatste betaling aan Sora. Anders kan het abonnement niet worden geannuleerd.
Klopt dit en staan zij in hun recht? Ik begrijp dat je bij een telefonische aankoop naast een schriftelijke bevestiging van het bedrijf, zelf ook schriftelijk moet bevestigen. Dit is niet gebeurd en daarom zou dit abonnement toch gewoon geannuleerd moeten worden?
Mijn oma zegt zelf niets te weten van een abonnement bij Sora.
Heeft er iemand tips voor me?
Groet,
Nathalie
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Abonnement bij Cleanprofs/Sora annuleren
Abonnement bij Cleanprofs/Sora annuleren
Laatst gewijzigd door Radar op 07 dec 2017 15:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid
Re: Abonnement bij Cleanprofs/Sora annuleren
Je zal dus geen rekening kunnen overleggen (aangezien je er geen klant bent). Gewoon zeggen dat je het contract ondertekend (door uw oma) wilt zien van hen en anders er vanuit gaat dat er geen contract is.
Voor abonnementen geldt een schriftelijkheidsvereiste. Als uw oma niks heeft ondertekend is er geen rechtsgeldige overeenkomst. Maar dat overname verhaal is dan wel vreemd. Hoe kan dat dan?nvo schreef:Eind november heeft mijn oma van 82 jaar een brief ontvangen van het bedrijf Cleanprofs. Zij geven in die brief aan haar telefonisch gesproken te hebben, en dat zij akkoord is gegaan met een nieuw abonnement voor het reinigen van haar GFT-bak. Ze heeft zich waarschijnlijk inderdaad telefonisch laten ompraten. Het nieuwe abonnement gaat in per 1/4/18.
Het mooie van dit alles is dat mijn oma geen GFT-bak heeft, er valt dus niets te reinigen.
Verder moeten zij leveren waarvoor ze betaald krijgen en dat lijkt me onmogelijk in deze situatie.
Die schoonmaakbedrijven van bakken hangen allemaal tegen het louche aan.
Laten ze maar een contract overleggen. En laat uw oma haar bankrekening in de gaten houden, dat er niet stiekem geincasseerd wordt.
Laten ze maar een contract overleggen. En laat uw oma haar bankrekening in de gaten houden, dat er niet stiekem geincasseerd wordt.
-
albertroos
Eerlijk gezegd ken ik Cleanprofs als prettige firma. Dus moet het uit te leggen zijn wat er aan de hand is.
De dames die ik aan de lijn heb gehad hebben elke keer goed meegewerkt.
Leg ze de situatie uit en vraag desnoods naar een beslisser als ze dit zelf niet op kunnen lossen.
Veder doet een beetje officiele brief vaak wonderen.
De dames die ik aan de lijn heb gehad hebben elke keer goed meegewerkt.
Leg ze de situatie uit en vraag desnoods naar een beslisser als ze dit zelf niet op kunnen lossen.
Veder doet een beetje officiele brief vaak wonderen.