LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan hoop ik dat u uw rechtsbijstand niet bij dezelfde verzekeraar hebt, want dit is te gek voor woorden.

Dutch14
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 dec 2017 19:53

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door Dutch14 »

Ja was verzekerd bij knmv die het regelt via aon via Londen verzekeringen via allianz. Heb bijstand van DAS. Maar in principe dus wel vanuit de verzekering.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Dutch14 schreef:motordiefstal
Zie eventueel hier een actueel topic betreffende diefstal van een scooter; uit deze reaktie blijkt, dat deze expert iig niet voor één gat te vangen is..

Lees trouwens deze post in een topic waarvan de TS in serieuze problemen kwam met zijn z.g. verzekeraar.

En zie eventueel deze uitzending van Radar betreffende de in de titel van dit topic genoemde z.g. verzekeraar.
Ben inderdaad bezig met rechtsbijstand.
Reken er dan op, dat die je daarvan een brief kunt krijgen met over welke wetsartikelen het gaat (zoals b.v. in deze post uit 2016), per telefoon de mededeling dat de jurist er niet bij geweest is (niet iedereen denkt er meteen aan telefoongesprekken met 'zijn/haar' 'rbv' op te nemen) en of je (zelf) bewijs wilt 'produceren'.
Laatst gewijzigd door chrisd1 op 20 dec 2017 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.

atlas1302

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Ingewikkeld DUTCH, ik hoop dat het gaat lukken. Maar met die slijpsporen dat is een zware proof. Misschien valt er ook te reclameren over die nepcamera`s, die hangen daar dus voor niks!!

Het kan eigenlijk niet anders dat de verzekering gewoon moet betalen, pakeergarage is bestemd voor motorvoertuigen te stallen en dat is in jouw het geval. Buiten het stuurslot om ook nog eens een ketting en slot.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door moederslink »

Als u betaalt voor een garage met camera.s denk je toch redelijk safe te kunnen stallen.
Dat daar dummy.s hangen vind ik zeker 1 punt om te reclameren.
Nu kan de politie ook niets , nada....geen camerabeelden dus ....noppes. Dit kan gewoon niet.
atlas1302 schreef:Ingewikkeld DUTCH, ik hoop dat het gaat lukken. Maar met die slijpsporen dat is een zware proof. Misschien valt er ook te reclameren over die nepcamera`s, die hangen daar dus voor niks!!

Het kan eigenlijk niet anders dat de verzekering gewoon moet betalen, pakeergarage is bestemd voor motorvoertuigen te stallen en dat is in jouw het geval. Buiten het stuurslot om ook nog eens een ketting en slot.
EENS!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door crazyme »

Waarom heeft u geen verklaring voor het feit dat uw sleutels niet regelmatig gebruikt werden?

U zet in op rechtsbijstand terwijl een goede verklaring logischer lijkt.

Die heeft u toch wel ?

16again
Berichten: 16400
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door 16again »

Ik lees die verklaring gewoon in de topic start:
Dutch14 schreef:Ik werk doordeweeks dus erg veel tijd om te rijden heb ik niet

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Echt bizar is, dat z.g. verzekeraar claim afwijst op grond van door hen ingenomen bewijsmateriaal, waarover TS dus niet meer beschikt voor eventueel tegenbewijs; net zoals hier vanaf 18:50/33:33 min.
Een reden voor afwijzing van de afwijzing??

Moneyman
Berichten: 31143
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bizar is het goede woord, zeker omdat het om een motor "voor erbij" gaat. Als in dit geval al niet uitgekeerd wordt, wanneer dan nog wel?

Tenzij er factoren spelen die ik hier niet teruglees, is dit te gek voor woorden.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door kokka »

veel motorverzekeringen stellen zelfs de bizarre eis dat je je motor met twee ART 4 gekeurde sloten vast zet. ik had zelf een peperduur slot, van voor de ART periode, deze was niet goed genoeg. ik heb nu een ART4 slot van 25 euro en die is wel goed.
onder motorrijders is het redelijk bekend dat verzekeraars de sleutels laten analyseren, toen ik mijn nieuwe slot had heb ik een uurtje ofzo alleen maar sleutel in en uit mijn slot gedaan, zodat er alvast slijtsporen op de sleutel zitten.

in dit geval kan het gewoon niet zo zijn dat ze niet uitkeren. er zijn zelfs slijpsporen op de vangrail! ik hoop dat de advocaat van TS de vloer aanveegt met KNMV/Allianz.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door chrisd1 »

kokka schreef:in dit geval kan het gewoon niet zo zijn dat ze niet uitkeren. er zijn zelfs slijpsporen op de vangrail! ik hoop dat de advocaat van TS de vloer aanveegt met KNMV/Allianz.
Ik verwees hierboven al eerder naar dit topic, waarin ook het bewijsmateriaal niet, zoals het m.i. hoort, meteen samen bekeken is en waarbij z.g. verzekerde blijkbaar ook als fraudeur is behandeld.

Dutch14
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 dec 2017 19:53

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door Dutch14 »

Ik heb geen verklaring voor hun foute bevinding, want mijn motor stond altijd op slot. Elke keer dat ik hem heb gebruikt. Rekening houdend met het feit dat ik recreatief gebruik maakte van mijn motor en met zicht op het slechte weer hier in Nederland kan je stellen dat ik ongeveer een weekend in de 2 weken kon rijden. Maal de 7 maanden dat ik de motor had. Dan kom je op ongeveer een keer of 20 a 25 dat hij van het slot is geweest. Dat lijkt mij inderdaad niet op regelmatig gebruik. Maar nogmaals, hoe is het aan mijn verzekering om te bepalen hoe vaak ik mijn motor gebruik. Toevallig gisteren nog een foto gevonden waar hij op slot staat op de desbetreffende plek. Zal ook wel niet veel uithalen omdat dat een momentopname is. Wat moet je tegenwoordig allemaal bewijzen om je recht te halen als verzekerde? Ik maak gebruik van een dienstverlening en wordt vervolgens, omdat anderen niet van mijn spullen kunnen afblijven, neergezet als een crimineel.

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door witte angora »

Heb je toevallig de kilometerstand bij aankoop ergens staan? Op de bon, of op een of ander keuringsbewijs?

Dutch14
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 dec 2017 19:53

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door Dutch14 »

De motor is geïmporteerd uit Duitsland en de KM stand is genoteerd bij RDW tijdens de invoerkeuring. Heb ook een onderhoudsbon meegestuurd van de garage waar de motor in onderhoud is geweest. Deze bon dateert 1 maand voordat hij gestolen is. Gaat om grote beurt twv 700 eu waar ook de KM stand op staat. Dit hebben ze echter allemaal al van mij ontvangen. KM verschil van ongeveer 9000km. Als ik weekenden ging rijden dan reed ik zon 400-500 km, Daarnaast ben ik nog 2 keer op motorvakantie geweest waarvan 1 zo'n 3000km en 1 zo'n 1500km.

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou neem me even niet kwalijk... ik rij met de auto per jaar zo'n 6000 kilometer, doe ik er 365 dagen over. Jij rijdt er 9000 alleen in de weekenden en in een half jaar. Maakt op zich niet uit, ieder zijn ding, maar... Ik ben uiteraard geen sleuteldeskundige, maar het lijkt mij dat je na die 9000 kilometer toch wel wat sporen zou moeten kunnen zien. Maar nogmaals, ik ben dus geen sleuteldeskundige.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als je op een dag bv 800 km rijdt, heb je die sleutel twee keer in gebruik. Rij je dagelijks bv 10 km, gebruik je hem ook twee keer.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door vroem »

aantal kilometers zegt idd niets over aantal keren dat ie op slot gezet wordt met dat slot. Wanneer je op vakantie bent kan ik mij voorstellen dat bij pauzes de motor in zicht staat, en dan is gewone contactslot genoeg.

atlas1302

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Op het moment van diefstal stond zij op slot met een gekeurd hangslot aan de vangrail, de rest doet er niet toe. Goed is GOED en de rest is onzin. Als mijn auto wordt gejat gaan ze dan ook sleutel expertise doen ??

Er zijn sporen van braak dus gewoon betalen, ja 3 kettingen worden ook gewoon doorgeslepen hoor duurt alleen 1 minuut langer met zo`n accu doorslijpmachine.

Weet je wat, we leggen hem vast met een scheepsketting ... duurt het 10 minuten!

Nijogeth
Berichten: 10527
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dus eigenlijk denkt de verzekering dat er nog een kopie van de sleutel in omloop is, omdat de originele sleutels te weinig gebruikssporen hebben? Aan de ene kant begrijpelijk, maar er moet toch een manier kunnen zijn dat de verzekeraar dit kan bewijzen.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Allianz keert diefstal niet uit wegens sleutelanalyse?

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Nijogeth schreef:Dus eigenlijk denkt de verzekering dat er nog een kopie van de sleutel in omloop is, omdat de originele sleutels te weinig gebruikssporen hebben? Aan de ene kant begrijpelijk, maar er moet toch een manier kunnen zijn dat de verzekeraar dit kan bewijzen.
Integendeel; eiser moet van elk 'tegenverhaal' van verzekeraar bewijzen, dat het niet kan kloppen.
Ikzelf zou rondkijken naar iemand, b.v,bij de KNMV, die zoiets al eens heeft meegemaakt en kan helpen dit probleem op te lossen.
Toegevoegd op 14dec: ben echt benieuwd hoe dit verder gaat.
Laatst gewijzigd door chrisd1 op 14 dec 2017 07:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten