LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blaren na gebruik Sensodyne Repair and Protect

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Alexis05
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2017 22:26

Blaren na gebruik Sensodyne Repair and Protect

Ongelezen bericht door Alexis05 »

Een tijdje geleden heb ik de nieuwe tandpasta van Sensodyne aangeschaft. Toen ik de tandpasta al een week of 2 gebruikte bleek ik enorm last te krijgen in mijn mond, een soort van blaren en enorm veel pijn. Aangezien ik niet wist waar dit door werd veroorzaakt ben ik naar de huisarts gegaan omdat ik eerst dacht aan een schimmelinfectie. Van de huisarts heb ik meerdere pijn verzachtende zalfjes gekregen die uiteindelijk niets hielpen, hier heb ik voor moeten betalen. Door een tip van een collega toch maar geprobeerd een andere tandpasta te gebruiken, en na een dag of twee van mijn klachten af. Dus trok ik de conclusie dat het aan de Sensodyne lag. Daar heb ik een klacht over geschreven maar zij namen de klacht niet in behandeling. Vervolgens de tandpasta ( ik had meerdere tubes ) aan een collega gegeven, want weggooien is zonde, kreeg ook zij dezelfde klachten! Ik hoef geen schadevergoeding, maar zou toch graag willen dat mensen op de hoogte worden gebracht dat deze voorgenoemde klachten kunnen voorkomen.
Laatst gewijzigd door Radar op 20 nov 2017 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Blaren na gebruik Sensodyne Repair and Protect

Ongelezen bericht door Brahms »

Alexis05 schreef:Een tijdje geleden heb ik de nieuwe tandpasta van Sensodyne aangeschaft. Toen ik de tandpasta al een week of 2 gebruikte bleek ik enorm last te krijgen in mijn mond, een soort van blaren en enorm veel pijn. Aangezien ik niet wist waar dit door werd veroorzaakt ben ik naar de huisarts gegaan omdat ik eerst dacht aan een schimmelinfectie. Van de huisarts heb ik meerdere pijn verzachtende zalfjes gekregen die uiteindelijk niets hielpen, hier heb ik voor moeten betalen. Door een tip van een collega toch maar geprobeerd een andere tandpasta te gebruiken, en na een dag of twee van mijn klachten af. Dus trok ik de conclusie dat het aan de Sensodyne lag. Daar heb ik een klacht over geschreven maar zij namen de klacht niet in behandeling. Vervolgens de tandpasta ( ik had meerdere tubes ) aan een collega gegeven, want weggooien is zonde, kreeg ook zij dezelfde klachten! Ik hoef geen schadevergoeding, maar zou toch graag willen dat mensen op de hoogte worden gebracht dat deze voorgenoemde klachten kunnen voorkomen.
Zeer vreemd en opvallend dat deze tandpasta zo'n heftige reactie opleverd.
Grote vraag is nu, waarom namen ze deze klacht niet in behandeling ?
Of gaven ze wel antwoord en legde ze het medische probleem elders (dus bij jou).

Nijogeth
Berichten: 10196
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Blaren na gebruik Sensodyne Repair and Protect

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bent u misschien allergisch voor een stof die er in zit? Al is dit dan waarschijnlijk nog niet bij u bekend en zou u dit moeten laten testen.

jonis
Berichten: 2784
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Blaren na gebruik Sensodyne Repair and Protect

Ongelezen bericht door jonis »

Wat zei de huisarts wat de soort van blaren waren; of waren het soms aften?
Het wordt ook wel tegengesproken maar SLS als bestanddeel in tandpasta zou met aften in verband kunnen zijn.

ErnaSt1
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2017 14:11
Contacteer:

Re: Blaren na gebruik Sensodyne Repair and Protect

Ongelezen bericht door ErnaSt1 »

Ik heb dit ook gehad en heb gewoon mijn geld teruggekregen van Sensodyne, maar natuurlijk wel bij inlevering van de nog ongeopende tubes tandpasta en met invulling van een vragenlijst.
Ik kreeg geen echte blaren, maar merkte wel dat ik losse velletjes on mijn mond kreeg. Op internet las ik van veel mensen dat het door deze Sensodyne tandpasta zou kunnen komen. Na één keer met mijn gewone Sensodyne tandpasta gepoetst te hebben was dat over. Volgens mijn tandarts was het een heftige reactie op iets wat in die tandpasta zit, zijn advies was stoppen en weer terug naar mijn gewone tandpasta wat overigens al heel lang Sensodyne was.

Aangezien u de tubes aan iemand anders gegeven heeft kan ik begrijpen waarom uw klacht niet in behandeling is genomen.

Elgje
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 nov 2014 18:40

Re: Blaren na gebruik Sensodyne Repair and Protect

Ongelezen bericht door Elgje »

Bekend probleem helaas. Als u op klacht.nl kijkt komt u een waslijst van mensen tegen die allergisch reageren op de vernieuwde sensodyne tanpasta's. Zelf kreeg ik direct problemen van rapid relief. De oude rapid uitvoering jarenlang naar volle tevredenheid gebruikt, maar de vernieuwde rapid relief bleek "directe pijn" te zijn. Volgens mijn tandarts is het vermoedelijk het nieuwe ingrediënt tin-fluoride dat de problemen veroorzaakt.
Ook ik heb contact opgenomen met sensodyne en kon kosteloos de aangeschafte tubes opsturen voor onderzoek. Helaas, tot op de dag van vandaag niets meer van sensodyne vernomen (van de zomer opgestuurd). Dus daar zal ikzelf nog weer opnieuw achteraan moeten.

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Blaren na gebruik Sensodyne Repair and Protect

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Nijogeth schreef:Bent u misschien allergisch voor een stof die er in zit? Al is dit dan waarschijnlijk nog niet bij u bekend en zou u dit moeten laten testen.
-----------------------------
Beter lezen Nijogeth,
vraagsteller had een tube aan een collega gegeven die ook blaren kreeg.

snsdupe
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2012 21:06

Re: Blaren na gebruik Sensodyne Repair and Protect

Ongelezen bericht door snsdupe »

Had een paar dagen geleden plotseling een losse slijmvliesplek. Zocht er niets achter, totdat ik deze topic tegen kwam. Gebruik ook al jaren Sensodyne tandpasta en sinds kort de variëteit Fresh Mint, waar overigens, volgens de ingrediënten lijst geen tin fluoride in zit. Heb maar een melding gemaakt richting de NVWA. Wellicht dat deze dienst de fabrikant kan wakker schudden.

Lindabronsgeest
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2017 00:15

Re: Blaren na gebruik Sensodyne Repair and Protect

Ongelezen bericht door Lindabronsgeest »

Ik heb op aanraden van m'n tandarts afg. donderdag (dus 4 dgn geleden) Sensodine Repear aangeschaft. Ik had na 1 dag al een nare blaar in m'n mond en aan de zijkant van m'n tong ook kleine plekjes (voelt als aften). Ik begon vanavond te twijfelen of het door de tandpasta zou kunnen komen. Nu ik dit lees, ben ik enigszins opgelucht, maar ik begin ook verontwaardig te worden. Hoe kunnen er zoveel mensen klachten krijgen van dezelfde aard en waarom onderneemt producent geen actie? Ik ga weer gewoon terug naar Aquafresh en morgen bel ik m'n tandarts. Hij moet dit merk echt niet meer aanbevelen!

linnetje1988
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2018 11:02

Re: Blaren na gebruik Sensodyne Repair and Protect

Ongelezen bericht door linnetje1988 »

:o Ik had echt precies hetzelfde. Ik kreeg inderdaad allemaal blaren/aften. Mijn hele lip voelde dik aan. Ik kwam erachter omdat ik mijn tandpasta even niet kon vinden en in de tussentijd een andere had gebruikt en het toen ineens weg was. Toen ging ik even googelen en het regent inderdaad klachten. Hoe kan het dat dit niet uit de schappen wordt gehaald? Ik ben helemaal niet bekend met allergieën, ik denk eerder dat er gewoon een zwaar chemish goedje in de tandpasta zit. :shock: Ik hoef indd ook geen schadevergoeding, maar ze moeten deze tandpasta echt uit de schappen halen.

Chanty82
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2018 13:13

Re: Blaren na gebruik Sensodyne Repair and Protect

Ongelezen bericht door Chanty82 »

Vorig jaar 3 maanden lang met allerlei klachten rond gelopen; wondjes in mond en tong, enorm opgezwollen en soms zelfs bloederige lippen, ingescheurde mondhoeken, opgezette klieren en koorts!
Van de huisarts allerlei medicatie gehad voor schimmel wat niet hielp. Ook de tandarts en mondhygiëniste wisten niet wat het was. Uiteindelijk ging het vanzelf weg. Tot 3 weken terug, het begon weer! Doorverwijzing gekregen voor de KNO arts. Allerlei onderzoeken gedaan plus een doorverwijzing naar de kaakchirurg. Die dacht eventueel aan een auto immuunziekte tot een andere arts zei dat ik per direct moest stoppen met Sensodyne Repair and Protect. Zo gezegd, zo gedaan en jawel hoor, de klachten worden al minder! Ik ben dus honderden euro's kwijt alleen maar door zo'n slechte tandpasta!

fennobolks
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2018 21:40

Re: Blaren na gebruik Sensodyne Repair and Protect

Ongelezen bericht door fennobolks »

Heb 3 maanden geleden mijn tandpasta ( 1 tube aangebroken en uit dezelfde productie-serie 1 tube onaangebroken) opgestuurd en vragenlijst ingevuld. Klachten in de weken daarvoor: gevoel dat er blaasjes/brandplekken op 2 plaatsen in m'n mond zaten, nadat ik enkele keren Sensodyne Repair & Protect had gebruikt. Gestopt met deze tandpasta: toen werden de klachten minder. Vervelend: het blijken gevoelige plekken te blijven! Afgelopen week hen een mail gestuurd met de vraag waarom ik al bijna 12 weken op antwoord wacht; en geen vergoeding/compensatie heb ontvangen voor mijn opgestuurde tandpasta.
Ik heb zelf maar bij Etos aangegeven dat ze deze tandpasta echt niet moeten aanbevelen! De verkoopster is ook erg benieuwd naar hun reactie! Maar ja: zij houden hun tanden en kiezen voorlopig nog stijf op elkaar?!

CP67
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2018 20:38

Re: Blaren na gebruik Sensodyne Repair and Protect

Ongelezen bericht door CP67 »

Problemen na gebruik van Sensodyne Rapid Relief.

Ik gebruik al jaren Sensodyne tandpasta tegen gevoelige tanden. Eind 2017 begonnen met gebruik van Sensodyne Rapid Relief. Na een aantal maanden, kreeg ik klachten van een zeer droge mond. Na overleg met de drogisterij, waar ik deze problemen voorlegde, gestopt met Sensodyne Rapid Relief. Langzaam maar zeker verminderen de klachten. Drogist had al meerdere klachten ontvangen over dit produkt en adviseerde contact op te nemen met de leverancier. Op 17 januari 2018 contact op genomen met GSK. Na verscheidende mailtjes en telefoontjes, vroeg GSK mij de tubes die in mijn bezit waren in te sturen voor een kwaliteits- en veiligheidscontrole.
Heb in het voorjaar van 2018 vijf en een halve tube ingestuurd.
Daarna nooit meer wat van GSK gehoord! Nog verschillende keren naar GSK gebeld. Zij zeggen het op te nemen met de betreffende afdeling en laten vervolgens niets meer horen.
Resultaat: Mondslijmvliesklachten, ruim €30,00 lichter door ingestuurde tubes en geen bevredigende oplossing!

H.Wiegman
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2019 11:55

Re: Blaren na gebruik Sensodyne Repair and Protect

Ongelezen bericht door H.Wiegman »

In eerste instantie heeft de Sensodyne repair geholpen tegen gevoelige tanden en tandhalzen maar na een paar maanden kreeg ik aften en een pijnlijke mond. Ik ben hiervoor naar de tandarts geweest, die heeft uitgesloten dat het een probleem aan de tanden en kiezen was dmv een foto.

Nu ik bovenstaande lees ga ik toch een andere tandpasta proberen om te kijken of de mondproblemen hiermee verdwijnen.

Gesloten