LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] jaarafrekening 2015 tot 2017 Eneco
jaarafrekening 2015 tot 2017 Eneco
Goedendag Allemaal
ja iedereen heeft er mee te maken, energie, en iedereen krijgt zijn eind afrekening. zo ik ook alleen zit hier toch een verhaal aan vast
in 2015 stopte Oxxio en werd het Eneco klein bericht hierover en klaar
eind afrekening 2014 en 2015 moest ik 900.00euro bijbetalen , ik heb een betaling regeling getroffen en afspraak gemaakt dat ik een tussen tussentijdse check zou doen voor dat ik later nog een keer zoveel bij moest betalen dacht dat het van me rekening afgeschreven zou worden
(door privéomstandigheden een operatie die als een van de eerste van Nederland op mij werd uitgevoerd stond dat centraal in ons leven )
dus even van de wereld , maar het leven gaat door en zo gebeuren het dat ik ging bellen over de tussen stand elektra 2016/2017 als ik zo door zou gaan moest ik volgens die mevrouw 500.00euro aan het eind van de rit bijbetalen van 2016/2017 na meerde mailtje en telefoontjes over het vooraf gaande voor die tijd er niks gezegd ,.geen mail ..geen briefen,,, geen telefoon,, geen afsluitingen,,,, geen aanmaning,,,,, geen deurwaarder
kwam er achter dat ik achter stand had ik bellen nee hoor meneer u betaald netjes elke maand ik snapten er niks van over die 500.00euro kom ik wel overheen dus meer betalen vond ik niet nodig
En daar is hij dan jaarafrekening 2017,,,,,,,,,,,,,, 2600,00euro bijbetalen!!!!!!! dat is wat anders wat die mevrouw had verteld 500.00euro ....maar wat blijkt de 900.00euro die daar in zat was van afrekening 2014/2015 hoe is het mogelijk niks geen bericht of wat ik hierboven beschreef niks niks
maar nu betalen was bezich met mevrouw over een betalings regeling of ik even 1600.00euro kon betalen en bijna geen mogelijkheid tot een regeling te komen terwijl hun ook schuldig zijn en in gebreken zijn door dat ik er totaal geen bericht van had gehad in wat voor vorm
nee we doen er nog is een incasso bedrag er op over een bedrag wat nog moest betaald worden 500.00 hoppa 40.00 incassokosten die 500.00euro een betalingregeling ja hoor binnen 3maanden betaalen !!! terwijl ik al met pijn en moeiten 2600.0euro betaald had
als je je contact persoon wilt hebben dan zijn ze er alleen als er geen problemen zijn zijn die er wel dan is ze even niet op haar plaats en krijg je een andere mocht je dan er over wilt praten dan is die ook verdwenen en krijg je weer een ander ik word nu niet gebeld nee ze gaan nu alleen mailen
ik kan alle mail laten zien over hoe en wat er gaande was is maar Eneco zet gewoon zijn mes op je strot
Dus Radar misschien kan U er wat aan doen want ik heb toch wel vragen aan Eneco
vriendelijke groet
Dick Valk
ja iedereen heeft er mee te maken, energie, en iedereen krijgt zijn eind afrekening. zo ik ook alleen zit hier toch een verhaal aan vast
eind afrekening 2014 en 2015 moest ik 900.00euro bijbetalen , ik heb een betaling regeling getroffen en afspraak gemaakt dat ik een tussen tussentijdse check zou doen voor dat ik later nog een keer zoveel bij moest betalen dacht dat het van me rekening afgeschreven zou worden
(door privéomstandigheden een operatie die als een van de eerste van Nederland op mij werd uitgevoerd stond dat centraal in ons leven )
dus even van de wereld , maar het leven gaat door en zo gebeuren het dat ik ging bellen over de tussen stand elektra 2016/2017 als ik zo door zou gaan moest ik volgens die mevrouw 500.00euro aan het eind van de rit bijbetalen van 2016/2017 na meerde mailtje en telefoontjes over het vooraf gaande voor die tijd er niks gezegd ,.geen mail ..geen briefen,,, geen telefoon,, geen afsluitingen,,,, geen aanmaning,,,,, geen deurwaarder
kwam er achter dat ik achter stand had ik bellen nee hoor meneer u betaald netjes elke maand ik snapten er niks van over die 500.00euro kom ik wel overheen dus meer betalen vond ik niet nodig
En daar is hij dan jaarafrekening 2017,,,,,,,,,,,,,, 2600,00euro bijbetalen!!!!!!! dat is wat anders wat die mevrouw had verteld 500.00euro ....maar wat blijkt de 900.00euro die daar in zat was van afrekening 2014/2015 hoe is het mogelijk niks geen bericht of wat ik hierboven beschreef niks niks
maar nu betalen was bezich met mevrouw over een betalings regeling of ik even 1600.00euro kon betalen en bijna geen mogelijkheid tot een regeling te komen terwijl hun ook schuldig zijn en in gebreken zijn door dat ik er totaal geen bericht van had gehad in wat voor vorm
nee we doen er nog is een incasso bedrag er op over een bedrag wat nog moest betaald worden 500.00 hoppa 40.00 incassokosten die 500.00euro een betalingregeling ja hoor binnen 3maanden betaalen !!! terwijl ik al met pijn en moeiten 2600.0euro betaald had
als je je contact persoon wilt hebben dan zijn ze er alleen als er geen problemen zijn zijn die er wel dan is ze even niet op haar plaats en krijg je een andere mocht je dan er over wilt praten dan is die ook verdwenen en krijg je weer een ander ik word nu niet gebeld nee ze gaan nu alleen mailen
ik kan alle mail laten zien over hoe en wat er gaande was is maar Eneco zet gewoon zijn mes op je strot
vriendelijke groet
Dick Valk
-
Re: jaarafrekening 2015 tot 2017 Eneco
Als u vragen heeft aan Eneco kunt u die ook rechtstreeks daaraan stellen dat hoeft niet via een televisieprogramma.
U heeft in 2015 een betalingsregeling getroffen, maar bent u wel gaan betalen? Voor de rest is het een wat warrig verhaal met een hoop randzaken.
Houdt u zelf de standen bij en wat is uw voorschot? Bijbetalen zegt namelijk niets, het gaat om het verbruik. Klopt het verbruik met wat gemiddeld is?
U heeft in 2015 een betalingsregeling getroffen, maar bent u wel gaan betalen? Voor de rest is het een wat warrig verhaal met een hoop randzaken.
Houdt u zelf de standen bij en wat is uw voorschot? Bijbetalen zegt namelijk niets, het gaat om het verbruik. Klopt het verbruik met wat gemiddeld is?
warrig in jou ogen dan en vragen aan eneco je krijgt het een kletsverhaal de een na de andere van eneco
het lijkt mij heel normaal en dat gebeurd in heel Nederland als je wat niet betaald krijg je een herinnering en daarna nog een misschien de laatste keer nog een
zelfs telefonische heb ik ze aan de lijn gehad in die tussen tijd maar er werd niet over gepraat
......maar eneco is hierin ook in gebreken gebleven maar ik krijg het mes op me strot 3200,00 euro ophoesten dat doe jij misschien in een keer maar ik niet ....
en voor de laatste 500.00 euro moet ik volgens vandaag dan in 4x betalen doe ik dat niet komt er een incassobureau en er moest eerst 40.00euro incassokosten betalen terwijl ik 2600.00euro opgehoest heb
dus in dit verhaal is de consument het slachtoffer terwijl hun in gebreken zijn gebleven rond uit schandalig
het lijkt mij heel normaal en dat gebeurd in heel Nederland als je wat niet betaald krijg je een herinnering en daarna nog een misschien de laatste keer nog een
zelfs telefonische heb ik ze aan de lijn gehad in die tussen tijd maar er werd niet over gepraat
......maar eneco is hierin ook in gebreken gebleven maar ik krijg het mes op me strot 3200,00 euro ophoesten dat doe jij misschien in een keer maar ik niet ....
en voor de laatste 500.00 euro moet ik volgens vandaag dan in 4x betalen doe ik dat niet komt er een incassobureau en er moest eerst 40.00euro incassokosten betalen terwijl ik 2600.00euro opgehoest heb
dus in dit verhaal is de consument het slachtoffer terwijl hun in gebreken zijn gebleven rond uit schandalig
Ook ik vind het warrig en vooral onvolledig. Zet gewoon de feiten eens netjes op een rij?valk1956 schreef:Goedendag Allemaal
vriendelijke groet
Dick Valk
-
Heeft u iedere maand netjes een voorschot betaald?
Zo ja, was dat voorschot wel voldoende om de kosten te dekken?
Zat er in dat voorschot dan al een bedrag voor de afbetaling zoals de bedoeling was?
Heeft u ieder jaar op tijd uw meterstanden doorgegeven? Of is men deze zelf gaan invullen omdat u niks hebt doorgegeven en blijkt uw werkelijke verbruik hoger te zijn?
Het izal voor ons ook makkelijker zijn om u te adviseren wat te doen als u deze gegevens in uw vraagstelling zet. Zonder standen/bedragen e.d. Is het voor niemand te doen om u te adviseren.
In ieder geval sterkte met uw probleem.
Zo ja, was dat voorschot wel voldoende om de kosten te dekken?
Zat er in dat voorschot dan al een bedrag voor de afbetaling zoals de bedoeling was?
Heeft u ieder jaar op tijd uw meterstanden doorgegeven? Of is men deze zelf gaan invullen omdat u niks hebt doorgegeven en blijkt uw werkelijke verbruik hoger te zijn?
Het izal voor ons ook makkelijker zijn om u te adviseren wat te doen als u deze gegevens in uw vraagstelling zet. Zonder standen/bedragen e.d. Is het voor niemand te doen om u te adviseren.
In ieder geval sterkte met uw probleem.
-
Op dat moment was dat de inschatting. Eneco kan natuurlijk niet bepalen hoeveel u meer gaat gebruiken.valk1956 schreef:als ik zo door zou gaan moest ik volgens die mevrouw 500.00euro aan het eind van de rit bijbetalen van 2016/2017
Maar daarom zij die mevrouw ook dat "als u zo door gaat" u heeft schijnbaar veel meer verbruikt.valk1956 schreef: En daar is hij dan jaarafrekening 2017,,,,,,,,,,,,,, 2600,00euro bijbetalen!!!!!!! dat is wat anders wat die mevrouw had verteld 500.00euro ....
Maar die had u toch al via een regeling betaald?valk1956 schreef: maar wat blijkt de 900.00euro die daar in zat was van afrekening 2014/2015 hoe is het mogelijk niks geen bericht of wat ik hierboven beschreef niks niks
Maar Eneco kan tussentijds u meterstanden niet inzien, dus op welke wijze zijn hun schuldig?valk1956 schreef: maar nu betalen was bezich met mevrouw over een betalings regeling of ik even 1600.00euro kon betalen en bijna geen mogelijkheid tot een regeling te komen terwijl hun ook schuldig zijn en in gebreken zijn door dat ik er totaal geen bericht van had gehad in wat voor vorm
Als u de regeling omtrent de 900 euro over 2014/2015 niet bent nagekomen snap ik wel dat Eneco niet zo vertrouwen erin heeft dat u deze keer wel gaat betalen.valk1956 schreef: nee we doen er nog is een incasso bedrag er op over een bedrag wat nog moest betaald worden 500.00 hoppa 40.00 incassokosten die 500.00euro een betalingregeling ja hoor binnen 3maanden betaalen !!! terwijl ik al met pijn en moeiten 2600.0euro betaald had
Snap weinig van dit stuk, maar bedrijven communiceren graag schriftelijk bij betalingsproblemen. Dit is dossier opbouw mocht de zaak eventueel voor de rechter komen. Dit schriftelijk communiceren is in hun voordeel maar ook in die van u.valk1956 schreef: als je je contact persoon wilt hebben dan zijn ze er alleen als er geen problemen zijn zijn die er wel dan is ze even niet op haar plaats en krijg je een andere mocht je dan er over wilt praten dan is die ook verdwenen en krijg je weer een ander ik word nu niet gebeld nee ze gaan nu alleen mailen
Radar is een televisie programma, het is geen consumentenorganisatie. Als u vragen heeft aan Eneco dan moet u deze aan hun stellen. Wel vind u naheffing aan de zeer hoge kant. Ik betaald per jaar totaal misschien € 2600,00.valk1956 schreef: Dus Radar misschien kan U er wat aan doen want ik heb toch wel vragen aan Eneco
Wij Bij lange na niet, wij betalen rond de 1700 voor 3000 kWh en 1500 M3 gas.
Wat is jouw verbruik dan wel niet, Valk1956?
En wat was je maandelijkse voorschot?
Wat is jouw verbruik dan wel niet, Valk1956?
En wat was je maandelijkse voorschot?
in 2015 stopte Oxxio en werd het Eneco / eind afrekening 2014 (dus Oxio) en 2015 ( dus Oxio en of Eneco ) moest ik 900.00euro bijbetalen (beide jaren? ) , ( dus heeft u een te laag voorschot betaald ) ik heb een betaling regeling getroffen ( met wie? ) en afspraak gemaakt dat ik een tussen tussentijdse check zou doen ( met wie? ) voordat ik later nog een keer zoveel bij moest betalen, dacht dat het van me rekening afgeschreven zou worden (dacht u dat alleen of is dat echt gebeurd? Check uw bankafschriften eens goed) Wat is uw jaarverbruik van 2014, 2015 en 2016? Hoeveel betaalt u als voorschot bedrag?
even dit gezien de privéomstandigheden is het gehele bedrag van 900.00 bijbetalen ontschoten ik heb elke maand gewoon betaald
het gaat niet om hoeveel ik verbruik en ik ben niet overgestapt Oxxio zakelijk is gestopt 2016 heb ik regelmatig contact gehad met Eneco niemand vertelde dat er een bedrag open stond van 900.00 kreeg ook geen herinnering en daar zit het geen brief geen telefoon niks
op de helft van het jaar heb ik een tussenstand gevraagd toen werd er gezegd dat het als ik zo door ga aan het einde 500.00 bijbetalen moest dat werd dus 1600.00euro ??? dus totaal 2600.00euro en er zijn aan mijn zijde geen foutieve cijfers gegeven maar Eneco heeft verzuimd in alle opzichten en ik moet er voor boeten en ze kunnen aan de cijferverbruik uit rekenen hoeveel het gaat worden en ik heb een vast verbruik niet meer en minder verbruik ik
het gaat niet om hoeveel ik verbruik en ik ben niet overgestapt Oxxio zakelijk is gestopt 2016 heb ik regelmatig contact gehad met Eneco niemand vertelde dat er een bedrag open stond van 900.00 kreeg ook geen herinnering en daar zit het geen brief geen telefoon niks
op de helft van het jaar heb ik een tussenstand gevraagd toen werd er gezegd dat het als ik zo door ga aan het einde 500.00 bijbetalen moest dat werd dus 1600.00euro ??? dus totaal 2600.00euro en er zijn aan mijn zijde geen foutieve cijfers gegeven maar Eneco heeft verzuimd in alle opzichten en ik moet er voor boeten en ze kunnen aan de cijferverbruik uit rekenen hoeveel het gaat worden en ik heb een vast verbruik niet meer en minder verbruik ik
Wellicht kunt u dit beter op higherlevel.nl uitvechten, ik lees zakelijk.
Een vast gebruik over een heel jaar, dat is nog nooit iemand gelukt.....
Maar het is dus een zakelijk geschil, dit is een consumentenforum.
Maar het is dus een zakelijk geschil, dit is een consumentenforum.
-
Dat maakt Eneco niet nalatig maar U als ondernemer dat u de regeling niet bent nagekomen!valk1956 schreef:even dit gezien de privéomstandigheden is het gehele bedrag van 900.00 bijbetalen ontschoten ik heb elke maand gewoon betaald
Nogmaals u blijft er maar overheen lezen op het moment van bellen zou het € 500,00 bij betalen zijn als u zo door zou gaan, maar schijnbaar bent u meer gaan gebruiken. Je kunt op basis van de meterstand simpel zelf bepalen hoeveel je moet bijbetalen of al vooraf je maand tarief laten aanpassen.valk1956 schreef: op de helft van het jaar heb ik een tussenstand gevraagd toen werd er gezegd dat het als ik zo door ga aan het einde 500.00 bijbetalen moest dat werd dus 1600.00euro ??? dus totaal 2600.00euro en er zijn aan mijn zijde geen foutieve cijfers gegeven maar Eneco heeft verzuimd in alle opzichten en ik moet er voor boeten en ze kunnen aan de cijferverbruik uit rekenen hoeveel het gaat worden en ik heb een vast verbruik niet meer en minder verbruik ik
de eind afrekening zou 500.00 zijn 500.00euro !!!!! en ik kan niet meer verbruiken dan nu.... het is een standaard verbruik,,,,,,,,,,, en het gaat niet over het verbruik ...........het gaat erom hoe Eneco met zijn klanten om gaat .............geen bericht geen telefoon helemaal niks van vermelding elke maand gewoon betaald en op de helft van het jaar een tussenstand gevraagd dus ik hoop dat U het nu goed leest en begrijpt
-
Ze kunnen niet halverwege het jaar een gegarandeerde eindstand geven, waarom wil je dit niet inzien? Hoe kan Eneco inzien welke stand jouw meter heeft tussendoor? Je verwacht iets wat je niet kunt verwachten.valk1956 schreef:de eind afrekening zou 500.00 zijn 500.00euro !!!!! en ik kan niet meer verbruiken dan nu.... het is een standaard verbruik,,,,,,,,,,, en het gaat niet over het verbruik ...........het gaat erom hoe Eneco met zijn klanten om gaat .............geen bericht geen telefoon helemaal niks van vermelding elke maand gewoon betaald en op de helft van het jaar een tussenstand gevraagd dus ik hoop dat U het nu goed leest en begrijpt
U schrijft: "zo gebeuren het dat ik ging bellen over de tussen stand".
Uitgaande van een redelijk stabiel gebruik en u weet uw halfjaar verbruik, wat is dan simpeler als het verbruik vermenigvuldigen met 2, en op de site van uw leverancier een proefberekening maken met uw geschatte jaarverbruik. Neem uw bankafschriften erbij of kijk op "mijn enenergieverkoper" voor een betalingsoverzicht, en voila, u heeft uw antwoord. Als uw ongeveer gelijk uitkomt met uw betalingen x 2, uw verbruik x 2, weet u het ...........
Uitgaande van een redelijk stabiel gebruik en u weet uw halfjaar verbruik, wat is dan simpeler als het verbruik vermenigvuldigen met 2, en op de site van uw leverancier een proefberekening maken met uw geschatte jaarverbruik. Neem uw bankafschriften erbij of kijk op "mijn enenergieverkoper" voor een betalingsoverzicht, en voila, u heeft uw antwoord. Als uw ongeveer gelijk uitkomt met uw betalingen x 2, uw verbruik x 2, weet u het ...........
-
De eindafrekening heeft ALTIJD te maken met uw verbruik. En u kunt echt niet zomaar uitgaan van een schatting van een medewerker, want deze kan uw verbruik dus niet op afstand monitoren.
Bovendien heeft u het nu dus over een zakelijk account, dus uw vraag zou hier waarschijnlijk niet thuishoren.
Verschillende mensen hebben u gevraagd om meer informatie, zodat zij u evengoed een advies kunnen proberen te geven.
Mijn advies is, kijk uw verbruik na, op de jaarrekeningen van dit jaar, vorig jaar, en als het kan zelfs tot 5 jaar terug.
Daar zou dus een fout in kunnen zitten, maar dat hoeft dus niet zeker zo te zijn.
En als de standen op de jaarrekeningen gewoon kloppen dan zult u gewoon moeten betalen.
Succes ermee.
Bovendien heeft u het nu dus over een zakelijk account, dus uw vraag zou hier waarschijnlijk niet thuishoren.
Verschillende mensen hebben u gevraagd om meer informatie, zodat zij u evengoed een advies kunnen proberen te geven.
Mijn advies is, kijk uw verbruik na, op de jaarrekeningen van dit jaar, vorig jaar, en als het kan zelfs tot 5 jaar terug.
Daar zou dus een fout in kunnen zitten, maar dat hoeft dus niet zeker zo te zijn.
En als de standen op de jaarrekeningen gewoon kloppen dan zult u gewoon moeten betalen.
Succes ermee.
maart...september is een half jaarmahadma schreef:Uitgaande van een redelijk stabiel gebruik en u weet uw halfjaar verbruik, wat is dan simpeler als het verbruik vermenigvuldigen met 2
september....maart ook.
Maar de periode met wintermaanden is fors duurder