LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wie heeft ervaring met Sense Keukens Hoorn? [opgelost]
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 18 dec 2017 21:14
Wie heeft ervaring met Sense Keukens Hoorn? [opgelost]
Een half jaar geleden koop ik een keuken bij Sense en de monteur plaatst hem in mijn huis
Het gaat ernstig lekken. Bij contact met Sense zegt men dat de keukenafvoer niet is aangelegd door Sense
Maar hun monteur heeft hem mij gebruiksklaar uitgelegd.
Dan is de monteur zelf weken niet bereikbaar.Mijn aannemer belt met beiden, maar Sense gaat het niet repareren en vergoedt de herstelwerkzaamheden niet. De kosten lopen al op tot 1000 euro
Er is een ondeskundige kraanwatertoevoer en afvoer, concludeert de monteur van de vaatwasser, van electrolux
De aannemer beaamt dit
We zijn nu twee keer gaan praten met Sense maar zij verschuilen zich achter de uitspraak van hun monteur......
wat te doen? De aannemer heeft het nu maar gemaakt want drie weken lekkage kan niet
maria
Update Na mijn verhaal in volledigheid gedaan te hebben in een prettig gesprek met Sense Keukens snappen ze mijn standpunt en gaat Sense de helft van alle gemaakte herstelkosten vergoeden. De andere helft is voor de aannemer. Dat vind ik een hele eerlijke en goede tegemoetkoming. De gevolgschade kan ik bij mijn verzekeraar indienen. Voor alle tijd die we ermee zijn verloren heeft Sense Keukens ons een etentje aangeboden. Ik ben erg opgelucht dat het zo is opgelost en voel mij serieus genomen als klant.
Het gaat ernstig lekken. Bij contact met Sense zegt men dat de keukenafvoer niet is aangelegd door Sense
Maar hun monteur heeft hem mij gebruiksklaar uitgelegd.
Dan is de monteur zelf weken niet bereikbaar.Mijn aannemer belt met beiden, maar Sense gaat het niet repareren en vergoedt de herstelwerkzaamheden niet. De kosten lopen al op tot 1000 euro
Er is een ondeskundige kraanwatertoevoer en afvoer, concludeert de monteur van de vaatwasser, van electrolux
De aannemer beaamt dit
We zijn nu twee keer gaan praten met Sense maar zij verschuilen zich achter de uitspraak van hun monteur......
wat te doen? De aannemer heeft het nu maar gemaakt want drie weken lekkage kan niet
maria
Update Na mijn verhaal in volledigheid gedaan te hebben in een prettig gesprek met Sense Keukens snappen ze mijn standpunt en gaat Sense de helft van alle gemaakte herstelkosten vergoeden. De andere helft is voor de aannemer. Dat vind ik een hele eerlijke en goede tegemoetkoming. De gevolgschade kan ik bij mijn verzekeraar indienen. Voor alle tijd die we ermee zijn verloren heeft Sense Keukens ons een etentje aangeboden. Ik ben erg opgelucht dat het zo is opgelost en voel mij serieus genomen als klant.
Laatst gewijzigd door maria weeber op 07 feb 2018 15:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Wie heeft ervaring met Sense Keukens Hoorn? [opgelost]
Wat bedoel je met “hun monteur heeft hem mij gebruiksklaar uitgelegd”? Heb je zélf die leiding aangelegd?maria weeber schreef:Een half jaar geleden koop ik een keuken bij Sense en de monteur plaatst hem in mijn huis
Het gaat ernstig lekken. Bij contact met Sense zegt men dat de keukenafvoer niet is aangelegd door Sense
Maar hun monteur heeft hem mij gebruiksklaar uitgelegd.
Dan is de monteur zelf weken niet bereikbaar.Mijn aannemer belt met beiden, maar Sense gaat het niet repareren en vergoedt de herstelwerkzaamheden niet. De kosten lopen al op tot 1000 euro
Er is een ondeskundige kraanwatertoevoer en afvoer, concludeert de monteur van de vaatwasser, van electrolux
De aannemer beaamt dit
We zijn nu twee keer gaan praten met Sense maar zij verschuilen zich achter de uitspraak van hun monteur......
wat te doen? De aannemer heeft het nu maar gemaakt want drie weken lekkage kan niet
maria
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 18 dec 2017 21:14
Re: Wie heeft ervaring met Sense Keukens Hoorn? [opgelost]
De monteur heeft de vaatwas en wasmachine uitgelegd hoe ze werken, dus was de waterafvoer en aanvoer door hem gemaakt.
Later verklaarde hij dat hij de waterafvoer niet had gemaakt tegen Sense, zijn baas
Later verklaarde hij dat hij de waterafvoer niet had gemaakt tegen Sense, zijn baas
-
- Berichten: 12809
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Wie heeft ervaring met Sense Keukens Hoorn? [opgelost]
Wie heeft het aangesloten? Op die vraag komt geen antwoord. Dat de monteur u uitlegt hoe de machine werkt zegt niet dat de monteur ook alles aangesloten heeft.maria weeber schreef:De monteur heeft de vaatwas en wasmachine uitgelegd hoe ze werken, dus was de waterafvoer en aanvoer door hem gemaakt.
Later verklaarde hij dat hij de waterafvoer niet had gemaakt tegen Sense, zijn baas
Re: Wie heeft ervaring met Sense Keukens Hoorn? [opgelost]
Uitleggen hoe iets werkt is iets heel anders als iets maken...maria weeber schreef:De monteur heeft de vaatwas en wasmachine uitgelegd hoe ze werken, dus was de waterafvoer en aanvoer door hem gemaakt.
Later verklaarde hij dat hij de waterafvoer niet had gemaakt tegen Sense, zijn baas
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 18 dec 2017 21:14
Re: Wie heeft ervaring met Sense Keukens Hoorn? [opgelost]
hoi. Dat klopt maar hij zei dat alles goed zat en hij deed alles aan, zodat het water stroomde.
We zijn vanmiddag voor de derde keer langs gegaan bij Sense om te vragen waarom dit niet via hun garantie gaat. (we moesten in de hal blijven staan ) Bastiaan zegt zoals altijd: ik zal het met de monteur overleggen wat hij zegt.
We hebben nu op schrift het hele verhaal aangetekend verstuurd, dat is een tip van mijn aannnemer
We zijn vanmiddag voor de derde keer langs gegaan bij Sense om te vragen waarom dit niet via hun garantie gaat. (we moesten in de hal blijven staan ) Bastiaan zegt zoals altijd: ik zal het met de monteur overleggen wat hij zegt.
We hebben nu op schrift het hele verhaal aangetekend verstuurd, dat is een tip van mijn aannnemer
-
- Berichten: 12809
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Wie heeft ervaring met Sense Keukens Hoorn? [opgelost]
Dat alles goed zat wil niet zeggen dat hij het ook aangesloten heeft. Wie heeft de aan- en afvoer gemonteerd?maria weeber schreef:hoi. Dat klopt maar hij zei dat alles goed zat en hij deed alles aan, zodat het water stroomde.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 18 dec 2017 21:14
Re: Wie heeft ervaring met Sense Keukens Hoorn? [opgelost]
hijzelf. Hij zei dat hij klaar was en hij heeft niets gezegd over iets niet aansluiten. Ik heb ook getekend op het eind voor het aantal uur etc.
Ik vroeg bij Sense om de werkbon. Die kreeg ik niet te zien
(had ik natuurlijk toen een afschift moeten vragen....)
Ik vroeg bij Sense om de werkbon. Die kreeg ik niet te zien
(had ik natuurlijk toen een afschift moeten vragen....)
Re: Wie heeft ervaring met Sense Keukens Hoorn? [opgelost]
Er wordt wel erg om de hete brei heengedraaid.
Wat heeft die monteur nu PRECIES wel en wat niet gedaan ?
Zat er al een afvoer ?
Wie heeft die aangelegd ?
Of wellicht is deze verlegd ?
Wat lekt er nu precies ? De waterleiding of de afvoer ? En wat heeft de kraan er dan mee te maken ?
Waarom heeft het 1000 euro moeten kosten om de lekkage te verhelpen ?
Wat heeft die monteur nu PRECIES wel en wat niet gedaan ?
Zat er al een afvoer ?
Wie heeft die aangelegd ?
Of wellicht is deze verlegd ?
Wat lekt er nu precies ? De waterleiding of de afvoer ? En wat heeft de kraan er dan mee te maken ?
Waarom heeft het 1000 euro moeten kosten om de lekkage te verhelpen ?
Re: Wie heeft ervaring met Sense Keukens Hoorn? [opgelost]
Binnen 6 maanden ligt de bewijslast bij Sense Keukens Hoorn.
Re: Wie heeft ervaring met Sense Keukens Hoorn? [opgelost]
Mooie stelling hoor.16again schreef:Binnen 6 maanden ligt de bewijslast bij Sense Keukens Hoorn.
De winkel stelt niet aan de afvoer gewerkt te hebben.
Dus....
Re: Wie heeft ervaring met Sense Keukens Hoorn? [opgelost]
Waar zijn vaatwasser en gootsteen dan op aangesloten?crazyme schreef:De winkel stelt niet aan de afvoer gewerkt te hebben.
Re: Wie heeft ervaring met Sense Keukens Hoorn? [opgelost]
Zonder antwoord op onderstaande vragen is jouw conclusie prematuur.16again schreef:Waar zijn vaatwasser en gootsteen dan op aangesloten?crazyme schreef:De winkel stelt niet aan de afvoer gewerkt te hebben.16again schreef:Binnen 6 maanden ligt de bewijslast bij Sense Keukens Hoorn.
crazyme schreef:Er wordt wel erg om de hete brei heengedraaid.
Wat heeft die monteur nu PRECIES wel en wat niet gedaan ?
Zat er al een afvoer ?
Wie heeft die aangelegd ?
Of wellicht is deze verlegd ?
Wat lekt er nu precies ? De waterleiding of de afvoer ? En wat heeft de kraan er dan mee te maken ?
Waarom heeft het 1000 euro moeten kosten om de lekkage te verhelpen ?
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 03 jan 2018 14:14
Re: Wie heeft ervaring met Sense Keukens Hoorn? [opgelost]
Goedendag,
Hierbij een reactie van Wouter Stam, Sense Keukens .
Graag reageer ik op bovenstaande, op 30 december 2016 hebben wij een keuken geïnstalleerd bij de zoon van de mevrouw Weeber, ongeveer een jaar geleden dus.
Onze monteur ( 15 jaar ervaring overigens) heeft ten tijde van de montage geconstateerd dat de afvoer niet deugdelijk was, hier is direct melding van gemaakt, er waren ook niet voldoende stroompunten en het plafond was niet recht. Hier is allemaal melding van gemaakt en hier is overigens ook door de klant voor getekend. Kortom, het voorbereidende installatiewerk ( natuurlijk heeft Sense duidelijke tekeningen vooraf gestuurd) was niet volgens onze tekening aangelegd. Sense Keukens heeft de keuken wel geïnstalleerd en werkend opgeleverd, klant heeft getekend voor de niet juiste aangebrachte punten waaronder de afvoer.
Onlangs is een melding bij ons binnen gekomen vanuit aannemer van een lekkage bij de vaatwasmachine ( waterslot) waarop Electrolux is aangestuurd, deze constateerde dat het niet aan het apparaat lag, bracht het bezoek in rekening en verwees terug naar de keukenwinkel ( rekening en toelichting erop bij klant en Sense in bezit). Hierop heeft, na contact met klant , Sense keukens de monteur welke indertijd de keuken heeft geplaatst weer langs gestuurd en (overigens heeft de monteur ook contact gehad met de aannemer) aldaar constateerde de monteur dat de vaatwasmachine kraan lekte ( niet door Sense aangebracht) en dat het euvel van de afvoer inmiddels was opgelost, maar de zelf aangebrachte vaatwasmachinekraan lekte ( er zat in eerste instantie 1 kraan voor zowel inbouw wasmachine als inbouw vaatwasmachine, ondanks dat er 2 op de technische tekening stonden). Wij hebben het bezoek van de monteur niet in rekening gebracht en kosteloos de vaatwasmachinekraan vervangen voor de afvoer nogmaals verwezen naar de aannemer, welke het dit dus inmiddels heeft hersteld.
Met vriendelijke groet,
Wouter Stam
Sense Keukens
Hierbij een reactie van Wouter Stam, Sense Keukens .
Graag reageer ik op bovenstaande, op 30 december 2016 hebben wij een keuken geïnstalleerd bij de zoon van de mevrouw Weeber, ongeveer een jaar geleden dus.
Onze monteur ( 15 jaar ervaring overigens) heeft ten tijde van de montage geconstateerd dat de afvoer niet deugdelijk was, hier is direct melding van gemaakt, er waren ook niet voldoende stroompunten en het plafond was niet recht. Hier is allemaal melding van gemaakt en hier is overigens ook door de klant voor getekend. Kortom, het voorbereidende installatiewerk ( natuurlijk heeft Sense duidelijke tekeningen vooraf gestuurd) was niet volgens onze tekening aangelegd. Sense Keukens heeft de keuken wel geïnstalleerd en werkend opgeleverd, klant heeft getekend voor de niet juiste aangebrachte punten waaronder de afvoer.
Onlangs is een melding bij ons binnen gekomen vanuit aannemer van een lekkage bij de vaatwasmachine ( waterslot) waarop Electrolux is aangestuurd, deze constateerde dat het niet aan het apparaat lag, bracht het bezoek in rekening en verwees terug naar de keukenwinkel ( rekening en toelichting erop bij klant en Sense in bezit). Hierop heeft, na contact met klant , Sense keukens de monteur welke indertijd de keuken heeft geplaatst weer langs gestuurd en (overigens heeft de monteur ook contact gehad met de aannemer) aldaar constateerde de monteur dat de vaatwasmachine kraan lekte ( niet door Sense aangebracht) en dat het euvel van de afvoer inmiddels was opgelost, maar de zelf aangebrachte vaatwasmachinekraan lekte ( er zat in eerste instantie 1 kraan voor zowel inbouw wasmachine als inbouw vaatwasmachine, ondanks dat er 2 op de technische tekening stonden). Wij hebben het bezoek van de monteur niet in rekening gebracht en kosteloos de vaatwasmachinekraan vervangen voor de afvoer nogmaals verwezen naar de aannemer, welke het dit dus inmiddels heeft hersteld.
Met vriendelijke groet,
Wouter Stam
Sense Keukens
Re: Wie heeft ervaring met Sense Keukens Hoorn? [opgelost]
Als je een apparaat gaat plaatsen kan een oude of foute kraan de ontluchting gaan lekken.
Dat is niet voor keuken firma maar de eigenaar kraan.
Verder moet de afvoer hoog genoeg komen en de pijp voldoende dikte hebben, dunne trekken wel eens vacuüm of lopen over, net als vervuilde riolen die je beter vooraf even een flesje reiniger kunt geven voor de zekerheid elke 15 jaren of als er andere apparaat komt.
Een keuken monteur mag van goed werkende afvoer uit gaan op voldoende hoogte en dat is helaas soms anders.
Door te melden bij plaatsen en laten tekenen weten ze dat het niet goed zit en toch alles gaan gebruiken, dan is water schade niet te claimen.
Dat is niet voor keuken firma maar de eigenaar kraan.
Verder moet de afvoer hoog genoeg komen en de pijp voldoende dikte hebben, dunne trekken wel eens vacuüm of lopen over, net als vervuilde riolen die je beter vooraf even een flesje reiniger kunt geven voor de zekerheid elke 15 jaren of als er andere apparaat komt.
Een keuken monteur mag van goed werkende afvoer uit gaan op voldoende hoogte en dat is helaas soms anders.
Door te melden bij plaatsen en laten tekenen weten ze dat het niet goed zit en toch alles gaan gebruiken, dan is water schade niet te claimen.
Re: Wie heeft ervaring met Sense Keukens Hoorn? [opgelost]
Heldere weergave, die aansluit bij hetgeen ik al vermoedde op basis van de door TS weergegeven zaken.Wouter Stam schreef:Goedendag,
Hierbij een reactie van Wouter Stam, Sense Keukens .
Graag reageer ik op bovenstaande, op 30 december 2016 hebben wij een keuken geïnstalleerd bij de zoon van de mevrouw Weeber, ongeveer een jaar geleden dus.
Onze monteur ( 15 jaar ervaring overigens) heeft ten tijde van de montage geconstateerd dat de afvoer niet deugdelijk was, hier is direct melding van gemaakt, er waren ook niet voldoende stroompunten en het plafond was niet recht. Hier is allemaal melding van gemaakt en hier is overigens ook door de klant voor getekend. Kortom, het voorbereidende installatiewerk ( natuurlijk heeft Sense duidelijke tekeningen vooraf gestuurd) was niet volgens onze tekening aangelegd. Sense Keukens heeft de keuken wel geïnstalleerd en werkend opgeleverd, klant heeft getekend voor de niet juiste aangebrachte punten waaronder de afvoer.
Onlangs is een melding bij ons binnen gekomen vanuit aannemer van een lekkage bij de vaatwasmachine ( waterslot) waarop Electrolux is aangestuurd, deze constateerde dat het niet aan het apparaat lag, bracht het bezoek in rekening en verwees terug naar de keukenwinkel ( rekening en toelichting erop bij klant en Sense in bezit). Hierop heeft, na contact met klant , Sense keukens de monteur welke indertijd de keuken heeft geplaatst weer langs gestuurd en (overigens heeft de monteur ook contact gehad met de aannemer) aldaar constateerde de monteur dat de vaatwasmachine kraan lekte ( niet door Sense aangebracht) en dat het euvel van de afvoer inmiddels was opgelost, maar de zelf aangebrachte vaatwasmachinekraan lekte ( er zat in eerste instantie 1 kraan voor zowel inbouw wasmachine als inbouw vaatwasmachine, ondanks dat er 2 op de technische tekening stonden). Wij hebben het bezoek van de monteur niet in rekening gebracht en kosteloos de vaatwasmachinekraan vervangen voor de afvoer nogmaals verwezen naar de aannemer, welke het dit dus inmiddels heeft hersteld.
Met vriendelijke groet,
Wouter Stam
Sense Keukens
Netjes dat je weg blijft uit de verwijtende sfeer en je tot de feiten beperkt. Zo hoort het!
Re: Wie heeft ervaring met Sense Keukens Hoorn? [opgelost]
Mams zou nu eigenlijk de naam van deze winkel uit het topic moeten verwijderen...
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 18 dec 2017 21:14
Re: Wie heeft ervaring met Sense Keukens Hoorn? [opgelost]
Inmiddels hebben we de geschillencommissie ingeschakeld.
De uitslag zal ik vermelden op deze site
De uitslag zal ik vermelden op deze site
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 03 jan 2018 14:14
Re: Wie heeft ervaring met Sense Keukens Hoorn? [opgelost]
Hierbij nogmaals een reactie vanuit Sense Keukens.
Inmiddels heeft onze daadwerkelijke klant op onze Facebook alsook Qasa zeer slechte reviews achter gelaten.
Natuurlijk betreuren wij dit, mede omdat wij nog steeds van mening zijn en dit ook blijven, dat wij meer dan nodig hebben gedaan in dit geval.
We wachten de Geschillencommissiezaak ( de eerste voor ons bedrijf ooit) af en zullen n,a,v, deze uitspraak wellicht verdere stappen ondernemen.
Wouter Stam
Sense Keukens.
Inmiddels heeft onze daadwerkelijke klant op onze Facebook alsook Qasa zeer slechte reviews achter gelaten.
Natuurlijk betreuren wij dit, mede omdat wij nog steeds van mening zijn en dit ook blijven, dat wij meer dan nodig hebben gedaan in dit geval.
We wachten de Geschillencommissiezaak ( de eerste voor ons bedrijf ooit) af en zullen n,a,v, deze uitspraak wellicht verdere stappen ondernemen.
Wouter Stam
Sense Keukens.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 18 dec 2017 21:14
Re: Wie heeft ervaring met Sense Keukens Hoorn? [opgelost]
Na mijn verhaal in volledigheid gedaan te hebben in een prettig gesprek met Sense Keukens snappen ze mijn standpunt en gaat Sense de helft van alle gemaakte herstelkosten vergoeden. De andere helft is voor mijn aannemer. Dat vind ik een hele eerlijke en goede tegemoetkoming. De gevolgschade kan ik bij mijn verzekeraar indienen. Voor alle tijd die we ermee zijn verloren heeft Sense Keukens ons een etentje aangeboden. Ik ben erg opgelucht dat het zo is opgelost en voel mij serieus genomen als klant en mijn goede gevoel die ik bij Sense had is weer teruggekeerd.